30
-
gforce9 #30 A forgatómotor vezérléséhez minek kéne bármilyen hókuszpókusz? Egy óra kell hozzá meg egy algoritmus, ami a föld helyzetéhez képest megadja, hogy merre jár a nap. Telepítésnél egy gps koordináta bepötyögése+egy óra beállítás és kész. Lehet nem így működnek a forgatómotorok, de így gondolom logikusnak. A megtermelt áram mennyisége más okból is változhat (pl felhő, köd, rászart egy csapat galamb, stb. :) ), az alapján megmondani, hogy forgatni kell e vagy nem szerintem igencsak nehézkes :) -
Elmin #29 "Kulonben meg nem egy nagy kaland kell ket fenyerzekelo 90 fokban elforgatva egymashoz delnek betajolva a kozepvonala (45 fok 45 fok) , es akar egy kis progi ami osszehasonlitja az ertekeket aztan mehet a moka egy forgatoval. Kb ennyi ezt szabadalmaztatni...kb 5 percet gondolkodtam rajta :)"
Ezt a telepítéseknél már megoldották.
A hozzá adott program valós időben figyeli a megtermelt áramot, és azáltal pontosan tudja vezérelni a forgatómotort. -
Agyturbinikusz #28 Napraforgonak hivjak es sokmillio eves technika :)
Kulonben meg nem egy nagy kaland kell ket fenyerzekelo 90 fokban elforgatva egymashoz delnek betajolva a kozepvonala (45 fok 45 fok) , es akar egy kis progi ami osszehasonlitja az ertekeket aztan mehet a moka egy forgatoval. Kb ennyi ezt szabadalmaztatni...kb 5 percet gondolkodtam rajta :)
Kulonben en meg nem raktam delre nezo napelemet a tetore sosem es nem is fogok!!!! Udv Ausztraliabol :) -
gaszton421 #27 Én inkább 20 évre tippelem hogy a személyközlekedéstés a teherszállítást is átállítják elektromosra,a fejlett ipari társadalmakban kb 2025-2035 körül várható hogy új autót már nem lehet eladni belsőégésű motorral. miután itt az autók átlagéletkora kb 8-10 év ezért kb újabb 10 év alatt lezajlik ezekcseréje is, azután csak veteránok külön engedéllyel, magas adózással mehetnek ki kipufogógázt eregetni. A norvégoknál már elfogadták a 2025-os céldátumot, ráadásul elég nagy egyetértés mellett, tehát nem fenyeget az hogy kormányváltás esetén visszakozzanak, Németországban már meglebegtették a 2030-as céldátumot. a német autógyáraknak kapkodniuk kell magukat hogy átálljanak. -
Moondom #26 A napkövetés régen ki van találva. Nagyon egyszerű elektronika, és mechanika. Használatával akár délre, akár nyugatra, he leginkább mindíg a Nap irányába nézhetnek a napelemek. -
Cefet #25 Igazad van, de a bojler sem biztos, hogy fogyaszt, ha megkapja a szuflát.
#23 +1 :) -
pakeszke #24 szerintem autot nem lehet a hfkv -vel tolteni, mert szerintem az auto nincsen fixen bekotve
a "vezerelt aram" -nal eppen az a lenyeg, hogyha kimegy az ukaz hogy fogyasztani KELL, akkor ott a fogyaszto nem pofazhat vissza, hogy koszi most megsem...
lasd bojler -
pakeszke #23 kis hazankban meg keves napelem van
jott egy kimutatas hogy jobb lenne ha a fixeket inkabb nyugatra tajolnak
ha ez rendszerszinten igaz akkor nem megindokolni kell hogy de miert is jo ha a maximalis kWh -t huzzak ki a rendszerbol a kevesbe megfelelo idoben, hanem at kell tajolni az uj epitesueket
ja hogy ez bevetelkiesessel jar, mert akkor kevesebbet termelnek?
kerem szepen akkor a keso delutani zoldenergiat akkor vegyek at 20% -al dragabban oszt meg is van oldva :) -
M2 #22 Kábé 10 évet adok a belső égésű motoroknak. -
M2 #21 Gondolom többek közt a vezérelt áram is számodra egy ismeretlen fogalom. De képzeld nem csak autót lehet ám így tölteni, hanem használati vizet melegíteni (boiler szo mond valamit?) és elég rég fel van találva a dolog, legalábbis mifelénk. -
duke #20 A tavvezetek halozat kapacitasa, jelentektelen problema, az olcso jo minosegu akumlatorok, es napelemek problemajahoz kepest.
Jo lenne ha mar ott tartanank, hogy meg kell erositeni a tavvezetek halozatot, az elektromos autok toltese miatt. -
pakeszke #19 gratula a forgatoshoz...
gondolom ha leszolnak hogy a deli napsutest NE tarold be a rencerbe, csak az keso delutani kell nekik, akkor te jofiu leszel, es delben elforgatod hogy ne termeljen ugye?
az elektromos autok azok jok, szepek, csak ne toljak a hulyeseget hogy fullöko, mert napelemrol tolti...
ha mindenki feltolja a napelemet es termeli befele a delejt, hogy bent a varosban kivegye az elekromossal, akkor azt a rendszer nem birja... -
duke #18 Szerintem ez egy marhasag, inkabb a tarolast kene megoldani, mint hogy ezert athelyezni egy rakas napelemet, egy mennyisegileg valoszinuleg elonytelenebb pozicioba. -
Cefet #17 Nekem forgatón van... 11,3kWh a mai termés.
Miért ne terjednének el az elektromos autók?
Miért kellene hazaugrani? Időzítő óra, mobil app., intelligens töltő, stb... -
pakeszke #16 oooo hat nem kell elvenni a kedvet...
majd delben hazaugrik az elektromos autot feltolteni :) -
pakeszke #15 ezt a rettento sok trollt, aki beprobalkozik...
nem csoda mert eleve a cikk is egy nagy trollkodas azzal a keppel, amin fixen van felrakva a napelemek, aminel sem az iranyt sem a dolesszoget nem lehet modositani... na jo igen ha a hazat elforgassuk :) -
teddybear #14 Izé egyrészt feltételezed, hogy az elektromos autók el fognak terjedni, másrészt meg hogy ki fognak építeni hozzájuk egy masszív töltőhálózatot.
Szvsz nem fog összejönni. Inkább fognak a hagyományos belsőégésű motorokhoz bioüzemanyagot gyártani nagy mennyiségben. -
teddybear #13 Pl. a világpiacon. Tudod az általad gyűlölt amerikaiak a palagáz miatt nem vesznek külföldről földgázt, így esik az ára.
A gáz többéves árfolyma -
#12 Csak Csernobilban az alkalmazott reaktortípus a lehető legrosszabb volt ebből szempontból és a kísérlethez gyakorlatialg teljes leállást akartak szimulálni, blackoutot. A franciáknál vannak olyan blokkok amik képesek bizonyos mértékű követésre, mert 75%-os atomenergia mellett máshogy nem megy és az új nagy blokkoknál is van valami ilyen képesség, bár annak soha nem néztem utána, hogy ez milyen mértékű teljesítmény gradienst jelent. -
M2 #11 Egyszerű a megoldás: majd délben kell tölteni az elektromos járműveket. Ezt meg egy brutális árkedvezménnyel (ingyenességgel?) könnyen el lehet érni. -
Szefmester #10 Azért nem is a lakossági fogyasztás a legnagyobb energiafogyasztás... Az ipar is zabálja rendesen, és ahol csak egy vagy két műszak van ott bizony a deles fogyasztás bőven jó. Miközben este csak a lakossági növekszik meg kicsit a boltok és irodák meg lezárnak. -
Vol Jin #9 Az atomerúművek nem gyorsreagálásúak. Ha nem egy fix teljesítményt adhatnak le, hanem föl-le tekergetik a kakaót benne, akkor problémák sora várható. Egy extrém teszt okozta Csernobilt. -
#8 te tényleg elhitted, hogy a jótevő kormány rezsicsökkentése miatt olcsóbb? -
flashpointer2 #7 És hogy rakják át nyugati oldalra ha átlalában a házak 95%-nál a tetőn adott irányba és nem úgy lett építve 20 éve hogy a napelem miatt jó irányba álljon a ház? -
sanyicks #6 a gázár folyton csökken? Hol? -
stinkydiver73 #5 Többek között ezért kellene az okos-óra. Avval meglehetne oldani, hogy a csúcsidőszakban magasabb áron vegye át az áramot a szolgáltató. Az emberek meg átraknák a napelemet nyugat felé. A fogyasztást is jobban ki lehetne simítani az "éjszakai áram" továbbfejlesztett változatával, amivel gyakorlatilag folyamatosan alkudni lehet az áramárra. Azt nem állítom, hogy a rezsicsökkentés miatt állítólag elmaradt okos-óra rendszer erre alkalmas lett volna, valószínűbb, hogy valami vacakot sóztak volna ránk. Legalábbis amikor erről beszélnek Magyarországon, akkor erről nincs szó. Ehelyett egy kutatás megállapította, hogy úgyis hülyék vagyunk hozzá. Pedig egy jó rendszer a hülyéknek is segítene. Félek, hogy inkább azok lesznek hülyék, akik végül bevezetik. -
kvp #4 Amerikaban este van a csucsido, ezert szeretnek ha csucsidoben termelnenek tobbet a napelemek es nem delben amikor nincs akkora igeny ra. Viszont ha sikerulne vegre rendesen megoldani az energia tarolasat, akkor tovabbra is a deli fekves lenne az idealis, mivel azzal a megtermelt energia maximalizalhato, idoben nem tul elonyos eloszlassal.
Egyebkent ha sikerulne megoldani az energia hatekony tarolasat, akkor az osszes csucseromu azonnal leallithato lenne, mivel az alap eromuvek es/vagy az idoszakos eromuvek (az utobbiak teljesitmenye egy kelloen nagy teruletu halozattal kisimitva) kepesek lennenek az osszes igenyt kiszolgalni. -
Attilawap #3 "A jelenleg elterjedt, széles körben alkalmazott déli irányultság legfőbb problémája, hogy komoly terhet ró azon erőművekre, amelyekre szintén szükség lesz a szénmentes energiatermelés globális szinten való megerősödéséhez, ezen trend folytatásához."
Ezt egy kicsit nem értem. Ha a csúcsidőben csak egy minimális szinten hozzá tud járulni a napenergia (Déli fekvéssel) az erőművek teljesítményéhez az miért lenne baj? Miért ha egyáltalán nem létezne nap/szél energia, akkor az erőművek hogyan oldanák meg a többletet? Örüljenek, hogy egyáltalán valaki vesz megújuló energiaforrásokat. Értem én, hogy a Ny-i fekvés lenne az ideális, mert akkor a csúcsidőben nem kéne az erőműveknek annyira hajtaniuk, de szerintem lehetne rosszabb is a helyzet. -
lapaleves #2 jah, legközelebb azt fogják kiszámolni, hogy jobb lett volna fele napkollektorral telepakolni a tetőt a full napelem helyett.
mondjuk az már elég bonyolult matek, mert össze kell hasonlítani a hatásfokot, meg a gázár is folyton csökken... nem csodálom ha óvatosak. -
lapaleves #1 nagyon lenyűgöző, hogy sikerült ennyire felmérni a valóságot pár évtized napenergiás penetráció alatt.