66
Firewatch a Campo Santo felfedező- és kalandjátéka
-
#66
Firewatch - megvan az egymillió -
#65
Lehet, de én valamikor az év elején fejeztem be -
#64
A LiS tavalyi. :) -
#63
Nekem is csalódás volt valamennyire, bár előtte olvasgattam a steam fórumokat és tudtam, hogy max. 3 óra lesz az egész. Inkább a történet volt eléggé lapos, kidolgozatlan.
Kétségtelen, hogy nem lehet egy LiS vagy TWD-vel-egy lapon említeni.
Mellékesen nekem az idei év nagy pozitív meglepetése volt a LiS. Simán verte a TWD2-őt. -
#62
A Witcher 3 pontosan jó példa arra, hogy ár/érték arányban is a világ egyik legjobb játéka.
A Firewatch nem lenne akkora szálka a szememben, ha 5 EUR lenne az ára alapból. Egyszerűen átbaszva érzem magam ennyiért. Ezt még leárazva sem érte meg megvenni. -
FartingSquirrel #61 Arról, hogy nem tudtad értékelni, amit a játék nyújtott, vagy egyszerűen csak mást vártál, nem a fejlesztők tehetnek. Nagyon sok embernek tetszett.
Az viszont eléggé abszurd, hogy az a vita tárgya, hogy mennyit ér. Valaminek az értéke teljesen szubjektív. Lehet, hogy valakinek ingyen sem kéne, valaki viszont egy rakat pénzt fizetne érte. Például nekem ingyen sem kéne a Final Fantasy XV, mert nem érdekel, de valaki meg 50 fontot is fizet érte.
Valamint a játékidő is elég rossz kifogás. Ilyen alapon a játékok nagyrészéről azt mondhatnád, hogy túl vannak árazva, hiszen van néhány darab, ami több száz óra játékidőt kínál ugyanolyan áron, mint a játékok nagyrésze (amik 10-20 órásak). Tehát ha vesszük példának a TW3-at (mert mi mást, ugye :) ), aminek egy végigjátszásában van kb. 150 óra (kiegekkel együtt), és az újrajátszhatósági faktora elég nagy – de vegyünk most egy kétszeres végigjátszást (azaz összesen 300 óra) –, és az került kb. 40 fontba megjelenéskor (vagy talán még olcsóbb volt), akkor ha veszünk egy átlag AAA kategóriás játékot (10-20 óra játékidővel), azt 2-3 fontért kéne árulniuk a tartalom alapján. De még ha nem is csak a játékidőt vesszük, hanem egyéb jellemzőket (sztori, animációk, hangok, stb.), azokból a Witcher többnyire szintén kitűnik az átlag játékok közül, szóval ez méginkább megemeli arányaiban az értékét, így egy COD-nak vagy BF-nek 2-3 fontba se kéne kerülnie. :)
So, your argument is competely invalid.
Lehet, hogy neked nem ér egy centet sem, más viszont nem bánta meg, hogy megvette.
Utoljára szerkesztette: FartingSquirrel, 2016.12.16. 10:44:34 -
#60
De, pontosan ezt hívják pofátlanságnak... Ez olyan, mint 3 milliót kérni egy Ladáért... Én 10-12 órás játékidőre számítottam. Ráadásul az egész faszság volt.
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Honnan a faszból szedve a sok advanced cuccot és a kerítést az ipse. Ha a fickónak nem volt családja több, akkor senkinek nem hiányzott ő sem a gyerek, akkor felesleges volt bujkálni. Ha volt, akkor miért is nem keresték őket?
Stb. stb.
Ez egy kidolgozatlan túlárazott valami. Senkinek nem ajánlom. Legfelejbb 3-5 dolcsiért. Annyit is ér.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.12.16. 09:36:22 -
#59
Mindenki úgy árazza a játékát ,ahogy akarja. Indiegala Group buy végett találkoztam már TÍZENHÁROM perces játékkal. De sok a 24-40 perces "ótvar" is amikért teljes áron ugyanúgy elkérnek 5-10-15 eurókat. Ez nem pofátlanság, hanem nyilván pénzt akarnak keresni mint általában mindenki más.. -
kasa85 #58 Skacok a térképet,hogy veszem elő ?
Második nap járok.
Magyarítottam a játékot remélem nem vágta haza,mert kérdezte térképet fordítom e Magyar nyelvre.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kellemes ünnepeket mindenkinek! :)
Kontrollerrel játszom.
-
#57
Márpedig van ilyen arányosság, ha kevés a tartalom, azért pofátlanság sok pénzt elkérni. Ez egy full linear játék gyakorlaitlag NULLA interakcióval és szabadsággal és max. 4 órás játékmenettel. Ezért 22 USD-t elérni a pofátlanság magasiskolája. Ezért sokkal tartalmasabb és élvezetesebb címeket lehet venni. A sok helyen év játéka Transistor is ennyibe kerül vagy a Braid még ennyi sem a Limbo meg 10 USD, amit meg is fogok venni, mert igen jó kritikákat kapott.
A Firewatch 6/10 5/10 táján lenne akkor is, ha 5 USD-s lenne. Így egy vicc, ennyire átbaszva ritkán éreztem még magam, csak a Metro széria után. Az kb. 20 USD / darab volt, de annak legalább hossza volt, ha minden más szari s volt benne a kinézeten kívül. -
#56
Nem kapok én sehova. Én ebben a világban élek és soha egyetlen egy játék se jelent meg úgy hogy ,mert csak x órás ezért csak x euro. Ilyen nem létezik. Kár is ezt várni. -
#55
Még, ha a Lis nem is tetszett, azért kapjál már a fejedhez. Az 20+ órás tartalommal bír 20 EUR-ért. Ezt leárazva vettem 8,5-ért és alig volt 3 órás, aminek kb. a 1/4-e teljes holtidő volt, csak sétálták.
A játék zenéje hol bekapcsolt, hol nem az ugrálás és mászás csak időhúzás, stb.
Lehetett volna ez jó, de ez így szinte egy nagy 0 és pofátlanul drága. Ennek a játéknak a leárazatlan árána valahol 5 EUR táján kéne lennie. Max. Ezzel nálam kiverte a biztosítékot. Az egész játéknál az volt az érzésem, hogy nincs bejefezve, egyik része sem. Még LiS szintű döntési lehetőséged sincs.
Én is bizony visszakérném a pénzem, ha lehetne... A LiS-nél meg a Steam mellett megvettem a gyűjtői változatot is. Egészen "apró" difi... Fel nem fogom, hogy ezen a játékon mit dolgoztak ennyit és ennyien...
A voice actinget leszámítva, ez ma egy egyetemi 1-2 féléves feladat is lehetne 3-4 embernek programozás oldalról, ha megvan a művészi koncepció.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.12.16. 08:03:53 -
#54
Nalátod. Sokan meg nem értjük a LiS hájpot.. -
#53
Egyetértek, nekem megjelenéskor sikerült megvenni és hatalmasat csalódtam. Ha vissza lehetne kérni az árát, már megtettem volna. -
#52
50 vagy 60 százalék leárazás volt. 5 perce fejeztem be. Hatalmas csalódás, a játék gyak. semmiről sem szólt. Kurva unalmas volt és 4 órából kb. egy óra a rohangászással és tök céltalan animációval ment el. Voice acting 5*, de ha nincs sztori és az is szar és tele van lukakkal, akkor vicc az egész.
Nem ajánlom senkinek. Ha valakinek jó történet alapú játék kell, akkor Life is Stange. Öcsém, ugyanannyiba kerül mint ez és nem 3 órás játékmenete van. Nem értem a hypeot a játék körül. -
#51
Miért vetted meg? Ennyire le volt árazva? -
#50
A hatvandik nap táján járok, de eddig finoman szólva nem esek hasra a gammától... Én sokkal többet vártam tőle... -
FartingSquirrel #49 Nem. Mindezek alapján ez nem gyenge mentség, hanem tény. Nekem tetszett, es nem vagyok vele egyedul. -
Árnyvadász #48 -
#47
A valóság különösebb dolgokat tud és fordulatosabb mint a legtöbb film. Számos életrajzi film nem kicsit fordulatos.
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Az erdőben élő faszi aki követi és lehallgatja az oda érkező vadőrt aztán baromi realisztikus, gondolj csak bele, hogy miért él ott. Vagy a nagy semmi közepén a kerítés és azon belül az a kis sátor, ami ott van hagyva tárva nyitva, az ötlettelensége a fiatal lányok eltűnésének és az egész összecsapása az utolsó 10-20 percben az erdőtűzzel. Teljesen lineáris story, nulla újrajátszhatóság. Grafikán meg a jó színészi párbeszédeken kívül semmi nincs ebben a játékban.
Röviden:
-4 órányi játékidő
-Lineáris story
-0 újrajátszhatóság
-Párbeszédek semmilyen irányban nem befolyásolják a story-t
-Karakterek a párbeszédek hatására nem változnak nem fejlődnek
-Rengeteg üresjárat (van, hogy ugrik a story és a toronyban vagyunk, míg máskor a pálya másik végéről kell visszamenni)
-Tipikus filmes románc a végét leszámítvaSPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!dúl a nagy flörtölés de egyszer sem ugrik át, hogy megnézze a csajt
-Összecsapták a story végét (nem azért mert nem jöttek az ufók, hanem azért mert kikergettek az erdőből)
Ezek alapján azt mondani, hogy nem mindenkinek való elég gyenge mentség. -
FartingSquirrel #46 Pont attól realisztikus, hogy olyan semmilyen. :) Hiszen a valóságra nem jellemző a misztikum, a hatalmas plot-twistek és a hasonló hollywoodi film-hozzávalók. De persze - mint mondtam - nem mindenkinek való, nem mindenki szereti ezt a stílust. -
#45
Szerintem a vége baromira össze lett csapva. Azzal sem értek egyet, hogy a hős karaktere fejlődött, mint ahogyan azzal sem, hogy ez egy realisztikus történet. Én nem horror vagy ufo témát vártam, lehetett volna egy misztikum is, néhány nyitva hagyott szállal vagy bármi csak nem ez a lelketlen befejezés. Persze ez is csak egy vélemény. -
FartingSquirrel #44 Valóban elég rövid lett, és talán kicsivel több tartalom is lehetett volna benne. Ami a történetet illeti: Szándékosan olyan, amilyen. Nem kellett volna belőle többet kihozni. De ezt lejjebb részletezi is az a két bekezdés, amit bemásoltam... -
#43
Ha nem lett volna 4 óra a játékidő és nem egy baromi ötlettelen befejezés lenne a vége, akkor minden rendben lenne.
Ha megemlítik akár csak egyetlen reklám anyagban, hogy ilyen rövid játékidőt kapunk, akkor tutira nem vettem volna meg. Ebből a játékból sokkal de sokkal többet ki lehetett volna hozni. Lineáris és a válaszaink nem befolyásolják semmilyen szinten a történetet.
Utoljára szerkesztette: Jeffjohnson, 2016.02.26. 18:12:28 -
FartingSquirrel #42 Én ezt nem teljesen úgy értettem, ahogy te. Tény, hogy a legtöbbször nem azt kapjuk, amit a bemutatókban láthatunk, és ez szerintem szinte mindig is így volt. Viszont ennél a játéknál szerintem nem is állított nagy elvárásokat a bemutatóvideó, tehát nem is kaptunk kevesebbet, mint amire számítottunk. Leszámítva a játékidőt.
A grebber által linkelt cikk alatt lévő kommentek közül néhány részlet:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
"Unalmas? Hát ez szubjektív, engem még nem kötött le játék így ennyire kevés gameplay eszközzel (azaz egysíkúan valóban) és rég azonosultam így szereplőkkel. Szerintem egy nagyívűbb sztori felesleges lett volna [...] Ez egy realisztikus történet volt, nem krimi, nem thriller, játékban kevés ami csak karakterdráma és nincs benne más faktor, scifi, vagy horror vagy bármi és mégis megmarad benned, örültem ,hogy ez egy ilyen volt végül, ritka az ilyen műfajú játék és még ritkább, hogy jó legyen."
"Nekem nagyon bejött a vége, pont az volt a jó benne hogy nem volt nagy plot twist és összeesküvés és kísérletezés és sötét titkok, csak többet láttunk bele és belénk ivódott a paranoia, végül "csak " egy tragédia volt, DE közben a főhős karaktere fejlődött és ez a nyár amin játszódik a játék nagy vízválasztó időszak lett az életében egész biztosan..."
A tény, hogy nem mindenkinek való ez a műfaj, de aki szereti, annak valószínűleg, a kedvencek közé kerül... -
#41
Ez tény, csak indy játékfejlesztőben még ekkorát nem csalódtam. Meg annyira nem volt jellemző eddig, hogy a bemutató videókkal próbálják bepalizni a népet. -
FartingSquirrel #40 Ugyan úgy, ahogy bármelyik másik játékfejlesztőnek/-kiadónak... :) -
#39
Sok embert sikerült bepalizniuk. -
#38
Firewatch - a fejlesztőket is meglepték az eladások -
#37
Nem tudom másnál, hogy alakult a stori, de pl nálam a csaj mindig aggódott értem meg kereset meg kérdezte miért nem válaszolok stb.. Már már tényleg hiányolt.
Igaz én semmire nem válaszoltam neki..tényleg direkt semmit nem beszéltem meg vele csak azt ami a stori kívánt meg. A végén is kussoltam. :D Fura volt..olyan mintha belém zúgott volna..mert leszartam. Vagy ez mindenkinél így van a játékban?
Még le is rajzolt. Igaz ott se adtam meg semmi adatot magamról..így vakon rajzolt.
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Utoljára szerkesztette: AntiHero, 2016.02.16. 23:07:17 -
#36
Az embernek az az érzése hogy egyszercsak azt mondta valami főnök hogy elfogyott a Stream-es pénz, varrjátok el a szálat és kész...
Ötször ennyi pénzből 5-ször ennyi történet lett volna, és lenne benne Jeti meg FBI meg Metabolizmus és amit akartok...
Ezek a sétaszimulátorok mind ott buknak el hogy a megfelelő befektető nem találkozik a megfelelő programozó csapattal és nem tudja meggyőzni.
Mit nem adtam volna ha monduk a Wasteland ilyen grafikával jön ki...
Van ahol ötlet nincs, van ahol mögöttes tartalom vagy pénz, ritka hogy minden összejön.
Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.02.15. 22:01:37 -
#35
Én is ugyanezt éreztem.
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Mondjuk én valami kormányügynökös dologra gondoltam, mikor a tábort megtaláltam. Az a rész is tök jó volt, amikor észrevette, hogy figyelnek. Nagyon kár a végéért, talán még a rövid játékidőt is megbocsájtottam volna egy jó befejezésért. -
paj01 #34 Az elgondolás jó, a design tetszetős de tényleg nagyon rövid.
Kb a story közepéig egész jól felépít egy kis feszültséget aztán nálam teljesen hazavágta ez a gyenge befejezés.
Abban bíztam, hogy vmi nyomozgatás lesz, fény derül vmi durva dologra az eltűnt emberekkel kapcsolatban stb...
Minimum valami yeti misztériumot vártam aztán szépen lassan kiderül, hogy a story alul múlja a várakozásokat.
Csak azért vittem végig mert bíztam benne, hogy nem lehet ilyen béna és jön majd vmi nagy csavar. Ha tudom h ilyen jellegtelen a vége ráhagyom.
Néha zavaró volt, hogy time limites a rádió válasz. Van hogy nézelődök, olvasok valamit vagy gondolokozom a válaszon de dilájlá nagyon türelmetlen tud lenni. -
#33
-
#32
Na, akkor a végén még kipróbálom. A TWoM az egyik kedvenc játékom volt eddig életem során. -
FartingSquirrel #31 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!1. Nem lehet tudni. Valami kutatóállomás volt. Nem dolgozott ott, csak betört oda. (Az ott dolgozók éppen szabadságon voltak asszem. :D)
2. Lásd: fent
3. Ez jó kérdés, bár mondhatjuk, hogy nem sétál ott senki naphosszat. Normál esetben ott üldögélnek a toronyban. Amúgy meg ez a terület nem volt túl nagy egy vadőrnek, eléggé le volt kicsinyítve a játékhoz, tehát a valóságban simán létrejöhet egy ekkora terület egy jóval nagyobb területen.
4. Nem tudom, hogy jön a két tinihez a lezuhant srác. A két tini a végén előkerül, a srác meg évekkel ezelőtt zuhant le. (Vagy hónapokkal(?), nem tudom már mit mondott a csaj, mikor tűntek el.)
5. A kissrác? Az nem az anyja volt. Az a vadőrnek a fia, aki eltűnt, aki a végén beszél hozzánk a kazettán.
6. Két barlang? Az elsőt nem nevezném barlangnak (már ha ugyan arra gondolunk). Ahol a falfirka volt a sziklafalon, meg a sok rajz, stb., ott lakott a gyerek az apjával... vagymi. Igazából nem volt teljesen tiszta, hogy azok hogy vagy miért tűntek el. Aztán a másik "barlang", aminek csapóajtója volt, az meg annak a csávónak volt egy ilyen "bázisa", gondolom már az otthona.
7. Azok tűntek el... :D
Utoljára szerkesztette: FartingSquirrel, 2016.02.12. 17:52:44 -
#30
Na most végigjátszottam, de pár dolgot nem értek valaki válaszoljon már rájuk mert nagyon érdekelne.
Amúgy a tábortól a program letehetetlen és érzelmeket generál, talán a this war is mine volt utoljára ami erre képes volt.
A kis pittyegős részeket imádtam tiszta X akták hangulat volt:))
Szóval a kérdéseim:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Most az a tábor kié volt ahol a nagy antennák voltak ott dolgozott a gyerek apja???
És azt végülis ki kerítette el azt megtudtuk ??
Hogy lehet egy akkora bazi nagy terüleltet titoknba elkeríteni mikor egy vadőr itt sétál naphosszat ?:)
Két tini tünt el, most akkor a másik ölte meg a gyereket vagy tényleg balesetben egyszerűen lezuhant a barlangban ?
Azért ment arra titkos helyre mert flörtöltünk az anyjával és megtudta?
Miért volt két titkos barlang a másik kié volt ?:)
Mi lett azzal a két meztelen fürdőző tini lánnyal ?:)))
Én voltam a Ranger ezt értettem az egész történetben.. :)))
Asszem ennyi..
Szenzációs hogy a vége demó az a lefényképezett felvételek megmutatása !!!!!
Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.02.12. 16:37:09 -
Árnyvadász #29 Nekem még az a felismerés érett meg bennem a játék végére, hogy tulajdonképpen ez még a jelenlegi árát is megéri. Egyébként lehet én is végigjátszom még egyszer, ha elkészül a magyar fordítás. -
FartingSquirrel #28 Jaja, bennem is.
Ma vittem végig, de az előbb már majdnem belekezdtem egy új végigjátszásba. :D (Pedig nem szeretek ismételni dolgokat.)
Bár úgy gondolom, nem mindenkinek való ez a játék.
Nagyon bele lehet magad élni, ami köszönhető a szép grafikának, illetve a karaktereknek (és a köztük zajló párbeszédeknek).
Bár nagyon lineáris, szerintem egy-két "mellékküldetés" elfért volna benne, de tulajdonképpen nincs megkötve a játékos keze a bejárható útvonalat tekintve.
Utána is olvastam, és vannak felfedezhető objektumok, részei a területnek, amiknek semmi közük nincs a fő sztorihoz, csak tartalmat adnak a világhoz. Már párbeszédekben megnyilvánuló tartalmat, hiszen arra épül az egész.
Egyféle vége van csak a játéknak, illetve még van egy "secret ending", ami - ha minden igaz - annyiban tér el a normál befejezéstől, hogy
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Adott esetben ez is akár egy logikus befejezésnek tűnhet, hogyha pl. bűntudatod van a Delilah-val való viszonyod miatt. (Bár egy kicsit elvont.) Hiszen ez az, ami számít a játékban (erre épít), és ez változhat jelentősen a válaszaidtól függően. Ez növeli a játék újrajátszhatósági faktorát is ...aminek egyébként az alapját adja a remek atmoszféra, ami magába szippant, aztán erre jön az, hogy többféle eltérő viszonyod lehet a főnököddel. (Steamen olvastam egy kommentben, hogy valakinek egyik végigjátszásnál a karaktere legszívesebben a csajjal lett volna, egy másikban meg elküldte a picsába. :D)a végén nem mész el a helikopterrel, hanem megvárod, míg elmegy, és ott maradsz.
A vége pedig... Sokan mondják, hogy nagyon szar/lapos volt. Valóban, nem kell hatalmas csavarra számítani a történetben, de ez nem is az a fajta játék. Kicsit az "olcsó" katasztrófa-/horrorfilmekhez tudnám hasonlítani, amikbenSPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!happy enddel végződik. :Dmegoldódik a bonyodalom, de a bonyodalom okozója - akiről kiderül, hogy nem is rossz ember - nem menekül meg, viszont a főhősök igen, és
Tehát, összegezve: Szerintem egy remek játék, csak kicsit rövid, illetve elfért volna benne egy kicsivel több tartalom. Viszont rendkívül atmoszferikus, ami miatt a végigjátszás után még egy darabig ott fog motoszkálni a hangulata, és szerintem ez az, amitől egy játék jó játék. :) -
Árnyvadász #27 Ez nagyon jó volt. Most vittem végig. Gépigényes a cucc amúgy. Huhh... még bennem van az élmény.