23
-
Andrews2007 #23 Magyarítás készül hozzá nem tudjátok? -
Lollerka #22 en elegedett vagyok a jatekkal, minimum olyan 30-35 orat jatszottam vele, 12 szintu vagyok, co-opba mit mondjak, nagyon tetszik, nem tudom mit problemaztok, nekem nem kell farcry3 ha joa story, es ebben nekem tetszik a story, nincs nyiol merre menj, mehetsz akarmerre elejen, sztem jo, tobb ilyen jatekkal jatszanek, foleg co-opban mikor csinalsz valamit es a karakterek nem ertenek egyet es vannak a parbeszedek /pl mikor egyik ellop valamit es a masiknak nem tetszik es kommenteli a dolgot/ -
Yagami #21 Köszönjük a hozzászólásodat Ayma, élvezet volt elolvasni. Ettől csak még jobban akarom folytatni :) További szép napot! -
Ayma #20 - Azért vannak negítvumok is, mindjárt itt a gépigény, a fizikai motor miatt izzadnak a gépek, néha nem enyhén. Egy közepes konfigon már lehet probléma a játékkal. Ezt a készítők is elismerték.
- A küldetések közbeni szabadságnak az az ára, hogy ha nem figyelsz nagyon néha egy-egy küldetés, vagy mellékszál nem lesz elérhető, mert túlhaladtál az adott részen. Ez még jó angol/egyéb nyelvtudással is problémát okoz a játékban, főleg ha az átlagmagyar „3-as voltam középsuliban” angoltudást vesszük.
- Néha olyan elvetemült helyen vannak a kapcsolók, hogy vagy 30 percig keresed, vagy keresel róla videót youtube-on
- Több foltozás után is kiegyensúlyozatlannak találom a játékot és ezalatt nem azt értem amit a cikkíró. A karakterek - nem kasztot írok, mert ugye abszolút átjárhatóak - és képességeik a probléma. Vannak olyan képzettségek amik semmire nem jók, egyszerűen nincsen se gyakorlati, se játéktechnikai haszna. Az azonos szintű varázslatok ereje is nagyban különbözik, van amit olyan kevés alkalommal kellene használni, hogy mással simán ki lehet váltani.
Első alkalommal hihetetlen könnyű volt: egy pallosos lovaggal akin az elementál sebzések már gyógyítottak, nem hogy sebeztek, egy support és két támadó/idéző varázslóval.
A második viszont hihetetlen nehéz volt: orgyilkos, íjász, tank és varázsló.
Így hirtelen ennyi, de minden kilobyte-ja megérte, főleg, hogy elég jó iramban érkeznek a foltozások:) -
Ayma #19 Azt a leborult k***ott mindenit. Ilyen zseniális cikkel régen találkoztam. Direkt ír bele bolondságokat, hogy legyen komment a cikk alatt:)
Pár kiváló fórumozó (SaGa Jr-t külön köszöntöm, de rohadt régen voltam fent rpg/lfg SW fórumán Katarn barátommal:d) már leírta miért is zseniális alkotás a játék, páran meg nem tudják megemészteni, hogy nem nekik való ez a gyöngyszem.
A sok badarság miatt kénytelen vagyok azért felhívni a cikkíró (bár inkább fordító, mert a játékkal sokat nem játszott, de lehet a műfajjal sem találkozott) és pár fórumozó figyelmét pár dologra - csak így idehányva ami hirtelen felugrott a cikk és a posztok olvasása folyamán:
- Műfaj kitárgyalva...
- Grafika zseniális, csodaszép színvilág, megszerethető karakterek, az artwork rettenetesen összeszedett és hihetetlen módon megteremti a világ atmoszféráját, hogy beszippantson.
Tényleg kíváncsi vagyok, mi kivetni való van a grafikán.
- Betanítás/tutorial – van egy egész barlangrendszer, amit ki is lehet hagyni -, hogy elmagyarázza, hogyan kell kezelni a játékot. Utána már neked kell kitalálni a dolgokat – például „crafting”. Az az élmény, hogy próbálkozol és összeraksz egy csirkelábas nyakláncot, vagy egy szöges „deszkabuzogányt” és utána lehentelsz vele minden élőhalotatt…fenomális élmény.
- Haladás: hát nem egy WOW (amivel a mai napig játszom – lehet érte kövezni), de pont ez a jó benne. Figyelni kell csak a párbeszédekre, de például ha beszélsz az álatokkal az rengeteg segít – ráadásul rébuszokban beszélnek néha, amit élvezet kitalálni.
- Pénz: egy vicc. Annyi volt mindig, hogy a játék felénél már le sem hajoltam a sallangért, hogy elvigyem eladni. A játék végére kb. 800k aranyam maradt.
- Kamerakezelés: pár régi klasszikust idéz, felsorolni nem fogom a neveket, mert akit zavar a kezelése a játékban, annak semmit sem mondanának a nevek.
- Zene a garfika mellett megteremti az alaphangulatot, szintén ódákat lehet zengeni róla.
-
Yagami #18 Nem mintha szerintem értetted is volna bármelyik soromat, amelyek közül ráadásul egyiket sem neked szántam, de legalább már az érdeklődést sikerült felkeltem vele, itt az AGYMOSODA-ban :D
(egyébként a válaszodon látszik nyilván, hogy nem értetted meg amiről beszéltem, rólam meg aztán jobb, ha nem képzelsz semmit, mert az nagyon távol állna az igazságtól)
"Legalább jól nézne ki"
Nem is értem minek írtam vissza neked különben, csak most nézem. Jáj. -
who am I 7 #17 Szóval agymosoda.. :D Mert, akinek ez a lassú, nagyapámnak való moslék tetszik, az valami felsőbbrendű lény vagy ilyesmi? Legalább jól nézne ki...ne ilyen zs kategóriás 6 évvel ezelőtti megjelenítés....értem én, h rpg elemek, meg bolyongás egyeseknek fun, de ettől te nem leszel semmivel több a másik "agymosodásnál". -
Archenemy #16 Attól lesz akció-rpg valami, hogy van benne harc? :D
Könyörgöm, ARPG az az, ami egyrészt pörgős, realtime, másrészt a játék 90%-a harc. Ilyen pl. a Diablo, Torchlight, PoE.
A "hagyományos" RPG meg amiben van harc, de vagy körökre osztott, vagy lassabb sodrású/megállítható idejű. Ilyen pl. a Baldurs Gate, Icewind Dale, stb. A "hagyományos" rpg-ben megtalálható továbbá a szabadabb történetvezetés, ami az ARPG-ben nem (pl. a Diablo-ban nem állhatsz át a gonosz oldalára, az Arcanumban meg igen), ezen kívül inkább történet-orientált, nem csak hent.
Most nem arról van szó, hogy melyik a jobb, mert mindkettő jó tud lenni, csak azért egy körökre osztott, nyomozós, szabad történetvezetésű játékot ARPG-zni, ne má :) -
Józsibácsi #15 Milyen minden idők legjobb, milyen hack and slash, milyen akció? Egy nulla szégyen lett ez a borzalom. Az előző Divinity rész parádésan jó volt. Ez meg egy nulla. Egy kilobájtot nem pazarok ilyenre a gépemen... Debil kisgyerekeknek való förtelem... Olyan szinten gyenge, hogy az botrányosan felháborító. 2014-ben, amikor túl vagyunk ilyeneken hogy Skyrim, Witcher, Two Worlds, Dragon Age, Neverwinter vagy épp Sacred sorozatok; nyomorúságos felháborító szégyen a Divinity új része. Még ha legalább ortodox RPG lenne (ahogy pl a Diablo és a Diablo sorozat nevében kérem ki magamnak hogy egy napon van említve vele) de nem az, hanem egy primitív lebutított arcade tárgyadomb... Kik fejlesztették ezt 10 éves gyerekek? Felfoghatatlan hogy képzelték ezt... irtózatos nagy bukás lesz... -
Yagami #14 Arról nem beszélve, hogy még a térképen is be vannak jelölve a fontosabb NPC-k névvel, miután már "felfedezted őket", ha jól értelmeztem. Még "csak" 20-25 órát tettem bele, vagyok vagy lvl 5 (tehát semmi) és Cyseal környékéről alig tudtam elszakadni, plusz beletenyereltem a Zixzax-os vonalba is már az elején ugye, így "fősztori" mint olyan, meg se mozdult még nálam (illetve gondolom ez is szerves része a fő sztori vonalnak, de ezt még ugye nem tudom). A játék az utóbbi évek egyik leghangulatosabb alkotása, bármilyen műfajt is nézünk éppen, és zseniális dolgok vannak benne. Alig várom, hogy folytathassam (most nyaralás van), mivel legutóbb a Dragon Age: Origins okozott hasonló élményeket számomra SZEREPJÁTÉK kategóriában. BÁr SG-n még a DA első része is szerintem hack and slash-nek számít :D :D -
Yagami #13 Ne aggódj, én is röhögök rajtad, pedig már nem vagyok kisgyerek (nyilván az előttem hozzászóló sem volt az). Igazi kontár-munka SG játék-teszt, a hozzá nem értés iskolapéldájával betetőzve. De te csak hagyd, hadd irányítson egy ilyen cikk (vagy bármilyen, hiszen gondolkodni az luxus neked, amit szépen meg is fogalmaztál nekünk). "Nincs idő" , jézusom. Csak tudnám akkor minek akarsz szánni egyáltalán időt egy összetettebb játékra. Vagy casual-ozzá' , vagy ne játssz, de ne sírd ide nekünk a hülye (szintén információ hiányában lévő hozzá-nem-értésedből fakadó) gondolataid, hisz láthatod; van itt elég bajunk nekünk az agymosoda kellős közepén. Inkább tisztelnéd azt, aki próbál a helyes útra terelni...vagy mifene. Csókoltatlak. -
SaGa Jr #12 Nem is kell mutassa, mert mindent szájbarágósan elmagyaráz a program és a párbeszédeket meg vissza lehet olvasni. A küldetésnaplóban a feladat ténye és célja van rögzítve és az addig elért eredmények.
Túlságosan is részletekbe menően elmondja mit és merre keress. Még a nyomozásokhoz is túl sok segítséget ad, tulajdonképpen készen kínálva fel a megoldást.
Amit meg sima elmondás alapján nem esetleg nem lenne túl egyszerű megtalálni, arra meg extra segítségként, megfelelő könyv és jegyzet elolvasás után, szépen jelöléseket pakol a térképre a játék. -
cateran #11 "Mivel ugyanis a játék a teljes szabadság jegyében nem vezet minket kézen fogva – sajnos még külön kérésre sem –, ezért például bármikor belefuthatunk ellenfelek olyan csoportjába, akik túl erősek hozzánk képest, így nem is érdemes megpróbálni legyűrni őket."
Ez miert problema? Nem mi vagyunk az univerzum kozepe es bizonyos erosebb lenyek csoportok/lenyek leteznek, akkor is, amikor mi meg az elso kardsuhintast gyakoroljuk? Rettenetes, errol a Fallout jutott az eszembe, ahol kezdokent eltamolyogtam a super-mutant bazishoz, aholis 1 orjarat semmi perc alatt szetszedett, mint floki a labtorlot...reload (rpg alapszabaly, hogy gyakran mentunk..) es tudtam, hogy arra nem kell menni 1 darabig...(mondjuk mokas volt, ahogy a gatling crittelt rajtam es csak veres csonk maradt a figurabol :D) -
#10 Érdekes. Senki sem bolyong mint a hülye felesleges időhúzással.
Ha nyíl nélkül nem tudod mit tegyél, akkor nem vagy öreg bohócnak. Vagy épp az a baj, hogy már túl öreg vagy és ezért nem tudod? :D:D:D
Neked a COD és társai valók. Nincs ezzel baj. Egy jó FPS-sel én is el vagyok. (Bár az nem a COD...) -
#9 röhögjél csak, többek között ezért nem veszem meg.
öreg vagyok már bohócnak, cirkuszigazgatónak meg fiatal, hogy bolyongjak mint a hülye, az idő meg megy.....
de te kis gyerek csak röhögjél... -
#8 Nincs esze az embereknek manapság, hogy a küldetésnaplóban lévő infók alapján tudja miről van szó és mit kell csinálni. Egy nagy villogó piros nyíl kell nekik.
Szakadok a röhögéstől. Egy vicc... :D -
Jimmyke #7 Na, harmadik nekifutásra csak elolvastam már. Hack & Slashnél, majd az Akció-szerepjáték jelzőknél elhasaltam én is. :D
Az hogy nem az NPC-k feje feletti felkiáltójeltől a kérdőjelig szaladgálunk, meg olvasni kell, az nem mindenkinek baj. Ez a játék nem a "cinematikus" meg az MMO RPG-ken felnövő szerepjátékosoknak készült, nem kéne negatívumként tekinteni rá. Hála az égnek a műfaj elég sokszínű, megtalálja az ember a neki valót.
Szerintem a célt amit kitűztek a fejlesztők maguk elé simán teljesítették, tisztességes iparos munka ez, még ha vannak hibái is (pl. a kamera nem mindig a barátunk). -
#6 hatalmas hiba, hogy a küldetésnaplóban nem mutatja, hogy legalább merre, vagy hogyan???
egy vicc, hogy írja be a következőt, és lófax nincsen arról, hogy legalább merre indulj.
még jó, hogy nem vettem meg.... -
Fbn Lx #5 "azonban a kamerakezelés eléggé problémásra sikeredett azáltal, hogy folyamatosan nekünk kell egérvonogatással követni az eseményeket. "
ezt érti valaki, hogy mire gondolt? -
#4 Már ott hibádzik, hogy ez nem 'akció-szerepjátékát', hanem A SZEREPJÁTÉK ... és pont ezen hiánypótló mivolta miatt az év egyik kiemelkedő alkotása.
Egyébként szerintem zseniális lett, a Larian valóban visszatért a Divinity gyökereihez (Divine Divinity), és a harcrendszertől eltekintve képes volt mai köntösben újra alkotni és valóban a DD-hez méltó folytatást/előzményt.
Megmaradtak a régi mechanikák (tárgyak mozgatása), a zseniális küldetések, párbeszédek, kalandok, felfedezések, nyomozások, sok-sok 10 órás (én kb 100 óránál járok) igazi ízig vérig RPG kaland.
Lehet ma inkább a Diblo féle agyatlanság a menő, ami jó is pár óráig, de aki szeretne egy kicsit mélyebb és tartalmasabb élményben részesülni, az lásson neki ... és pótolja a Divine Divinity-t is, mert a mai napig megállja a helyét és van hozzá full magyarítás is :) -
#3 "Visszatért gyökereihez a Divinity-sorozat, aminek köszönhetően a Larian Studios elkészítette az idei év egyik, ha nem a legjobb hack and slash akció-szerepjátékát."
Eddig olvastam. Ilyen dilettáns laikus ír cikket az utóbbi 10 év, ha nem minden idők legjobb cRPG-jéről, ami a régi RPG-sek szemében is felér, sokak szerint túl is szárnyalja a nagy klasszikusokat?
Szerintem menjen vissza a kaptafához az író...
Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.08.10. 10:11:14 -
AzraelArchangel #2 Én is ezen csodálkozom, ez iszonyúan nagy szakmai hiba! Sokkal közelebb áll a klasszikus BG és IWD sorozatokhoz. Máshol is olvastam a tutorial hiányát kritikaként, szerintem van egy generáció, aki ezt nem hibaként rója fel, ahogy azt sem, hogy nincsen ide-oda vezetve a karakter nyilakkal meg körökkel! -
#1 Egyáltalán elindította a kedves cikk író ? Hogy lenne már egy körökre osztott játék hack and slash ? Ez a játék olyan lassú mint a tetű h'n's az .....