64
Eador - Master of the Broken World
  • JonasSandor
    #64
    Látom még csatazenék sincsenek benne looooool
  • JonasSandor
    #63
    Tegnapi nap folyamán kijött a kiegészítője a játéknak.
  • SaGa Jr
    #62
    A kampány később izgalmasabb lehet, de valóban monoton és ismétlődő. Az izgalmat az növeli, hogy későbbi pályákon a korábbiakon megszerzett extrákat akár előre megveheted astral-ban és így azokat már nem kell felhúznod, így némi előnnyel indulhatsz, esetleg plusz egységekkel és/vagy védelemmel. De ehhez be kell gyűjteni jó pár shard-ot és azok bonuszait, meg az astral realm-ben kapott pontokkal okosan sáfárkodni.

    Ha a custom game jobban bejön akkor érdemesebb azt játszani. Én nem próbáltam még, nekem bejött ez a lassan adagolt, nem egyszerre minden elérhető stílus főleg azért, mert így az ellenfélnek sem áll rendelkezésére minden. :)
  • lammaer
    #61
    No megvizsgáltam tudományosan a kérdést, és kiderült - már sokadszorra - hogy igazad van és az emlékek csalókák :)

    kép, 4x fejeztem be az adott pályát ugyanabban a körben - save reloaddal

    Szóval: egy pályán menet közben csak azokat a permanens épületeket találtam meg, amiket a pályaválasztáskor előre megmondott a játék mint jutalom (és lol, benne volt a temető is, holott megesküdtem volna hogy nincs).
    Tehát annyi "előny" lehet, hogy már azon a pályán is használhatom az épületeket ha megtalálom őket.


    Ezen túlmenően 2-3 random extra épületet ad a játék a pálya végén, de az tényleg random (a képen látható 4 eredmény egy a győzelem előtt 1 körel elmentett savegame reloadja volt 4 alkalommal).

    Utána már hiába játszottam kb 1 órát 4 hőssel folyamatosan felderitve, miután megvolt a 4 épület terve, többet nem adott a játék (csak egyszer használatosakat).

    Tehát úgy néz ki, nem érdemes felderíteni, szimplán csak győzelemre kell hajtani (reward szempontból, pontszámmra írt dolgaidat feltétel n élkül elfogadom :) )


    Kicsit most dilemmázok, nem fog nálam sokáig menni ez a kampány dolog, szerintem indítok majd inkább random meccseket full tech-treevel. Sajnos a történet annyira nem fog meg hogy erőlködjek a kampánnyal és folyton újra-meg újra kelljen kezdeni a grindet.

    Bár tény, ez lehetőséget ad új kezdő taktikák kipróbálására (most pl hős+2 swordsman+1 healer+1 sworsman+1 healer kombóval kezdtem és az igen ütős, eddig a rangedeket favorizáltam de ez jobb, mert a healerekkel folyamatosan 100on tartom a népet, igy mehet a folyamatos exploration, nem kell pihenni)
  • SaGa Jr
    #60
    Az exploration szerepe úgy tűnik csak ennyi (legalábbis nem futottam bele a MotBW verzióban sem másba, azt lehet hogy csak pechem van vagy figyelmetlen vagyok, de 8 shard után eddig semmi mást nem találtam azon túl amit eddig is tapasztaltam a Genesis-ben).
    Mi más kéne még ha egyszer egy lebegő föld darabkához kötött csupán a dolog?

    Illetve amint azt említettem, ha sokat foglalkozol felfedezősdivel akkor több lehetséges befejezés közül választhatsz (mivel beléjük botlasz, megtalálsz bizonyos az asztrális térben is használható eszközöket) és mivel ezek mindegyike gyökeresen eltérő és nem is mind jó, rajtad áll melyik mellett döntesz és hogy ezáltal mennyire húzod majd el a játékot.

    A kulcsos buli például 15-25 shard alatt befejezhető kampányt hoz. A leghosszabb talán az ultimate jó befejező variáció ami mocsok hosszú (57 shard-nál jártam Genesis-ben mikor beleuntam, bár már csak 2 shard kellett volna a totális győzelemhez ám meguntam, pedig a tier 4-es épületek közül csak a boltok voltak meg és még a tier 3 épületekből is sok hiányzott még).

    A pálya végi pontszám ravasz dolog, mert sok dologra ki tud hatni, szóval nem egészen lényegtelen.
    Beleszól abba milyen gyakran és kik támadnak majd be (alacsony pontszám esetén a gonosz istenségek 10-15 asztrális körönként bepróbálkoznak a saját shard-od ellen, amúgy 20-30 is lehetne ez a szám), milyen lesz a veled való viszonya a többieknek (az utálatból a teljesítmény hatására elismerés is kialakulhat vagy ha éppen olyan a viszony akkor rivalizálás vagy barátság és így támogatóddá is válhat idővel egy másik síkúr ami az egyik befejezéshez vezető út lehet), mit tudsz náluk elérni (kidumálni a birtokukban lévő cuccokat amikre neked lenne szükséged ahelyett, hogy be kelljen támadni a saját területén ahol ő van hatalmas előnyben, shard-okon jó üzleteket csinálni ideiglenes szövetségben), milyen hamar üt be a démon invázió (nehézségfüggő az alapeset és ezt befolyásolja egy változóval a teljesítmény) és bár csak elhanyagolható mértékben ugyan de beleszól a jellem besorolásba is (az meg nagyon sok egyéb dologba). Ez utóbbival ugyan nem értek egyet de legalább nem hangsúlyos a dolog (a pontszám pár százalékával módosítja a jellem pontokat abba az irányba amerre amúgy mozdulna a játékos, szóval ha éppen a jóság megtestesítője volt akkor a pálya végi összpontszám egy aprócska töredékével a pozitív irányba módosítja majd a jellem pontokat).
  • lammaer
    #59
    "A temető fel volt sorolva a támadás előtt mint lehetséges jutalom?"

    Megnézem este, mert van mentésem a shard kezdés előtt, de szerintem nem volt temető (nem tűnik nagyon hasznosnak, szóval biztos nem mentem volna rá). Ez a 2. shardom még csak... :)

    Amúgy gyanús hogy csak a pálya második felében kezdtem tudni millt meg bányákat építeni, sztem azt is valami reward plan után (és mindenhol - ahol megfelelő a terület - tudok ilyet építeni, nemcsak egy helyen). Kezdetben nem volt meg az az épület ami engedélyezte volna ezeket.

    "Az exploration-nak van értelme a nyilvánvaló hasznán túl is (romok kitakarítása utáni loot meg az élettér növelése), mert beleszól a shard végi pontszámba is, továbbá befolyásolja a random encounter-ek számát"

    Namost, a fentiek közül egyedül a pontszám az, aminek akkor is van hatása ha vége van egy shardnak, de az meg nem érdekel :D A többi dolog meg nem jön velem a következő shardra, szóval akkor célszerűbb egyszerűen leverni az ellent ha le tudom, nincs értelme a további felderítésnek...
  • SaGa Jr
    #58
    Ha ellenőrizni akarod az illető felvetését akkor írogasd fel ha felderítés közben találsz egy épületet és ha a végén kapsz pluszban úgy hogy minden fel van derítve akkor neki lesz igaza és beütött a random faktor azt sorsolt neked a program pluszban.

    Ha csak a végelszámolást nézed abból nem derül ki, hogy játék közben kaptad vagy a végén extra jutalomként.


    Az exploration-nak van értelme a nyilvánvaló hasznán túl is (romok kitakarítása utáni loot meg az élettér növelése), mert beleszól a shard végi pontszámba is, továbbá befolyásolja a random encounter-ek számát (ha szorgosan felderítgesz akkor több véletlen esemény generálódik, gyakrabban találkozol velük).

    A temető fel volt sorolva a támadás előtt mint lehetséges jutalom?
  • lammaer
    #57
    Jaja, de az is csak egy elmélet egy playertől.

    Puding próbája az evés, elvben a mostani shardon találtam egy "temető" tervet (amivel élőhalott őrséget lehet építeni), ha azt megadja a végén tudni fogom hogy az ezért van ott mert találam :)

    Kicsit lelombozna ha ennyire nem lenne értelme az explorationnak, és a shardokon inkább csak rusholni kell....
  • SaGa Jr
    #56
    Ha a végén adja random akkor tök mindegy mennyit fedezgetsz fel mert akkor nem ahhoz kötődik. Nekem még nem adott pluszban semmit a MotBW hogy a macska rúgja meg. :(

    Amit említettem kulcsos befejezés amúgy a leggyorsabb, de ha nem figyel oda az ember akkor elsikkad azt csak a hosszabb vagy a leghosszabb megoldások maradnak (kivéve ha hagyja magát lenyomni, az elég gyors befejezés).
  • lammaer
    #55
    Na, majd akkor sasolok :)

    A befejezési lehetőségek annyira nem izgatnak, legjobb esetben is egyet biztosan fogok látni, utána sztem nem fogom agyba-főbe hajtani a játékot: az hogy minden shardon kb nulláról indulok nem növeli meg nagyon az újrajátszási hajlandóságomat, hiszen minden shard kb egy újrajátszás nekem :)


    ui: a hiv fórumot böngészva találtam utalást arra, hogy az MoBTW-ben a shardok végén még random ad(hat) terveket a játék a kiírtakon felül is (szemben az eadorral, ahol biztosan nincs ilyen), igy lett egy kicsit rövidebb-emészthetőbb a kampány. Persze ezt player irta, szóval ki tudja (de majd csinálo screenshoto a mostani shard végén, meg van mentésem a hard előtti részről is, azt majd kiderül).
  • SaGa Jr
    #54
    Nekem eddig egyszer nem jött össze, hogy plusz épületet kapjak a feltüntetetteken és a korábban elbukottakon túl sem Genesis-ben sem a MotBW-ben, pedig elég sokszor bezsákolom mind az explorer mind pedig a cartographer plecsnit a shard-ok végén...

    A felderítés egyetlen előnye, hogy így belefuthatsz olyan sztorielemekbe amik egy új ending-hez vezetnek.
    Az első ilyenbe a 4-7. shard-on (mindig véletlenszerű mikor bukkan fel) belefut a játékos aztán már csak rajta áll hogyan reagál és foglalkozik vele vagy elfelejti (ez a kulcsos sztori, a kulcsok egy részét ki lehet rugdalni/dumálni más astral hatalmakból, másik részét bizonyos encounter típusokban, amikből shard-onként max 1 van, lehet megtalálni, pont ahogy majd későbbiekben a strange/ancient machine parts-okat amik két másik befejezési lehetőséget nyitnak meg).
  • lammaer
    #53
    "Plusz épületek terveit (már amik meg is maradnak és nem csak limitáltan építhetőek az adott shard-on) nem tudsz többet szerezni mint amit az astral-ban mutatott"

    Furcsa, határozottan rémlik hogy a shard végén több épületet kaptam mint amennyit eredetileg mutatott (vmi 6 rémlik, és annyi eredetileg nem volt és még nem buktam shardot), ezért gondoltam arra hogy ezek a shardon "talált" tervek.
    Az világos hogy van amikor csak "licencet" kapok az adott shardra, az ugye fel is tűnik mert csak 1x építhetek olyat.

    De akkor a te nézőpontod/ismereteid szerint nem érdemes nagyon farmolni egy shardot, hiszen úgysem kapok onnan többet mint amennyi eredetileg be volt ígérve.
  • SaGa Jr
    #52
    Én ezt így egyértelműen nem tudnám kijelenteni, hogy a kezdő hely körüli területeken gyengébbek a monszta csapatok. Eddig bárhol bármely területen találtam alacsony és magas szintűeket is egyaránt, sőt nem egyszer csak magas szintűekkel tudtam kitakarítani már a kezdő területemet is (amikor leoszt a program egy olyan kezdőhelyet ahol alapból van 3 cult, 2 troll barlang, 1 rejtélyes tó, 2 inkvizíciós nagy csapat meg egy sárkánybarlang akkor csak vakarózik az ember), így szerintem nagyon vegyes a felhozatal mikor és mibe futsz bele. A lehetséges ellenfelek túlnyomó többsége már egy kezdővel is verhető ha megfelelő emberek vannak mellette és rendes felszereléssel rendelkezik a hero.

    A megszerezhető technológiák kapcsán jól látod a helyzetet, valóban véletlenszerű a dolog. Általában romokban (templomok romjaiban) vannak, de hogy milyen területen és hányadikban lesznek az teljesen véletlenszerű (pont ahogy a véletlenszerű események melyek beindítanak egy lehetséges befejezést ha utánuk jársz). Plusz épületek terveit (már amik meg is maradnak és nem csak limitáltan építhetőek az adott shard-on) nem tudsz többet szerezni mint amit az astral-ban mutatott, csak ha korábban buktál egy shard-ot úgy, hogy onnan még nem volt meg minden. Ebben az esetben későbbi shard-okon esetleg még megszerezheted azokat.

    Korlátozott számban építhető cuccokat meg minden shard-on lehet találni (ilyen például az ancient épületek mindegyike, a shaman hut, a golden globe, enhanced well és még sok másik amit csak provinciában lehet felépíteni). Minél nagyobb a shard annál többet, de itt sincs egyértelmű megoldás arra hogy hol és mikor találod azokat (független a monsztáktól mert a loot ezen része mindig a monszták leverődése után kalkulálódik, független tőlük).
  • lammaer
    #51
    Két kérdés:

    - ugye van az a "mondás", hogy elvben a kezdőhelyem körüli első "gyűrűben" lévő területeken gyengébb ellenfelek vannak mint a többiben (tehát a kezdő hősöket ott lehet jól tápolni). Jól gondolom hogy az ellenfél vára körüli első gyűrű is ilyen alacsony szintű tápolóhely, nemcsak az AI hanem az én számomra is? Végjátékban kihozott hőst kéne tápolnom vhol... :)

    - van arra tipp hogy egy shardon a véletlenszerűen megszerezhető technológiák merrefelé találhatóak? Eddig úgy tűnt elég random, volt hogy egy pár skeletonos kriptából esett ki egy épület tervrajza, egy jó erős vámpírtól meg semmi....
    Alapvetően nem látom értelmét a rushnak, ezért próbálok egy gyakorlatilag már megnyert shardot végigkutatni (kihozva 3+ hőst is), hogy minél hamarabb meglegyenek a technológiák (azért mégiscsak jobb ha egy shardból nem csak az a 2-3 tech jön ki amit az astral mapon rewardként látok). Igaz, így egy small shardon is elvagyok akár 4-5 órát is, de kicsit azért élvezem is hogy az lvl19es hősökkel aprítok :D
  • SaGa Jr
    #50
    A genesis-hez volt ilyesmi mod, de csak az orosz nyelvű változatokra. A MotBW változathoz még nincs (kissé kaotikusabbá vált a fájlstruktúra és a fájlok egymásra épülése).
  • lammaer
    #49
    Na, lassaccskán kezdek rákapni, úgy tűnik az elején tényleg csak a tiny map miatt szívtam zsinórban, small mapon nincs semmi gond.

    Nekem amúgy a warrior hős jön be a legjobban, brutális mit lehet szólózni vele - eleve orrba-szájba esik a heavy armor loot amivel pikk-pakk fel lehet buffolni, és gyakorlatilag az első 1-2 csata erejéig kell csak némi support neki, utána olyan jól elvan egyedül hogy ihaj :D

    Eddig 2 térképet is vele nyertem meg, hiába őt hozom ki második hősnek (elsőnek scouttal szoktam kezdeni, de lehet leszokok róla), magasan jobb lesz még ezzel a késéssel is mint az első hősöm.

    A varázsló vhogy nem jön be, szegényke a kevés HP miatt nagyon sérülékeny, az AI meg nem hülye hogy a töltelékkel foglalkozzon a wizard helyett. Persze nagy sereggel hatásos.

    Szóval a hősök toplistája nálam:

    - warrior
    - scout
    - wizard

    (a 4. fajtából még nem próbáltam...)

    Esetleg nem tud vki "modot" amivel lehetne a hősök árát normalizálni, hogy az ugyanolyan tipusú 2. hős ne legyen annyira horror árú. Nem nagyon lenne cheat, mivel a mostani meccsen is már 3 hősöm van, az ellenség beszorítva a várába, csak gondoltam felfedezek mindent, ha már enyém a térkép....
  • SaGa Jr
    #48
    Hogy betámadnak elsőként vagy sem csak attól függ, mennyire közel a többiek kezdő pozíciója és merre indulnak el. Mivel a gépi ellenfelek általában agresszív terjeszkedést folytatnak így gyorsan egymásra szoktak bukkanni akkor meg megindul köztük a harc, főleg ha ellentétes a világszemléletük.

    Nagyobb shard-okon ahol 3-6 ellenfél is jelen lesz majd egyszerre, majd hamarabb támadás fog érni ahogy azon shard-okon is amin például az ellenfelek nézőpontjai elég közeliek egymáséhoz és így nem sürgetik a konfliktust egymással. Ekkor viszont simán előfordulhat majd hogy egyszerre többen ugranak majd neked. De ha összejön véletlenül hogy veled szimpatizáló (ehhez sokat kell beszélgetni velük, minden körben mikor az astral-ban vagy gyerünk dumálni mindenkivel) ellenfelek vannak csak a pályán akkor akár teljes diplomáciai megegyezés is kialakulhat hirig nélkül. Nagyon ritka de bele lehet futni a dologba.
  • Agaba72
    #47
    Lenne egy kérdésem.
    Az van, hogy már van 8 shardom 1-t buktam is. Most találkoztam a 3. istennel valami barbár izé. Úgy tapasztaltam, hogy ha tyni pályára megyek ahol csak 1 ellenfél van gyorsan lenyomnak (legnehezebb fokozat) de ha small pályára megyek, akkor ahol már ketten is vannak rajtam kívül, akkor addig nem támad meg egyik sem amíg valamelyikük el nem bukik. Ezért a small pályák nagyon könnyűnek bizonyultak, mert addig tápolok ameddig kedvem tartja és döntöm el mikor megyek neki az ellenfeleknek.
    Szóval ez a későbbiekben változik majd? Tehát későbbi shardokon betámadhatnak akkor is ha többen vagyunk még játékban?
  • SaGa Jr
    #46
    A hős pusztulat az AI esetében igazából a nehéz fokozatnak köszönhető, mert erősödnek a semleges lények így nehezebb elverni őket, ráadásul egy levert hős visszahozása pénzbe és időbe kerül (minél magasabb szintű volt annál többe). Genesis esetén ha nagyon komoly ellenállásba futott az AI és nem tudott más irányba terjeszkedni, akkor kezdte el a területet bomlasztani rituálékkal, többszörös hullámokkal. Sajna azonban a MotBW esetében azt tapasztalom hogy könnyedén feladja a dolgot és felhagy a hősei feltámasztgatásával is egy idő után, amit sajnálok. :(

    Azok az íjak amikről írtam nem lesznek megvehetőek saját építésű boltokban (a tier 4-es íjász boltban lesz a legjobb nem mágikus, nem spéci íj ami veri a sima számszeríjakat), hanem majd független boltosoktól (a legjobbak a vándorló kereskedők, de a gyengébb variánsokat a tartományi boltokban is meg lehet találni időnként vagy feladatként boltban be lehet vállalni, hogy megszerzel valamit és olyankor is előfordul, hogy megadja a program a jobbak valamelyikét). Időigényes tehát a dolog de nagyon megéri.

    A nagyon combos védő seregek ellen be lehet vetni a chaos vagy a death iskola rituáléit (az Ai, ha éppen olyan a habitusa és jelleme nem rest ezeket használni). Tudnak ronda dolgokat művelni.

    Tier 4-es guard csapatból három tényleg durva van a többi nem kihívás már a tier 1-es katonákkal sem ha jó hős van mellettük. Az egyik a cult of the dragon, aztán ott a cult of the hydra és végül a cult of the phoenix. Ezek a nevüket viselő lény köré szerveződő tier 2-4-es lényekből álló csapatok (phoenix mellett például mindig akad 2 priest, 1-2 paladin, 2 monk meg számszeríjászok és 2-4 guardmen, sárkány mellett vegyesebb a felhozatal ott akár warlock is lehet de gyógyítójuk az nincs általában, míg a hydra esetében a rosszfiúk tobzódnak így assassin+warlock+sorcerer+executioner az mindig van). A vicc kategória az a tier 4-es guard csapatból az erdei védősereg egy ent-tel az élén, illetve az ancient guard csapat ami 4-6 gólem, 2 katapult és 2-4 balliszta összefogása. Ezek könnyedén verhetőek. Ezeknél még az imperial guard is keményebb mert van benne harci elefánt.

    Én szeretem húzni a játékot és a lehető legtöbb pontot kihozni minden pályából (rámegyek az explorer, dragon hunter, cartographer, daemon hunter és hasonló plecsnikre emrt ezek hoznak bőségesen pontokat, de előfordul hogy gyorsabban fejezem be mintsem minden elérni kívánt cél teljesülne), meg a lehető legjobban felfejleszteni a hősöket és seregeiket (már medium pályákon 2-3 ellenféllel szemben is mindig meglesz 2-3 hőssel a 30-as szint meg a katonáik jó része is eljut eddig a sok csata miatt).
  • hapi
    #45
    Úgy értettem hogy a hősei kihalnak és a végén mindig üres mapon játszok csak az aktuális guardok ellen. Mondjuk mikor betámadtam az ő világát nem csoda hogy ki halt, mert a semleges guardok középtávon köztünk, 1 tier 4-es és 3 tier 3-as seregből álltak meg millió kicsi. Nekem is probléma volt mert akkor még csak egy tier 3-as épületem volt és szenvedtem.

    Olyan íjakat amiket írtál még soha nem találtam... mondjuk én nem húzom a játékot, ha nincs hőse begyalogolok azt befejezem.
  • SaGa Jr
    #44
    Jó taktika és hasonlót használok én is (bár én a gyors terület foglalásokat nem szeretem és sosem volt rá szükségem, így jóval lassabban terjeszkedem, elhúztam nem egyszer 200 körig is a játékot tiny shard-on különösebb probléma nélkül, bár small és medium esetében is kb ennyi kört szoktam lejátszani akkor is ha 2 ellenfél van jelen - ha nem kapkodok akkor az egyik kinyírja a másikat).

    Elsőnek szerintem is a spearmen képző kell. Egyszerűen túl jó egység hogy hagyja az ember parlagon heverni (a távolsági támadása csak hab a tortán, de alapvetően egész szívós, a fejlődési fája is nagyon jó, gyorsan is fejlődik). Utána én a számszeríjászt majd a gyógyítót szoktam elérhetővé tenni (előbbi a játék legjobb lövésze, még ha kezdetben rövid is a lőtávja egy archer-hez képest, viszont 2-3 ilyen egy kör alatt le tud takarítani egy nehéz páncélzatú tier 3-as lovagot vagy épp el tud tüntetni egy warrior hőst lazán, míg utóbbi kell a jobb gyógyítókhoz mint előfeltétel és a sereg életben maradásához már nagyban hozzájárul ez az egység is). Ezután jöhet a mágia szekció felhúzása, majd bevétel növelő és bolti épületek, végül a 4. egység termelőhelye (ez csak attól függ mi lesz, hogy épp milyen őrségeket szeretnék illetve milyen tier 2-es egységeket).

    Harcban leírt taktikád mindig kifizetődő. Hős előre (igazából ha 7-es távra ellő akkor már felesleges, max csalinak lesz jó hogy őt támadják), többiek vagy vele egy sorba vagy mögé. Én például spearmen-eket előre teszem, közéjük áll középre a hős, számszeríjászok (illetve ha épp vannak szövetséges elfek akkor inkább ők) és gyógyítók mögéjük. Hős mögött nem áll senki, hogy hátrálhasson ha kell.

    Provinciákban az olcsó bevételnövelő épületeket fel szoktam húzni és a nagyobb shard-okon nem ritka hogy utánpótlás bázist is felállítok (library/market/fort felépítés ami elérhetővé teszi a provinciából a főváros toborzó/mágia tanuló/bolti helyeit) ha messze kerülnék a fővárostól. De alapvetően mivel én is magasabb nehézségeken játszom, nem törekedhetek ész nélkül a területszerzésre mert a korrupció nagyon gyorsan felüti fejét (expert fokozaton akár már akár 20 provinciánál és az bizony egyre csökkenő bevételt jelent majd, nehezebb fokozatokon ez a szám még kisebb ennyit meg már small shard esetén is lazán elér az ember, nem hogy medium, average, big, large vagy huge shard-on).

    Hősnek felszerelésből szerzek páncélt és kiegészítőket, fegyvert és nyílvesszőt. Ez max elkopni tudna ha nem szervizelném, így én nem szoktam többet betárazni nála. A legjobb és legerősebb távharcász eszközök amúgy nem számszeríjak lesznek hanem sima íjak mágikus vagy tűz sebzéssel (ez a kettő kiemelkedően fontos ha netán ghost-okba futna az ember mert azoknak 20-as közelharci és 40-es távharcászati védelmük van szóval kb sebezhetetlenek lesznek egy kigyúrt számszeríjász vagy hős kivételével minden nem mágikus sebzésű lénynek).

    Az első 10 körben mindig a saját kezdő helyén marad a hős és felderít. Egyrészt ezzel fejlődik, másrészt jó kis bevételt generál (általában ebből veszem meg a második hősömet). Utána indulhat tovább provincia szerzésre, ahol cél egy alapanyagforrással rendelkező hely (bár felderítések közben minden provincia esetében van 50% esély hogy ha nem volt ott nyersanyag akkor majd az explore felfed egyet, plusz vannak véletlen események is amik felfedhetnek a döntésünktől függően ilyet így plusz bevételt generál). Ha már van tier 2-es szintű egységre lehetőség akkor értelemszerűen a nekik szükséges alapanyagok megszerzése lesz a cél.


    Amúgy mit értesz az alatt, hogy az istenség kihal magától? Ha nincs már aktív ellenfél (istenség) akkor nyertél és véget ért a shard. Kihalni meg csak akkor tud ha a fővárosa elpusztult. Ehhez meg másik istenség hősei által vezetett sereg kell. Ha netán arra gondolsz, hogy a hősei ütik ki magukat az más, nehéz fokozaton gyakori eset hogy túlvállalja magát az AI hőseinek valamelyike és így egyre hosszabb pihenőre kényszerül miután leverődött. Sőt másik istenség is lelkesen leveri vetélytársát így csökkentve a pontjaid és nehézségeid számát.
  • hapi
    #43
    Én a legerősebb-1 szinten tolom, elég simán menetelek ha érdekel valakit pár tipp:
    -csak scouttal tudok megélni ezen a szinten
    -első körben a parittyást eladom a sima gyalogot meg be a várba, hős felderít, épületből azt, hogy legyen dárda dobó
    - második körben már van dárdás, veszek 3-at és elfoglalom azt a területet ami a legtöbb pénzt adja.
    - környező területeket,foglalom a továbbiakban építem a crystalt, hogy legyen questem, mert az sok pénz
    - építeni olyanokat hogy jöjjön a pénz és alap varázslat pl. sereg gyógyító
    - ha nincs pénz akkor a kezdő vár "eseményit" támadom be abból lesz pénz

    Hős:
    - tűzerőt fejlesztem, ammo, és pajzs átütés, 10-es szinten a dupla lövést
    - minél jobb számszeríjat veszek neki és a legjobb nyílvesszőket
    - legyen nála több nyílvessző mert elhasználódik, legyen nála sima íj pluszba ha tudod hogy nem páncélozott az ellen akkor nagyobbat sebez

    Harc:
    - előre állok a hőssel és lövök majd hátrálok körönként ahogy közelítenek
    - dárdások csak várnak, behátrálok közéjük hogy körül vegyenek, vagy hagyom hogy a hőst üssék ő jól bírja és gyorsan gyógyul
    - ha közel az ellen a dárdások dobnak majd állják a sarat és ütnek.
    - ha jól választod az ellent senki nem hal meg
    - másodiknak én a pikemant szoktam gyártani max 1-2 darabot mert ő mindig előbb üt vissza és mire odaér az ellen általában belehal a saját támadásába én meg sértetlen maradok.
    - több tier 1-es sereget nem is használok felépítem a maradék 2 legolcsóbbat és irány a tier 2 gyógyító és ló ezekkel már vége is a medium és tiny pályáknak.

    -ellenséges istent ne támadj meg amíg nincs jó tier 3-as sereged, nem az AI kemény ő nálam mindig kihal magától én meg elfoglalom az üres, hanem az a baj hogy a semleges seregeket nem bírod tier 2-es seregekkel kiütni, így nem tudsz elgyalogolni a bázisáig

  • b-type
    #42
    válassz másik shard-t.
    Nem feltétlen kell erőltetni.
    mondhatnék okosságokat, meg is próbálom :)
    De a legfontosabb, hogy nem biztos hogy jót tesz ez a shard.

    épületek felhúzásánál fontosabb a tartományok és a felfedezés-csatázás, lehetőleg laza ellenfelekkel. az áttekintésnél nézd hogy jó pénzügyi mérleged legyen.
    Két hős azért kell.
    Csatáknál nézd a terepjellemzőket, és amíg messze van sütögesd őket varázslattal, de ha van, akkor állj dombra a lövészekkel.
    ...túl erős provinciák még várhatnak, ahogy a túl erős csaták is.
  • lammaer
    #41
    A legütősebb amit tudnék használni a 8 hp-t sebző magic arrow, de a militiamannak is 10+ hpja van.

    Azért még küzdök :D
  • ratgab
    #40
    Rosszul csinálod! Használd a varázslatokat, azok nyújtják a kulcsot a győzelemhez!
  • lammaer
    #39
    Hát, vhogy nagyon nem jön össze nekem a játék :)

    A tutorial utáni első - tiny - pályán küszödök.
    kb 20 köröm van amig a nyakamba esik az AI, addg jó esetben fel tudom húzni az épületeket az íjászhoz meg a pikemanhez, és megszerzek mondjuk két területet.
    A hősöm - scout - kb 3. szintű, max 3 emberem lehet (2 pikerman+1 ijászt viszek), de az AI területén ilyen 10-11 fős helyőrségek vannak - már azon is amit frissen elfoglalt. Azon képtelen vagyok áttörni :), ő meg szépen jön és darálgat.
  • Prince23
    #38
    teszt 9/10
  • SaGa Jr
    #37
    Az biztos. :)
    És akkor még szót sem ejtettünk a többféle lehetséges befejezésről (semlegesek, rosszak és jók egyaránt akadnak, de bukásból is van 2 féle)...
  • balty
    #36
    Azért nem semmi mennyire szerteágazó ez a játék, sok idő lesz míg kitapsztalja az ember.
  • SaGa Jr
    #35
    Szövetség terén még az orkok szeretnének legyilkoltatni veled pár ellenfelet, illetve a halfling-ok akarnak veled eltetetni láb alól pár rablót (ezt a legnehezebb megcsinálni mert ezekből sosincs egy rakáson nagy mennyiség). Az orkok ork gyalogságot (lassúcska de szívós katonák) teszik cserébe elérhetővé a halfling-ok meg a saját parittyásaikat (teljesítményben kb a sima archer szintjén vannak).

    Az elfek például azt, hogy egy varázslótoronyból menekítsd ki az elrabolt leányaikat (betámadod az elsőt amit találsz vagy ha van talonban akkor odamész a hőssel azt lezúzod). Jutalmul majd lehet toborozni elf íjászokat mint rank 1-es egységeket (a legpusztítóbb íjász egység bár nem túl szívósak alapjáraton).

    A törpék egy rablótanyát akarnak leromboltatni veled mert ott van egy ellopott értékes cuccuk (ez lehet korona, balta vagy akármi, tulajdonképpen lényegtelen). Megoldás ugyanaz mint fentebb. Jutalom a törpe gyalogosok képében realizálódik a toborzó listában (meg nő a bányavidékekből befolyó összeg és még pár épületet hoznak pluszban de ez mindenkire igaz). A törpe gyalogok kb az orkokkal vannak egy szinten de nagyobb sallert osztogatnak visszakézből és jobb a védelmük is.

    A goblinokat nem próbáltam még szövetségessé tenni, így hogy nekik mi kell azt a rossebb tudja.

    A kentaurok feladatát elvégezve jönnek a gyors íjászok (mozog előre 2 vagy 3 lépést azt még utána lő is), a gyíkemberek adják a maguk lassan regenerálódó szívós gyalogjaikat az adott pályára a toborzó listádba.

    Az orkok és gyíkemberek mocsaras terepen jobban védettek és könnyebben mozognak, a törpék dombos terepen jobbak, az elfek erdőben.
  • balty
    #34
    Igen ezek az alap épületek már nekem is vannak, mint pl.: szélmalom, bánya. Mondjuk most el sem jutok addig, h felépítsem a kastélyba lévő lehetőségeket, mert tiny pályán előbb végretér a kaland.
    Nah majd ha jönnek a nagyobb pályán akkor megnézem pontosan az épületeket.
    Pont a csigákra gondoltam. :) Figyelek akkor majd a kentaurokra, jól hangzik a velük való szövetség.
  • SaGa Jr
    #33
    A provinciákban majd a kastélybeli építkezéseid hatására nyílnak meg az új opciók (vannak területekhez kötött fejlesztések is így például csak mezőre lehet szélmalmot építeni, míg bánya csak dombvidéken lesz elérhető vagy éppenséggel a favágók csak erdőben kerülnek elő). A kocsma igényli a fővárosban a színházat és nem a nép kedélyállapotára van hatással (már az alap változat, a fejlettebbek kicsit javítanak azon is) hanem a véderő moráljára.

    A fővárosban felhúzható épületekből összesen 125 van. Ezeket egyszerre persze nem lehet majd felépíteni, csupán a lehetséges épületek száma ennyi. Szóval van belőlük dögivel és nem egy lesz ami passzívan vagy aktívan beleszól a provinciák életébe is.


    Ha jól rémlik akkor azok a nagyon erős lények a csigák (szerintem is piszok erős dögök, kell ellenük gyógyító mert egy pillanat alatt lezabálnak egy egész sereget) és a gyíkemberek kérik a legyőzésüket (16 vagy 20 darabot). Én úgy szoktam a dolgot kivitelezni, hogy a csigás romokat/helyeket eleve nem támadom be míg gyenge a hero, így ha netán szövetséget szeretnék kötni a gyíkokkal, akkor lesz elég belőlük talonban csak oda kell caplatni és lezúzni azokat. Plusz mocsaras területeken nagyon sok a csigás ellenség így célirányosan is mehet a felfedezés a hőssel. De ha nem akarsz akkor nem kell ezzel vesződnöd ám ekkor vagy lemondasz a területről vagy bevállalod hogy rossz lesz a kedélyállapot.

    A kentaurok nem ennyire erős ellenfelet szemeltek ki így ők könnyebb eset ebből a szempontból (meg mivel gyors íjászok így ők speciel jobbak szövetségesi alapnak mint a gyíkok akik inkább csak baromi szívósak). Az orkok és gobbók meg kellenek a fenének (plusz ha majd levered a barbár félistent a saját területén az ő nyaklánca miatt alapból szövetségesek lesznek ezek a fajok - hátránya a dolognak, hogy mással viszont nem fogsz tudni ezután szövetségre lépni). :)

    Az ilyesmit érdemes már a pálya elején eldönteni és ennek megfelelően terjeszkedni/tartalékolni a helyeket.
  • balty
    #32
    A kastélyban több épületet is tudok építeni, a provinciákban csak a tavern és a pub áll rendelkezésemre morál növelésre. Majd később akkor látom lesz bőven épület.
    Igen én a szövetséget értettem diplomácia alatt. Mondjuk amiket kérnek szövetséghez, az az, hogy győzz le x db szörnyet és azok sokkal erősebbek, mint az ottani védők és általában sok terület felfedezésével jár, míg találok belőlük annyit, vagyis, vagy azonnal lesz egy provinciám, vagy 20-30 körrel később.
  • SaGa Jr
    #31
    balty:
    A diplomáciai bevétel többnyire kimerül abban, hogy fizetsz az őröknek. Amiről te írsz, hogy feladatot csináltatnának, az már szövetséghez kell. Ennek előnye, hogy az adott hőssel elvégezve a feladatot (pofonegyszerűeket adnak és mikor valami olyasmi van hogy egy rablótanya/varázsló torony/akármilyen épület a célpont ahonnan valamit/valakit el kell hozni akkor az adott hőssel megtalált és kitakarított első épület lesz ahol megoldódik a feladat) majd ővele visszatérve ingyen hozzájutsz egy jó morállal rendelkező tartományhoz amihez alapból őrséget is kapsz. Emellett ezzel a hőssel utána minden az adott, szövetséges fajhoz tartozó tartomány amint belépsz oda beállítható ingyen hozzád. Viszont szövetséges egy pályán csak 1 lehet és a karaktered jellemétől függ hogy ki az aki ilyen téren szóba áll veled és ki az aki nem (gonosz karakter ne reménykedjen törpék vagy elfek betoborzásában).
    A szövetséges előnye mindemellett hogy 3 spéci épület opciója megnyílik építésre a fővárosban.

    Továbbá az sem mindegy hogy mekkora a diplomácia értéke az adott hősnek mikor ilyesmire készül, mert egyes fajok bizonyos érték (és jellem) alatt fel sem dobják a lehetőséget. Ha meg izmozni akarsz akkor marad az erős őrség, épületek és rituális mágia használata.

    Vagy ki is kerülheted egy adott faj által uralt területeket ha nem akarsz gondot. Az emberek uralta területek általában akkor lázonganak ha rosszul tartod őket, morálra kártékony épületeket és egységeket/őröket használsz (értelemszerűen az útonálló és hasonló bűnöző egységek és őrségek, a fekete mágusok nem tesznek jót a morálnak). Illetve ha diplomáciával/pénzzel is megoldható lett volna az átvétel de te inkább erőből lenyomtad a védőket.

    A két morál növelő épületed az hol van? A fővárosodban? Mert az csak ott hat, máshol nem érvényesül. Emellett morál tekintetében 8 vagy 9 állapot van amiből 3 pozitív, 1 semleges és 5 negatív helyzetet jelent. A calm a semleges. Provinciális moráljavító épületek a következők: brewery (+1 mood), enchanted well (+2 mood), golden sphere (+1 mood), shrine of the ancients (+3 mood), temple of the ancients (+5 mood). A brewery alapból építhető ha jól emlékszem, a többi az talált/bizonyos épület esetén extraként kapott limitált mennyiségben felhúzható épület. Párosítani kell egyéb hatásokkal is (őrök és rituálé) a tuti sikerhez egy szeszfőzdét/golden sphere-t, a többi általában már önmagában is elég lehet enyhébb esetekben.

    A figyelmeztetés egy rövid szöveges jelzés irányodba miután kört váltottál, hogy egyes területeken kevés a felderítés állapota és emiatt zsúfoltság van. De ha biztosra akarsz menni és elébe mennél a problémának az alábbi linken a game mechanics fül alatt megtalálod hogy adott fejlettségű provincia esetében mi az a felderítettségi szint ami kell hogy ne legyenek zsúfoltak:
    Eador help
    Ezek alapján elég a max 70%-os felderítettség (a city alatt tuti pontos a lista, afölött már a nehézség is beleszól az igényekbe, így például expert nehézségen a big city nálam mindig 85%-ot kér magának).


    lammaer:
    Válts nyugodtan ha az jobban bejön, csalódni nem fogsz abban sem és talán a 1.07-es változat már nem olyan hibahalmaz mint a kezdeti volt így a játékélmény is garantált.

    Amúgy a genesis-ben ha bekapcsolod a stat blokkot (hogy mutassa a HP/morál/stamina értékeket az egységek feje fölött) akkor ugyanúgy kijelzi a támadás előtt a várható sebzést a program (bár lehet hogy csak alacsony nehézség mellett mikor él még a csata előtti tanácsadás is). Alapból ez nem aktív, de bekapcsolható pont ahogy a MotBW esetében.
  • balty
    #30
    No igen én még egy provinciát sem vettem be diplomáciával. Azt mondjuk logikus, ha úgy szerzem meg akkor nem fognak lázadozni. Mondjuk nálam az elfek és az útonállók azok akik szoba sem állnak velem, ha diplomáciára kerül a sor, bár tény, h még sosem jutottam el addig, h diplomáciával vegyek be egy provinciát, mert sokkal nehezebb és hosszabb azt teljesíteni, minthogy csak simán bevenni.

    Erre én is gondoltam, h elfogy az élőhely és emiatt lázonganak egyes provinciákban, de nem figyelmeztet erre, lehet le kéne szednem valami új patchet hozzá és abban már benne van. :)

    Nálam egyelőre két morál növelő épület van, de nem vettem észre, hogy segítene a problémán.
  • lammaer
    #29
    Közben megnéztem a az új Eadort is, és asszem átváltok inkább arra.

    Nem csak azért mert ott van rendes save (persze most akkor megint az önmegtartóztatásra kell építenem de inkább ez, minthogy azért legyen nehéz a játék mert nincs mentés :D), de tetszik pl az a "könnyítés" hogy pl egyből látom csata közben a várható sebzést a célpontokon.
    Nyilván a sima játékban is kiszámolható lenne (ismerve az adot egység támadó értékét vs a célpont megvelelő védelmével), de ez igy kényelmesebbb.
    Persze most barátkozhatok újra a kezelőfelülettel (ezt a körben elhelyezett gombrendszert igazán kihagyhatták volna), meg valamiért számomra pont fordítva működik a bal és a jobb gomb :D
  • SaGa Jr
    #28
    balty:
    Attól függ milyen okból van rossz hangulat az adott provinciában. Ha azért mert izomból leverted a védőit ahelyett hogy diplomáciát használtál volna, úgy csak tégy megfelelő őrséget a helyszínre és építs fel oda morál javító épületeket (van egy pár).
    Ha amiatt emrt betelt az élettér, úgy tessék szépen felderíteni az adott provinciában. Ilyen problémáról informál körváltásnál a program.

    Amennyiben idegen fajról van szó akkor azok két okból lázonghatnak: 1. mert eltérő a karaktered (nem a hősöd) jelleme és az övék (ezt áthidalni a könnyebb általában, csak tégy megfelelő véderőt ami növeli a morált és építs megfelelő épületeket, ezzel nem lesz olyan rossz a helyzet és még akár pozitív irányba is indulhat a dolog ha nem nagyon szélsőséges a jellem). 2. mert simán erőszakkal foglaltad el a provinciát ahelyett hogy diplomáciával próbálkoztál volna. Na ez súlyosabb, ezen még kései shard-okon sem nagyon lehet segíteni amikor már dögivel áll rendelkezésre olyan védelmi egység ami morált javít meg sokféle morál javító épület is van. A lázongás garantált. Max a védők időnként leverik a helyen lévő lázadást (sok bevételre ne számíts innen).

    De van például olyan rituális mágia is, ami ideiglenesen javítja egy provincia morálját.

    Nagyjából ezek a lehetőségek.


    lammaer:
    Igazából a játék több körre visszamenőleg tárolja a mentéseket a save mappában, szóval aki nagyon akar az vissza tud tölteni nem csak 1 körrel korábbi állapotot is még Genesis esetében is. Csak a save könyvtárat kell figyelni és a nem szükséges save-eket törölni így azt fogja majd visszatölteni amire szükség van (bár így eszement sokat zuhan a nehézségi szint és túl könnyűvé válik a játék). ;)
  • lammaer
    #27
    Virágboltosoknak 1.0.7
  • lammaer
    #26
    Akkor kilépsz és ment :)

    A genesisbe nincs save funkció, egy shardon belül max 1 kör visszalépésre van lehetőség, plusz ahogy elhangzott shardok közt van mentés.

    Szóval olyan pl nincs hogy egy shard közepén mentesz ahol úgy tűnik jól állsz, aztán mondjuk ha kikapz akkor azt visszatöltöd és megpróbálod újra.
  • balty
    #25
    Nem tudom, hogy terjedt el ez az info, lehet, hogy a Genesisbe még nem lehetett menteni? Mert itt lehet. Meg vannak automatikus mentések is az utolsó 5 kör.