57
  • Julius Caesar
    #57
    Folyton attól félek, hogy Kínának nagy pofáraesés lesz a vége. Nemtudom miért, de nekem valahogy olyan instabilnak tűnik az egész. Mi lesz, ha nem tudják eladni a tornapolóikat és a gazdasági növekedés megáll?
  • GyuriX2572
    #56
    alga erőmű........ hány csillio tonna alga kéne, hogy elég legyen Kínánk? :S
  • sanyicks
    #55
    Igen ott is kezd gyakori lenni. Így kell a ciklikus fogyasztást fenntartani, hiszen a szabadpiac "hatékony" :DD
  • EnxTheOne
    #54
    Nekünk samu mosogép egy honapal a garancia lejárta után ment tönkre. :D
  • Molnibalage
    #53
    Azért most sem ez a helyzet.
  • Inquisitor
    #52
    Az egyszer biztos. A csehek elég jó kis elektronikai cuccokat, az NDK fain háztartási gépeket gyártott. Persze voltak, talán többségében, borzasztó termékek. Múltkor láttam egy Budapesten élő külföldi hölgy leírását, hogy nem érti a férje miért szerzett egy NDK kenyérpirítót és miért fényesítette 3 napig, hogy aztán vitrinbe tegye. :D
    Akkor nem olyan volt a termék, hogy megveszed és gari idő plusz 2 hét után kampó, mint most.
  • Inquisitor
    #51
    Na jó, de a kínaiaktól anno mennyi mindent tanult a világ, persze azt nem vesszük lopásnak.
    Én drukkolok Kínának, hogy zöldebb legyen. Ez a világ érdekes is, nem csak a túlélés miatt, de igen is a többi ország sara is, hiszen ha nem is mindent gyártanak ott, azért nagyon kevés amit nem. :)
    Amikor jöttek az első hírek, hogy elektromos buszok tömeggyártásába kezdtek, már lehetett sejteni változnak arrafelé is a dolgok.
  • Garou
    #50
    Kínában jelenleg 15 különböző(!) vállalat foglalkozik autógyártással.

    Most vonják őket össze 5 csomagra.

    Többségében semmi, nulla, nyistó követelmény nem volt eddig biztonság terén, nyugodtan képzeljétek el a nagy raktárat, ami a gyár maga, és ott hegesztettek a szalagon, aztán ha megy, akkor irány a forgalom.

    Ezzel együtt most próbálják a nemzetközi vizeken már jól teljesítő designereket, mérnököket visszahívni, és drasztikusan változtatni minden téren a minőséget tekintve.

    Esélyük van rá, egy forgalomba kerülő szériaautó a németeknek 4-5 év fejlesztés, Japánban ez másfél év. Azzal a mentalitással talán, egyszer, valamikor lesz jó kínai autó...
  • lapaleves
    #49
    azért jól kihoztad magad győztesnek ebből a "téptem a trabival ész nélkül, majdnem el is ütöttem pár embert" sztoriból.

    nekem is volt már saját "vezetni tudásból meg reflexből" árokba menésem, csak azért tudom milyen.
  • Molnibalage
    #48
    A KGST termékek igen nagy minőségi szórással készültek...
  • teddybear
    #47
    "Hasonló velem is történt már, megúsztam padkával. Függetlenül hogy történt, pokoli szerencse kell egy trabis bukfenc megúszásához."

    Vagy vezetni tudás, és reflexek. Ott ugyanis nem volt padka, de két méter mély árok igen. A teherautós volt olyan szíves kihúzni a kocsit az árokból később.
  • xrt
    #46
    "Ami pedig a "közel eredeti" állapotú Trabantot illeti, hány évtizedes volt? Egyáltalán leszedte valaha egy hozzáértő a külső karosszéria-elemeket, hogy megnézze a vázat? Rohadt-e, elfáradt, vagy rendbe rakták-e valaha? A külső ilyen szempontból ennél a típusnál szinte semmit sem számít."

    Ne nézz le ennyire mindenkit. Tudom nem a külcsín jelenti kizárólag az eredeti állapotot. Nem csak motorikusan de karosszéria is rendbe volt rakatva. Nem mondom hogy értek hozzá, de láttam szerelés közben is.


    "A fejreállásom úgy jött össze, hogy választhattam: Vagy elütök pár, az úton kószáló tökfejet, vagy frontálisan ütközök a szembejövő teherautóval, vagy belemegyek az árokba.
    Az árkot választottam, és felfordultunk..."

    Hasonló velem is történt már, megúsztam padkával. Függetlenül hogy történt, pokoli szerencse kell egy trabis bukfenc megúszásához.
  • teddybear
    #45
    "Az a trabi közel eredeti állapotú volt, bár volt olyan is előtte ami közel szószerint szétesett. :)"

    Vagy nem láttál még igazán jó állapotban lévő Trabantot, vagy te a legpechesebbek közé tartozol, akit ismerek.

    Ami pedig a "közel eredeti" állapotú Trabantot illeti, hány évtizedes volt? Egyáltalán leszedte valaha egy hozzáértő a külső karosszéria-elemeket, hogy megnézze a vázat? Rohadt-e, elfáradt, vagy rendbe rakták-e valaha? A külső ilyen szempontból ennél a típusnál szinte semmit sem számít.

    Ami a karamboljaimat illeti, mindenki átesik az ilyesmin. Ha nem kezdőként, kis dúrral, akkor később, nagyobb katasztrófával. A tanulópénzt mindig meg kell fizetni.

    A fejreállásom úgy jött össze, hogy választhattam: Vagy elütök pár, az úton kószáló tökfejet, vagy frontálisan ütközök a szembejövő teherautóval, vagy belemegyek az árokba.
    Az árkot választottam, és felfordultunk. Hárman ültünk a kocsiban, sértetlenül megúsztuk. A jobb ajtó üvege széttört, az összes többi üveg kiugrott a helyéről, a tető megroggyant, a kipufogócsonk letört a blokkról. Talpra állítottuk a tragacsot, aztán beraktuk az üvegeket a csomagtartóba, és hazamentünk. Hazafelé a Trabi úgy üvöltött, mint egy jobbfajta ruszki traktor, mindenki megbámult bennünket.
  • xrt
    #44
    "A németek is tudnak hülyeséget mondani. Nem kell hozzá más, csak egy elkötelezett tesztelő, meg egy szétrohadt vasvázú Trabant."

    VW laborban tesztelték az utolsó trabikat. Sajna a cikket képtelen vagyok megtalálni. De ha ez az állítás megállná a helyét mennyire lehet megbízni a mai vasakban?


    "Vagy 13 évig jártam Trabanttal, többször is karamboloztam, egyszer át is fordultam vele a fejemen, ..."

    Ennyire nem vagyok tapasztalt. :) Soha életemben nem okoztam balesetet sem trabival, sem semelyik autóval, legalábbis ami akár biztosítóig ható következménnyel járt volna. Azért egy bukfenc trabival sérülés nélkül pokoli szerencsét kíván. Ez még az 50 hullazsákos autóban is szerencse. Opsz légzsákos.


    "Kérdés, hogy a te Trabantod mennyire volt rendben tartva. Láttam már olyant is, aminek kézzel tördeltem szét a küszöbét. Egy ilyet semmiből sem tart szarrá törni."

    Az a trabi közel eredeti állapotú volt, bár volt olyan is előtte ami közel szószerint szétesett. :)
  • teddybear
    #43
    "A trabi 40-es sebességnél már életveszélyes, valamelyik német gyárban tesztelték, volt erről anno egy cikk"

    A németek is tudnak hülyeséget mondani. Nem kell hozzá más, csak egy elkötelezett tesztelő, meg egy szétrohadt vasvázú Trabant.

    "Láttál már trabantot? Mert ezek szerint nem."

    Vagy 13 évig jártam Trabanttal, többször is karamboloztam, egyszer át is fordultam vele a fejemen, mégis megúsztam az egészet egy karcolás nélkül, és az utasaim sem sérültek meg komolyan sohasem. Az egyiknek egyszer elvágta az ujját egy üvegszilánk a kitört ablakból, egy másik meg beverte a térdét a műszerfalba. Ennyi volt mindössze. Sohasem rohadtam le vele útközben, pedig volt olyan túrám amiben Pestről indultunk, aztán a Kiskunhalas - Úvidék - Belgrád - Nis - Dimitrovgrád - Szófia - Várna - Neszebar útvonalon lementünk a Fekete-tenger partjára nyaralni, majd visszafele a Neszebár - Várna - Szófia - Rusze - Bukarest - Brassó - Sepsiszentgyörgy - Bálványos - Szentanna-tó - Csíkszereda - Kolozsvár - Nagyvárad - Budapest útvonalon jöttünk.

    Közel 3000 kilométer, néhol 20%-nál is meredekebb emelkedőkön, tetőcsomagtartóval és pukkadásig rakott csomagtartóval felmálházva. Tartósan tudtam menni 80-nal vele, és nem fogyasztott többet, mint a haver ©koda 120-asa, olyan 8 litert.

    Kérdés, hogy a te Trabantod mennyire volt rendben tartva. Láttam már olyant is, aminek kézzel tördeltem szét a küszöbét. Egy ilyet semmiből sem tart szarrá törni.
  • xrt
    #42
    5 km=km/h
  • xrt
    #41
    "Az a formaldehid-gyantás papír, amiből a Trabant karosszériája készült meglepően merev és strapabíró anyag."

    Láttál már trabantot? Mert ezek szerint nem.
    Rám tolattak kb 5 km sebességgel, a biztosító totálkárra vette, pedig jó állapotú volt. Az elkövető egy ósdi VW-el követte el, festékhibán kívül semmi baja nem lett még a lökhárítóját sem kellett cserélni... Van némi tapasztalatom.
  • teddybear
    #40
    Az a formaldehid-gyantás papír, amiből a Trabant karosszériája készült meglepően merev és strapabíró anyag. Tulajdonképp egy korai kompozit-anyag. Ami a benzintank elhelyezését illeti, ugyan veszélyes, de nem a Trabantokra volt jellemző hogy balesetben, vagy álltukban kigyulladtak, hanem a ©koda 105-ösökre. Pedig azok biztonsági benzintankkal rendelkeztek, és én is több példányt láttam a típusból, ami az alvázig leégett.
  • xrt
    #39
    "Ami azt illeti, a Trabant jobban teljesített ugyanezen a törésteszten. Két csillagot kapott, Míg a kínai mintapéldányokat kiröhögték."

    Ezt nem hiszem, bár lehet a kínai audi papírból készült.
    A trabi 40-es sebességnél már életveszélyes, valamelyik német gyárban tesztelték, volt erről anno egy cikk. Arról nem beszélve hogy a benzintank a motor felett volt mindenféle biztosítás nélkül. Na jó fémből volt a tartály.
  • teddybear
    #38
    Viszont én a A hivatalos tesztre gondoltam.

    Azért itt sem sokkal jobb a helyzet, pedig csak a szokásos sebességgel törik meg a kocsit. Különben a Mitoszrombolók az egyik részben olyan 180-200 körüli sebességgel vezettek neki egy távirányítású kocsit egy betontömbnek, aztán megállapították, hogy még a csomag is szörnyethalt volna. Igaz, ezt senki sem vitatja.
  • Pharaoh
    #37
    Azért itt 100km/h-val ment az autó, hivatalos teszteken nem ennyivel megy, itt csak bemutatták a fiúk, hogy ilyet is tudunk.
  • teddybear
    #36
    Itt már az újabb kínai verzió megy a falnak, amit az eredeti törésteszt miatt átterveztek. Látjuk, milyen eredménnyel.
  • teddybear
    #35
    Igen
  • teddybear
    #34
    Nem, mert nem volt elég tudományos és gazdasági kapacitás. Maradt helyette a zseblámpa elemmel működő két ujjnyi vastag Hunor számológép, Texas Instrument csippel, vörös ledes kijelzővel...
  • Molnibalage
    #33
    http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4&feature=fvwrel

    http://www.youtube.com/watch?v=94HTIueOuDQ&feature=related

    Ezekről van szó?
  • Molnibalage
    #32
    Erről van szó. Tehát ki kellett volna nekünk fejleszteni azt a chipet. No, az nem ment...
  • Mat666
    #31
    Az igen túlélési esély -1 .
    De legalább occó.
  • Pharaoh
    #30
    kínai vs német autó



    Nézni is rossz, ahogy a vezetőt összepasszírozza az autó.
  • teddybear
    #29
    Azért egy modern technológiai központban nagyon sok mindent ki tudnának elemezni belőle. Nem véletlenül vásárolták fel a kínaiak a szerbek által lelőtt F-117-es darabjait. De mégis tíz évvel később repült az első "lopakodó" gépük.
  • teddybear
    #28
    Persze hogy elloptak minden lehetséges adatot az oroszok az amerikai atombombáról. De azért volt ám saját fejlesztés is benne bőven. Például a centrifugás urándúsítás is orosz találmány, amit aztán mindenki átvett, még az amerikaiak is. Ne feledd, az amerikaiak eredetileg elektromágneses dúsítást használtak, ahol a mágnesek tekercseit a rézhiány miatt ezüstből készítették el.
  • teddybear
    #27
    Azért hidd el sok volt a másolás ebben az időszakban is. Az EMG-ben, ahol a műszerek többsége készült abban az időben, főleg a TETRONIX oszcilloszkópokat másolták le, amennyire a magyar alkatrész-ellátás engedte. Például tárolós szkópot nem nagyon tudtak építeni, mert a Tungsram képtelen volt az ehhez szükséges szkópcső gyártására...

    A műszerek minősége főleg a beszerezhető alkatrészektől függött. Például a kísérleti labor készített kb. 74-ben olyan lapos(mindössze fél centi körüli) kalkulátort, ami jobb volt az akkori nyugati termékeknél is, de amikor a Rockwell üzletkötői megtudták, hogy mennyi speciális kalkulátorcsip kellene a magyaroknak, azonnal elzavartak bennünket.
  • Pares
    #26
    Hogy az első üléseken ülők meglátogatják a mögöttük ülőket, mindezt a motor kíséretében.
  • teddybear
    #25
    Hogy ott halsz meg, családostul.

    Ami azt illeti, a Trabant jobban teljesített ugyanezen a törésteszten. Két csillagot kapott, Míg a kínai mintapéldányokat kiröhögték. Pedig ezek speciálisan, az európai igényekre felkészített példányok voltak. Hogy milyenek lehetnek a saját piacra épített sorozatok, abba jobb bele sem gondolni.
  • Molnibalage
    #24
    Ez mit jelent? Nem értek az autókhoz.
  • Molnibalage
    #23
    http://olli.freeweb.hu/tenny.html

    A legvégén van erről szó.
  • Molnibalage
    #22
    Abból a szempontból nem, hogy szépen sorban eljuthatsz ugyanoda, ahova a versenytárs. Ugyanis van ami nem eladó. Akkor meg marad az, hogy neked kell csinálni.

    A '80-as években magyarországon is létezett műszergyártás és fejlesztés a kutatólaborok számára, mert COCOM miatt nem kaphattunk. Lehet, hogy nem volt nyugati színvonal, de legalább volt valami...
  • Molnibalage
    #21
    Ötletek meríése és a technológia ellopása két külön dolog. A stealh gépek elméletét az egyik szovjet kutató még publikálhatta is asszem, mert nem tartották megvalósíthatónak a szovjetek. Miért? Nem voltak hozzá eszközeik.

    Ha most eléd tolnék egy kész F-22-őt és darabokra szedhetnéd, attól még nem tudod lemásolni, mert nem ismered a gyártástechnológiát...
  • Molnibalage
    #20
    Mármint az atomtikokból, nem úgy általában. A szovjetek is "csak" gyorsítani tudták a programot, de a sajtá fejlesztéseket így sem tudták elhanyagolni, mert hiába voltk terveik és természettudományos ismereteik, ha gépeik nem voltak a feladathoz.
  • Borg18754
    #19
    „Zöldebbé” szeretne válni Kína
    akkor ne szaporodjanak úgy mint a baktériumok
  • teddybear
    #18
    Olyan öt éve tesztelték az "új" kínai autót az ADAC-nál. Mit mondjak, a B-oszlop is szarrá tört.