48
  • Vereshegyi
    #48
    Úgy hogy a VY Canis Majoris TÖMEGE csak 30-40-szerese a Napénak.

    Ennek ellenére is részben revideálnom kell állításomat. Ugyanis azóta találtak a számításoknak ellentmondó csillagokat. Elsőnek a Pistol Star, kb 150 Naptömeggel, illetve a R136a1 körülbelül 300 Naptömeggel. Habár ezek olyan nagyok hogy 2-3 millió év a teljes életciklusuk.
  • hdo
    #47
    "A jelenlegi számítások alapján egy 100 naptömegnél nagyobb csillagot szétvetne a saját fúziója."

    VY Canis Majoris-t hogyan magyarázod akkor?
  • Vereshegyi
    #46
    Én ugyan csak egy laikus vagyok de Wikipédia alapján utánaszámoltam a gázbolygó méretű kőzetbolygó dolognak.
    A Naprendszer legkisebb gázbolygója a Neptunusz. Egy Neptunusz térfogatú, Föld sűrűségű objektum tömege körülbelül 228-szorosa a Napénak. Ugyanez a Jupiter térfogatában 5245 naptömeg. Ebbe pedig még nincs is belekalkulálva a gravitációs összehúzás.
    A jelenlegi számítások alapján egy 100 naptömegnél nagyobb csillagot szétvetne a saját fúziója.

    Na most le lehet vonni a konklúziót az ilyen méretű kőzetbolygókkal kapcsolatban.
  • philcsy
    #45
    Bocs most vettem észre, hogy kicsit másról beszéltél. :(
  • philcsy
    #44
    "fogalmazzunk úgy hogy amit a dolgokról a csillagászok állítanak, az eléggé megbizhatatlan."
    Mert ezek általában eléggé gyenge állítások. (A tudomány többi részéhez viszonyítva). Ez viszont a csillagászat jellegéből fakad. Túl nagyok a térbeli és/vagy időbeli távolságok. A csillagászatot jobban a mai technológiával lehetetlen művelni. Ezt valaki vagy elfogadja, vagy fikázhat majdnem mindent amit a csillagászok mondanak.
  • philcsy
    #43
    "Abból kifolyólag, hogy akkora gravitációs ereje lenne, amitől összeroskadna, a magban meg már akkora nyomás lenne, hogy beindulna a fúzió és egy vörös törpe jönne létre."