33
  • remark #33
    Adalék a témához.
  • alien47
    #32
    " csúcstechnikás eszközök alkalmazása mennyire javított a diákok különleges képességein" több különleges képességem is van. Eszméletlenül tudok elütni bárkit, kocsit lopni és ölni a GTA IV ben. Mit gondoltak a kutatók a diákokból Amerika kapitány lesz vagy Szuperman?
  • Sphery
    #31
    Szerintem meg ilyen videók kellenének a magyar oktatásba: http://www.youtube.com/user/HunDigitalSquirrel
    Ezek szerintem sokat segíthetnek a tanulóknak. Már csak egy feladatkészítő/kiértékelő rendszer kell hozzá, és voilá.
  • opeca
    #30
    hát állítólag azt akarják itt magyar honban, hogy a szépírást ne tanulják meg a kölkök mert minek manapság...
  • opeca
    #29
    Valljuk be, inkább csak romlik, de ehhez nagy észnek sem kell lenni, mert eddig a gyengébbek legalább rá voltak kényszerítve, hogy könyvet olvassanak, jegyzeteljenek, anyagot gyűjtsenek stb. stb. most meg már az Internet és egy laptop segítségével játszi könnyedséggel lehet a feladatok, beadandók stb. 90 százalékát megoldani.
  • Molnibalage
    #28
    A matematikára épül a természettduomány. A matek legtöbb estetben nem szabadna, hogy öncélú legyen. egy diffegyenlet önmagában nem sokat jelent. Viszont egy fizikai példán keresztül megmutatva, hogy mit is jelentm már egészen más tészta.

    A jelenlegi mérnökoktatás egyik legnagyobb hibája szerintem, hogy teljesen el van baszva a matek oktatása...

    Mellesleg a geometria az mi, ha nem matek?
  • egynyári üröm
    #27
    a módszerekről egyáltalán nincs szó a cikkben, Magyarországon is halmozzák az iskolák az interaktív táblákat, holott nem tudják megvenni hozzá a jobb programokat, a tanárok nem tudják mire használni, így gyakorlatilag projektorként használják, szóval pokoli sok munkát kéne abba fektetni, hogy a digitális tanítás technikái fejlődjenek. végül is offline már évezredek óta fejlesztik a tanítási technikákat.
  • Caro
    #26
    Szerintem abban konszenzusnak kellene lennie, hogy a matematika elsősorban az abszrakt gondolkodás fejlesztéséről szól. A matematikában pont az lenne a lényeg, hogy logikai összefüggések alapján jutunk el definíciókból tételekig.
    Ezen kívül persze sok dolgot tudunk szemléltetni is, ami valahol jó, de tartani magunkat az axiomatikus gondolkodásmódhoz kellene (a matematikában).
  • lally
    #25
    http://www.google.hu/search?client=opera&rls=hu&q=megsz%C5%B1nik+a+k%C3%A9z%C3%ADr%C3%A1s&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

    http://logout.hu/bejegyzes/tildy/megyunik_a_keziras_oktatasa_immar_a_42_tagallamban/hsz_1-50.html

    http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9209446&la=111566834
    és; a Virtuális billentyűzeten milyen szép "Arany" Emileket fognak majd gépelni ...
    -s hogy a csudába fogják majd a "WtF" szakcikket is lerövidíteni ?
  • gombabácsi
    #24
    érdekes, hogy én egy zx81 és egy Enterprise 128 gépen, aztán gyenge pc-ken jobban megtanultam kb mindent, mint a "mai fiatalok"

    3d grafikára használok egy olyan gépet ami gyengébb mint amit a legtöbb ember használ netezésre meg szövegszerkesztésre :)
  • Molnibalage
    #23
    Bocs, de ennek semmi köze a Google-hoz. Ha bármit el szeretnék érni, akkor megnézem, hogy mi kell hozzá. Tudás, eszköz, info, adat, stb. Ha nincs meg, akkor megszerzem, megtanulom, keresek egy tanárt.
  • akoharek
    #22
    Elolvastam az eredeti cikket, és a kép azért árnyaltabb: a kutatások összesítése szerint nem javultak az eredmények, vagyis vannak olyan részterületek amelyeken mérhető javulás történt, van ahol nem történt változás és van ahol romlottak eredmények. Az eredeti cikk szerint a probléma valójában az, hogy az eredmények szórására nincs magyarázat, így a programot valójában nem lehet értékelni.
    Nem mellesleg ahhoz, hogy oktatási környezetben a technika működjön szükség van olyan tanárokra, akik működtetni tudják (és akarják) valamint interaktív tananyagokra, amelyek valóban tanítanak. Az interaktív térkép (találd meg xy szülőfaluját) még nem az :-(
  • Piel
    #21
    A tanulást a tanár-diák viszonya javíthatja. Viszont mostanában a tanárok nagy része nem hivatásként tanulta a "szakmáját", hanem pénzkereseti forrásként, no meg nem piszkos fizikai munka! Nekem is voltak jó tanáraim, és rosszak is. Azok a tanárok akik tudtak tanítani, élményszámba menő óráikon soha nem lógott senki! Azok a tanárok akik nem tudnak tanítani, csak leadják az anyagot, és majd a nebuló otthon megtanulja! De akkor miért is jár iskolába a diák? Tehát a jó tanár munkáját elősegítheti, mert könnyebb a tanulóknak szemléletesebb anyagot bemutatni, de a rossz tanár munkáját nem teszi könnyebbé, hiszen a tudást így sem lesz képes átadni. Valószínűleg az utóbbiak hajtogatják legjobban az ilyen eszközök hasznosságát, mert nem hajlandóak beismerni, hogy nem tudnak tanítani.
  • Molnibalage
    #20
    Nagyon nem értek egyet.
  • wroadd
    #19
    Egyetlen probléma van csak, az oktatás nem készült fel. Nem is alapvetően a technikával segített oktatásra, hanem az interaktivitásra.
    A mai gyerekek csecsemő koruk óta ahhoz vannak szokva, hogy a környezetük reagál a cselekedeteikre, ami nem teszi ezt, az csak rövid ideig érdekes számukra.
    ehhez képest egy tanórán legjobb esetben is csak diákat nézegetnek az eszközökön.
    Alapvetően át kellene formálni a nevelést, egységes rendszerben, 2 éves kortól a felnőttképzésig.
    (Több 4 év körüli gyerek van a családban, aki már olvas, számol.)
    Amíg az új generáció nem jut oda, hogy ő alakíthassa a képzést, addíg mi, "öregek", nem fogjuk megérteni ezt a nemzedéket.
  • lcee
    #18
    Ezekkel az eszközökkel segíthetnék a tanulást, de nem ilyen korai időszakban, mert ilyenkor olyan dolgokkal kell tanítani amik fejlesztik a kreativitást, beszéltetik a gyereket, stb,
    A készen kapott információk pont hogy nem serkentik az agyi tevékenységet, hanem rontják. Tehát ez ebben a formában tényleg nem túl jó.

    De későbbiekben amikor már kialakultak ezek a képességek, és tényleg nagyobb anyag van amit meg kell tanulni, akkor már sokkal hasznosabb lehet.

    De hát ezt a technika kitalálói is biztosan tudják (kellett volna), ha tanítókból állt a szakértő csoport...
  • hangulati
    #17
    szerintem teljesen igazad van. a szamitogepekre szukseg van, de az oktatasban nem helyettesithetik a tanart, es a hagyomanyos eszkozoket. nagyon szep irasom volt. miota potyogok, mar nem olyan. kepzelem, ha nem is kellett volna kezzel irnunk az iskolaban...van egy kerdes azonban, amit megosztok: mindezen tudas es eszkozok birtokaban vajon tenyleg szukseg van-e arra, hogy szepen irjunk, kreativan gondolkozzunk olyankor, amikor mar van egyszeruen elerheto valasz a problemankra, vagy ezen tevekenysegek nelkul felszabadul egy csomo energia, amit arra fordithatunk, amire a mai fiatalok egy resze. csak nezek, mikre kepesek a fiatalok. aztan beszelek veluk, es kiderul, fogalmuk sincs mindarrol, amit az altalam ismert "muveltseg" fogalma takar. viszont atkozottul jok, sokkal jobbak, mint a mi korosztalyunk nagy resze. nem tudjak, ki volt Dozsa Gyorgy, viszont atmennek a falon, es tudjak, mit akarnak. talan itt is van az ideje egy ilyen valtozasnak.
  • Caro
    #16
    Az internettel is éppen az a probléma, hogy azt a fajta gondolkodást erőlteti, hogy "mit kell tennem az aktuális problémám megoldásához". A google nagyon hatékony tud lenni ebben, és biztos is hogy rövid távon ez marhára hasznos.
    Viszont a tanulás nem a howtok megismeréséről kell hogy szóljon, hanem a probléma átlátásáról és utána a tudás alapján a megoldás megtalálásáról.
  • Caro
    #15
    Éppen ez az! A mateknak az (is) lényege, hogy ezt fejben csinálják, ne kelljen a gép segítsége hozzá.
  • defiant9
    #14
    Szerintem jók az eszközök csak hajlamosítja a tanárt hogy az egyszer megcsinált slide-okat vetítse le újra és újra. Ahogy már Thalész is vonalról vonalara rajzolta a háromszögeket a homokba ugyanúgy ma is fontos hogy a tanár gondolatmente lépésről lépésre replikálódjon a diák agyában, és a táblára felkerülő info is ezt tükrözze. Abban sem vagyok biztos hogy jó ha a végeredmény csak áttöltődik a diák laptopjára és nem-e egy fontos tanulási fázis az ha Ő is végrehajtja ugyanazt a mozdulatsort amit a tanár a táblánál, ilyenkor rögtön kiderül hogy melyik az a rész aminél újra fel kell pillantania a táblára mert bizonytalan benne, így ez már az órán alaposabban rögzül benne.
  • coolbboy83
    #13
    Az a baj, hogy a mostani 10 - 20 év közöttiek már most kevesebbet olvasnak, és érezhetően butábbak, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt, amikor én suliba jártam....

    Talán tanulni kellene.... az internet sokat árthat, de sokat is segíthet természetesen, a modern eszközökkel együtt.
  • birdo #12
    A minap átnéztem a mellettem álló autóba. A hátsó ülésben egy két év körüli kislány előtt mini laptopon talán rajzfilm ment.
    A lehetőség adott ..de miért nem élünk vele?
  • dilofekete
    #11
    persze látatlanban, hogy legyen mire verniük :D
  • dilofekete
    #10
    Meg kell tanitani a diákokat, arra, hogy a tudás forrása az interneten van, másodsorban azt is úgymond beléjük kell verni, hogy a mai társadalom nem haszontalan elveken működik. LOL
    Sok sikert a tanároknak a hazugságaikhoz! :D Úgyse fog bejönni, mert mindig megtalálják a következő kiskapukat, akiknek az az érdeke, hogy mutogassa a hatalmas farkát a neten kb XD
  • torreadorz
    #9
    "Vagy mert mondjuk egy komplikáltabb térgeometriai feladatnál 3D-ben tudják forgatni a vizsgált testet?"

    Majd 3 másodperc csodálkozás után átváltanak a facebookra...
  • moikboy
    #8
    A matekban semmit sem segít, az biztos.

    Miért is? Mert mondjuk valós időben tudják ábrázolni a vizsgált függvénygörbéket a paraméterek változtatása mellett? Vagy mert mondjuk egy komplikáltabb térgeometriai feladatnál 3D-ben tudják forgatni a vizsgált testet?
  • Caro
    #7
    Kérdés hogy mit akarunk megtanítani? Ezek az eszközök biztosan elvonják a figyelmet, csak lehet hogy pl. jobb, szemléletesebb ábrákat lehet mutogatni, mint amit akármelyik tanár fel tud rajzolni a táblára.
    A matekban semmit sem segít, az biztos.
  • Tenyeres00
    #6
    nekem legjobban a Hell segit a tanulasban:) nem a csucstechnologia:D
  • kvp
    #5
    "hol lehet ezért fizetést kapni"

    A New York Times-nal. :-) Kaszalni meg a kerdeses iskola beszallitoja tudott idaig. Most rajottek, hogy esetleg tanulasra kellene hasznalni az eszkozoket es akkor tanulnanak is valamit a gyerekek. A tanarokat mindenesetre nem sikerult az internet-tel es a google-lel kivaltani...
  • usersg
    #4
    Én ezt ingyen is megmondtam volna nekik... hol lehet ezért fizetést kapni? :D

    A technikai eszközök nem tanulják meg a leckét a gyerek helyett.
  • wraithLord
    #3
    Ezek is csak eszközök.
    Ha pedig csodára várnak, szóljanak egy dzsinn-nek... X)
  • DjDano
    #2
    Szerintem már az is elég ha megkönnyíti, egyszerűbbé teszi a tanulást, a többi tényleg nem a ketyeréken múlik!
  • B0nFire
    #1
    "Az intézmények túlzottan sok pénzt költenek a technikai eszközökre, amelyek önmagukban nem javítják az oktatás színvonalát."

    Ahogyan önmagától a tankönyv sem segít a tanulásba, ha valaki elő sem veszi.