67
Kinfelejtett / értelmetlen KRESZ táblák
-
#67 Nem értem amit mondani akarsz.
Tudtommal ha nincs bekapcsolva a megkülönböztető jelzés a rendőr, mentő illetve tűzoltóautón, akkor ők is ugyanolyan gépjárműnek számítanak, mint a Tied vagy az enyém. ( attól, hogy pl egy rendőr ezt képtelen felfogni!!! )
Szóval úgy nem hajthat be ő sem a behajtani tilosba, ha pedig felkapcsolja a megkülönböztetést, akkor nem vonatkozik a sebességkorlát. Tehát szerintem a 30-as tábla teljesen értelmetlen.
( a biciklis cuccról őszintén bevallva fogalmam sincs, hogy mi.. ) -
#66 Behajtani tilos
a tábla azt jelzi, hogy az egyirányú forgalmú útra ebből az irányból behajtani tilos.
kivétel: rendőr, mentő, tűzoltó !
Tehát, rendőr, mentő, tűzoltó mehet, max 30-cal :)
Ha használják a megkülönböztetőt, akkor a 30 sem vonatkozik rájuk.
Azt a zöld alapon sárga bringát még nem láttam, de találtam egy ilyet: -
yeeenky #65 Igen, ilyenekre gondoltam! :) -
#64 -
#63 Csak sajnos ezt a tv-ben meg rádióban már nem mondták. -
#62 valoban igaz.
bicikli kressz -
#61 Ha tábla engedi. -
#60 biciklivel egyiranyu utcaba, ha jol emlekszem 2010 Jan 1 tol hivatalosan is be lehet hajtani. -
#59 Na bicajosok.. RTL hírek.. most. :) -
#58 "utálom a bringásokat"
Közlekedem mind autóval, robogóval és biciklivel is... Siralmas a helyzet. Főleg az utóbbi kettőnél.Az autósok egyáltalán nem figyelnek rájuk, és ha nem vagyok figyelmes akkor lehet nem írnám már ezeket a sorokat.
Tény: egyirányú utcába bicajjal én is bemegyek, senkinek a kedvéért nem fogok hatalmasat kerülni. A legszebb, h ebben az utcában is lakom, és már meg is állítottak egyszer a rendőrök, illetve kérdőre vonták, h nem ismerem e véletlen a kresz szabályokat.
Talán ha a drága autósok az utca másik felébe nem autóval járnának, hanem kipróbálnák a saját lábukat, vagy vennének egy biciklit lehet megváltozna az ő rálátásuk is, ráadásul sokkal jobb lenne bicajozni is.
Robogó szintén zenész, minap mentem a városba, balra akartam kanyarodni egy kis utcába. Irányjelző, szépen középre húzódtam, és egy autós hol előzőtt meg? Balról, mikor már majdnem kanyarodtam... Elképesztő, még jó h hátra is néztem többször... Emellett azt vettem még észre, hogyha robogóval vagyok, az autósoknak valamilyen kényszerük lehet, de mindenki megakar előzni. Pedig városban én is tudok 50-el menni.
-
#57 Sík úton 45-öt kitekerek neked, ilyen meredek és hosszú lejtőn az 50-60 gyerekjáték. A látottak és hallottak alapján meg is volt nekik, a fékezésük előtt már rendesen zúgó hangokat lehetett hallani 100 méter távolságból is. Amikor az eset történt, kb 25-30 méter lehetett köztük és az autó között (később a féknyomok is alátámasztották amikor megnéztük), de mire megálltak másfél méter lett belőle. Az autó azonnal megállt, ahogy meglátta őket, a segge még kint volt a kereszteződésben. -
#56 "Meg, ami még vicces, körforgók mellett rögtön ott a zebra, de kb 1,5 méterre, hogy oldod meg szabályosan? Ha lelép a gyalogos és átmész elötte az nem szabályos, ha megállsz, hogy átengedd, megálltál a körforgóba, nem szabályos."
Hídon megállni tilos. Viszont, ha dugó van, akkor mindenki szabályt sért? Nem.
Az általad említett esetben sem lesz szabálytalan az autós. -
#55 A körforgalomban pont az első tanácsod miatt mennek középen a biciklisek. Ha valaki jobb oldalt menne, azt rövid időn belül elcsapná egy autó, mert nem számítana arra, hogy jobb oldalt mehet biciklis. Én is középen mentem mindig, de jeleztem, amikor kanyarodok ki, és akkor már rögtön az út szélére mentem. -
#54 Van egy állatlános jótanács, úgy kell közlekedni, hogy feltételezed, hogy rajtad kívül mindenki idióta, és akkor nem fog meglepni ha valami állatságot csinál, vonatkozik ez autóra, kerékpárra, gyalogosra, bármire.
Az viszont a "rendszer" hibája, hogy álltalános iskolába nem verik bele az emberekbe a kreszt, és pont a biciklis az az ember, aki aktívan részt vesz a közúti közlekedésbe, de fogalma sincs arról, hogy mit kéne csinálnia, vagy mit nem. Pl: első rangú főútra se mehetne fel, de én autópálya leállósávjába is láttam már kerekezőket, és nem úgy néztek ki, mint akik a tour de france-ről tévedtek el, meg ilyen hogy a körforgalomba is érvényes a jobbratartás, nem szerecsés, amikor belülről megy ki, át az autó elött, úgy, hogy a kezét nem teszi ki, hogy figyelj paraszt kimennék.
Nameg igen, a f*szán kirakott táblák, meg útfestések is olyanok, mintha a tervező/kivitelező nem ismerné a kreszt. Pl nemrég történt balesetek után elkezdtek prios záróvonalat felfesteni. Ez mi? Hol van a kresz könyvbe olyan, hogy piros vonal, az mi a tökömet jelent? aki nem nézte a híradót, fogalma sincs róla, hogy az mi.
Meg, ami még vicces, körforgók mellett rögtön ott a zebra, de kb 1,5 méterre, hogy oldod meg szabályosan? Ha lelép a gyalogos és átmész elötte az nem szabályos, ha megállsz, hogy átengedd, megálltál a körforgóba, nem szabályos.
Ezeket kéne átgondolni odafenn, nem hagyni, hogy mindenki útálja a nála kisebb/nagyobb közlekedőket. -
HM #53 "Általánosítani meg muszáj :)"
Akkor: "sok az idióta, sőt több is, (ugye többen vagyunk)"
Magadat is leidiótáztad. Innentől kb a 0val egyenlő a véleményed a biciklisekről, hiszen ki is hallgatna egy idiótára. -
HM #52 "50-60-al zúgathattak lefelé "
Legyen akkor 100 ha már nagyot akarunk mondani. -
#51 az igaz, hogy autósoknál is sok az idióta, sőt több is, (ugye többen vagyunk). :) Én robogózni szoktam, úgyhogy átélem amit írtál helyzetet..
Általánosítani meg muszáj :) minek zárjuk be az ajtót otthon amikor elmegyünk.. most azért, mert 1-2 embert kiraboltak? -
DRFlame #50 De jól esik ezt biciklisként olvasni úgy, hogy betartom a szabályokat. Tök jó hogy pár idióta miatt engem is idiótának látnak az autósok. Tán nem kéne általánosítani...
Egyébként én autóval és biciklivel is közlekedek attól függően, hogy éppen hova megyek, és meg kell mondanom, hogy az autósokat se kell ám félteni.
Pl. amikor előznek engem autóval úgy, hogy a tükre kb. 2 cm-re megy el a kormányomtól, mert ugye jönnek szembe, lassítani nem akar egy "idióta bringás" miatt, és úgyis elférünk. Én meg azon izgulok, hogy nehogy valamit ki kelljen kerülnöm az úttesten, mert kicsit beljebb megyek és meghalok.
Vagy a kanyarodó autós, aki nem adja meg nekem az elsőbbséget bringautas kereszteződésnél. Meg se tudnám számolni hány ilyen volt.
Olyan is volt, aki látott, csak úgy gondolta, hogy úgyis megállok, mert ő az erősebb, na ez meg már a pofátlanság netovábbja.
Arról ne is beszéljünk, amikor a bringaútra leparkolnak sorba a kocsik, mert nem akarnak 30m-t gyalogolni.
Szóval ne általánosítsatok. Idióták mindkét csoportban vannak, de én bringásként több idióta autóst láttam, mint fordítva. -
#49 Láttam egyszer hasonlót, egy hosszú és meredek lejtőn mentek le öten-hatan bringával. Épp hogy leértek az aljára, hirtelen megjelent egy fényszórópár, abban a pillanatban fékcsikorgás, mindenféle fémes csörrenések.
Lementünk, mint kiderült az autóval épp egy ismerősünk volt (őt vártuk ott fent amúgy), ő csak szabályosan bekanyarodott, a biciklisek meg olyan 50-60-al zúgathattak lefelé az út közepén, amikor is az egyik elöl haladó megrémült, és akkorát fékezett, hogy beleszaladt mindenki mögötte. Ketten repültek is.
Az autó szerencsére nem sérült meg, volt elég távolság, hozzá sem értek. Az egyik gyerek elég nagyot esett, alig tudott a lábán állni utána, eléggé zavart is volt, valszeg agyrázkódást is kaphatott, de tiltakozott hogy mentőt hívjunk, pedig az lett volna a szabályos. Sőt, amikor közöltük, hogy igenis ki kell hívni személyi sérülés esetén, mert különben az ismerősünket csukhatják le cserbenhagyásért ha lesz valami szövődmény, akkor gyorsan felpattantak, és elhúztak onnan. -
#48 a múltkor egy egész csordát kaszáltam majdnem el, mert kanyarodtam jobbra szabályosan, zebrán át, gyalogos sehol, hát mentem, erre házsarok mögül megjelenik egy kerék a hozzátartozó párral és mögötte még vagy öt, a járdán kerekeztek vagy 30-al és mint akiknek muszáj rongyoltak volna keresztül a zebrán szétnézés nélkül, úgy borultak, hogy szép volt nézni -
Ari18 #47 -
#46 ja és arról nem is beszélve, hogy a piroson úgy mennek át mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne.. -
#45 nah épp ezért utálom a kerekeseket..
közlekednek a forgalomban és leszarnak mindent.. még szar KRESZ vizsgát se kell lerakniuk... azt hiszik mindent szabad, mert ők zöldek.
aztán meg csodálkoznak, ha 20-30ra megvágja őket a rendőr, hogy nincs lámpa, meg stb.. és még ezek tüntetnek újabb utakért, amikor a meglévőt se tudják SZABÁLYOSAN használni.. beszarás.
milyen lenne ha valamelyik autós a járdán végigmenne, hogy jaj-már elférnek a gyalogosok mellette, most nehogy-már kerülni kelljen 50 métert emiatt.. -
#44 Pont én. Vegy te, egy topikban látottakból már leszűrőd valakinek a személyiségét ? Meséld már el mi a módszered ? -
ldavid #43 kicsit off, de érdemes megnézni :)
truth behind road signs -
#42 Én is úgy tudom ezt jelenti, de csak katonai járművekre vonatkozik. Németországban elég sok katonai bázis (német és amerikai egyaránt) van, sokszor nagy távolságra egymástól szóval szoktak azért járkálni rajtuk. -
#41 kivéve ha van stop és/vagy elsőbbségadástábla -
#40 A 30as zónában végig jobbkézszabály van. -
#39 A lényeget kifelejtettem, hogy viszont én is közlekedtem már nem egyszer egyirányún, ott ahol elfértem (nem emlékszek, hogy lett volna kerékpáros tábla), ott nyilván pláne elsőbbséget adok minden autónak. Megkerülni egy háztömböt biciklivel azért több fizikai erőforrás és idő, mint autóval... :-) -
#38 Tudtommal ( nem 100%, de valaki mondta, mert rákérdeztem az első ilyen táblát meglátván:DD ) azt jelenti, hogy ha csak egy irányú forgalom van, akkor 100-al (felső-jobb oldali), 50-el (alsó jobb.. ), ha pedig szembejövő forgalom is van akkor 50-50 (fent-lent egyaránt ).
( mondjuk én úgy tudom, hogy a tankokra illetve az a kocsi a harci teherautót-kra vonatkozik.. ezen elmosolyodtam, hogy milyen gyakran jöhet szembe egy tank xDDDD, de lengyel illetve németországban sok ilyet láttam.. ) -
#37 Engem azért az elmúlt 10 évben lazán elütöttek volna jónéhányszor, ha szabályosan közlekedtem volna, és nem figyeltem volna arra, amerre nem kell elsőbbséget adnom. Elég gyakran nem veszik észre, vagy figyelmenkívül hagyják a kerékpárost. Én inkább lassítok és megvárom, hogy megállt-e (pláne ha csak miattam kell megállnia), ha indulni akar akkor elengedem.
Én mondjuk viszonylag gyakrabban közlekedek járdán, ha nincs kerékpárút, tudom hogy elvileg nem szabad. De nekem jó reflexeim vannak, jól tudok közlekedni emberek között (gyorsan fékezni, jól manőverezni), időben tudok kapcsolni ha kilépnek valahonnan (meg logikusan tartok akkora távolságot).Meg inkább emberrel ütközzek (15-30 km/h sebességgel), mint egy autó üssön ki az útról. -
#36 Miért lenne jobbkézszabály? Ha nincs elsőbbségadás/stop tábla csak akkor. Semmi nem tiltja, hogy 30as zóna nem lehet főútvonal.
A zóna tábláknak annyi a lényege, hogy nem kell minden kereszteződésben kipakolni a táblákat. -
#35 Tudod ebben az a szörnyű, hogy sok bíróság annyira elfogult az autósokkal szemben, hogy nagy eséllyel azt ártatlan autóst hurcolják majd meg miattad, aki esetleg elüt majd téged. De te tudod, van akit nem zavar ha ártatlanok életének tönkretétele szárad a lelkén...
(Én is szoktam biciklizni, de ugyanúgy mint gyalogosan számomra ilyenkor is az autó nagy, erős, kemény, fájdalmas, gyors, tehát szent és sérthetetlen, a világért nem húznék velük ujjat, ahogy én is elvárom mikor vezetek, hogy a gyalogosok, biciklisek tartsák tőlem a távolságot, és ne lépkedjenek le elém körülnézés nélkül, ne vágjanak be elém egy autóhoz képest pálcikából készült járművel) -
maltern1 #34 30-as zónába jobbkéz-szabály van tudtommal, itt meg lehet hogy ki vannak pakolva az elsőbbségadás/stop táblák... -
#33 Mindig vannak olyanok, akik azt hiszik, a szabályok rájuk ne vonatkoznak. Idióták. -
#32 Ilyen nekem is van:
Németben fotóztam.
Még mindig nem tudom mi értelme van! :D -
#31 há má nehogymá HÁáá áááá
És akkor a kocsinak mért kell megkerülnie?
-
#30 Igazad van, közlekedjen így mindenki mert az jó és nem lesz káosz az utakon.
Aztán meg rinyálhatsz, hogy elütött a köcsög autós... -
#29 Nézzük: Mész egy egyirányúban forgalommal szemben. A neked balra eső utcából jön az autó és mivel elsőbbsége van a neki balra jövőktől és nem néz jobbra, mert minek, akkor téged simán elcsaphat. Ugyanakkor ha kerékpárral behajtást engedélyező kiegészítő tábla van, akkor ugyanennek az autónak jelezve van a kereszteződésben, hogy kerékpár jöhet jobbról. -
#28 Forgalmin kapásból megbasznak érte.