25
-
#25 Egy résbe bevezetett levegőáram a Bernoulli törvénynek megfelelően gyakorlatilag lecsökkenti a résben levő nyomást. A lecsökkent nyomás a környező levegő további beáramlását hozza magával.
-
#24 A moller féle gép egyértelműen nem ezt az elvet használja, azonban az XFV-12-nél nagyon hasonlót. Igaz nem egy csövet, hanem a szárnyakon alakítottak volna ki réseket, amelyek között a levegő meg-fúvásával további levegőt mozgatnak. A modellkísérleteknél a hatás egyértelműen elegendő tolóerőt biztosított volna, hogy a fel és leszállást függőlegesen végre lehessen hajtani egy olyan hajtóművel, ami amúgy a rajta átáramló levegő impulzusával önmagában nem lett volna erre képes.
Az elkészült gép azonban a hajtóműből kivezető csöveken keletkező áramlási veszteség miatt nem hozta a várt eredményeket, habár maga a jelenség a számítások szerint jelentkezett.
Talán egy jelenlegi hajtóművel már működne, vagy kicsit átterveznék a csöveket.
Illetve egy szubszónikus repülőgépnél (szállító, utasgép) eleve állandóra lehetne tervezni. -
boond #23 Hát ha választani lehet maradnák az Ős technológiánál :D -
boond #22 Egy szóval nem mondtam hogy varázslás, vagy szédítés lenne.... -
#21 £200 -
#20 A profil a levego sebessegere es a nyomasra van hatassal, ami kozvetlenul a szarnyakon jelenik meg, nem pedig 30 szarnyal mogotte.. vagy igen. :) -
teddybear #19 Nem emlékszem, hogy a Venturi-cső mekkora sebességtartományban üzemel, de a hevenyészett számításaim szerint komoly veszteségek és örvénylések lépnek fel benne a transzszónikus sebességtartományban. Sajnos régen tanultam aerodinamikát. Sajnálom.
Ami azt illeti, szinte sohasem használják ezt az elvet repülőgép-meghajtásra. Amikor megpróbálták, nem jött be. A már megépített repülőautó sem a Venturi-csövet használja. Csak hasonló kinézetűek a hajtóművei. De a belsejükben normál légcsavar forog. -
#18 Ebben is van ;) alul.
Azt viszont nem ertem, hogy az 1xes levegoaram miert "vonz be" meg 14xest maga melle? Ezt nem toled kerdezem, hanem attol aki tudja. ;) -
#17 Hasonlón gondolkodom én is, csak repülőgép szárny/meghajtás kombinációjaként.
Az az érdekes, hogy ezt az effektust, hogy azt használják ki ahogy a mozgó levegő gyakorlatilag további levegőt képes megmozgatni és ezzel jelentősen lehet csökkenteni az alapból szükséges tolóerőt, nem igazán használják. xfv-12 - talán ez volt az egyetlen komoly gép. -
teddybear #16 Semmi különleges nincs ebben a ventilátorban, A Venturi-cső elvét használja ki.
Viszont azért van benne egy kompresszor, ami a gyűrű peremén kipréselődő sűrített levegőt állítja elő.
Hasonló elven működő ipari száraz-nedves porszívók és takarítógépek már vagy negyven éve vannak. -
ipodrom #15 Nagyon jó kis tillátor gondolom egy vagyonba kerül.(Dr mckay) -
lapaleves #14 lehet, hogy inkább egyetértünk. bocs. -
lapaleves #13 egyet értünk emberünkkel. én is baszottul unom, hogy mindent nekem kell újratervezni (és utána legyártani), hogy normálisan működjön. annyira tirpák termékek készülnek, hogy ordítok néha fájdalmamban. -
#12 Ha eloktrohidrodinamikus meghajtást használnának akkor telesen csendes lenne.
:D -
gombabácsi #11 van benne rotor, de ha a reklámszövegbe ezt is bele akarnák fogalmazni az már nem hangzana olyan jól, illetve az okos nép már nem tudná értelmezni (túl hosszú lenne a mondat) -
Cleawer #10 Dyson porszívónk van,lényegesen több szutykot szed össze mint a sima porzsákos,és könyebb üríteni,no meg az 5év gari sem hátrány.
Tud az öreg -
#9 Nem boszorkányság, csak fizika, azaz aerodinamika. Ha már láttatok repülőgép szárnyat oldalról, ugyanilyen alakúra van kiképezve a profilja (nem hiába). A szélesebb kerületű peremről mindig tovább áramlik a levegő, viszont így egy "légüresebb" tér keletkezik, mely tér feltöltéséhez a levegő, a kisebb kerületű peremről áramlik. Ez az izé a természetes légáramlást használja ki, ha úgy tetszik egy miniatürizált huzatot csinál, de biztos nem 15-ször erősebb áramlást mint a bemeneti oldalon, szerintem az kamú. -
hodobaj #8 Van benne forgó alkatrész, ha jól gondolom oldalt mint turbina szerű ventilátor elrendezés van. A lényeg, hogy a körperemről jön a levegő, amúgy elég hangos. Nem varázslás ez a csávó nem kuruzsló. -
boond #7 Hm egyébként még nem hallottam olyan ventilátorról amiben nem lenne rotor, vagy forgó alkatrész, csak simán egy "gyűrű"... az egész.
Érdekes... -
boond #6 "A frusztráció nagyszerű ösztönzőerő"
Mindig Rodeny szokta mondani :D hogy "Nyomás alatt vagyok a legjobb, amikor a feladat lehetetlen, meséltem már az amikor pillanatokkal azelőtt sikerült megoldani a problémát, mielőtt a katasztrófa bekövetkezett volna?"
Persze, ez nem mindig jön be úgy ahogy tervezték :D
-
Commandante #5 Inkább csak iPhone. A Blackberry-t csak a reklám álcázása miatt írták oda, mert annak a célközönsége általában annyira elfoglalt, hogy nincs is ideje SG színvonalú fórumokat olvasgatnia.
Amúgy az Apple már ilyen reklámért is fizet? Eszem-faszom megáll... -
#4 BESZARAS DURVA A CUCC
Ugy fuj a cucc mintha szello jonne , lehet vajon itthon ilyet kapni ?
Ez megmutatja modelle hogyis megy a dolog -
Oláh Herkules #3 ez az izé kamu! -
#2 Jó cikk. -
#1 iPhone and Blackberry commercials