83
  • Dzson
    #83
    Értem már, viszont ezt (szerintem) inkább lehetőségnek nevezik, nem keresztmetszetnek. Vagyis, nem szűk a kontroller keresztmetszete, hanem behatároltak a lehetőségei, mert csak 16 gomb és 2db. analóg botkormány van rajta.

    Ez valóban így van, de pl. a Red Alert 3-ban nagyon jól megoldották a kontrolleres kezelést, csak a kurzor mozgatása macerás annak, aki egeres RTS-eket játszott korábban. Vagyis, aki konzolon tanulja be az irányítást, az profi lesz benne. Egyébként csak a fejlesztőkön múlik, mert az AoE2 playstation 2-es változata teljes egér és keyboard támogatással jött ki, meg pár FPS (NOLF, HL2, ST Voyager EF). Hogy PS3-nál miért nem írják így meg, azt nem tudom, pedig a gép formware szinten támogat mindent. ha rádugsz egeret é billentyűzetet, a menükben és a böngészőben is használhatod simán.

    A kontrollerre visszatérve, azért Frag a neve, mert kimondottan FPS-ekhez ajánlják, és azért is drága (amellett, hogy célhardver vagyis kevesen veszik és ezt bekalkulálják az árba), mert igen jó minőségű, szabadon konfigurálható, stb. Személy szerint ugyan nekem az egeres fps olyan, mintha excelben kattintgatnék, mert az egeret default erre találták ki, és egy valós helyzetben is sokkal élethűbb a lomha fordulás és a gyaloglásból futás, mint a pécén, ahol fél mp. alatt hátrafordulsz egy 8 kilós gránátvetővel, és 0mp. alatt gyorsulsz álló helyzetből rohanásba. De hát van, akinek az élethűség és a feeling a fontos, másnak meg az, hogy irreális távolságból leszedjen pixel méretű embereket a távcsövessel kattintgatva a képernyő közepére.
  • opeca
    #82
    Hát igen, pont ilyenekről beszélek.
  • opeca
    #81
    A szűk keresztmetszetet itt arra értem, hogy ugyebár leülnek a tervezők, belőni a játékot, eltervezgetni, milyen legyen a játékmenet stb stb.

    De csak az alapgépet vehetik alapul, ugyanis a te általad is említett kiegészítő-kontroller, opcionális, nem jár az alapgéphez, ergo nem is terveznek rá olyan játékot, ami ennek a kontrollernek a képességeit maximálisan ki tudná használni - te lehet, hogy kényelmesebbnek érzed, de ez egy más dolog - ugyanis ez esetben már a hagyományos gamepad-al okozna komoly gondot az irányítás.

    Tehát itt a gampad a szűk keresztmetszet, ahhoz kel igazodni az fogja megadni azt a minimál játékvezérlést, amihez gyakorlatilag az egész játékot tervezni kell. Komplexebb vezérlést nem találhatnak ki, ugyanis akkor már gamepaddal vagy nehezen vagy sehogy sem lenne irányítható a játék.

    Lehet, hogy a te általad leírt vezérlőt is tudod használni, de olyan játékot nem csinálhatnak, amit csak ezzel tudsz használni.
    Erről szól itt a szák keresztmetszet és ezért van ez nagyon behatárolva.

    Hozzátéve, hogy amint írtad FPS - mondjuk pont ez a játékstílus a pécé védjegye. Na, akkor az amúgy eddig fertelmes gamepad-os FPS-ezést felválthatja egy ilyen, de nem csak FPS-ből áll a világ. Nézz meg pl egy StarCraft-ot, hogy mennyi gombot használnak a jobb játékosok.

    Amúgy néztem, használtan 13.000 forint, ebből már veszek pécére egy Razer DeathAddert, ami azért a kontroller-technológia egy topja.

    De amúgy pécére meg eleve így lehet fejleszteni, mert van normális defualt kotnroller.

    Nézz meg egy pécére portolt konzolos játékot.

    A többségben egér nuku, kurzorral lehet a menüben lépkedni ielltve négy-hat gomb le van bindolva a pécé billentyűire, szóval fertelem.

    Ez a szűk keresztmetszet.

    Majd ha defaultban jönnek az ilyen FragFX-ek, plusz még egy billentyű-féle is esetleg, akkor már elhárul az akadály, a bóvli, faék egyszerűségű konzolos játékok eltakarítása elől.
  • narumon
    #80
    Szerintem ezt játéka és egyéne válogatja. Maradjunk ennyiben.
  • JTBM
    #79
    Ehhez csak az kell, hogy a teljes játékot újra írják.

    Pl. ha kiviszik a "World" engine egy (vagy több) részét a szerverre, akkor azt a teljes részt újra kell írni az összes interface-szel, ami a kiköltözést lehetővé teszi.

    Sok sikert. ;-)))

    Ezeket csak belső emberrel tudják feltörni.

    Ha csak érvényesítő kódokat küld, mint pl. a Settlers 7, azt el lehet kapni és ki lehet írtani, még akkor is, ha nagyon sok helyről küldi.

    De ha a valódi program fut távol, azzal semmi sem tudnak kezdeni.

    Pl. az internet bankod is pont így működik. Ha fel lehetne törni, megtennék...
  • Ender Wiggin #78
    Így van. Pl itt van az új Splinter Cell. Kitalálták, hogy legyen akciójáték, p-be a lopakodással. Legyen egyszerre sok ellenfél. De ugye ezek likvidálásához, egér kell, a gyors, precíz célzás miatt. Ha nincs egér, akkor jöjjön a fakező, faagyú konzolos vakegerek auto-aimje. Ki kell jelölni az összes fószert, majd egy másik gomb lenyomásával Sam Fisher kiírtja mindet. Sőt egy pályarésznél már ki sem kell jelölni, mert mind eleve így érkezik, csak nyomogatni kell a megfelelő gombot. Én ezt hívom a játék megcsúfolásának.
  • Dzson
    #77
    Nem. Ez egy egeres kontroller kombó, amit a default helyett használhatsz. Nem kell semmit állítani, konfigurálni, bedugod és megy. És sokkal jobban játszható vele egy FPS, mint a bill/egér cuccokat pécén, mert itt a mozgás sebessége is dinamikus, nem pedig vagy rohansz vagy állsz és annyi (bár nem hiszem, hogy ez a pécé gamereknél igény lenne, ők a rohan / kempel / lő mozgáskúltúrában nőttek fel).

    Mi az a szűk keresztmetszet amúgy, amit emlegetsz? Ezt valóban nem értem.
  • opeca
    #76
    Gondolom arra céloztál, hogy sokan említik a kontroller hiányosságait, és lám mégis van hozzá egeres kontroller.

    Erre írtam, hogy nem az a porbléma, hogy nincs, hanem az, hogy a default, jóval szegényesebb kontrollerre írják a játékokat, tehát lehet bármilyen hiper-szuper kontroller hozzá, ha a szűkkeresztmetszet miatt nem tudnak komplexebb irányítást adni.

    Remélem most már érte,d ha nem, az már a te bajod:)
  • Dzson
    #75
    Ühüm... De nem értem az összefüggést a te és az én beírásom között.
  • opeca
    #74
    Értsétek már meg végra, hogy a játékfejlesztők a default(!) - és itt a hangsúly a sztenderden van - játékvezérlőre fejlesztenek.

    Szűkkeresztmetszet, tudod. Meg azt sem tartom kizártnak hogy protokol.
  • Dzson
    #73
    Egeres PS3 FPS miatt nyíkó pécéseknek:

    Frag lézeres egeres kontroller család PS3-hoz. Minden FPS-hez használható.
  • Ender Wiggin #72
    Mikor egy játék megjelenik PC-re és valamelyik konzolra is (hacsak nem port), akkor a PC mindig szebb és játszhatóbb. A konzolról portolt járék viszont PC-n mindig szar. Illetve a PC-s minőséghez szokott szemnek, agynak szar.
  • opeca
    #71
    Jaj hagyjad már az Ubisoft-ot, az úgyis becsődől pár év múlva...
  • krajcsovszkig
    #70
    Assassins Creed 2-t se hekkelték ki, mégis van hozzá krekk. Általában csak valami ellenőrző cucc van a neten, azt meg hasraütésre is meg lehet írni, ha valaki jól ért az assemblyhez. De a program egész exéjét is meg lehet írni csak az általa használt dll-eket megfigyelve.
  • Oláh Herkules
    #69
    dehogynem... a lineage2 szerver emulátor is eleinte így készült, pedig ott aztán tényleg minden a szerverről jön, a kliens csak grafikus megjelenítő.

    Megnézik milyen a normál kommunikáció és megpróbálják leutánozni a szerver viselkedését.
  • JTBM
    #68
    Látom, nem sokat programoztál életedben. ;-)))

    Egy remote szerveren futó programot nem lehet se feltörni se emulálni a szerver hackelése nélkül.

    A program nem a gépen fut, hanem a szerveren.
  • Balumann
    #67
  • Balumann
    #66
    Ez a forráskód azért nem válik be, mert lementik a játék és a szerver kommunikációját, aztán emulálják (majd beleintegrálják crack formájában), úgy ahogy pl. AC2 -nél (meg Silent Hunternél is azthiszem). Túl sok forráskódot nem küldözgethetnek, mert nem bírnák erőforrással (vagy nem éri meg annyira).
    Majd biztos fognak valamilyen algoritmussal, hogy változó legyen a kód, de az is csak lassítja a feltörőket.
  • JTBM
    #65
    Ebből csak a kihackelés megy, ha hagyják. A többi nem lehetséges.
  • krajcsovszkig
    #64
    Mindent fel lehet törni. Egyszerűen ki kell hekkelni a forráskódot a szerverből, vagy ha nem megy, újraírni és utána már simán meg lehet írni egy krekket.
  • JTBM
    #63
    A Ubisoft kiviszi a forráskód egy részét egy külső szerverre.

    Ezt már nem lehet feltörni.

    Ha bejön, nem lesz a PC-n játék kalózkodás és lehet újra PC-ra játékot fejleszteni, mert lesz pénz.
  • Beni521
    #62
    a warez rinyálás helyett inkább csináljanak már jazz jackrabbit 3-t.. -.- nagyon remélem gow3 után már vmi olyasmi jön. régebben vhol olvastam egy cikket h jazz nincs elfelejtve csak most gears of wart fejlesztenek...
  • Adam II
    #61
    A játékipar is sajnos egyre pénzorientáltabb lesz, igénytelen játékokat csinálnak amiket aztán a grafika és a hype segítségével adnak el.
    Manapság inkább az eladásokra fektetik a hangsúlyt mintsem a szórakoztatásra (tisztelet a kivételnek).
    Gyakori, hogy a fejlesztők és a kiadók ferdítenek vagy egyszerűen össze-vissza hazudnak mindent a játékukról annak érdekében, hogy növeljék az új csodálatos pénzhozó fejőstehenük, az előrendelések számát. Emiatt persze már nem divat a demók kiadása sem vagy ha veszik is rá a fáradtságot akkor valami hülye ürüggyel kitolják a kiadás dátuma utánra nehogy a jól felépített hype miatt vaktában előrendelők idő előtt kipróbálhassák a játékot és rájöjjenek, hogy nekik ez bizony mégsem tetszik vagy nem is olyan jó mint ígérték és lemondják az előrendeléseiket.
    A wareztől azért félnek mint a tűztől mert lehetőséget ad arra, hogy a játékosok kipróbálhassák és eldönthessék, hogy nekik megéri-e megvenni a játékot vagy sem, a vevő döntési szabadsága pedig a mai piacorientált világban nem kívánatos dolog. Nem véletlen, hogy azok a kiadók küzdenek ellene legaktívabban és ölnek hiábavalóan pénzt DRM-ekbe akiknek takargatni valója van.
    A nemrég megjelent Splinter Cell Conviction kb. 5 óra single játékélményt biztosít ami írtó rövid és messze nem olyan szórakoztató mint elődjei. A multi kooperatív része biztos érdekes egy darabig de szintén rövid, a többi játékmód pedig nem elég kifinomult ahhoz, hogy hónapokra vagy ne adj Isten évekre lekösse a játékosokat.
    Megéri ez a játék a pénzét? Szerintem nem.
    Volt demója? PC-re nem.

    Egyzerűen jó játékot kell csinálni és akkor van esély arra, hogy megveszik azok is akik esetleg letorrentezték. Én minden játékot ami tetszett megvettem vagy igyekszem megvenni amint lesz rá keret és sokan ugyanígy tesznek még külföldön is ahol a jobb fizetések és árak miatt megengedhetnék maguknak, hogy mindent vaktában megvegyenek de ők sem szeretnek csalódni vagy szarért pénzt adni.
    Nekik az elterjedőben lévő játékkölcsönzés alternatívát nyújthat de a torrent még mindig kényelmesebb.

    A lényeg, hogy nem kell PC-seknek aggódni, személy szerint ha lenne konzolom se venném meg a játékok nagy részét ami meg érdekel néhány kivétellel mind kijön PC-re is, tehát nem maradunk le túl sok mindenről.
    Jelenleg egyetlen játék van amivel szívesen játszanék és nincs PC-re az pedig a Red Dead Redemption ami nagyon jónak tűnik.
  • tttttom
    #60
    Örülök, hogy ezt tisztáztuk. :P
  • narumon
    #59
    Mondjuk ez szerintem nem feltétlenül jelent minőségbeli különbséget. A halo szerintem hangulatában a legjobb fps amivel eddig valaha játszottam, pedig HL2 is nagyon tetszett. A stratégiákat természetesen én is pcn nyomom, de néha jól esik egy kicsit mondjuk száguldozni, nem vagyok egy autoversenyző van és az egyetlen ilyen jellegű program ami leköt és minden szempontból azt mondom rá, hogy vállalható az a Forza3 ami ugye nincs PC-re. Azután ott van a fifa amivel pl barátokkal rendszeres összejövünk egy kis "szétlövésre", ez nekem Pcn játszhatatlan (egy ideje nem is próbálkozok vele). Akkor ott a Fable2 ami elől felállni sem tudtam mig nem játszottam végig, egyetlen baja, hogy túl gyorsan lehet pénzt keresni, sajnos ez sincs PC-re (mondjuk nem is azon játszottam volna), Mass Effect 1-2 ezt szintén Xboxra vettem meg, egyszerűen mert nekem ezt a stilust sokkal jobban fekszik azon játszani. Hogy a másik oldalról is mondjak valamit, World of Warcraft majd egy évig lekötött, nagyon jókat játszottunk haverokkal, azután ott van a Football Manager ami egy örökös kedvenc, ez meg hiába van xboxra is, ezt csak Pcn tudom elképzelni, mint ahogy egy jó kis stratégiát is. Alig bírom kivárni hogy a Starcraft 2 megjelenjen, amint lehet kapni, veszem meg és állok neki, az 1-et a mai napig nyomjuk.
    Én továbbra is azt tartom, hogy a két gép jóesetben kiegészíti egymást (játékstilus függő egyébként, mert unokatesóm csak FPSt nyom, neki egyértelműen a PC a nyerő, viszont barátom meg autós játékok és akciójátékok neki meg egyértelműen a box. Mint irtam korábban is egy szakad 5 éves notija van csak azon kivül)
  • bippo
    #58
    "... hogy na vajon miért nem tudnak eladni elég játékot Mo-n és hasonló országokban. Hát azért, mert nem mindegy, hogy a minimálbér negyedébe kerül egy játék, vagy megúszom egy tankolás áráért, "

    Ha belegondolsz, itt is egy tankolás ára egy új játék, (~12-15e Ft).
    Csak míg usában mindkettő olcsóbb (vagy legalábbis megfizethetőbb), addig nálunk mindkettő drága.
  • krajcsovszkig
    #57
    Ja, és a csoki finomabb :D
  • krajcsovszkig
    #56
    Nem tamagocsi játékok, de arányaiban több a leegyszerűsített játék konzolon, mint a pc-exkluzívak között, sőt. A Halo is sokkal egyszerűbb volt pl. a HL2-nél és a Supreme Commander is jelentős egyszerűsítésen ment át, mikor konzolra is kivitték a sorozatot, de ott van a GoW, az újabb CoD-ok, satöbbi.
    Tudom én, hogy ott van pl. a Final Fantasy, de ritka az olyan sajnos, PC-n meg Stalker, Half-Life meg egy rahedli stratégia azért elég komoly felhozatal.

    Ez persze nem biztos, hogy baj, de így van, kár tagadni.
  • narumon
    #55
    Szerintem most arról vitáztok, hogy a csoki fagyi finomabb vagy a vanília?
    Én mindkét gépre (konzol, PC) tudok mondani olyan játékokat amik nagyon jók és eredetiben is megvannak, és hiányozna ha nem lenne. Az meg hogy konzolra csak 12 éveseknek van tamagocsi játék el kéne már felejti.
  • krajcsovszkig
    #54
    Nohát azt nem próbáltam, én első sorban a Metroid 3-ra és a Resi 4-re alapoztam a kritikámat.
    A PS3 világítós nyalókájából meg nem sokat nézek ki, valahogy nemtom elképzelni hogy egy barokkosan részletgazdag, világos nappaliban bármit is lásson abból az izéből egy webkamera szintű érzékelő. Meg akkor a közös tévé még mindig probléma, meg valahogy én egy közeli monitoron jobban élvezem a legtöbb játékot, mint egy távoli tévén.
  • krajcsovszkig
    #53
    A cliffy is ott sírt a múltkor mint egy 12 éves emós csaj, hogy "jajjacsúnyakalózok, mind éhen fogunk halni", szóval én az övére se. Profithajhász pöcshuszárok lettek ezek mind, a GoW3 is egy rakás sz...ínesceruzát se ér.
  • zola2000
    #52
    Hát szerintem már egész jó lett wiin a modern warfare reflex irányítása, a pontatlanságra/látószögre megoldás lehet a sony koppintása, esetleg később egy wii HD/3D (vagy biztos kitalálnak egy frappáns nevet)...
  • Világpolgár
    #51
    Nem tudom ki hogy van vele, de én az Epictől egyedül Sweeney bácsi és CliffyB szavára adok.
  • Oláh Herkules
    #50
    érdekes módon egyre több konzol only játék jön ki pc-re :) hogy is van ez? évente egy szar cég elkezd sírni hogy rohadt pc, mivel szar játékokat csinálnak. Aztán széplassan kimúlnak, mert konzolra is ugyanolyan szar játékokat csinálnak, és azt sem veszik :D
  • krajcsovszkig
    #49
    Wiim van is, de annyira azért nem jó, lassú a célzás, sok játék még mindig az analóg karral vezérelteti a fordulást, számomra kényelmes távolságból már pontatlan (akkor is, ha érzékenyebbre veszem) és olyan kicsi a látószög a játékokban, hogy tisztára klausztrofób érzése lesz az embernek... Meg valahogy én egy komplexebb játékot nem is tudnék a nagyszobában, tévén játszva elképzelni, valahogy jobb monitoron... Ráadásul azért nem is kell annyit pankrációzni a családdal :D
  • zola2000
    #48
    Hát a Wiimote fps irányítása van olyan jó mint a bill-egér ha megszokja az ember, ott "csak" a hardver lett gyenge, de annak a "koppintása" lett a PlayStation Move, azzal már asszem jó lesz fpsezni...
  • bakagaijin
    #47
    Egyébként ha megnézzük akkor a konzolos játékok ára alapvetően magasabb mint a pc-s (ez gondolom a konzolgyártók sápja miatt van), viszont az árukat is jóval tovább megtartják (avagy szerződésekkel tartatják), mint a pc-sek.

    Az Epic Games-ről pedig: nem mondom, a 90-as években jó kis pinball játékokat csináltak, de aztán kb ennyi volt. Unreal sorozat már önmagában egy klón volt, igazából ezek nem játékok, hanem techdemók amivel utána az engine-eket el tudták adni. Utána mi volt pc-re, GoW széria és csá... mindezt tíz év alatt... Tehát ez a döntés igazából nem sokat jelent, játékokat direktben eddig sem adtak ki komolyan, a bevételek az engine-ekből jönnek.
  • tommygear
    #46
    szarházi banda
    mondjuk sose szerettem az epic-et
  • krajcsovszkig
    #45
    Én meg akkor nem játszom epic játékokkal. Kvittek vagyunk.

    Nekem addig nem lesz konzolom, amíg a bill+egeres irányítást nem tudják hozni FPS-ek és TPS-ek terén. Ha meg pár játék nem jön pc-re, játszom azzal ami jön, azokból sincs mindre időm, amire szeretném...
  • zola2000
    #44
    Ennek a konzolfikázásnak eléggé ellentmond, hogy az assassins creed 2, és a (kicsit sem splinter cell) conviction pcn is sikeres lett, pedig ezeknek a nehézségi foka a casual szintet súrolja...