72
Hangmérnöki, hangtechnikusi, hangmesteri szakok, képzések
  • iphone szervíz
    #72
    sziasztok,

    lenne pár szinkronom, melyhez a filmet nem adták ki DVD itthon.
    olyan személyt keresek, aki ért két hangsáv egymáshoz igazításához, vagy csinált már ilyet.
    lelkes amatőrök is kereshetnek, van elég szinkronom.
    például:

    http://www.imdb.com/title/tt0062480/

    várom az érdeklődőket!
  • Audiogenius
    #71
    Sziasztok!

    A SET School Magyarországon is elindítja nemzetközileg elismert hangtechnikusi képzését.

    A kurzus igen széles skálán nyújt átfogó és gyakorlati ismereteket ( hangfelvételi-és stúdió technikus, koncert-és élőzenei technikus, színházi hangtechnikus, utómunka hangtechnikus stb.)
    Speciális online oktatási platformjuk lehetővé teszi a rugalmas időbeosztást, így munka, iskola mellett is végezhető; a gyakorlati fázisok pedig a legprofibb stúdiókban és munkaállomásokon zajlanak, tapasztalt és aktív hangmérnökök irányítása mellett.

    A képzés során nemzetközi főiskolai bizonyítvány szerezhető ( melyet a német anyaiskola állít ki!).
    Ha ambícióid még nagyobbak, a képzés kreditjei beszámíthatók az együttműködő nemzetközi főiskoláknál is!
    info még: www.set-school.hu (nemzetközi oldaluk a www.set-school.com)

  • Shadow_THH
    #70
    próbáld, különböző aljzatokba dugni őket ha van rá mód
  • csgery
    #69
    Ez a probléma, hogy ezek mindenféle szögben keresztezik egymást:)
    Igazából kicsi a hely, így nem nagyon tudnak érvényesülni az effajta megoldások. Ha valamikor lesz rá sok időm meg kedvem, megpróbálom a derékszögű keresztezést (ugey azért mert így a legkevesebb területen találkoznak???).

  • Hellhammer
    #68
    Pl. arra is figyelhetsz, hogy az erősítőből a hangfalhoz menő kábel mellett ne legyen semmilyen 220-at vivő kábel, és ne is nagyon keresztezzék egymást. Ha nem tudod megoldani, hogy ne találkozzanak, akkor lehetőség szerint derékszögben érdemes keresztezniük egymást.
  • Alwares
    #67
    Rendesen leárnyékolt kábeleket kell használni oszt meg van oldva minden :)
  • Shadow_THH
    #66
    várj ezt azért muszáj tovább boncolnom, azt mondod, hogy napi 2*1 üra a másnapi előadásra, gondolom úgy érted, hogy az elötte lévő órák anyagait tanulod meg rá

    1) általában kevés köze van két egymást követő óra anyagának ha előadás
    2) előadáson nem kérik számon ezeket
    3) napi 2*1 óra AZ előadásra. Na most nekem első félévben ha jól tudom hétfőtől csütörtökig átlagosan reggel 8tól este 6 órám volt, ami 10 óra, de felezzük meg mert 2 óra egy előadás, és vegyük hogy van egy ebéd szünetem tehát akkor 4 órám van. 4*2*1=8 óra tehát ha 6-kor egyből neki állok akkor hajnali 2-re végzem utána mehetek aludni reggel 8ig (persze eközben utazni sem kell, hiszen AZ előadás A könyvtár és ahol laksz az mind egy helyen van) és persze közben házi feladatot sem kell írni
    4) miután fél évnyi anyag benne van a fejembe egyben ami nagyon hasznos, jól vissza tudom majd mondani a tanárbácsinak A dolgozatnál mert az emberi agy képes fél éven át történő napi 18 órányi magolást visszaadni.

    persze vannak olyan felsőoktatási intézmények ahol egyszerübb
  • Shadow_THH
    #65
    hahahahaha

    igen bubi a gábor dénes szecsőre kihelyezett okj-s éjszakai levelező büfé és ruhatáros szakán igen, bme-n nem

    én is ilyen tévhitekben éltem gimnazistaként, meg sírtam, hogy milyen nehéz az érettségi meg mennyit kellett rá tanulni :D
    szóval ne aggódj majd kinövöd ezeet, csak ne tedd az arcod légysziköszi
  • csgery
    #64
    Az erősítőnek megvan az alap zaja, azellen nemnagyon tudok mit tenni. Viszont "szakemberek" től hallottam, hogy a vezeték összetud szedni más zajokat is, ha sok vezeték meg egymás mellett. No, nekem itt a gépben van 220 csatlakozó tévékártya minden, legalább 23 féle külömböző vezeték tekeredik egymás mellett, és hogyha ez egy alternatíva lehet arra, hogy ilyen "zajokat" produkál a hangfal, akkor gondoltam kéne ellene tenni:).

  • praksi
    #63
    szerintem semmi frász nem volt ebben; a jelentkezők felét tényleg kiszórják (mi több, a 2005-ös első BSC évfolyam 20%-a tart ott, hogy egyenesben lediplomázik); és tényleg tanítanak olyan dolgokat, amiket 500 emberből talán ha 10en fognak használni (EMT és társai, haha :D )

    na de ez már off...
  • lally
    #62
    Háj Néked is "Shadow_ THH" ! ->ne hozz nagyobb frászt a pedánsabb tanulókra légyszí'.
    Az a diák, aki naponta legalább 2*1 órát tanul könyvtárban a másnapi előadásra-, és/vagy a gyakorlatokra;
    Annak, biztosan nem lesz sok gondja a sulival!
    (Kocsmában, sőőőt még a Kupiban is lehet diplomát szerezni, de azt még mindig:
    Bárcának nevezik !)

  • praksi
    #61
    a probléma valszeg nem az árnyékolásban van, hanem az aszimetrikus jelvezetésből, esetleg az erősítőd kimenete alapból zajos.
  • csgery
    #60
    Sziasztok!:D
    érdekes téma, én csak most vagyok 16, és gondolkodtam hangmérnök, vagy ehhez hasonló irányba továbbtanulni, ami még ugye messze van, de tervezni lehet:).
    Írjátok itt, hogy milyenek a szinkronhangok:). Magam is csak bambán nézek magam elé, amikor egy DVD filmet (5.1 es DD hang)... feltekerem a házimozit hangosra, hogy halljak valamit a beszédből. Viszont az effektek, és egyéb történések hangja nagyságrendekkel nagyobb. Így nemnagyon lehet nézni semmit nálunk, mert felle kell húzni a hangerőt, ha pl valaki alszik.
    Egyébként én úgy tudom, hogy a magyar szinkron mindig is világhírű volt minőség szempontjából, de sokan mondják, hogy ez a tendencia is lefele kezdett süllyedni.

    A magyar stúdiófelvételekről meg annyit, hogy szerintem elég tompák, és irreálisan hangos a beszéd a zenéhez képest. Vagyis nekem így jön le.

    Azok közé az emberek közé tartozom, aki rendkívül minőségbuzi:). Szal engem még az is idegesít, hogy ha felvan húzva egy picit a hangerő, nemszól semmi, csak az erősítő halk sistergését hallom. Folyamatosan szerzem be az árnyékolt vezetékeket, hátha használ:)
  • uv
    #59
    saját állításuk szerint nem hangosabbak, csupán a mély és magas hangok arányát növelik meg a többihez képest a reklámoknál (magyarul:hangosabbak)

    micsoda sunyi marketing-duma
  • Shadow_THH
    #58
    gyere VIK-re és legyél koleszos SCH-ban

    szopás lesz végig az egyetem, több mint az emberek felét kibasszák első két évben, és nem fogsz olyat tanulni ami igazán érdekel és kell ehhez (a matekon kivül)

    VISZONT

    csatlakozhatsz az önképző körökhöz, a szakkolikhoz, a BSS-hez az AC-hoz, stb. Ezeknél a lehetőségeknél több tapasztaltot itthon nem szerezhetsz tanulóként, mert szakmában elismert fiatalokkal dolgozhatsz és a legjobb felszerelések is nálunk vannak (pl m1 egy az egyben odaadta a lecserélt cuccait ingyér) és ha látják benned a fényt, jól dolgozol akkor lehetséges, hogy a diplomád megszerzése elött lesz munkád cégeknél (pl TV2 és HBO előszeretettel vesz fel innen emberkéket) + az egyetemi bulik többségén is ti csináljátok majd a hangtechnikát.

    gondold meg, hogy megéri e
  • Hellhammer
    #57
    Mondjuk ezen talán annyi segíthet, ha van a tv-ben automatikus hangerő beállítás. Nekem szerencsére van, így annyira nem üvöltenek a reklámok, meg egy halkabb csatornáról hangosabbra váltáskor sem kell eszeveszetten a hangerő gombot keresni :)
    Mondjuk a mostanában készülő filmek hangja engem is kiakaszt, legjobban a DD-nél jön ki DTS-ben valamivel jobb. Feltekered a hangerőt hogy halld, mit beszélnek, aztán mittomén felszáll egy madár a kép előterében és a szárnysuhogása olyan hangos, mintha egy repülő zuhant volna le a ház előtt az utcára.
  • Sanyix
    #56
    Aha hangosabbak... véletlenül nem nézek a képernyőre, reklám és majdnem lefordulok a székről olyan hirtelen jön a fülsüketítő zaj. Na a lényeg hogy a tvkben ilyesmikkel foglalkozó 90%-ra baxxa rá az isten a pokol kapuját, ott rohadjon el ahol van, vigye el a rák.

    És a magasabb hangok leszűréséről így a beszéd nehezen érthetővé válásáról, meg a halk beszéd, iszonyat hangos zajokról néhány filmben még nem is beszéltem. Az ilyen idiótaságokat hol képzik? :D
  • praksi
    #55
    a reklámok mindig hangosabbak a rendes adáshoz képest. ennek az az egyszerű oka, hogy ha kimész mondjuk a konyhába, akkor ott is halld a reklám szövegét. ez üzlet, ennyi :)
  • BaliBoy
    #54
    Egy tv-ben több hangmérnök van. Van aki az adott műsort csinálja és legalább egy van aki a kapcsolóban tevékenykedik. A reklámokért a kapcsolós a felelős. :)
  • Sanyix
    #53
    A tévéknél kik állítják a hangerőt? Kik azok a tetves barmok, akik ilyen vécékagyló hangokat tudnak csinálni, úgy hogy max hangerőn is alig hallani, majd reklámkor úgy kezd üvölteni hogy lefordulok az ágyról? Ezek is hangmérnökök nem?
  • Hellhammer
    #52
    Ja meg ahogy egyre jobban terjednek ezek az online zenés oldalak, meg zeneáruházak, úgy egyre kevésbé van értelme minőségről beszélni. Nem nagyon láttam még olyan zenés oldalt, ahol tömörítetlen vagy veszteségmentes formátumban lennének a zenék. Szal vagy mp3 vagy még szarabb minőség a jellemző, amit aztán a júzer feltesz a ki tudja milyen mp3 lejátszójára és hallgatja a kínai fülesen az utca zajában...
    Sajna manapság már annyi a zene mindenhol, hogy elvesztette azt a lényegét, hogy csak úgy leül az ember zenét hallgatni, ahol viszont igenis számítana a minőség. Szól a fülesben a munkába menet, a munkahelyen, a gyorskajáldában, a tv-ben, buszon, repülőn mindenhol, és gyakorlatilag már háttérzajnak minősül csak, szinte oda sem figyel rá az ember igazán.
    Tényleg nagyon minimális annak a rétegnek az aránya aki kényes a minőségre, és ahogy halad ez a dolog, már nem is nagyon számolnak vele. Komolyan mondom lassan érdemesebb lesz ilyen multimédiás pc hangfalakat meg ipod-ot használni mixeléskor referenciának, mert úgyis ilyeneken hallgatják a zenék 99,9%-át (mégegyszer megemlítem az új Metallica albumot, érdemes meghallgatni egy stúdió monitoron, meg egy normál mp3 lejátszón átlag fülessel, és nagyon jól kijön az, hogy ott is mi a referencia minőség).
    Na abbahagyom ezt a témát mert elég OFF-ba megyek már át sztem :)
  • Hellhammer
    #51
    Az rendben van, hogy a minőséget meg kell fizetni, csak nem mindenkinek kell az a "minőség", és nem hajlandóak annyit fizetni érte - sztem nem véletlenül. Azért az idézőjel és a kötőjeles megjegyzés, mert tegyél egymás mellé akármilyen magyar produkciót, és egy vele egy súlycsoportba tartozó (amatőr banda, rádióban nyomott aktuális pop sláger stb.) külföldit, és egyből érződik a különbség. Persze lehet mondani, hogy de külföldön sokkal több pénz van, de ez nem igaz. Semmivel nem kerülnek többe a külföldi produkciók felvételei mint a magyar árak (amit linkeltem lentebb fórumot, ott elég sokszor szóba került már, hogy mi mennyi, és usa-tól kezdve anglián át németországig mindenhonnan írkálnak oda stúdiós arcok - nem kell összekeverni egy-egy produkció teljes költségvetését a felvétellel).
    Szal amíg az van, hogy extrának tekintenek egy pro-tools rendszert, vagy mondjuk az már bónusz, ha nem somogyi meg t.bone mikrofonokat használnak, addig nem tudom megérteni azt, hogy csupán azért mert valaki sok pénzt öl a cuccba, akkor ezért megkérheti az árát, mert azt minél előbb ki akarja szedni (sajátos magyar mentalitás, a minél előbb minél több pénzt akarok).
    Fél milliós monitorhangfalat venni meg sztem hülyeség, mert akkor aztán tényleg futhat az ember a pénze után. Írta lentebb Cheater, hogy kihalásos a szakma, szal eléggé megvannak azok a belső körök ahol mennek a nagy lóvék (Artisjus-maffia és hasonlók), van pár nagy megrendelő és annak a bejáratott stúdiói, ahol tényleg nem számít a lóvé mert a jogdíjakból visszaosztja nekik az artisjus, és le van zsírozva hogy mit nyomjanak a rádióban ami alapján a jogdíjakat fizetik, szal ott nyilván nem számít hogy épp mennyiért vesznek cuccokat. De ezeket a stúdiókat referenciának venni sztem nem érdemes, mert előbb lesz az ember utcaseprésből milliomos, mint hogy ebbe a körbe beférkőzzön.
    Szal sztem meg kell találni a középutat és nem kell great river előfokok, neve chanel stripek meg meyer sound monitorok után futni, mert egy demóanyaghoz vagy szerzői/független kiadású lemezhez nem az a minőség az irányadó.
  • praksi
    #50
    ugyanez van a szórakozóhelyekkel is, van ami az én pénztárcámnak megfelelő, van ami meg nem :) a minőséget meg sajnos meg kell fizetni. ha azt vesszük, hogy csak 1 db normális stúdiós monitorhangfal fél millió Ft környékén van...
    Magyarán aki stúdióba fekteti a pénzét, az szeretné először is visszakapni, és utána még profitálni is. Arra meg nem lehet építkezni, hogy ha kevesebbért adom a minőséget, akkor majd többen rendelnek felvételt (megjegyzem a HAES ezt szabályozza).


    A jövő pedig tényleg a last.fm és társaié lesz, csak ugye kell a pénz a felvételre, az meg akkor van, ha eljönnek egy profitáló koncertre; de arra meg az jön el, aki már hallotta a zenét... Szóval ördögi kör :D
  • lally
    #49
    A "baratikor.com" hang-anyaga, még legalább INGYENes !!!
    (...mp3 szerinti forrásból állítja elő az ".flv" hang-élményét.)
    (- a *MylivePage.com* is, de az már; túl nemzetközi.)


  • Paulie
    #48
    ááá ne idegesítsetek:D:D
  • Hellhammer
    #47
    Ja én is a Kandóra jártam amúgy, mondjuk totál más szakirány (erősáramú energetika és automatizálás), de tényleg az első 3 fél év az amit meg kell húzni keményen. A matekra oda kell figyelni rendesen, mert visszaüthet keményen. Nekem 7. félévben az energetika záróvizsgámon volt, hogy kérdezett a vizsgabiztos, hogy 4-est vagy 5-öst adjon, aztán matekra vezetődött vissza a téma, és abban meg nagyon nem voltam biztos, így egy kegyelem kettes lett a végén a négyes-ötösből :)
  • Hellhammer
    #46
    Kicsit visszásnak érzem amúgy a stúdiók dolgait. Nyilván van egy megélhetési kényszer ami nyomja a tulajokat, és ezáltal alakítják ki az ártáblázatukat, viszont nagyon(-nagyon) sok zenekart ismerek, akik meg még egy 3 számos demót sem nagyon engedthetnek meg maguknak, mert akár egy átlagosan felszerelt stúdióban is simán otthagynak egy nagyobb 6 számjegyű összeget, így inkább meg sem próbálnak felvételt készíteni. Szal valahogy nem talál egymásra a kereslet és a kínálat, pedig akár érvényes is lehetne a "sok kicsi sokra megy". Amúgy sztem manapság már nem CD-ben és annak terjesztésében kellene gondolkozni, hanem myspace, soundclick, last.fm és társai. Amik oda felkelülnek amatőr (kiadó nélküli) bandáktól, azokat is fel kell venni valahol ugye :)

    Amiért mi is belekezdtünk a dologba az azért van, mert azt az 5-600e Ft-ot amit rászántunk volna egy album felvételére inkább befektettük mikrofonokba meg egy viszonylag normális interface-be, meg rendbetettük a próbatermünket akusztikailag (volt vele szopás rendesen, de találékony a magyar ember ugye :)), így az van, hogy nem kell aggódni az idő miatt, tudunk kísérletezni rendesen és nem mellesleg a környéken lévő elég sok zenekarnak van így lehetősége, hogy "szaréhúgyé" tudjanak anyagot felvenni (kb. 100 km-es körzetben nincs tudomásom normális stúdióról amúgy).
  • praksi
    #45
    valamennyi zenei tudás szükséges. ez persze nem azt jeletni, hogy szolfézs meg hasonló, de fel kell tudni ismerni, hogy egy zenész hamisan vagy rossz ütemben játszik.
    de az ide tartozik, hogy a hangszereket ismerni kell. klasszikus példa, hogy a gitárosokkal egyből közlik, hogy a "hétköznapi" húrt cserélje egy stúdiós húrra, ez effektet meg általában neked kell átprogramozni :)
  • kas123
    #44
    gabesz, kösd fel a gatyádat de rendesen
  • lally
    #43
    Hangmérnöki-tanoncoknak javasolnám: Tedd fel műved a "baratikor.com"-ra !
    -Ott is van egynéhány fazon, akinek *zenei hallása: ABSZOLÚT-HALLÁSú kategória*.
    Szerencsés esetben majd osztályozni, s tán értékelni is fogják az alkotásaid.

    (Ezen fizika maximális ismerete, az csak 1; - mint a minimum követelmény !)

    -nem véletlen ám a *Retró*, pl.: a 70-es évek zenéjében, avagy;
    A magyar-szinkronos filmek pedig, már akkor egy *csudi-világi* szintet is űberelt ám !
    (Napjainkban sajna, kissé *dekantálódott* e szakma.)
    Tengernyi-sikert kívánok hozzá mindegyőtöknek.


  • Paulie
    #42
    köszönöm a tippeket:)
    remélem benn tudok maradni:(
  • BaliBoy
    #41
    Mindent! Mindenből át kell menni, ahhoz, hogy elvégezd a fősulit. Persze vannak olyan dolgok amikre többet meg jobban kell tanulni (matek, villany).
  • CheAteR88 #40
    csak annyit tudok mondani neked hogy ez a szakma kissé kihalálos módon történik
    (természetesen a nagyobb körökben)
    de azért sok sikert hozzá
  • Balumann
    #39
    A zeneelmélet szerintem nem annyira szükséges hangtechnikusi pályán, szerintem egy kicsit másra gondoltok. Zeneelméleten a klasszikus zeneszerzési elméleteket tanuljuk, harmóniák fűzése, szabályai, harmóniasor játszása fokszámról, diktálásról, stb..
    Ami igazából hasznos egy ilyen szakmában (hangmérnöki főleg) az a hangszerek (hangszínek) ismerete, felismerése, valamilyen hangszer jobban ismerése (mint pl. nálunk zeneművészetin zongora kötelező mindenkinek, még hangkultúra szakon is).
  • Paulie
    #38
    háthogy mit érdemes igazán megtanulni,mer anyagismeret órákon meghalok pl :D
  • BaliBoy
    #37
    Mire gondolsz? Szakirányt?

    De egyébként elsősorban a bulizás helyett a tanulást. ;) (ez nem vicc)
  • Paulie
    #36
    énis most odajárok:O
    mit tudsz ajánlani nekem mint elsöévesnek?
  • tarti19
    #35
    Én Híradásipari Technikus vagyok, például ez előny hozzá de nem feltétel...
    Ezeknek is több fokozat a van mint Hangmérnök... Mondjuk mire eljut valaki... szerencse+tudás.
    fizikai hullámtant fú ezt meg nekem is mondták:) hogy nagyon kell tudni:D Bázz mondom én ezért nem is akarok Hangmérnök lenni:D

    apropó Kandó:) könnyű bekerülni , nagyon nehéz végigcsinálni... Minden tiszteletem aki ezt vállalta:)
  • lippet
    #34
    DJ vizsga van?XD
  • BaliBoy
    #33
    Villamosmérnöki szakmából lehet a legkönnyebben kiindulni. De mire odajutsz, vért fogsz izzadni. Szóval gatya felköt. Viszont ha eljutsz a végéig és minimálisan tehetséges vagy akkor kinyílnak a kapuk. Utcáról nem fogsz komoly helyekre bekerülni, ez fix.(Végzős Kandós vagyok, szóval tapasztalat.)