Hangmérnöki, hangtechnikusi, hangmesteri szakok, képzések
  • Hellhammer
    #51
    Az rendben van, hogy a minőséget meg kell fizetni, csak nem mindenkinek kell az a "minőség", és nem hajlandóak annyit fizetni érte - sztem nem véletlenül. Azért az idézőjel és a kötőjeles megjegyzés, mert tegyél egymás mellé akármilyen magyar produkciót, és egy vele egy súlycsoportba tartozó (amatőr banda, rádióban nyomott aktuális pop sláger stb.) külföldit, és egyből érződik a különbség. Persze lehet mondani, hogy de külföldön sokkal több pénz van, de ez nem igaz. Semmivel nem kerülnek többe a külföldi produkciók felvételei mint a magyar árak (amit linkeltem lentebb fórumot, ott elég sokszor szóba került már, hogy mi mennyi, és usa-tól kezdve anglián át németországig mindenhonnan írkálnak oda stúdiós arcok - nem kell összekeverni egy-egy produkció teljes költségvetését a felvétellel).
    Szal amíg az van, hogy extrának tekintenek egy pro-tools rendszert, vagy mondjuk az már bónusz, ha nem somogyi meg t.bone mikrofonokat használnak, addig nem tudom megérteni azt, hogy csupán azért mert valaki sok pénzt öl a cuccba, akkor ezért megkérheti az árát, mert azt minél előbb ki akarja szedni (sajátos magyar mentalitás, a minél előbb minél több pénzt akarok).
    Fél milliós monitorhangfalat venni meg sztem hülyeség, mert akkor aztán tényleg futhat az ember a pénze után. Írta lentebb Cheater, hogy kihalásos a szakma, szal eléggé megvannak azok a belső körök ahol mennek a nagy lóvék (Artisjus-maffia és hasonlók), van pár nagy megrendelő és annak a bejáratott stúdiói, ahol tényleg nem számít a lóvé mert a jogdíjakból visszaosztja nekik az artisjus, és le van zsírozva hogy mit nyomjanak a rádióban ami alapján a jogdíjakat fizetik, szal ott nyilván nem számít hogy épp mennyiért vesznek cuccokat. De ezeket a stúdiókat referenciának venni sztem nem érdemes, mert előbb lesz az ember utcaseprésből milliomos, mint hogy ebbe a körbe beférkőzzön.
    Szal sztem meg kell találni a középutat és nem kell great river előfokok, neve chanel stripek meg meyer sound monitorok után futni, mert egy demóanyaghoz vagy szerzői/független kiadású lemezhez nem az a minőség az irányadó.