99
-
Sir Ny #99 ez tetszik. szabadalmaztasd le! -
Epikurosz #98 Bizony, csak álom marad.... -
hpteso #97 ezt ok sem gondoltak komolyan Ocsem ez a designerzek ami beleszorult a tervezokbe, nem semmi lol. -
Epikurosz #96 Hát, ha a villanyautókat bedugod egy konnektorba, azok is mennek, míg a világ.
Különben, én már rég javasoltam a dodzsemes megoldás bevezetését. Képzeld el, Budapest utcái felett lenne kifeszített fémháló, alatta meg a dodzsemek rohangásznának az antennáikkal. Karambol nem lenne, mert a dodzsemeknek olyan széles gumipárnájuk van körös-körül. -
#95 Jajj, ne már... a Gróf Spanyol Zoltán féle vízautó...
El kell keserítselek, de ez sajnos humbug.
Ajánlom figyelmedbe a BME állásfoglalását ez ügyben.
"A Német Szabadalmi Hivatal"
A szabadalom nem biztosíték a működőképességre. Csak jogi procedura, hogy a kitalált ötlet kitől származik. -
Rinaldini #94 Az oroszok készítettek egy vízplazma vágó és hegesztő pisztolyt, amely a feltaláló elmélete alapján működik. A mérnök országszerte több helyen tartott már előadást és bemutatta a pisztolyt működés közben: a kézbe vehető pisztoly tartályába akár egy vizipisztolyba - desztillált vizet tölt, majd egy elektromos készülékhez csatlakoztatja, és a pisztolyból kijövő lángcsóvával néhány másodperc múlva már olvasztja is a vaslemezt vagy akár a porcelánt, a készülék 8 ezer celsius fok előállítására képes. -
Rinaldini #93 videók -
Rinaldini #92 videók -
Rinaldini #91 A vizenergia.hu -n vannak róla vidók -
dez #90 Csak kár, hogy még egyetlen egyszer sem demonstrálta (amit mutogat, az más!), és nem felel a kritikus és jogos kérdésekre. Csak gyűjtögeti az adományokat évek óta. -
Rinaldini #89 Az autók vízzel mennének, ami környezetbarát, és vízből van sok - úgyhogy igyen kocsikázhatunk. -
Epikurosz #88 Kedves Rinaldó!
Mér nem mondod a lényeget, ugye az 1%-unk kellene? -
Rinaldini #87 Nem a béna pedálos elektromos autókat kéne fejleszteni, építeni, hanem vízenergiára épülö gépeket. -
Rinaldini #86 Van egy találmány (a feltaláló magyar-Gróf Spanyol Zoltán) a hidrogént használja erőforrásként úgy, hogy a szénhidrogén-származékok helyett a plazmaállapotú víz juttatja a hidrogént az égéstérbe, így a motor sokkal jobb hatásfokkal rendelkezik. A projekt alapja a víz nukleáris energiájának hasznosítása a robbanómotorok, kazánok, sugárhajtóművek, áramtermelő aggregátorok, szinkrongenerátorok, stb. üzemeltetésében. A jövőben a különböző járművek a vizet tankolják fel.
A Német Szabadalmi Hivatal a Franhofer Institut Plazmakutató Intézete, 1992. november 5-én elfogadta a találmányt, 13 német szakintézmény és 27 ország véleményezése után 1993. március 3-án emelkedett jogerőre a szabadalom. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium gödöllői Intézete, a Miskolci Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem atomfizikus, plazmafizikus és motortechnológus tudósai is megvizsgálták.
Az ingyen energia az eddigi kiadásokat az élet és a nemzetgazdaság minden területén jelentősen lecsökkenti. A régi energiaforrásokkal működő szerkezetek könnyen és olcsón átalakíthatók vízüzemelésűre. A kizárólagos magyar gyártás és átépítés jogával új nagyipart és munkahelyeket teremthetünk magunknak. Gyártmányainkat, vízüzemű autóinkat, gépeinket konkurncia nélkül értékesíthetjük világszerte, ami több billió forint forgalmat jelent évente hazánknak.
A vízhajtású repülőgépek feltöltik a ózonréteget és megvédenek a klímakatasztrófától. Atomreaktorok helyett a turbógenerátorok meghajtásához szükséges gőzt vízüzemű kazánjaink állítják elő! Megszüntetjük a rákot és genetikai sérülést okozó radioaktív anyagok, és az egészségünket romboló, környezetünket károsító égéstermékek képződését, mert az égés „mellékterméke” a Föld biológiai lényeit éltető víz lesz.
A készülék egyszerűen beszerelhető az autóba. Így az autó tizedannyi vizet használ fel mint benzint. A plazmaállapotó víz égetése során visszaalakul ugyanannyi vízgőzzé.
- minden eddigi, e szakterületi technológiai találmányt felülmúl,
- működik,
- előállítása olcsó,
- nemzetgazdasági értéke nagy,
- kereslet van rá a piacon, a világpiacon,
Itt még olvashattok róla: http://www.vizenergia.hu/ -
Epikurosz #85 A remény hal meg utoljára. :-) -
#84 Úgy vagyok ezzel a Soloval, hogy jó hogy gyarmatunkban végre létrejött egy magyar szellemi termék meg innovatív és a többi, de a formája nem tetszik, leginkább egy nagy szappantartóra hajaz. Remélem nem vagyok bunkó. -
xyl #83 Persze, hogy csak formaterv, nincsen rajta lámpa, index, ablaktörlő, stb.
Viszont: Jó hosszú film, de tanulságos: "Who killed the electric car?"
http://en.cinemawiki.tv/movie/movie_Who%20Killed%20the%20Electric%20Car.html
vagy
http://tvshack.net/documentaries/Who_Killed_the_Electric_Car_/ -
Epikurosz #82 A töltés 15 perc, max., de ha te 6 órát akarsz ott eltölteni, megteheted. -
meteoreső #81 hiába van áram a benzinkúton
csak nem vársz 6 órát ott hogy feltöltődjön :) -
L3zl13 #80 "Ha végül beindul az elektromos (vagy bármilyen más nem kőolajalapú autó) forgalmazása komolyan, és csökkenek az olajmultik bevételei, akkor nem lennék meglepve ha hirtelen a tarsolyokból előkerülne néhány ilyen modell az ő részükről is."
Ja, csak akkor már feldughatnák maguknak az elavult terveket, mert meg kellene mérkőzni a konkurenciával...
Ráadásul nem csak az olajmultiknak van nagy befolyásuk. -
#79 Azért a "gonosz olajmultik" témához annyit hozzátennék, hogy én ma magyarországon a gazdasági életben is tudok olyanokat mondani amitől itt nagyon sokan eldobnák a hajukat, hogy ilyen egyáltalán létezhet, és mégis van. Szóval az hogy olajmulti (vagy más tetszőleges ellenérdekelt) mit rejteget és hogyan és mit tüntet el, abba mi mégcsak bele szagolni sem tudunk. Irta itt valaki, hogy akkor lecsapnának a tervekre és piacra dobnák. Az első felével egyetértek a másodikkal nem. Amig van olaj és kifizetik az árát addig gazdasági ellenérdek bármit is változtatnia rajta. Ha végül beindul az elektromos (vagy bármilyen más nem kőolajalapú autó) forgalmazása komolyan, és csökkenek az olajmultik bevételei, akkor nem lennék meglepve ha hirtelen a tarsolyokból előkerülne néhány ilyen modell az ő részükről is. -
brueni #78 fussál be vele autópályán egy kétméteres sávba, aztán meglátjuk.
szép érdekes tanulmány, de mai szemmel életképtelen. drága, kicsi a teljesítménye, nincs kiforrva... -
duke #77 Nagyon faszan nez ki.Es ha jol szamolom kb 100 ft-bol megtesz 100 km-t. 30 ft-al szamolva egy kilowattnyi aramot. -
Epikurosz #76 Tényleg szép, dizájnos. Apropó, B. kat. jogsival lehet ezt vezetni, ugye?
szedRick: legyél a vendégem!
:-) -
szedRick #75 Én kérek elnézést nem olvastam a hozzászólásodat, de ezek szerint egyre gondoltunk... -
#74 "Annó a benzines autóknál benzint másra is használtak és ezért nem csak benzinkúton forgalmaztak, tehát elterjedhettek az autók benzinkutak nélkül is."
Sőt az első autók (A Ford T Model is!) alkohollal való üzeme akkoriban reális alternatíva volt. Csak közben egyre több kőolajmezőt fedeztek fel, a kőolaj olcsóbbá vált, ráadásul kitalálták a tetraetil-ólom adalékot - ami ólomtartalma miatt ugyan mérgező volt, de mégis elterjesztették - és az alkohol sorsa megpecsételődött. Legalábbis az 1970-es évek olajválságáig, illetve a tetraetil-ólom adalék 1980-as évek végefelé való kivonásáig.
[url=http://www.livinghistoryfarm.org/farminginthe50s/crops_05.html]Itt olvashattok a kőolaj és az etanol "csatájáról"[/url]. -
Caro #73 Mert e-robogó van egy csomó, és kapni is lehet, de az emberek többsége egyszerűen nem hajlandó motorra ülni.
Itt egy szép példány, sajnos az ára is elég szép. -
Caro #72 Ezért kéne előírni törvényben, hogy minden benzinkúton legyen egy 3 fázisú 100 A-es aljzat, ahol lehet áramot kapni.
Egy ilyen rendszer kiépítése és fenntartása fillérekbe kerül egy egész benzinkúthoz képest, de szinte akármilyen alternatív meghajtásról is beszélünk, mindenhez jó.
Hisz a hidrogénes és a sűrített levegős meghajtású járművek is tölthetők, ha van áram és víz vagy levegő, márpedig azok vannak mindenhol. -
peat666 #71 nem gáz az* bár a ház sem rossz...:P -
peat666 #70 Miért autó? Miért nem kezdték egy robogóval? Nem olyanokkal amik kaphatóak jelenleg, hanem egy komolyabb darabbal, ami valóban jól használható. Nemcsak a napelem meg maga a hajtás teremt energiát ugyebár, hanem a kerekek fékezésnél fellépő energiája is tölti az akksit pl, ott én jobban el tudom képzelni a felhasználást. Persze ott meg kicsit a hely, node még mindig megoldhatóbb problémák merülnek fel mint egy autónál. Kicsit nagy dologba fogtak bele, valami tetős robogót kellett volna (félkör szerű alak, jó nagy felület, bmw már csinált tetős robogót nem ház az)talán, aztán lehet ott is van valami ami megoldhatatlan. -
L3zl13 #69 "Jól elhelyezve egy kiemelő géppel nem okozhat gondot."
Megoldható, de azért elég komoly gépesítés kell hozzá, ami nem olcsó.
"A benzinkutakat sem az autógyárak finanszírozzák..."
Igaz, de a benzinkutat nem csak egy bizonyos gyár kis számú autója használja, így aztán van rá piac amibe érdemes befektetni.
Kezdetben bizony vagy talál a gyár egy partnercéget aki vele együtt vállalja a befektetési kockázatot, vagy kénytelen lesz saját maga beindítani az ilyenek építését. Esetleg még állami pénz jöhet szóba.
A fenti két dologgal kb ugyanaz a helyzet mint a hidrogén hajtású autókkal. Infrastruktúrát kéne hozzá kiépíteni, de senkinek nem akaródzik, amíg nincsenek elterjedve az ilyen autók. Autókat meg nem akar venni senki, mert hát nincs hozzá infrastruktúra.
Annó a benzines autóknál benzint másra is használtak és ezért nem csak benzinkúton forgalmaztak, tehát elterjedhettek az autók benzinkutak nélkül is.
Utánna mikor megvolt a kereslet volt értelme kimondottan benzinkutat nyitni. -
Epikurosz #68 gyak. megismételted az én #49-eskémet. -
szedRick #67 Emlékszem arra gyermekkoromból hogy ősrégi autó_motor-okban értsd: 1970-80 hasonló dizájnnal megálmodott autókat képzeltek el pl: 1990-re vagy max az akkor bűvösnek ható 2000-re és mégis sehol semmi. Addig amíg az olaj az úr és nem hal ki egy kontinensnyi ember szerintem nem lesz változás. Rég ilyen autókkal közlekedhetnénk akár már ma, csak mivel nem ez az érdek nincs normális fejlesztés-támogatás nincs eredmény. Illetve van némi eredmény, de ezek is inkább gyermekcipőben járó próbálkozások. Elnézést kérek a sok fejlesztőtől és mérnöktől de ezek a mind elérhető dolgok amiket beleépítettek ebbe az autóba. Ilyet bárki kitalál fogj egy kasznit, használd fel a legjobb anyagokat és tedd bele a ma elérhető összes alternatív próbálkozást. Olyat mutassanak nekem amire eldobom az agyam és elcsöppenek izgatottságomban ne 15 éve meglévő dolgokat. -
roberttoth #66 "A, csak így hasraütésre, 50-60kg akksi cseréje azért nem olyan egyszerű dolog ám."
Jól elhelyezve egy kiemelő géppel nem okozhat gondot.
"Ráadásul egy ilyen hálózat kiépítésést mégis ki fogja finanszírozni? Ha az autót gyártó cég, akkor az autó összköltsége máris tetemesen megnő, esetleg teljesen gazdaságtalan lesz."
A benzinkutakat sem az autógyárak finanszírozzák...
"És különben minek kéne egy hibridben akksit cserélni? "
Kérdés, hogy a sok ötletelésből mi fog valóban elterjedni. Ha lesz benne benzinmotor, akkor tényleg nem kell cserélgetni.
Szerintem a jövő az üzemanyag cella hidrogén tankolással. Így valóban nem lesz szükség aksicserélgetésre.
Csak én tartok egy kicsit a 300 vagy 600 bar-os hidrogéntartálytól.
Egyébként honnan fognak annyi hidrogént szerezni? Bár jön a felmelegedés és a sarkról leolvadt vizet majd jól eltankoljuk és nem kell félni a tengerszint megemelkedésétől :D
Csak honnan lesz annyi böszme sok energia vízbontásra, ha már a légkondik is gondot okoznak néha?
Lehet, hogy mindenki otthon -is- fog tankolni a kis szélturbina/napcella-telepről az otthonában? Szép zöld jövő...
-
Caro #65 A járművekbe létezik egy speciális lítium-ion akkutípus, a lényeg, hogy a normál li-ion akkukban kobalt-oxidot használnak anódnak, ehelyett a vas-foszfát több szempontból is jobb választás.
Az ilyen "LFP" akkuknak több előnyük is van:
nagy áramerősség (töltés és kisütés akár 20 perc alatt károsodás nélkül)
nem mérgező
olcsó
nem gyúlékony
hosszabb élettartam
Egyetlen hátrány a kobalt oxidoshoz képest kb. 20%-al kisebb energiasűrűség. -
Ferrer #64 Én nem vagyok szakértő, de ez a vadállat külső nekem valamiért rohadtul bejön -
L3zl13 #63 "-A pedál csak opció, nem kötelező használni."
Nem, de nevetségessé teszi az egész koncepciót. Rossz PR.
"-A gyors töltésre van lehetőség. Szabvány a neve. Egyszerűen szabvány aksi kell, amit feltöltve lehet gyorsan cserélni az "aksikúton" :)"
A, csak így hasraütésre, 50-60kg akksi cseréje azért nem olyan egyszerű dolog ám.
Ráadásul egy ilyen hálózat kiépítésést mégis ki fogja finanszírozni? Ha az autót gyártó cég, akkor az autó összköltsége máris tetemesen megnő, esetleg teljesen gazdaságtalan lesz.
És különben minek kéne egy hibridben akksit cserélni? Nem egyszerűbb megtankolni? -
roberttoth #62 A cím egy kicsit megtévesztő! Úgy adja elő, mintha már tuti lenne, pedig csak egy nevén nem nevezett "szakértő" véleménye alapján akadékoskodik a szerző. Amolyan "a szar is ízetlen" cikk ez.
Nem olvastam el minden hozzászólást, csak úgy harmadát, de a következőket hozzáfűzném:
-Az, hogy lapos a tető, attól még nem feltétlenül kell nagyobb légkondi teljesítmény. Nagy részt takar a napelem, valamint már létezik szigetelő üveg.
-A pedál csak opció, nem kötelező használni.
-A gyors töltésre van lehetőség. Szabvány a neve. Egyszerűen szabvány aksi kell, amit feltöltve lehet gyorsan cserélni az "aksikúton" :)
-Hogyan lesz minderre energia? Szerintem a házi szélerőmű rá a válasz, ami tömegáruként olcsó lesz, valminr ne felejtsük el az ITER-t, reméljük, egyszer menni fog.
-Egyébként az elektromos áram még széntüzelésűként előállítva is jobb, mint a helyi, relatíve kicsi aggregátokban elégetett sok millió benzines motor.
Szerintem... -
#61 "Bizonyiteknak ott van a szabadalmi leirasa"
A szabadalmi leírás nem bizonyítja a működőképességet - az ötlet védelmére szolgáló jogi eljárás.
"Ezert 60 Hz amerikaban a halozat mivel az rezonal. Errol meg Tesla tehet mivel a westinghouse rendszereket o tervezte. Edison eloszor egyenaramot, majd 25, vegul 50Hz-es valtoaramot szeretett volna."
Kis történelem
1890 Westinghouse considered that existing arc-lighting equipment operated slightly better on 60 Hz, and so that frequency was chosen.
Semmi rezonancia. A meglevő ívlámpák jobban működtek azon a frekvencián. -
L3zl13 #60 "A vaz az energiaelnyelo elem, nem a burkolat. "
Ez igaz, de ez nem egyenértékű azzal, hogy mindegy miből van a burkolat.
Pl jó dolog, ha egy elcsapott galamb nem lyukasztja át a karosszériát.
Dragsterek mint biztonsági szempontból követendő példa? Normális vagy? Azt teljesen más szempontok alapján terveik. A biztonság eléggé hátul van a sorban.
"Ha egy kamionnal vagy egy csuklos jarmunel kepesek 1 teherhordo pontra tenni az egeszet"
Az, hogy egy kamionnál rá vannak kényszerülve ilyenekre (mert ugye valahogy be kell kanyarodni a sarkon), nem jelenti azt, hogy ennek nincs negatív hatása a menettulajdonságokra.
Vezetés közben nagyon is figyelni kell arra, hogy ez hogyan befolyásolja a menettulajdonságokat.
Példaként had hozzam fel a rengeteg utánfutós/lakókocsis balesetet.
"Bizonyiteknak ott van a szabadalmi leirasa."
Hányszor kell még elmondani, hogy egy szabadalmi papír semmit nem bizonyíték. Nem kell bemutatni működőképes prototípust, sőt, még az elméleti működőképességet sem vizsgálják.
Nem véletlenül van a rengeteg hülye vízhajtású autós szabadalom.