164
  • Sidewinder
    #164
    VZ és a Szu-29 nehezen felülmulható egy szaros kis kötélszakadással az tuti:)
  • Sidewinder
    #163
    Sietni kellett nem volt időm rá sajnos...:S
  • Sidewinder
    #162
    A baj csőstől jött,megfontuk a kötelet és behányt az agri.Mentünk is be.
  • NEXUS6
    #161
    A Kanzol vs. Kanzol vs. PC kimaradt!;)))
  • Zoleeca
    #160
    Megtaláltam a világ két leginkább vitára adó témakörét:

    Windows Vista vs. Windows XP vs. Linux
    és
    a Fizika (úgy általában)

    Hihetetlen hévvel vagytok képesek vitázni :D
  • Epikurosz
    #159
    Sidewinder,

    Piszok érdekes, amit írsz, de halvány lila gőzöd sincs a fogalmazáshoz, vagy nem akarsz ezzel bajlódni.

    Javaslatom:
    - tördelj, szúrj be üres sorokat egy-egy fogalmi egységet alkotó bekezdés (amely több mondatból állhat) után.
    - Pont, vessző, stb. után hagyj ki egy szóközt.

    Az énekeseknél van olyan, hogy légzésgyakorlatok. Valami hasonló létezik az írásban is, elkerülendő azt, hogy valaki egy szuszra akarjon leírni mindent, és majdnem belefulladjon a mondandójába.
  • globint
    #158
    Segítsen valaki:
    Volt egy cikk márciusban, egy gigantikus fekete lyukról. Nem találom a cikket... Talán hoax volt? Vagy én nem tudok keresni? PLEASE, segítsen valaki!
  • Mr Csé
    #157
    Gagarin bele esett egy feketelyukba !

    Gagarin végbélúp csak most 100 ft
  • globint
    #156
    Légyszi segítsen valaki:
    Volt egy cikk márciusban, egy gigantikus fekete lyukról. Nem találom a cikket... Talán hoax volt? Vagy én nem tudok keresni? PLEASE, segítsen valaki!
  • DJviolin
    #155
    Megsasolom :)

    Itt van a mienk:
    http://kvac.try.hu/
  • GyuriX2572
    #154
    idióta...
  • Voronyezs
    #153
    www.aeroszolnok.hu

    találhatsz érdekes dolgokat :)
  • Voronyezs
    #152
    ja, azok is
  • ddt500
    #151
    12G volt a törőterhelése. Amúgy a Top Gunban(Aranysasban) írtak egy esetet. F-14-es lapos dugóhúzóba került (Talán 7000m-en de ez nem biztos) a pilóta olyan erővel nyomta előre a botkormányt, hogy az eltört!! A G mérő nem tudta mérni a negatív terhelést akkora volt. Utólag úgy számolták -7-8G érte Őket!! Éppen csak ki tudta hozni belőle és a végén már csak a fele botkormánya volt meg a többi része a vezetéken lógott.
  • Davidus
    #150
    kinyírta a KGB. egyéb kérdés?:D
  • DJviolin
    #149
    Szia!

    Adatlapot a Fórum főoldalán, a jobb oldali Fórum Menü alatt lehet szerkeszteni a Beállítások fül alatt.

    A motorosok is a klub gépei?
  • Voronyezs
    #148
    Megnéztem a képeid, fehér Góbénk nekünk is van, de abban már csak 40 óra van... meg van 2 1800órás is :)
    meg van pirat(2) meg cirrus(3) meg Jantar(1) meg nagy IS(1) meg PZL,meg Zlin 140es meg 2 falkemeg még sorolhatnám :)

    am hol tom szerkezteni az adatlapom?
  • Voronyezs
    #147
    Szolnoki Repülő Egyesület:) és nekem is C vizsgám van:D idén muszály h legyen 1 5 órám, egy távom, vontathatóim meg szakszó xD feltéve ha a urva(bocs) katonák békénhagynak minket...
  • DJviolin
    #146
    Ne már? Te is vihornyázol? :) Hol repülsz? Én Jakabszálláson. C vizsgás vagyok jelenleg. :)
  • Vorpal
    #145
    Mellément amilyen ideg lettem sry
  • Voronyezs
    #144
    ÉN TÉGED MEGVERLEK!!! Veres Zoli nagy arc! És én is akarok műrepülni:)MiG-gel lenne az igazi:P
  • Vogel
    #143
    Ne is mondd, bár nálam is volt kötélszakadás de az annyira messze van ettől: he-he :D Itt még finoman fogalmaz a kolega, szarabbul voltam. 20 perc volt a röpülés.
  • Voronyezs
    #142
    ŐŐ kérdezhetek valamit? hol tuom módosítani az adatlapom?XD
  • Voronyezs
    #141
    De ezt miért nekem mondod? Ezt most nem értemXD
  • Vorpal
    #140
    Nem vagy te normális Sidewinder.
    Tördeld már be a k* mondanivalód.
  • Voronyezs
    #139
    Teljesen jó XD
  • Voronyezs
    #138
    Miért rontotta el az egész napod? Nem fontátok meg a kötelet? Mi mindig megfonjuk utána. Vagy csak elszállt a bátorságod?:P Nekem még nem volt kötélszakadás, csak mikor tavaly májusban ott jártam (1/8 talán? nem emléxem rá :S) azért én szeretnék egyet, habár tom h kurvaveszélyes, annyiszor elmondják az embernek h 50m-ig enyhe emelkedés, aztán fokozatosan húzzad stb... alacsony kötélszakadástól pedig félek...habár tudom h mit kell csinálni... nade majd idén meglesz(remélem) a Piratra az átképzésem, és akkor le se szállok xD
  • dronkZero
    #137
    Nem, ebből már egy kettest ki lehetne hozni zh-n... :P De tényleg.
  • Sidewinder
    #136
    Wilcox eszméletlen vagy. Éltél át valaha negatív fej far irányú terhelést vagy komolyabb pozitívat?Esetleg hoztál létre? Mert látszik nem tod mi közte a különbség. Meg a többi is szép. Negatív terhelést meg kisebbfajta súlytalanságot 1 mp-re nekem is sikerült összehoznom egyszer vitorlázórepülővel,nem örültem neki túlságosan mert egy balesetet kellett vele megelőzni(kötélszakadás nagy állásszögnél nem túl nagy magasságon,kb.50 méter).Már a biztonsági magasságnál jártunk ahol az ember jobban hátrengedi(nem húzza mint a hülyegyerek xd) a botot,hogy a gép kezdjen nagyobb állászöggel emelkedni és azért még megfelelő sebességgel a csörlés során(azé nem szabad erőből húzni nehogy nagyon lecsökkenjen a sebesség),jó csörlő agregátor segítségével ilyenkor 20-25 méterrel is tudsz emelkedni másodpercenként leoldásig.De ekkor nem ez volt.
    Hanem egy pattanás,kattanás a vonóerő megszünt,kötél elszakadt erre kurvagyorsan rájöttem és belenyomtam még tőlem is szokatlanul erősen,hogy vizszintesbe hozzam,ne menjen el a sebesség ne essen 50 méter körül dugóba onnan meg a földbe a gép.Ekkor földön megnéztük és a g-mérő tanulsága szerint olyan
    1,2 g-t adtam neki mínuszban. Kb egy sec-ig. De arra az időre ki akart tépni az ülésből
    meg is fejeltem belülről a kabindekket mer úgy fölestem de azér a váll meg hashevederek bennt tartottak. Minden kabinba cipőről bekerült fűszál a szemem előtt lebegett. Elég jó érdekes érzés volt,bár nem sokat volt időm gondolkodni, érezni mert már a leszállásnak megfelelő helyzetben voltam úgyhogy ívelőt raktam le +3-ba féklap ki oszt leszállás. Nem büszkélkedésből mondom mert jó idő volt és ez a kötélszakadás tönkretette az egész további napot. De az érzése ülésből kitépős érzés volt,érdekes,jó. azonban ha sokáig ennél nagyobb negatívat kapsz akkor elpattannak a szemedben az ereidnek egy része és csak a vért látod a tájból meg,hogy mégis hogy veszed ki ebből a gépet azt már nem nagyon.Akadályoz a cselekvésben,úgyanúgy mintahogy a pozitív fej far irányú terhelés,ha már akkora hogy elszürkülsz tőle (csőlátás majd ájulás).Az meg az ülésbe belenyom elég durván. Pl. ez azért fontos,mert hogy tovább folytassam a dolgot a szovjet űrprogramból Gagarinék idején azért zártak ki egy embert az első szovjet űrhajós csoportból mert emberünk ugyan mindenből tökéletes volt,de a centifuga tesztnél amikor sok pozitív g-t adtak neki akkor annyi probléma volt,hogy aprócska kis alig látható bevérzések keletkeztek a hátán(ott a háta kapott jobban mert akkor mell-hát irányút adtak neki). És szerinted ezek után,hogy ennyiért kizárnak valakit,akkor majd az lesz a világ első űrhajósa( Vlagyimir Szergejevics Iljusin) meg egy olyan ember lesz aki gagarin űrrepülésének idejére már pont annyira felépült az autóbalesetéből amiben eltörte mindkét lábát,hogy járókerettel és kis segítséggel már tud sétálni... És egy ilyen embert majd felküldenek űrhajózni,úgy hogy katapultálni is kell lefele jövet úgy 6 km magasan a kapszulából leszállás előtt mert az akkori űrhajóknak még nem volt olyan jó puha leszállást biztosító rendszere mint a Szojuzoknak most,és nem akarták az illető gerincét kockáztatni egy durva leszállással.Szal szerinted egy járógipszes éppen összzeforró csontú emberke űrhajózhat. Nem csak hogy a katapultálás viselte volna meg a lábát,de a felszálláskor visszaérkezéskor ható terhelés se tett volna jót. Nem beszélve a zárt lábbal való ejtőernyős földetérésről a katapult után...
    Nem láttál katapultot a kabinban. Amikor legelőször Moszkvában körbevitték egy MI szállítóhelikopter alá függesztve Gagarin űrkabinját arról is később évekkel kiderült,hogy csak egy kamu példány volt amivel mindenkit átbasztak és csak évek múltán mutatták be a tényleg igazit.Úgyhogy ez alapján nem vennék arra mérget,hogy te a 60-70-es években a száz százalékig igezi Gararin féle kabint láttad.Meg az se biztos,hogy visszaraknak bele mindent mint ahogy startra kész állapotban volt. Ha látttad a Russia Today TV (angol nyelvű orosz hírcsatorna,kb a BBC-hez hasonlítanám) 30-éves a Szu-27-es riportját tavaly akkor láttad,hogy a riporter csávóka aki beleült egy kiállított használaton kívüli 27-esbe(UB változat) az bizony nem az egyik K-36-os katapultülésben csücsült hanem csak rajta a sínein az üléseket ugyanis kiszedték a gépből...
    Más,ha Vlagyimir Iljusin télleg meghalt a repülés során akkor felépülése után a 70-es években miért vett részt tevékenyen,vidáman olyan gépek berepülésében mint pl. a Szu-24-es? Miért csináltak vele riportokat a 2000-es években?Biztos mert halott volt ugye?
    Más,a Vosztokokban tényleg volt katapult tolvass régebbi Aeromagazin számokat pl.Schuminszky Nándor részletesen ír erről.Azoknak ez volt az egyik gondja,az akkori amcsi űrhajóknak meg az,hogy olyan gyenge volt a hajtóművűk(veik),hogy
    csak űrugrásokat lehetett végezni velük nem tudtak teljes Föld körüli pályára állni úgy mint pl. Gagarin.
  • Voronyezs
    #135
    Ezt most ironikusan mondod?:P
  • dronkZero
    #134
    Tényleg lassan leadunk itt egy teljes kinetika+kinematika kurzust...
  • kukacos
    #133
    Bocs, rosszul írtam: erő hat rá mindig, legalábbis a newtoni értelemben, de nem gyorsul. A g-mérték a gyorsulást méri, nem az erőt.
  • kukacos
    #132
    Lassan azért kezdetek magatok is rájönni, hogy mindenkinek igaza van, csak két különböző koordinátarendszerről beszéltek :) A zuhanó testre a hozzá viszonyított koordinátarendszerben nem hat erő, a földről nézve viszont igen. Az átszámításra vonatkozó összefüggéseket külön szokás kezelni (másképp gyorsuló koordinátarendszerekben, alternatív metrikákban, pl. polárkoordinátákban és relativisztikus mechanikában ez jóval bonyolultabb is tud lenni, mint +g-g=0).

    Az inerciarendszereket viszont ne keverjük ide, mert az a nem gyorsuló és nem forgó koordinátarendszereket jelenti. Inerciarendszerek között az erők invariánsak, azaz egy testre ható erő minden inerciarendszerre vonatkoztatva ugyanakkora, legalábbis a newtoni mechanikában. A zuhanó testhez rögzített koordinátarendszer nem inerciarendszer.
  • invidia
    #131
    "kis" g "nagy" G nem mindegy...ezt benéztem, kösz

    az a jó a fizikában, ha nem ért hozzá az ember ne okoskodjon bele, mert hamar kiderül...:)

    nembaj, Balázs Richárd jo ki flame alapot teremtett
  • Voronyezs
    #130
    Azért szép volt :P
  • Vogel
    #129
    Épp ezaz! 5000m-en fele a légnyomás mint 0-án. Míg -5000m víz alatt vs 0m vizen nem kicsit más:P Mondhatjuk elhanyagolható a 4000m-es légnyomáskülönbség. Nem szeretek tippelni, de ha kéne akkor géphiba, mintsem emeri mulasztás.
  • Vogel
    #128
    Nem akartam nagyot tévedni doksik nélkül :P
  • Voronyezs
    #127
    Pont eza lényeg, hogy nem hosszab ideig tartott a merülése, hanem (elvileg) piszok gyorsan lesüllyedt...A hirtelen légnyomásváltozás miatt kellett volna bekövetkezni a problémának, dehát ez azért hülyeség, csak az egyszerű ember akkor elhitte.
    Sztem azt próbálták meg beadni, ami a búvárokkal történik, ha hirtelen merülnek mélyre/emelkednek vízszintközelbe.Szerintem
  • Voronyezs
    #126
    +9 és -4 g a terhelhetősége :) szeretem azt a gépet :P
  • dronkZero
    #125
    Bocs, sokadik vagy, fogy a türelmem.

    Akkor a #123 neked is szól.
    A repülő műszerén nyilván a repülő a viszonyítási rendszer alapja.