82
  • dez
    #82
    Ja, a szegény balek bemegy a szoftverboltba (már ez is milyen..), vesz egy játékot, erre nem megy jól a fél éves gépén, és ahelyett, hogy kukába dobná, képes bemenni a hardverboltba is... ;)
  • arty
    #81
    9800GX2 = 2*8800GTS512MB ? :( hát, itt megint nem történt fejlődés :(

    és vajon a 9800GTX csak orajelben lesz 'több' ? mert akkor az is 'nudli' :( hiába, konkurrencia nélkül az nV sem csinál semmit - minek is tenné? azért remélem a 3850/3870 kicsit megszorongatja őket a felső-középkategoriában :)
  • ge3lan
    #80
    Vannak olyanok, akik szerint gyorsabb lesz a gép, ha nagyobb tápot vesznek hozzá.
    Ezek után nincs is min csodálkozni, bármit el lehet adni.
  • Power
    #79
    Csaba42!
    Nem valamelyest, hanem teljesen igaza van.
    Mindig minden elektronikai cuccból lesz újabb és jobb.
    Senki nem kötelez arra, hogy újra és újra jobbat vegyél, csak azért, hogy neked is legyen. A cégek értelemszerűen kihasználják azt, hogy megveszed újra és újra. Nem ők a hunyók, hanem mi.
  • Csaba42
    #78
    Aha. Csak tudod architektúrális (és progtechnikai, pl. mire optimalizálták, nVidia-ra, vagy Ati-ra) okai vannak ennek, nem pedig API-s.
  • Csaba42
    #77
    Pedig valamelyest igaza van, én spec. már elég régóta fejlesztettem gépet, mivel nincs értelme. A mai játékok többsége nem érdekel, ami meg igen, ahhoz kicsi gép kell (pl. Civ4). A megmaradt pénzt meg inkább könyvre, vagy másnak adott, apró ajándékokra költöm el, mint feleslegesen bespájzolni a legújabb technológiákból az asztalomon álló dobozba. Januárban esetleg veszek egy 400 GB-os WD winyót, mivel helyszűkében vagyok, de ez a max, amit a gépre költenék. A jelenlegi videókártyám (csak hogy a témánál maradjunk), a 6600GT-m, pedig bőségesen kiszolgálja a jelenlegi igényeimet.
  • opeca
    #76
    archkoven,

    Azért talán kicsit abszurd ez a teóriád, nem gondolod?
    Tehát attól teszed föggővé azt, hogy ki a geci és ki nem, hogy rá vagy e kényszerítve arra, hogy vele kollaborálj?

    Szerintem a tahó akkor is tahó, ha történetesen ki tudod kerülni, ha szembe jön veled, és mondjuk a járdát köpködi.

    Abba meg most ne menjünk bele, hogy honnan indult a számítástehcnika és milyen elüzletiesedett, silány szarkupac lett belőle.
  • archkoven
    #75
    Miféle köcsög duma ez a "lehúzás"???
    Rá van itt valaki kényszerítve, hogy fejlessze a gépét, a legújabb játékokkal játszon a kiadásuk után azonnal, vagy hogy játszon egyáltalán? Vagy, akár PC-t használjon?
    Azért ez kurvára nem az a kategória, hogy felment a kenyér ára.
  • opeca
    #74
    LionHead is tud optimalizálni.
  • opeca
    #73
    "Mert ugyebár a Crysisnak a 8800GTX is kevés."

    Nekem meg a Crysis kevés:)
  • T0nk
    #72
    Eredetileg annyi vol, de ezt a kis kilométer maximizálási problémát már "javították" valamelyik Resistance utáni verzióban.
  • Abu85
    #71
    Az ATi rákényszerült erre az útra. Az R680 eredetileg nem két RV670 volt. Az R700 is többmagos GPU, nem több GPU CF-ben.
  • Abu85
    #70
    És ez biztos, hogy az API miatt van? Nem gondoltál még arra, hogy a Riddick meglehetősen alacsony ALU:Tex arányú tipikusan G70 3+1,2+2 co-issue képességű ALU-jának fekvő Fragment shadereket használ.
  • Sanyix
    #69
    Még jó hogy csak 5km volt a maximum :)
  • [HUN]PAStheLoD
    #68
    Azért ennek ott az az oldala is, hogy a mai játékok kicsit bonyolultabbak, mint a C64esek. Nem assemblyben íródnak és nem célhardverre.

    Emellett maximálisan igaz az, hogy a legtöbb mai készült szoftver egyszerűen szar. Kezdve az operációs rendszerektől, a kerneleken át a szövegszerkesztőkön keresztül a játékokig bezárólag, mindenhol túlsúly van a gagyiból. Nagyon kevés az a program, ami minőséget képvisel. Elég, ha benézel valamelyik ilyen letöltős oldalra és látod, hogy naponta kerül fel több száz új program, mégis csak kevés az, amit az emberek szívesen használnak..
  • who am I 7
    #67
    áhh :) Jó, az azért még odébb van :) ha már a 32eseknél járunk, esetleg jön a digitális jövő?és a tranyót el lehet felejteni?hmmm Huh, úgy érzem az még sokára lesz.. :O Én úgy mondanám, hogy most nagy léptékkel fejlesztenek a hardwaren viszont optimalizálás nuku..ha majd elérték a maximumot, akkor megáll minden és akkor jön majd az optimalizálás?(Természetesen, közbe kell számolni a szokásos marketing lehúzásokat GX2 - egy újabb átgondolt arch. helyett, vagy ez az idióta tripla "szláj", vagy mint a tft-oled ügy....
  • asysoft
    #66
    Na igen, nemsokára eljön az az idő, mikor nem gyűjtök be szánakozó pillantásokat azzal a "HC gamerek" körében, hogyha elárulom, "9600asom van"!
  • signs
    #65
    HAHA, nekem 9800 Pro-m van!
  • T0nk
    #64
    Vagy csak nézd meg a 2001-es OFP-t. 20 km-re állítva a megjelenítést a legújabb csúcsgépeknek is csak gúvad a szemük amíg megtojnak egy képkockát...
  • usstom
    #63
    Nem kell szerintem szarozni a crysis t, nagyon jó játék és az én elavult gépemen(3500+,6800gt,1gbram) is ment lowon 1280*1024 ben elviselhető sebeségen és még ugyse ronda azért, de a high és a very high ra már nem maradt idő optimalizálni mert a csunya márketingesek nem hagytak nekik több időt, ebből a szempontból szerintem a unreal tournament 3 jobb mert nekik volt rá idejük és meg is látszik rajta .

    Valaki emlitette hogy milyen kevés a gépigénye a wow nak, hát röhönöm kell, elég sok szerintem, föleg ha azt nézed ott még előnyöd is származik ha a látóhatár nagyon és elöbb veszed észre a dolgokat, rendes grafikai beállításokon 1,5GB ram kell neki.

    Egyébként ha a technologia fejlödést nézük akkor először a frekvenciát huzzták nagyon, most a több magos dolgokat ahogy csökken a csikszéleség és elférnek, azt követöen pedig jöhet az architektura fejlesztése 1000x rel.
  • Alexease
    #62
    Es a "pécésjátékoknakleáldozott" szovegeloknek:)
    A PC valoban sokba kerul, de felreertes abbol van, ha valaki CSAK jatekgepnek hasznalja (sajnos sokan, csak annak is tudjak hasznalni, neha meg annak sem...).

    Aki a jatek melett (vagy elott) dolgozik es tanul vele, munka, hobby, kapcsolattartas, stb. annak "nem draga". Szamolni kell vele, tervezni, felretenni, stb. En speciel nem nezek TV-t (mert az az igazi lehuzas:D), igy a "megsporolt" havi 5500-bol, ~2.5 evente veszek uj gepet (haz, vinyok, video, stb., vagyis full, es egy izmosabbat:D).

    Persze sok a havi 5000, de minden realitiv, attol fug mire megy el: 3 uveg bor vagy 3 gyorskajalda vagy 3 kiadosabb reggeli vagy 3 heti berlet vagy 18 liter benzin vagy 1 DVD film... ;)
  • Alexease
    #61
    Ezek csak akkkor lehuzasok, ha a joember megkajalja a szoveget, es mindenkepp be akar vasarolni;) Az meg is erdemli:) Evente kiadjak az uj sorozatot, de nem azert, mert LE KELL CSERELNI az elozot:) Egyreszt uzlet (toopon kell maradni, meg ha kicsi is a fejlodes), masreszt vannak akik eloszor vesznek kartyat, vagy mar regen vettek ujat. Azoknak kellenek ezek. Generacionkent (ha ezt lehet annak nevezni) semmi ertelme cserelni, csak akinek "konnyen" jon a penz.

    En 2 generacionkent cserelek, mindig parosra (altalaban ott jottek az ujdonsagok is). A Voodoo korszak utan volt Viper-em, aztan Gf2, 4, 6, 8:) Es mindig probalom megvenni a legnagyobbat (az ultra es egyeb huzott cuccokat leszamitva, mert az mar lehuzas:D) :) Most van 8800GTX, a kovetkezo majd 10000 GTX lesz (gondolom 2009 nyaran, mert a megjelenes utan varni szoktam 3-4 honapot) :D
  • Emmegki
    #60
    Parasztvakítás hülye gémergyerekeknek.
  • lee56
    #59
    Nem luxus csak egyre drágább és nehezebb, lassan nincs hova csökkenni, 32nm után jönnek a gondok majd, ha addigra nem varázsolnak valami ujat. Igy minden többmagosodik, duplázódik, triplázódik, nő a méretük és a fogyasztásuk, szép uj világ lesz valóban, visszajönnek a szovjetkori méretek :)
  • fade2black
    #58
    ?
    Tudtommal mind ATI mind NV többmagos "SLI/CF" ben látja a jövőt. Ugye kb 1hónapon belül itt a 2magos ATI/2magos NV.

    Láthatóan a 2 majd 4... mag a jövő.
  • Su0my
    #57
    igen, természetesen a MacBook Pro-ra értettem, tudom ,hogy van Ati-s iMAC
  • Tinman #56
    "Szánalmasnak tartom azokat"-idézet tőled... folytatom a mondatod, akik képtelenek elfogadni azt, hogy más oda van a kalandjátékokért, szereti veszettül az RTS játékokat és minden FPS-el játszani akar. Jómagam nem tartozom közéjük, én mindenből a legfinomabbal játszom, nem érdekel, konzol vagy PC a platform.

    Viszont!
    Kedvelem a Splinter Cell sorozatot, ne menjünk abba bele, hogy 4. rész a leggyengébb minden tekintetben, de játszani akarok vele szaggatás nélkül.
    XBOX360-on ezt el lehet felejteni! LÁTTAM, próbáltam... a PC-men kiválóan szalad, minden bekapcsolva és nem szaggat, boxon igen.
    Ilyen az Oblivion is, Box vagy PS3 nekem egyremegy, mindkettőn láttam és mérföldekkel szebb a PC-men. A szoftver áráról nem is beszélve. Oblivion game of the year 7000 Ft volt és egyszerűen gyönyörű... más platformon meg rece harc, le kell mondani a full anizoról is, a berángatásokról már nem is beszélve.

    Mondom, nekem is van konzolom, nem is kevés, de ne merd azt mondni, hogy szánalmas bárki is, mert erősen szemellenzős vagy.
    PC-n mellesleg nem arról szól a móka, hogy van egy 100k-s vgam és ha lecserélni akarom, akkor kuka veszek másikat. Nagyon jó eséllyel min. 50%-os áron eladható és akkor még el is sietted az üzletet és a másik VGA-hoz teheted is hozzá ezt az összeget.
  • Su0my
    #55
    attól még, ha felemelné a szavát, akkor lenne nemulass:) van akkora személyiség a szakmán belül, hogy (igaz, azért nem csak egyedül, de mellé is állhatnának [csak saqjnos túl sok a ha az egész feltevésben:( ] hirtelen más irányvonalat szabjon a fejlesztésekben
  • fade2black
    #54
    aha.

    és nézzük meg mitcsinál 1900XTX directx alatt egy 7900GTXel.

    Megöszi reggelire.
  • Tinman #53
    Ezt nem is vitatom. Jelenleg amúgy is 3-4 játék létezik csak aminél előny lehet 2x512MB VGA ram.
  • JTBM
    #52
    Szvsz. a Crisis egy ritka ronda játék. Legalábbis egy 8600GT-n...

    Még ma is a legjobban egy Ati 1950Pro 512MB-val éri meg, éppúgy, mint 1 évvel ezelőtt, amikor én vettem a kártyámat. A DirectX10 annyival több teljesítményt igényel, hogy a grafikát annyit kell butítani, hogy a DirectX9 fényévekkel jobban néz ki...

    Aki ma DirectX10-es játékokkal játszik 8800-as kártyán, az kifizeti a fejlesztés költségeit. Szvsz. a DirectX10 még legalább 2 év, mire mainstream lesz, elfogadható áron és fogyasztással.
  • Abu85
    #51
    Alapvetően a DX10-es Call Of Juarez alkalmazkodik talán a legjobban a D3D10 elveihez. Ott már meglepően más az eredmény. És az nem szintetikus teszt.
  • Abu85
    #50
    Tudja csak lassan.
    A D3D10.1 szvsz semmi jelentős újítást nem tartalmaz a D3D10-hez képest. Ami viszont fontos dolog benne az a Gather4 és a Cube map tömbök támogatásának a feltétele. Mindkettő azért lett bevezetve, hogy az nV olyan rendszerrel álljon elő aminek relatíve jó a Stream output kezelése (itt most senki nem várja el, hogy rögtön azt a teljesítményt adja a GPU GS-nél, mint a többi Shader típus alatt (bár ez lenne a Unified Shader lényege, de ezt most mellőzzük), de jó lenne ha nem a regiszterek tárolókapacítása határozná meg az egy TCP-n belül aktívan dolgozó Stream procik számát, ja és ne a memóriába legyenek az adatok mentve - bár ez remélem fel sem merült az nV-nél). A Gather4 pedig az Ati Fetch4-hez hasonlóan növelné a mintavételezés hatékonyságát (jó pár esetben elég a szűretlen minta a megfelelő eredményhez, és még a GPGPU piacon is jól járnak a gyártók). Nyilván a Stream output kezelése és a Gather4 támogatása nem kevés tranyót zabál, ami igencsak negatívan hatna a textúraszűrők számára (ez az a terület amiből lehet elvenni, mivel a D3D10 elveinek alkalmazásakor kevésbé lesz igénybevéve).
  • Abu85
    #49
    Persze ez vilgás, csak ha a GF8 elveinek megfelelően megy a fejlesztés akkor a max grafikához ezentúl SLI és CF rendszer kell. Nem hiszem, hogy ez a PC-s játékosok érdeke.
  • neoG
    #48
    hasonlít a dolog még arra az időre mikor kijött gef ti4200.volt 64 és 128 megás
    verzió.a 64es a jobb ramok miatt gyorsabb volt, holott fele annyi memó volt rajta.
    de ez a gyorsaság csak abban az időben volt igaz mikor kijött.később jól jött
    a 128ram a karin.más kérdés, hogy mikor ezek az idők eljöttek már dx9ment...
  • Abu85
    #47
    Ez hülyeség, hogy az OpenGL kódok jobban futnak nVidián. Az API maga nem határozza meg a sebességet, az az alkalmazott eljárásoktól függ.
  • waterman
    #46
    nem minden a memória mennyisége. igenis számít a kód optimalizálása.
    256mb vs. 512 mb vs. 1gb ram a videókártyán
    az 1 giga néha még hátrány is.
  • sanner011
    #45
    Maradok az Ati-nál... A HD2600PRO-val simán lehet medium-on Crysisozni, szűrők nélkül persze...
    Most ha nem haragszotok, nem kezdem el fikázni a Crysist, mert szerintem azt hozta amit akart... Semmi különös, csak szép. El lehet lenni vele. :)
  • fade2black
    #44
    szintetikus tesztek mindig szépek meg jók, csak kutya se játszik velük. Az embereket az érdekli, hogy a játékok hogy futnak és igy futnak:


    btw ugyanez a szintetikus maszlag van már több mint egy éve a 8800GTX és 2900 megjelenése ota...

  • fade2black
    #43
    "Hát a GF8 eladási adatokat nézve cseppet sem egyértelmű a helyzet."

    Steam adatokat neztem elég durva volt, hogy 10 HEnd karibol 8x% NV. Azaz jatekfejleszto akarja, nemakarja muszály rá optimalizálni és inkább optimalizál 8x%ra mint 1x%ra.