63
  • Komolytalan
    #63
    A vélemény egy dolog, ahhoz mindenkinek joga van. Meg ahhoz is, hogy megkérjen valakit, hogy ne dezinformálja a tömeget úgy, hogy lövése sincs a dolgokról. Pl neked a faluról csak annyi van, hogy hallottál már róla. Kecske, kutya, boci, meg a többi a lutra albumból. De azért leírod a propagandaszöveget, hogy jobban felszerelt városi suli, meg magasabb színvonalú képzés, bla-bla-bla. Ez kb olyan, mintha én kezdeném osztani az észt az agysebészetről - ha olvasná egy agysebész valószínűleg lehülyézne, és joggal.
    30km-et utazol naponta, gondolom 3 óránként jár a metró felétek is. Vagy mégsem. Iskolabuszon lehetne javítani, valószínűleg minde gyerekhez lehetne külön buszt rendelni, hogy éppen mikor végez az órájával, szakkörével, edzésével. Csak az már taxi lenne. Az önkormányzatnak eddig fizetnie kellett mondjuk 20 gyerek fejkvótáját (amivel kevesebb volt a fejkvóta a fenntartási költségtől), az mittomén 4MFt, ebből próbálj meg több iskolabusz fenntartani egynél (lízing díj, sofőr, üzemanyag, karbantartás, stb). Lehet nézni busz árlistákat. Mellékesen az önkormányzatokról se sokat tudhatsz, mivel azzal, hogy elvoják a full fejkvótát amit eddig kaptak a gyerekekre azzal kb egyik se tudna semmit se kezdeni, mivel egy falusi költségvetésben ez több mint 10% szokott lenni. Még egy olyan kifejezetten jól működő se, mint a miénk.
    Szóval megint csak ott járunk, hogy nem kéne olyasmibe beleszólnod eljátszva a nagy okost, amihez abszolúte sík vagy.
  • willigair
    #62
    Neharagudj de nem tehetek arról hogy városban lakom és ettől még meglehet a saját véleményem... Persze ha megengeded... Én nem szidtalak, nem mondtam rólad semmi rosszat ezért ugy gondolom neked sem kéne baromságokat mondanod ugy hogy foggalmad sincs arról kivagyok... kissé előítéletes vagy a városiakkal szerintem.... én nap mint nap nem 15km-et utazok hanem 30at ugyhogy ezzel is melléfogtál és tettem ezt már régebben is nem csak egyetemen... De köszönöm a fotelem valóban kényelmes de szerintem falun is kényelmesek a fotelek.... Az meg hogy jár iskolabusz csak éppen szarul az mondjuk lehetne egy olyan dolog amin javíthatnának.... Mondjuk abból a pénzből amiből fentartották az iskolát üzemeltethetnének több buszt... Ugy gondolom a fentartási költség jóval nagyobb mint egy iskolabusz fenntartás... Persze tudom milyenek az önkormányzatok és nem a kis emberen múlik de szerintem például egy faluban azért nagyobb az emberek ráhatása a vezetésre....
  • szvini
    #61
    van ebben igazad, hogy ha jo az óra és a diák is érti, akkor gyorsabban telik az idő,

    Amugy ha belegondolunk akkor jok ezek a porjektoros dolgok, csak valamit szemléltetni, főleg ha az egész orát szinte szemléltetnék, akkor ahoz szerintem sokkkal több idő kellen ,igy is midnig az a tanárok baja hogy rövid az óra stb.. , meg a tananyag is nő (persze lehet kivétel)
  • Komolytalan
    #60
    "Ez itt Magyarország, se óceánunk, se krikettünk, se atombombánk, se interaktív táblánk, se fizetésünk."
    Focit kihagytad, az sincs... Nem mintha attól vagy a krikettől vagy az óceántól függene a dolog.
    Egyébként annak azért utánaszámolnék, hogy ha mondjuk a tanárok tanítási óraszámát csökkentenék mondjuk heti 5 órával, viszont ezt az időt is benn kellene tölteni a suliban, felkészülve a következő órákra (lehet blokkolni mint a gyárban), az mennyiben emelné az oktatás színvonalát. Mert szerintem többel, mint a digitális tábla. Meg esetleg ha volna joga elküldeni a p.csába a nebulót, ha zavarja az órát - vagyis nem lenne kötelező a gyerekfelügyelet, az is segítene. Ha egy tetves a pad tetején mászkál, meg dobálja a vonalzóját, netán a székeket óra közben, arra miért a tanár felügyeljen? Ezeknek a felügyeletét teljesen jól el tudná látni egy biztonságiőr is, a sulin kívül, valami csürhegyűjtőben. A maradék meg tudna haladni. Ehhez se kell digitális tábla.
    A probléma az, hogy jelenleg a "fejlesztések", "reformok" nem az ésszerűség mentén zajlanak, hanem vagy a döntéshozók üzleti érdekei nyomán - mondjuk 1000 suli, sulinként átlag 20 tábla az rögtön 20 Milliárd, amiből ha 10%-ot visszaosztanak, akkor megvan a legújabb milliárdos politikusunk. A másik ami alapján jelenleg döntések születnek az az, hogy egyes civil szervezeteket szeressen a politika, vagy büntessen. Pl orvosi kamarát nem szeressük, mert beszóltak, így szüntessük meg a kötelező kamarai tagságot. De mondjuk a mérnökit ne, mert egy kontár mérnök munkája emberéleteket követelhet (kontár orvosé meg nyilván nem). Szóval amíg ennyire kilóg a lóláb, meg ennyire lesz.rják a szakmai szervezetek véleményét (na milyen pedagógus szervezet is mondta, hogy interaktív tábla kell, meg laptop mindenkinek, meg sulinet?), addig túl sok értelme nincs azon vitatkozni, hogy jó-e amit csinálnak, vagy sem.
  • Komolytalan
    #59
    Hát ja, én meg elég sok városi orkot látok aki a szoba közepére sz.rik, de gondolom nem ez a városiaknál az átlag. Vagy mégis?
  • Komolytalan
    #58
    "Ez egy elég furcsa dolog számomra... Komolyan ugy gondolja valaki, hogy 15 km napi utazás kényelmetlen azzal szemben hogy ettől egy sokkal felszereltebb iskolában tanulhat a gyerek, ahol esetleg mivel igy hatékonyabban működik az iskola lessz pénz mondjuk digitális táblára..."
    3 óránként jár busz, autóval való behurcolásra nem futja a népnek falun (meg ált korábban is kezdenek dolgozni). Igaz az önkormányzat biztosít iskolabuszt, az első órára jó is odafelé, de aki nulladikra megy annak 5:20-kor indul a busza, illetve akinek nem 6, hanem kevesebb vagy több órája van, az megintcsak várakozik. Én voltam bejáró 4 évig apa, mert nem tudtam fizetni az albérletet: kiszámoltam akkoriban, napi 2.5 óra utazás/várakozás volt az átlag.
    Egyébként ez a falusi suli kifejezetten jól fel volt szerelve, kb 10 éve épült szuper tornaterem (nevezzük inkább kézi csarnoknak), meg info órán már 5 éve is mindenkinek volt saját gépe, volt net, stb. Ja, és 0% ork, a városi suliban ez az arány 10-15% között mozog.
    Az iskola költséghatékonysága semmivel se volt jobb vagy rosszabb mit a városi, mivel egy falusi suli ugyanazt a fejkvótát kapta tanulók után mint a városi. Vagyis azért, mert bezárjuk a falusi iskolát, egy kanyi sem marad a költségvetésben. Az hogy kevesebb gyerek esetén ez a fejkvóta nem volt elég a fenntartásra (mivel a fajlagos költségek kis gyereklétszámnál magasabbak), az az önkormányzat baja volt, amit mindgyik megoldott úgy, ahogy akart (pl. miénk kipótolta amit kellett, mégse adósodott el). Most ez annyiban változott, hogy ha nincs meg a 25 fő egy évfolyamon, akkor az adott évfolyam (vagy az egész suli, nem tom) nem azzal a 2-3 hiányzó fővel kevesebb fejkvótát kapja, hanem nullát. Ez azért jó, mert így nem az állam zárja be az iskolát, hanem az önkormányzatot kényszeríti erre.

    "Szerintem kicsit elkényelmesedtünk az eddigi világban és rá kéne jönni hogy nem lehet minden falunak külön iskolája gimija egyeteme csak mert kényelmetlen napi 15-20km-t utazni...."
    Laktál-e falun valaha, vagy csak pofázol a fotelből, és még a közértbe se mész le kajáért, inkább pizzát rendelsz?

    "Én városban lakom, ahol jelentősen jobbak és felszereltebbek az iskolák mint a környező kisebb városokban, falvakban... És aki eddig is ugy gondolta, hogy számít hol tanul a gyerek az ide iratta be, nem pedig a szakadt falusi iskolába ahol jó esetben volt számítógép, de mondjuk net már nem biztos, rendelkezett egy 200 kötetes könyvtárral, stb."
    Szóval nem laktál, csak partvonalról ugatsz. Abból meg nem kérünk, köszi.
  • Razgon
    #57
    Az interaktív tábla jó dolog (bár minden, csak nem interaktív).
    Az interaktív tábla nem csinál jó tanárt a sz*r tanárból.
    A mi iskolánkban is van ilyen tábla, csak sötétítő nincs, így aztán semmit sem lehet látni....

    Az interaktív tábla nem csodaszer, mint ahogyan azt sokan láttatni szeretnék, csak egy eszköz.
    Nem csodálom, hogy angliában mindennapos a használata. Azt sem, hogy itt nem az. Az ott Anglia, van rendes futballjuk, rugby-jük, krikettjük, óceánjuk, atombombájuk, fizetésük.
    Ez itt Magyarország, se óceánunk, se krikettünk, se atombombánk, se interaktív táblánk, se fizetésünk.
  • willigair
    #56
    Jah lehet hogy van jobb megoldás csak éppen még senki nem állt vele elő..... :)
    Persze egyszerűbb ha maradunk ugy ahogy vagyunk mert ezt megszoktuk és ez a jó...
    Csak pont ellenkező felfogásban kell nevelni a gyerekeket, hogy nyitottak legyenek... Csak ezt nehéz megvalósítani ott ahol a legtöbb tanár is a multban él és nem hajlandó fejlődni a világgal... szerencsére nekem azért jutott bőven olyan tanár már általánostól aki ugyan 40éve tanított mégis minket arra nevelt, hogy nyitottak legyünk... És jelzem az ország legjobb középiskoláiba jutottunk be míg a többi iskolából siker volt már a helyi középsuli is....
  • willigair
    #55
    Egy falusi iskola lehet jó mert olyan otthonos, csak éppen a mai világban az ilyen helyekről jövő gyerekek sokkal jobban elvesznek később... A BME-n van olyan csoport társam aki megrémült hogy hova tűnt az ablak a windowsban amikor rákattintott a vonalkára... És bár először nevettünk, aztán megkérdeztük hogy mit gondol a volt sulijáról és röviden annyit mondott hogy szar volt.... És ő is látja hogy jobban járt volna ha inkább utazik napi fél órát hogy egy rendes felszerelt iskolába járjon....
  • willigair
    #54
    "Szóval nekik már nincs problémájuk interaktív táblára, ellenben mehetnek minden nap a 15 km-re lévő városba tanulni."

    Ez egy elég furcsa dolog számomra... Komolyan ugy gondolja valaki, hogy 15 km napi utazás kényelmetlen azzal szemben hogy ettől egy sokkal felszereltebb iskolában tanulhat a gyerek, ahol esetleg mivel igy hatékonyabban működik az iskola lessz pénz mondjuk digitális táblára...
    Szerintem kicsit elkényelmesedtünk az eddigi világban és rá kéne jönni hogy nem lehet minden falunak külön iskolája gimija egyeteme csak mert kényelmetlen napi 15-20km-t utazni....
    Én városban lakom, ahol jelentősen jobbak és felszereltebbek az iskolák mint a környező kisebb városokban, falvakban... És aki eddig is ugy gondolta, hogy számít hol tanul a gyerek az ide iratta be, nem pedig a szakadt falusi iskolába ahol jó esetben volt számítógép, de mondjuk net már nem biztos, rendelkezett egy 200 kötetes könyvtárral, stb.
  • barii
    #53
    itt tandíj, ott digitális tábéa.. na ne ba...
  • Shan
    #52
    Igen, ez is igaz, de én középiskoláról beszéltem, méggázabb..
  • Komolytalan
    #51
    Ebben tök igazad van, alsó tagozatban nem lehet buktatni pl - hát biztos jobb lesz a gyereknek úgy átkerülnie felsőbe hogy nem tud írni-olvasni, meg gondolom a többieket se fogja hátráltatni azzal, hogy unatkozik egész órán két kapura, és nem csendben.
  • Komolytalan
    #50
    Falunkban bezárták a sulit, vagyis nem bezárták, hanem nem adták meg az állami támogatást, mivel a szabvány osztályszámnál kb 5 fővel kevesebb gyerek van minden évfolyamon, és akkor már nem jár azokra se a fejkvóta. Szóval nekik már nincs problémájuk interaktív táblára, ellenben mehetnek minden nap a 15 km-re lévő városba tanulni.
    Szóval szép ez a tábla, azt hogy jó-e azt a szoftverek, meg elkészített anyagok szabnák meg. Amivel meg a tanárok nem sokat fognak keccsölni, mivel egy óravázlatot összeállítani is 10-15 perc, de ehhez részletes óraterv kellene vmi szoftverben összerakva, amit összehozni kb 1 óra emlékeim szerint (van tanári diplomám, csak nem tanítok, keveset fizetnek érte). Jó, csak első évben, de akkor is tudjátok ki fog ezzel szívni: napi 5 óra oktatás, meg 5 óra digitális anyag gyártás, hát persze. Szóval ahhoz, hogy ennek a digitális táblának értelme legyen, a következők kellenének:
    - központilag létrehozott, egységes tananyag
    - minden tárgyhoz egységesen legyártott órai anyagok
    Szóval a tanároknak tényleg csak használni kelljen. A másik, hogy nem kéne amcsi meg hasonló modeleket másolni, mert Magyarországnak volt egy k.rva jó oktatási rendszere, pl matekból az általános iskolásaink világ szinten első 10-ben benne voltak, most meg jön a sok alternatív f.szság olyan országokból, akik lehet a 100. helynek is örültek volna. Csoportfoglalkozás meg játékos tanulás, persze, hogyne, időt el lehet vele tölteni, a gyerek szocializálódik is, bár arra az óvoda szolgálna. Tárgyi tudás tekintetében meg olyan sötét marad mint az éjszaka.
  • htmm
    #49
    Shan, igazad van.
    Egyébként az interaktív táblánál -gondolom- jóval olcsóbban van vetíthető felületű filctollas tábla. Rávetíted az ábrát és filctollal ugyan úgy rajzolsz, mint rendesen.
    Interaktív tábla helyett kellene pl rendes internetkapcsolat, mert tényleg már a napi munklát hátráltatja. Itt körülbelül összesen 1500 ember van és a "tisztelt" OM internetkapcsolat címén egy másfél megabites adsl -t ad. Igaz a T-sek átrakták már 4Mbitre, de attól függetlenül meglepő, ha napközben fél(!) megabitnél gyorsabb lenne. Külföldi irányban még rosszabb.
    Nincsen erre pénz, de céltámogatás a digitális táblára, nah az kell! És akkor a szellős, kieső ablak problémája még nem is került szóba.
    ...és ezek csak az infrastrukturális problémák. Kell nekünk ez a parasztvakítás? Főleg mikor egy jó _tanár_ olyan órát tart egy krétával és egy régi zöld táblával, hogy a 4 óra után úgy érzem, hogy egy órát ültem bent. Nem ilyen kell (még), hanem rendes tanár, rendes (alap)feltételek.
  • Shan
    #48
    Amíg a gyerek az órán előveheti a farkát, és kiverheti a tanárnőre (megtörtént), addíg miasz@rt akar az OM? A tanár még csak ki sem küldheti, esetleg adhat órai munkára egy egyest. ÉS?! Mit érdekli az az ostoba hülyegyereket? MIt tehet a tanár??!! Mit?! Semmit! Miért? Nem fenyítheti, nem fenyegetheti, eljutunk oda, hogy már csúnyán sem nézhet rá! És ami a legszebb: a gyerek, és a szülő értékeli a tanár munkáját. Ezzel szemben a kis sz@rosok nagyon-nagyoooon tisztában vannak a jogaikkal. persze azt nem tudják, hogy minek járnak iskolába. Nem mondom, hogy minden iskolában a nemtanulás a tendencia, de sajnos, ahol egy nagyon közeli rokonom dolgozik, ott nem a legjobb képességű gyerekek "tanulnak", egy szakmunkás-szakközép. Mondja meg a kedves minisztérium, hogy mivel lehet rendet tartani egy "rosszabb" osztályban. szép szóval? hahahaaa. érdekes órákkal? hahahaaaa. hát nem. mit csinálhat egy tanár, ha a kölök kap egy egyest, és megindul felé? he? hát semmit. Nyaljuk csak a s..ggüket, nyaljuk. De meg lesz majd a hátulütője ennek a rohadtnagy szabadságnak. nemtudom, ki tartja majd el a nagyérdemű politikusokat nyugdíjaskorukban.
    Ja és persze gyereket nem lehet buktatni, bármennyi egyese van, bármekkora ökör, mert ugye az iskola hírneve. Ha a hírnév csökken, máshová viszik a gyereket iskolába, kevesebb lesz a "tanuló" - azaz iskolába járó egyén -, kevesebb pénzt kap a suli. Nagyszerű kérem. Előre. Majmoljuk ámerikát és a nyugatot. Csak sajnos odáig nem látnak el, hogy a hazai körülményekbe ez nem ültethető át.

    bocs.kiakadtam.

    digitális táblát a népnek! ingyé! ja nem is ingyévan, hiszem az én adómból vették nekik.
  • muerte2
    #47
    A képzés minőségét kellene szinten tartani, br romlik az embranyag. Azt hiszem ez most nem csak a diákokra vonatkozik, ráadsul megkötik a tanárok kezét, nem lehet fenyíteni, alsóban buktatni, a hülyegyereknek mindent szabad meg az iskolába nagypofával beszala szülönek, aki megüti a tanárt mert megbukott a gyerek. Ezeket a viszonyokat sme ártana rendezni. Ugyanakkor ez legalább a sok egyre butább diák figyelmét talán leköti, hátha meghaladja a nagyátlag középiskolás szókincse a 60-at.
  • toto66
    #46
    Ettől nem lesznek nagyobb tudásúak a gyerekek, hiszen ez csak szemléltető eszköz, ami mint tudjuk leginkább a motiválást segiti, de ha mindennapossá válik elveszti ezt a hatását, lásd írásvetítő esete. Annak idején az volt a csúcstechnológia... És okosabbak lettünk tőle? Persze szemlélteni kell, de nem mindegy mennyiért...
  • szvini
    #45
    végülis teljesen igaza van a cikknek, ne a gár számlát fizessük belőle, hanem vegyünk 20 projetkrot is belőle, hogy az utókornak jobb legyen, aztán addigra talán 20szor akkora államadóságot kelljen visszafizetni .

    Mindent sorjába kérem, van ennél most sokkal sokkal fontosabb, meg sztem majd ezt is megunják és akkor megint ugyanolyan szigor kell hogy a gyerek tanuljon.
    Ennek is megvan előnye hátránya, de tény ha kell ilyen eszköz, kell karbantartó is, kell még vagy 10-20 év mire itt sok sok IT-s tanár lesz. Az IT-s szakember nem annyiból áll hogy fel tudok rakni egy windowst :). Bár lehet hogy én sujkolom túl :D. De ugy is üzlet és előbb utobb ránktukmálják ezeket ha akarjuk ha nem :D

    De a lényeg a lényeg, amire ezek elterjednek, addigra ugy is a mi kis negró kissebségünket fogjuk ezzel tanitani, vagyis elírtam, akkora már többség :), szoval nem kell ugy kapkodni, először szaporodni taníjjuk meg a magyart.
  • Guriga
    #44
    Debrecenben az egyik általános iskolában is van egy ilyen tábla a nyelvi laborban. Pont oda járok angolra. Nagyon frankó a technika. Szerencsére a tanár is tudja használni, és alkalmazások is vannak hozzá.

    Én még ezelőtt nem láttam élőben ilyen táblát, nekem nagyon tetszik...
  • Shan
    #43
    Egyetértek veled! Meg pálcát a kezébe.
  • Shan
    #42
    Jó lenne, ha a diákok úgy állnának hozzá az iskolához, hogy megérdemeljék a laptopot, és a digitáblát. 100-ból 5. Van, amelyik 16 évesen még a nevét sem tudja hiba nélkül leírni, viszont nagyon "jani" az osztályban. Előbb engedjék meg, hogy lehessen NEVELNI a kölköt, mert most ők az urak az iskolában, hozzájuk sem lehet érni (ha más is látja). Majd ha tudnak viselkedni, akkor kapnak hájteket.
  • ALIENwoods
    #41
    Ez mind nagyon szép és jó, csak

    Nem kéne orrba szájba nyomatni hogy ettől jó lesz az óra, mert az még mndig tanár függő, nem tábla.
    Minden asztalra egy laptop azt jóvan.
    Természetes hogy a sulik kb 50-90%-a másra is tudná költeni a pénzt, természetesen épület javításra, hogy elfogadhatóbb akörnyezet legyen tanulni.
    Már látom magam előtt a köv híreket hogy Pistike meg Béla verekedett és bezúzták a digitális táblát -.- .
    +1 Monitor amit nézhetnek az informatikusok.
    Krétával még mindig gizdább volt rajzolni :D
  • Gabesz84
    #40
    jó lenne, ha a tanárok fele nem lenne digitális análfabéka...
  • Mike at home
    #39
    szerintem ez tök jó, de befizetek, hogy az előttem írok biztos széjjelfikázták, mert ez a magyar mentalitás
  • roliika
    #38
    Zalaegerszegen, az Eötvös József ált iskben. :) Volt matek tanárom Bedő Andrea (bocsánat remélem nem baj, hogy említem) által, aki maga is elkötelezett híve ezen tábláknak, ha az oldalán jól olvastam. :) Most jelenleg azt hiszem az lap.hu-nak is dolgozik. :)
  • aDannyBoy
    #37
    lol :)
    thats the point :)
  • Emmegki
    #36
    "Kissé mesebelinek tűnnek egyes beszámolók, de vitathatatlan, hogy a könnyen lankadó figyelmű kisiskolásokat könnyebb gazdag audiovizuális ingerek közepette rávezetni a tudományok ízére, könnyebb megszerettetni valamit, ami egy monitoron van és akár haza is vihető, letölthető stb."

    Vagy a tanárképzésünk sz@r, csomó olyan ember kap tanári diplomát akinek nem kéne, és tehetségtelenségükkel sz@r órákat tartanak, diákok ezreivel utáltatva meg a tárgyakat. A jó óra a jó tanáron múlik, nem a jó táblán. Technikai f@szverésből önmagában nem lesz oktatás. (Régebben, pl. 30 éve sokkal jobban működött az oktatás. Akkor a világítás volt a termekben az össz. elektronika. Esetleg írásvetítő meg szalagos magnó.

    Kíváncsi vagyok, melyik cég mennyiért végzi majd a projektorok izzócseréit. Az az igazán nagy üzlet!
  • Roli
    #35
    Tiszaújváros, Brassai középsuliban ilyen van minden műhelyben! Sajnos tavaly végeztem, még mi raktuk fel és próbáltuk ki :)
  • cipo000
    #34
    Az első kép valószínűleg hátsó-vetítésű azért van az árényék mögött is kép. sztem
  • cipo000
    #33
    Véleményem szerint nem egy tanár van aki még a számítógépet se tudja használni nem hogy egy ilyet... Aztán meg a gyerek úgyse nyúlhat hozzá, mert drága volt és tuti hogy elbassza. Nálunk szerencsére egy ilyen sincs és az iskola arra költi a pénzt hogy megvegye a szomszédos telkeket hogy nagyobb legyen a suli meg az udvar, nem pedig ilyen hülyeségekre. Angliába biztos jó de ott sztem fele ennyit nemtanulnak mint itt Mo. n.
  • HöfEE
    #32
    Nálunk egy az egybe ugyanilyen tábla van a teremben. Szvsz semmi értelme! amúgy a fölső kép elég vicces ugyebár a táblára a tartalmat egy projektor vetíti rá és ott a nő árnyékéban elvileg nem kéne kép legyen :D
  • peter01
    #31
    Én még az életbe nem láttam ilyen táblát pedig 10-es gimis vagyok néha még kréta sincs a suliba nem hogy digitábla :D :D A vakolat nálunk is leomlott órán a palfonról tavaj :D + az összes 220-as csatlakozó lóg ki a falból de van amire ki van írva hogy ráz :D Inkább elöbb alapvető dolokat kéne rendezni az iskolákba és nem iylen táblákat venni, mondjuk örülnék szekrényekne kahova rakhatnám a kabátom.
  • Jana32
    #30
    A mi középiskolánkba van 10 ilyen tábla, igaz az a folyosókon kukák helyett faládikák vannak, nincs szekrény ahova lehetne pakolni a cuccunkat és az udvaron nincsenek padok.... de ilyen fos az nagyon kell ráadásul a tanárok nem is tudják használni....
  • trogerzsiger
    #29
    hmmmmm most vagyok 9.-es remélem a mi sulinkba is bevezetnek majd egy ilyet, (árpád gimi tbánya)
  • tunyo902
    #28
    Örkényen is van egy ilyen tábla de nem volt még használva.
    Fűtés meg sehun.
  • axaard
    #27
    Nálunk a tesiterem teteje, és az egyik számtekterem teteje ázik be. Persze kettő ilyen tábla van, de mint írtam, pont a fő funkciója (a rajzolás) ki van kapcsolva... :-|
  • Balumann
    #26
    Érdekes h rengeteget látok olyat amiket kicsiknek csinálnak, tábla és lehet rá írni, majd végigmegy egy vonalzó szerűség és kiegyenesíti. Nemértem, nem lenne egyszerűbb megoldás tábláknak? És akkor is megszűnne a sok kréta, krétapor. Vagy legalábbis vmi ilyesmi megoldás.
    Digitális technológia sztem még nem annyira fejledt, mint ahogy ti is írtátok, teli van hibával. Nem ismeri fel a gép, nem tudják idősebbek használni, ráadásul hamar el is romolhat (már a projectkor is).
    Szerintem sokkal jobb megoldások is lehetségesek.
  • Csirke4
    #25
    Én már traviánoztam interaktív táblán. :D:D
  • dstern
    #24
    A mi sulink is kapott néhány ilyet... De semmi értelme nincs, ugyanúgy filctollal ír rá a tanár mint előtte. No mindegy legalább ingyér volt...

    Khm... Egyébként meg néhány hete majdnem az egyik srácra hullott a vakolat, pár centivel arréb áll és beszakad a feje.