27
-
stremix #27 A HA-TUJ-jal, vagyis az SK-61-gyel ami a képen van sokat repültem régebben, van is róla saját videóm, a film vége felé műrepülünk a géppel: http://video.xfree.hu/?n=stremix|9516c7f1e50e71a81372dab89b7cf0b1 -
#26 "Talán mégis. Talán nem hiszed, de városon belül kerékpárral bármely kocsitól gyorsabb vagyok, és még szabályt sem sértek (ha a járdán közlekedést nem vesszük annak) és motor sem hajt. Akkor egy repülő ami előtt nincs akadály, mennyivel hamarabb tesz meg egy utat A-ból B-be?"
Ki beszélt itt városi közlekedésről? Egy ilyen gép amit 5 milláért adnak, max 500 ezerért érné meg, mert annyiért már nem lenne extrém drága... nézd meg mit kapsz 5 milláért, és gondolj bele mit kapsz ezért. -
Epikurosz #25 "ha te magad rakod össze, akkor akár 4-5 millióbol is kijöhet, viszont a repülési engedély oktatással együtt szintén 4-5 milla :("
Erről beszéltem. -
Szepy2884 #24 "Ennek ellenére azért ez a relatíve kis súly is számít szerintem"
Ezt jól látod! Bármennyi kis súlyt is sikerül megtakarítani, az bőven megéri. Ahogy repülős körökben mondani szokás: "minden egyes kilógrammot 1 lóerővel kell kompenzálni" Míg ugyan ezen megálapítás az űrrepülés esetében már inkább milliárdokról szól.
"El vagy tájolva: pármillió forintért már kapsz egy kétszemélyes ultrakönnyu repülőgépet."
Ez is igaz, sőt nem is kell messzire menni! Hazánkban is gyártanak ultra light repülőgép kit-eket: http://www.halley.hu/ Azt hiszem, ha te magad rakod össze, akkor akár 4-5 millióbol is kijöhet, viszont a repülési engedély oktatással együtt szintén 4-5 milla :(
"Nem vagyok eltájolva, kapok annyiért egy összeeszkábált préseltfás valamit, 0,5 le-s motorral, és még autóval is jóval gyorsabban tudok menni (úgy hogy szabályt sem szegek). És mindezért még milliókat kérnek..."
Talán mégis. Talán nem hiszed, de városon belül kerékpárral bármely kocsitól gyorsabb vagyok, és még szabályt sem sértek (ha a járdán közlekedést nem vesszük annak) és motor sem hajt. Akkor egy repülő ami előtt nincs akadály, mennyivel hamarabb tesz meg egy utat A-ból B-be? -
Epikurosz #23 Ha pedig elromlik a géped, itt vannak a magyarországi repülőgépgyártók és szerelők. -
Epikurosz #22 Hopp, erről is van már szájbarágó. -
#21 5 millióért, alap, nvfr, ifr, multi engine képzést kapsz. Sima kisgépre elég 1 milla is. Kisgép meg nemhiszem hogy sugárhajtóműves, így nem is kerozint, hanem inkább benzint fogyaszt :)
De még így is rohadt drága... bár gondolom nyugatabbra kicsit más a helyzet. -
Epikurosz #20 Amúgy van 1-2 pasas itt Magyarhonban, aki ilyeneket épít otthon. Állítólag stabil megrendelőik vannak. -
Epikurosz #19 éN 5 MILLIÓS KISGÉPRŐL TUDOK, ALAPFELSZERELTSÉGGEL.
A fő probléma a jogosítváy nemgszerzése, az újabb kb. 5 millió (oktatással együtt :-)
A kerozinfogyasztást most hagyjuk. -
#18 Nem vagyok eltájolva, kapok annyiért egy összeeszkábált préseltfás valamit, 0,5 le-s motorral, és még autóval is jóval gyorsabban tudok menni (úgy hogy szabályt sem szegek). És mindezért még milliókat kérnek... -
Szefmester #17 szoktam nézni az ürgét:D egy olyan kisgép nekem is jó lenne:D
mekkora királyság lenne saját repcsivel elmenni nyaralni :D -
neoG #16 az nem jó, mert repülés közben temérdek bogarat összeszed -
kvp #15 A cime 'A Chopper Is Born' volt. Az osszes sorozatban valami hasonlo volt, hasonlo cimmel: auto, helikopter, repulo, terepjaro, versenyauto, stb.
Egyebkent a muanyag aluminium kompozit szerkezetrol eddig is tudtak hogy jok, csak a retegek egymashoz rogzitesevel voltak gondok. -
Stiff #14 Link?
-
teddybear #13 A Discovery-n egy angol pasi kittből épített egy kisgépet, majd egy helikoptert, mindkettő kb. 15000-15000 fontból kijött cak-pak. -
Cat #12 El vagy tájolva: pármillió forintért már kapsz egy kétszemélyes ultrakönnyu repülőgépet. -
#11 Jajdejó, akkor nyomják már le a kisrepülők árát is, mert még egy kis fos repülő is olyan 2x olyan drága mint egy luxusautó. -
Epikurosz #10 Nanotechnológiával összefont pókszálakra gondolok, benne szénszálakkal, és mutató kis ledekkel. -
Epikurosz #9 gagyi.
Sokkal jobb a pókháló. -
stinkydiver73 #8 És az alu+üvegszál+epoxy se lehet drágább a szénszálnál. -
beef #7 "Egy-két dolgot azonban nem ír a cikk, pl. mennyire tartós ez az anyag, és főleg mibe kerül?"
Azért kikövetkeztethető a tartóssága:
"A CentrAl-ból készült elemeknél az első ellenőrzés legfeljebb a gép életének 50. événél válna szükségessé" -
teddybear #6 "A képen lévő AC-130H Spectre, meg nem igazán keverendő össze a C-130-as Hercules-sel, mivel kinézetétől eltekintve, szinte mindenben különbözik attól."
Csak alapposan átépítették, de akkor is a Hercules egy változata.
"Az 1970-es években tervezett régebbi C-130E és C-130H gépek esetében 100 repülési óránként jelentős szerkezeti átvizsgálásra van szükség, magyarázta Fredell, hozzátéve, hogy a szállítógépnek vannak olyan alumínium elemei is, melyek 10 évente teljes egészében cserére szorulnak."
A százórás felülvizsgálat repülés-biztonságtechnikai előítás, minden repgépen ajánlatos elvégezni. Ahogy a hajtómű-csere utáni berepülés is kötelező.
Egy-két dolgot azonban nem ír a cikk, pl. mennyire tartós ez az anyag, és főleg mibe kerül? -
Wharyoo #5 "We think you can save 600 to 800 kilograms in a large aircraft (over carbon-fiber composite) -- we estimate that the saving could be around 15 to 20 percent of the weight of the wing," he said.
Ahogy látom eredetileg nem pont utasszállítóról van szó... Ennek ellenére azért ez a relatíve kis súly is számít szerintem :) -
#4 "Ugyanakkor egy CentrAl és alumínium kombinációjával készült repülőgépszárny nemcsak erősebb a szénszálas kompozit anyagokból készült szárnyaknál, de 20%-kal könnyebb is. A fejlesztők becslése szerint egy utasszállító esetében 600-800 kilogrammot spórolhatnak meg a szénszálas technikákkal szemben, nem is szólva a könnyebb javításról és karbantartásról."
Ööö... egy 50-100 tonnás utaszálítónál azért ez gondolom több lehet, mert ha tényleg csak ennyi akkor ez nem olyan nagy előrelépés, persze attól függ mennyibe kerül. -
stinkydiver73 #3 Nem csak öregedő gépek, hanem öregedő autók is javithatók így:
http://totalcar.hu/magazin/technika/atvereslemez/
-
Carbine #2 bizony jó dolog:D
Az A-10-eseket úgy is tovább fejlesztik C-variánsá, de újabb gépeket nem építenek, sőt még ki is vonják a gépek egy jelentős hányadát.
A képen lévő AC-130H Spectre, meg nem igazán keverendő össze a C-130-as Hercules-sel, mivel kinézetétől eltekintve, szinte mindenben különbözik attól. -
dawinD #1 és ez nekünk jó ... ! mellesleg nekem kell egy ilyen repcsi:)