67
  • Wowskiller23
    #67
    Jó kis szeró próbáljátok ki!!!

    http://www.wowextreme.info

  • narumon
    #66
    Koreában egyébként abszolút a Blizzard az úr, lásd SC.
  • narumon
    #65
    "Minap olvastam egy korai MMO játékról, aminek 67 millió aktiv előfizetője van (Maple Story). Igaz, 2D-s játék, de MMO fogalmat kimeríti."

    Tudtommal a maple story az free, akkor hogy lehet előfizetője???
  • Komolytalan
    #64
    Maradjunk a tényeknél. Megnéztem az Mapple Story official weboldalát (http://maplestory.nexon.net/, google ezt találta), és 2007.04.16. dátummal láttam a hírt arról, hogy 3 millió játékosuk van (nem aktív, hanem regisztrált). Most akkor hogy is van ez a 67 millió aktív előfizetővel? Nem kell a böszme stílusát átvenni...
  • narumon
    #63
    "Szóval a BMW sz.r autó, mert gyorsabb nála a ferrari, kevesebbet fogyasz a suzuki, és mélyebben szánt az MTZ."

    Hehhe ez kurvajó beszolás volt :D :D :D
  • Shion
    #62
    Bocs elírtam, nem korai, hanem koreai :) Tehát nem régi játék, hanem most is nyomják ezerrel.

    Mint korábbi hozzászólásomban is írtam, wow a nyugati játékostársadalomban a legfelkapottabb mmo játéka, amolyan divat játék mostanában. Olyan embereket is leültetett a gép elé és megismertetett az mmo fogalmával, akik nem nagy játékosok. És ugyan nagyon jó hangulatú játék, de pont a mindenkinek való megfelelés vágya miatt vannak hátulütői is: egyszerű grafika, hogy mindenki gépén elinduljon, egyszerű játékmenet, hogy sokan megértsék, stb. Emiatt is játsza nagyon sok amcsi kiskölyök a saját agresszív stílusukban. És nekem speciel pont ezen okok miatt nem felel meg a játék. Vannak sokan akiket ezek a dolgok nem nagyon zavarnak és élvezik a játék erősségét, előnyeit ettől függetlenül, lásd mennyire siker :)

    Maple Story: ajánlom a figyelmedbe a google-t kereséshez ;)

    mmochart: mint mondtam, régi adatok vannak rajta és alig néhány mmo szerepel rajta, azok is kizárólag nyugati mmo-k. Emiatt mondtam, hogy használhatatlan érdemi összehasonlításhoz. Szerintem anno elindult próbaképpen az oldal, hogy majd gyűjti az adatokat az mmok-ról, de elég hamar befulladhatott. Valószínűleg azért, mert az mmo játékok forgalmazói titkolják a játékosállományukat, hiszen a piac még mindig kicsi és egymástól lopkodják a játékosokat.
  • Gilfenor
    #61
    Akárki akármit mondd, a WoW a legsikeresebb MMORPG a világon...ÉS KÉSZ
  • Komolytalan
    #60
    Link?
    Én az www.mmogchart.com címről indultam ki, amelyben egy éves adatok vannak, és a wow kb négyszeres előnnyel vezet a zuhanórepülésben lévő 2. helyezett előtt. Ha a te általad említett Maple Story egy korai MMO játék, akkor hogyan lehetséges hogy nem szerepel itt?
    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a WoW über, és soha nem lesz nála jobb játék, ésatöbbi, de azért ne játszunk már gyurcsányt a tények tekintetében, ha érted mire gondolok. Egyébként kínában megvertek egy forgalmazót, amelyik a késő BC kínai verzió helyett egy másik MMO-t akart ajánlani. Szóval azért a távol kelet sem teljesen úgy néz ki, hogy "vágottszemű vagyok, wowozni masszívan utálok".
  • Shion
    #59
    Minap olvastam egy korai MMO játékról, aminek 67 millió aktiv előfizetője van (Maple Story). Igaz, 2D-s játék, de MMO fogalmat kimeríti.

    Hagyományos fantasy rpg elemeket felvonultató távol keleti (koreai, kínai) MMO játék dögivel van, de az előfizetőket milliókban mérik, ha nem tiz milliókban. Érdemes utána járni a mmogames.extra.hu vagy www.mmogames.com-ról kiindulva. Létezik egy www.mmogchart.com is, de nagyon régi adatok vannak rajta, ill. nagyon sok játék nem szerepel benne, ergó a piac mindössze szűk szegmensét mutatja be. Jó vadászatot :)
  • zola2000
    #58
    Hát, ja jó kis rts volt nintendo64en a starcraft, igaz hogy volt pc portja is? (:D)
  • Komolytalan
    #57
    Annyiban ez igaz, hogy WoW fejlesztéssen egy nagyságrenddel többen dolgoznak, mint mondjuk az SC2 fejlesztésén. Azonban ennek az az oka, hogy SC2 (mint sima PCs gáma) fejlesztéséhez N fő szükséges, a WoW fejlesztéséhez meg 10*N fő. Nyilván a szükségesség mellett a várható bevétel is befolyásolja, hogy melyikbe mennyi energiát feccölnek, de azért a Bliz nem az a cég, ahol van három programozó, akik az SC2-őt csinálnák, de most kettőnek a WoWon kell dolgoznia, ezért az SC2 csak egy bugos hulladék lehet. Hadd fejezzék be, adják ki, addig várjunk az ítélkezéssel (előítélet ugyebár nem szép dolog SC2-vel kapcsolatban sem).
  • Komolytalan
    #56
    "A távol keleti MMO-khoz ne hasonlítsuk, mert ott még a top10-be se tudna bekerülni semmilyen mérce alapján."
    Csak kíváncsiságból, muti már egy ilyen MMO-t, meg egy statisztikát, hogy hány aktív előfizetője van. Az se baj ha 3-at mutatsz arról a játékról, és van 20% eltérés az adatok között, csak úgy nagyságrendileg érdekelne, hogy távolkeleti MMOval mennyien is játszanak.
  • Shion
    #55
    Kezdetekben én is nagyon szerettem a Blizzard játékokat, sokat toltam őket. Diablo 1-2 nagyon szuper volt, bár már akkor egyszerűnek és hamar megunhatónak tűnt, de hangulatosak, jók voltak.

    A Blizzard nálam a Warcraft 3 nevű játékkal írta le magát véglegesen, azóta abszolute nem jönnek be a játékaik. Nekem túl csicsás, túl meseszerű, túl egyszerű játékok. Én a bonyolultat szeretem. Megjegyzem, melóhelyen is pörgök, mérnök vagyok, ennek ellenére nekem este is kell valami, ami leköti az agyam ;)

    Szóval Warcraft 3 nálam megbukott, így a WoW-ra sem ugrottam rá, bár mindig megnézem a róla szóló infókat, képeket, videókat, de több év elteltve után is meg kell állapítsam, nem nekem való gamma. Ettől függetlenül mások szeretik, nekem nem bejövős. Ennyi.
  • Shion
    #54
    Az eladott példányszám, ill. a még aktívan játszó accountok száma nem ugyanaz. Ahány oldalt (linket) nézek, mindenhol más számok vannak, képtelenség megtudni, mi a jelenlegi állapot. Max. tippelni lehet. Egy biztos, a nyugati világban a több milliós játékos állományával a WoW a legnépszerűbb játék, mégha nem is a legkomplexebb, legszebb, stb. a többi MMO-hoz képest. A távol keleti MMO-khoz ne hasonlítsuk, mert ott még a top10-be se tudna bekerülni semmilyen mérce alapján.

    Így röviden és tömören, kinek mi tetszik és van szüksége, igénye, azzal játszik, szórakozik, csapja el az idejét. Uff :)
  • opeca
    #53
    Én nem azt írtam, hogy elvegetálnak, én azt írtam, hogy a fő irányvonal láthatóan és érthetően a WoW és az MMO.

    Persze, kényszerből fejlesztenek egy gagyi sc2-őt, meg Dibalo 3-at, de nagyot fogsz ezekben csalódni, majd meglátod.
  • moRtiZ
    #52
    Nem látom be az igazadat, én 2 évig WOWoztam, viszont ha valaki Blizzardot említ, egyből Diablo 3-ért vinnyogok, és Starcraft 2-t várok :D:D:D. A blizzard fejlesztési ideje soha nem volt rövid (Diablo 2 pl. valami 7 év volt), szóval nem csak elvegetálnak a WOW pénzből, a háttérbe fejlesztenek is. Pl.: SC 2 eléggé biztató az eddig látottak alapján, és abban is biztos vagyok hogy Diablo 3 is készül a szinfalak mögött.
  • opeca
    #51
    Ők skatulyázták be magukat, mostmár gyakorlatilag a WoW-re építkeznek, persze ha szigorúan üzleti szempontból vesszük, akkor az MMO-ból nagyon jól lehet profitálni.

    Viszonylag kevés fejlesztéssel 6-7 évig is el lehet vegetáltatni a játékosokat.

    Mondjuk 8 évente kicsit megújjítják a motort, gyakorlatilag évtizedekig dől a lé, egy rakás pocionális extra dologgal meg lehet buherálni, amiért még több pénzt lehet elkérni, nagyon szabadon formálható, és valljuk, ebben az esetben azért a WoW-nak egyelőre nincs konkurenciája.

    És nem csak azért mert egyszerűbb a játékmenet, hanem azért is, mert volt alapja.
    Teremtettek hozzá egy jó alapot és arra építkeztek.
  • AranyKéz
    #50
    Eh ? A Diablo is Blizzard gyártmány. A Sierra meg egy kiadó, nem egy stúdió.

  • Welgor
    #49
    Szerintem jó márka a Blizzard!
    Én az ősszes termékét imádom, sokkal jobb márka mint pl. a Sierra vagy a Diablo. Én legjobban a Star Craftot imádom. fantasztikus az alap is, és a kiegészítő is, minden elismerésem, persze várom már, hogy megjelenjen a 2.
    sztem jó a 9 miilió magasság,bár egy kicsit nőhetne még, de már toplistán van.
    De a 3DO nem előzik meg, bocsána hogy ezt írom, de jobb termék. mondjuk én a kalandjátékokat, a szerepjátékokat, és a stratégiai játékokat kedvelem.
    by: Gery
  • Wittgen
    #48
    Én személy szerint az összes Blizzard progit nagyon bírom, kellemes játékélményeket szereztek számomra az elmúlt, mennyi is kb 15?, évben.
  • WiLDoR
    #47
    sorry, de tévedsz.
    9milla AKTIV előfizetője van a wow-nak.
    kicsit utána kéne nézni a dolgoknak, mielött hülyeségeket teorizálunk, nemde?
  • Nethyrrea
    #46
    netessék elfelejteni hogy abban a 9 millióban bennevan az összes goldfarmer is akit banolgatnak lelkesen. vagy nem lelkesen.
  • Komolytalan
    #45
    WoW előfizetők száma, hivatalos bejelentés, kb 1 éve:
    7 millió aktív wow előfizet
    Amúgy most kb 6M van (leült a hype).
    Arról hogy a cégek mennyire titkolják az adatokat, szintén kb 1 éve:
    120K+ előfizetővel rendelkező játékok 1 éve
  • cain
    #44
    a wownak nincs 9 millió aktív előfizetője. indulás óta ennyien vették meg az alapjátékot.
    igazából nem tudni egyik mmoról sem, hány előfizetője van, becsülni szokták ezeket az értékeket, mivel ezt egyik cég sem árulja el. van valami honlap, ami ezzel foglalkozik, arányaiban hitelt lehet adni az adatainak, majd előásom, ha annyira akarjátok. ami tuti, hogy a lista élén a wow van, utána bazinagy szünet, és a többiek.
  • DjDano
    #43
    Mégis mi lenne a titka... függővé teszi a játékosokat mint egy sorozat.
  • Skoda120L
    #42
    Én csak azt nem értem hogy márt csak a wowrol beszéltek csináltak pár más maradandó játékot is nem?

    Egyépként szerintem a Blizz titka a részletekben van pl a Warcraftig nemnagyon láttam olyan játékot ahol a hangokra ijen nagy figyelmet fordítottak.
    Azok az apro dolgok hogy az ember csak nyomogatja a paraszot és halgatja miket nyög is plusz élményt adnak ettöl lesz a blizzard teljesen egyedi cég.
    Na és akor még az atom átvezető videokrol nem is beszéltem
  • moRtiZ
    #41
    Fura hogy pár embernek Blizzard = WoW.

    Elhatároztam csak azért sem fogok vitatkozni, én személy szerint a Blizzardban még nem csalódtam sosem, amelyik játékával játszottam azzal hosszú honapokra lekötöttem magam. Remélem a továbbiakban is így folytatják. A fenti cikk ujdonságot nem tartalmaz, de igazságot annál inkább. Rengeteg játék tünt el a szar játékok süllyesztőjébe 2-3 hónap fejlesztéshiány miatt.
  • Metamorfo16
    #40
    Szép hozzászólás Archenemy...
    Egyet kell értenem a patch-note-októl elkezdve a többivel bezárólag...
    A játéknak persze nem csak ezek a titkai, hanem ott van a sok reklám (pl múltkor msn-en láttam alul egy kis wow-bannert :) )....
    De a grafika is maxra felhúzva egész tűrhető, bár gyenge, de ha jó egy játék, márpedig a WoW szerintem az, akkor a szar grafikát észre sem veszed a játékélmény miatt (példa erre a Mafia, aminek ritka kockás graf.kája volt, mégis legalább egy tucatszor végigvittem.... >:) )
    Ja és 9 milla HIVATALOS ELŐFIZETŐ, meg még ennyi tört szerós hehhe
  • Archenemy
    #39
    Nyihahahahaa. EZ TECCIK. Pusztán humanitárius okokból nem csatolom most a wow patch release note-okat. Valószinüleg az sg.hu beomlana tőle.

    Ha nem lennének patchek, akkor azon bőgnél hangosan, hogy semmi balance nincs a játékban. Vannak, amiket nem tud néhány tíz vagy száz teszter kitesztelni, hanem kell hozzá pár millió játékos.

    Az ilyen ha van sapka, az a baj, ha nincs, az a baj jellegű majmoktól a falnak megyek.

    Másrészt ha jól látom, sokan kifogásolják a wow statikus világát. Ez tényleg zavaró egy hardcore gamernek, de hatalmas előny egy casual-nak, és ezért van 9 milla előfizetője, szemben mondjuk az Eve Online 250k-jával.

    A buta grafikának szintén megvan az az előnye, hogy gyengébb gépeken is elfut (újsbb nyitás az alkalmi játékos felé, aki nem high-end gépet birtokol). A színes, cukormázas stílus, és atomegyszerű irányítás pedig szinte azonnal megfogja a fiatalokat és a casual gamereket.

    Tetszik, vagy nem tetszik, a Blizzard ezzel a játékkal NEM (ill. nem csak) a hardcore gamereket célozta meg, és mivel a casual gamerek vásárlóereje nagyobb, ez van. Gondoljatok bele: nekik tök mindegy, hogy heti kétszer egy órát játszik valaki, vagy napi tizet, ugyanannyit fizet.

    Aki azon nyavajog, hogy túl egyszerű a wow, az gondolkodjon el rajta, miért a pasziánsz a legnépszerűbb játék (túl azon mondjuk, hogy minden windowshoz adják). A casual gamerek nem igénylik az összetettséget, ezért. Ha ez valakit zavar, az keressen magának másik játékot (mondom, Eve Online, Shadowbane, ezeket tudom én, de biztos van sok más is), de egy dolgot fölösleges tennie, kifejteni, hogy mennyire szar a wow. Egyszerűen csak nem neki készült.
  • irkab1rka
    #38
    "account-lopás, arany farmolás stb.) minimálisra csökkentése miatt büszkélkedik"
    Nyohohohohohooho...

    Apám, általában 1 hét, mire a kitiltott botok újra ugyanott ugyanúgy megjelennek. Kitiltás kb havonta van. A support szarik rá. Szerintem amúgy is a supportosok tudtával és beleeggyezé$ével megy a dolog.
  • irkab1rka
    #37
    "A Blizzard azon kevesek közé tartozik, amelynek megvan az a joga és lehetősége, hogy csakis akkor dob piacra egy játékot, ha az tényleg készen van."

    Nyihahahahaa. EZ TECCIK. Pusztán humanitárius okokból nem csatolom most a wow patch release note-okat. Valószinüleg az sg.hu beomlana tőle.
  • Komolytalan
    #36
    Én meg a BMW-t nem szeretem, de azért még nem mondom rá hogy egy hulladék, 97-es technika színvonalon, mivel ez hazugság volna:-)
  • feamatar
    #35
    :D:D:D helyes, főleg az utolsó bekezdés(mondja ezt egy anti-wow embör
  • Komolytalan
    #34
    "A craft rendszer hasznalhatatlan, mert a legjobb cuccokat nem a jatekosok keszitik hanem a szornyek dobjak el, elosegitve a mob grind-eles kialakulasat"
    A jelenlegi legjobb meele fegyót kovácsok tudják megcsinálni maguknak. A BC bevezetésekor pont attól volt hangos minden fórum, hogy a craftolható tailor setek jobbak mint az (akkor még) endgame tier setek.
    Másrészről az endgame pve tartalom sokkal inkább egy taktika összeállításán, és végrehajtásán múlik, mint a grinden (ezért csökkentették le BCben pl az egy időben fent lévő consumable buffok számát).
    Egyébként meg a szokásos tudálékos típusú fikázást hallhattuk (láttam egy játékot amiben ez jobb, egy másikat amiben az, egy harmadikat amiben amaz). Szóval a BMW sz.r autó, mert gyorsabb nála a ferrari, kevesebbet fogyasz a suzuki, és mélyebben szánt az MTZ.
  • Luminas
    #33
    Érdekes dolgokat írtál, még ha nem is mindennel értek egyet. Megtennéd, h leírsz pár játék címet ahol utána lehet olvasni pl. a grind rendszer alternatíváknak, az end-game dolgoknak, pvp-nek, etc. Köszi!
  • Sanyix
    #32
    Miért? Nincs benne siege, war, meg elfoglalható dolgok? Mert ha van akkor már lehet veszíteni, és nyerni.
  • Szefmester
    #31
    jól szóltál..
    aranykéz most te is :D
  • opeca
    #30
    Milyen "siker titka"?

    Ugyan, kell ehhez egy jópár szakember, meg egy rahedli pénz. Ennyi.

    Az MMORPG-re mindig vevő lesz jónéhány milió emberke, csak össze kell nekik rakni, aztán egy rakás pénz a szerverek fenntartása, de ha van miből...
  • AranyKéz
    #29
    Játszottam egy-két RPG-vel (Fallout, Fallout 2, Arx Fatalis, Arcanum), és ilyen szintet várva próbáltam ki egy-két MMORPG-t.

    Úgy 60-70 évig mellőzni fogom ezt a "műfajt".
  • kvp
    #28
    A wow nepszerusegenek fo oka, mint azt mar masok is emlitettek az, hogy nem lehet benne sem veszteni sem hibazni. Nem kell hozza sem tudas, sem ugyesseg, csak ido. A jatek ugy van megirva, hogy csak elore lehet haladni de az egyetlen cel a fejlesztes/gyujtogetes, tehat nincsennek igazi celok amiket el lehetne erni. (legfeljebb annyi, mint annak idejen a lutra album kitoltese volt vagy az osszes pokemon beszerzese gameboy-on) Pszihologiajat tekintve a wow leginkabb a csak pszihikai fuggest okozo kabitoszerekhez hasonlo. (ilyen pl. a szerencsejatek is) Direkt arra lett kitalalva hogy a jatekosok minel tovabb akarjanak vele jatszani.

    A wow technikailag a grafikus mud-ok legaljan all. Gyakorlatilag minden ingyenes azsiai mmo veri, mind grafikaban mind fizikaban, mind a jatekmotor tekinteteben. Leginkabb a 1997 korul jatszott otthoni fejlesztesu mud-okra emlekeztet, csak ennek van grafikaja. Az iranyitas autoaim, autoshot-os tehat visszalepes a diablo-hoz kepest, viszont kisebb halozati savszelesseget igenyel mint a tobbi jatek. A mozgas kliens oldali, tehat csak az nem csak aki nem akar vagy nem tud, a szerver nem ellenorzi az embert, csak az eppen bent levo gm-ek. A nem jatekos objektumokra (npc-k, mob-ok, pet-ek) nem vonatkozik a fizika, csak a jatekosokra. (tehat ha egy pet-et kozvetlenul iranyitunk akkor nem tudnk felmenni minden emelkedon, de ha follow-n van akkor barmin atmegy) A grafikaban rengeteg az ujrahasznositott modell, tehat olyan ellenfel ami legfeljebb a szineiben es erejeben ter el, de ugyanugy mukodik es ugyanugy nez ki.

    A jatekrendszer ugy van kialakitva, hogy grind alapu legyen, tehat minel hosszabb ideig kelljen ugyanazt csinalni, es a szintlepesekkel ez az ido szepen lassan no, tehat eszrevetlenul alakul ki a grind. A craft rendszer hasznalhatatlan, mert a legjobb cuccokat nem a jatekosok keszitik hanem a szornyek dobjak el, elosegitve a mob grind-eles kialakulasat. A raid es az instance rendszer lenyege a klanok kialakitasa, ami miatt meg az is be fog lepni fix idoben aki eppen nem jatszana, csak azert hogy az online baratjait ne hagyja cserben. Kuldetesbol van 6 alaptipus, csak a nevek es a szamok valtoznak, tovabb az, hogy milyen kombinaciokban adjak oket. A legtobb feladat eleve abbol all, hogy valamit n-szer kell megtenni, tovabb huzva az idot. (minel tovabb jatszik valaki annal tobbet fizet) A lassu 1mp-es koridok az olcso szerverek miatt vannak, mivel igy egy jatekos max 60 parancsot tud kiadni egy perc alatt.

    A wow vilaga statikus, tehat semelyik karakter nem tudja megvaltoztatni. A sok szerver mellett nem tudtak megoldani, hogy egy-egy vilag perzisztens legyen, tehat egy jatekos barmilyen maradandot alkosson benne, ilyen szempontbol egy atlag arcade jatek szinvonalan van, csak van chat lehetoseg is.

    Szemely szerint en az mmofpsrpg-ket szeretem (nc, fom), de sajnos ezek nem tul nepszeruek, mivel gondolkodni is kell, reflexek is kellenek es tenyleges tudas is kell a jatekhoz, amit a legtobb mai jatekos ha teheti elkerul. Ezzel szemben a wow-ban csak menni kell es nincs sem cel, sem valodi kulonbseg az ezkozok (jatekstilus) kozott.