39
-
eto demerzel #39 a leopardrol beszelsz. talan a time machine-re gondolsz? -
M0rph3u5 #38 (sorry, ha már említették)ha vki nem tudná, létezik olyan, h TÉR-EGÉR. Ez való 3d-s tartalmak böngészésére... én használtam, elég jó, ha 3D-ben akarsz "utazni"... -
ssdb #37 a jövő elérkezett... -
#36 ez miért jó? -
BandiG #35 Hülye! A leopard az OSX új verziója, amiben hasonló technológia van, csak ott másra használják és még értelme is van. -
#34 "romlik. ettől függetlenül valószínűleg idővel ez is orvosolt téma lesz"
Ez nem orvosolható. ;) Ha információt veszítesz az elvesződik.
"pl. pont azért halt ki mert mindent a nulláról kellett benne elkezdeni"
Lásd az Indexes cikket a Virtualplazaról. Pont azért hal(t) ki mert nem volt széles körben rá szükség.
"még mindig külön áll egymástól a web és a multimédia"
Mert a web alapvetően információközlő médium, nem színes-szagos izgő-mozgó reklámtábla - mint azt a böngészőgyártók és a kereskedelmi manók kitalálták a kilencvenes évek közepén. Ez sok aspektusban visszavág - lásd a bejáratott nyomdai módszerek, a de facto szabványok, az ergonómia, a használhatóság, és az akadálymentesítés előretörését. -
duke #33 Szerintem jo jatek,es egy gyenge gepen is eleg jo megy.(geforce 2 , 1.5ghz proci)
jol nez ki egy weblap oldalrol srehen nezve,csak kar hogy ilyenkor nem lehet rakatintani,semmire,csak 2d-s modban -
Mice #32 "A szöveges/képi információk közlésében nincs hatalmas változás."
a klasszikus szövegeknél talán nem, de azért a reklámfeliratok/plakátok közlésmódja azért jóval aggresszívabbra kapcsolt. elég csak a mozikat és azok alig pár évvel előtti elődjét megnézni, vagy akár csak a nagyobb ázsiai városok utcáin a reklámokat. szerintem már egyáltalán nem futurisztikus a deus-ex2 beli jövőkép..lassan minden adott hozzá
"Egy meghajlított felületen a szöveg olvashatósága kép felismerhetősége romlik."
romlik. ettől függetlenül valószínűleg idővel ez is orvosolt téma lesz
"talán azért mert ha van egy közös platform ezekhez"
nem az egyedi virtuális leírókra gondoltam, a vrml is pl. pont azért halt ki mert mindent a nulláról kellett benne elkezdeni. néhány könyvtár meg épület virtuális modelljén kívül tényleg nem nagy karriert futott be mivel senkinek se volt kedve egy erősen kezdetleges környezetben írni a programjait. mert azért valljuk be azért a velük leírható világ minden volt csak épp feature rich nem. játékfejlesztés lol..még fénykezelésnek is elég fapados módját választották
hogy ezek nem jutottak sehova nem is csodálom.
de amúgy én platformként nem erre gondoltam. hanem valami olyanra ami a 2d-s apit, az opengl-t és a multimédiás adatfolyamokat (animok, statikus és stream videók, streamként jövő audio) hozza össze a 3ds környezetet használó inputeszközökkel és magával a webelemeket megjelenítő motorral. dx és aero, csak ez win, ezért lesz kérdés tud e egyáltalán bármibe is beleharapni. illetve ezeknél még mindig külön áll egymástól a web és a multimédia. a silverlight is egy újabb integráció az egész hóbelebancban ugyan, de ettől még ez is csak csepp a tengerben. ez még mindig kevés ahhoz, hogy bármi is gyökeresen megváltozzon.
"http://index.hu/tech/tudomany/rtdln070518/"
http://index.hu/tech/net/plaza0607/
Léteznek a világban megmagyarázhatatlan dolgok, és nem is kell mindenben feltétlenül értelmet keresni. A virtualisplaza.net létrejötte ugyanakkor kifejezetten örvendetes: az a nagyszerű benne, hogy történelmi tanulsággal szolgál, retrospektíve. Meg lehet érteni belőle, most, 2007-ben, hogy miért zártak be a háromdimenziós virtuális plázák 5-10 évvel ezelőtt.
"lol azért azt te sem gondolod komolyan, hogy adott esetben a legtávolabbi ablakban futó böngészőképet a távolban fogja kattintgatni bárki is"
De külön oda kell navigálnia, rá kell esetleg fordulnia. -
#31 "hogy más irányokból is láthatod amit tervezel az szerintem rengeteget jelent"
A 3D-s tervezés (és tudományos/oktatási vizualizáció) és a játékok, vagy a szimpla webes szöveg+kép vizualizáció két egymástól eltérő kategória.
Az előbbiekhez jól jön a 3D. Az utóbbiakhoz meg nem feltétlenül szükséges. -
#30 "lol és olvasd el ugyanazokat a szakirodalmakat 5 év múlva. szerintem bőven lesz változás"
A szöveges/képi információk közlésében nincs hatalmas változás.
A weben kezdenek visszajönni a nyomdában elterjedt megoldások - gondoljunk itt a tipográfiára, az átlátható oldalkialakításokra, a grid based layoutra. A klasszikus megoldások visszavágnak.
"a megjelenítendő tartalom hajlítása térben"
Egy meghajlított felületen a szöveg olvashatósága kép felismerhetősége romlik.
"talán azért mert ha van egy közös platform ezekhez"
Hm, X3D, VRML - mondanak ezek neked valamit?
Azóta se terjedtek el, pedig a játékipar eléggé erőteljesen felfuttatta a 3D-s videókártyákat.
"http://index.hu/tech/tudomany/rtdln070518/"
Léteznek a világban megmagyarázhatatlan dolgok, és nem is kell mindenben feltétlenül értelmet keresni. A virtualisplaza.net létrejötte ugyanakkor kifejezetten örvendetes: az a nagyszerű benne, hogy történelmi tanulsággal szolgál, retrospektíve. Meg lehet érteni belőle, most, 2007-ben, hogy miért zártak be a háromdimenziós virtuális plázák 5-10 évvel ezelőtt.
"lol azért azt te sem gondolod komolyan, hogy adott esetben a legtávolabbi ablakban futó böngészőképet a távolban fogja kattintgatni bárki is"
De külön oda kell navigálnia, rá kell esetleg fordulnia. -
#29 na ez az amit nem ide akartam írni:) -
Mice #28 a monitorokról meg még annyit, hogy tavasszal amikor még legelőször filóztam azon, hogy a 3 éves samtronomat hazaviszem és helyette veszek egy lcdset akkor még 50k hufnál kezdődtek a gagyik és 90k körül az emberiek, most meg már 30k-ért is hozzádvágnak egy 17est csak vigyed.. nem ismerem a szektort, de állandóan megjelenik évről-évre 1-1 cikk, hogy új gyárat nyitott az LG, a samsung, meg hogy törnek befele, és szerintem ha ez így megy tovább, akkor előbb vagy utóbb eléri ez is azt a tendenciát ami a prociknál van, hogy már igazából csak fejlesztési és presztizs értékük van, de előállítani lassan már fillérekből teszik. és még ha lassan is, de azért a kijelzők egész szépen fejlődnek. ha csak a 2-3 éves nokia3210esemet nézem meg a mostani sagemem a maga 256k-jával.. és a most még csillagászati oled-es társakat
szóval, nem mint hogy ha szükség lenne rá, de szerintem nem a monitorfelbontás lesz rövid időn belül a szűk keresztmetszet -
#27 szó volt a cikkben erről az odlalról:
http://www.whatwg.org/
Elvesztettem a bizalmam, amikor megnéztem ie-ben:) -
hpteso #26 hogy ez egy mekkora baromsag!!!!kiprobaltam...szart se er es kezelhetetlen -
izb #25 ez még próbálkozásnak is rossz.
atomot neki -
Mice #24 "ez így ebben a formában hülyeség amit írsz"
"Olvass utána az ergonómiával foglalkozó szakirodalmakban."
lol és olvasd el ugyanazokat a szakirodalmakat 5 év múlva. szerintem bőven lesz változás
"Hány dimenziós egy szöveg? Hány dimenziós egy kép?"
hogy a képek most még 2d-sek az egy dolog. szerintem ha elérhető árban és kényelmessé tennék a videotelefonálást, akkor gyorsan teret hódítana az is. minden esetre szerintem úgy cirka 10 év múlva már lesznek 3ds holografikus
felületek, de ha azok akkora még nem is, szerinted ennél:
http://index.hu/tech/tudomany/rtdln070518/
a molekula szerkesztős résznél nem vennék szívesen a tervezők, vagy akik használják szívesen, hogy ott lebegne 3d-ben akár csak egy save-gomb vagy bármi toolkiválasztó, vagy egy-egy interface?
"Mekkora információtartalommal bírna egy 3 dimenziós felület egy 2 dimenzióssal szemben - többel vagy kevesebbel? " specku ebben az alkalmazási módban pl. rengeteggel, hogy más irányokból is láthatod amit tervezel az szerintem rengeteget jelent. miért kell mindig mindennél leragadni a szövegnél és a képnél?
"Mennyivel több navigációt igényel egy 3 dimenziós felületen való navigálás (fel/le/jobbra/balra/előre/hátra)" semennyivel. mindegyik csak egy vektor egy egy iránybeli elmozdulás, hogy most az input eszközök "szinte" semmit nem fejlődtek az évek alatt az egy másik téma. erről nem a 3d tehet. azért mert most még kell hozzá egy wsad meg egérmozgatás inverzben vagy sem, az csak egy dolog. később ez állítom baromira meg fog változni és semennyivel nem lesz nehezebb
"Mekkora a felbontása (PPI) egy jelenlegi monitornak - ebből következőleg egy távoli objektum mennyire lesz látható (gondolj a talpas/talpatlan betűtípusok használatára - a képernyőn miért használunk talpatlant)?"
lol azért azt te sem gondolod komolyan, hogy adott esetben a legtávolabbi ablakban futó böngészőképet a távolban fogja kattintgatni bárki is. a lényege pont abban áll, hogy csak körülbelüli képet adjon, ezért is elmosódott és nem kell élesnek lennie. viszont arra már épp elég, hogy látod mennyire van tele vizuális elemekkel és így elsőre észreveszed, hogy erre szükséged van és adott esetben a tizenX ablakból direkt először ezeket lapozod gyorsan végig, mert tudod a képi adatokat gyorsabban feldolgozod mint ha a betüket olvasnád.
a monitorok felbontása meg folyamatosan növekszik. a többség nem csak a nagyzolás miatt de direkte amúgy a nagyobbat veszi. az ellenérvek meg egyedül azok szoktak lenni, hogy drága, sok hely kell neki, nagy a súlya, nem látja be. de ettől még egyre jobban és jobban láthatóak jelennek meg. de a lényeg úgysem itt lesz mert valszeg nem hagyományos pc monitorokon lesznek ezek használva hanem kiosk rendszereknél. ott pedig általában igencsak gyorsan hódítanak teret az egyedi megoldások és általában nagyon is bejönnek a jónépnek.
lehet kardoskodni az újítások ellen de előbb vagy utóbb úgyis eljönnek és amikor pedig megszokja az ember őket akkor pedig jókat mulat az előző évek beszólásain.. -
Mice #23 a másik meg a ubrowse. lehet mondani, hogy hülyeség, meg mi értelme. a dolog pikantériája amúgy nem is abban lenne, hogy exhas fejjel lefele is tudd olvasni az sg.hu-t, hanem az, hogy 3ds környezetben a full honlapot megjelenítő motort jóformán bármilyen objektumra rá lehessen feszíteni-->egy sg-s cikkoldalt egy kockára. most kérdezhetnétek ennek mi értelme van, de ha csak egy kicsit is elvonatkoztattok-->doom3
feltételezem a pda keresgéléstől egy csutka grafkariból következő alacsony mipmapdetail miatt nem csak nekem lett elegem (így meg alig lehetett kiszúrni a földön levő kacatok között), de még ha a kurzor elég béna is volt, szerintem a többség egyetért abban, hogy még ha nem is volt forradalmi de kifejezetten élmény volt, hogy amikor rohangáltunk a bázison akkor a terminálok már nem csak egy statikus jpeg képek voltak hanem végre működtek! lehetett rajtuk kattintgatni még ha nem is sokat.
Anarchy-online
MMORPG játék: hírdetési táblák amiken kezdetben egy statikus jpeg textúra volt, később bejött egy vagy avi-support vagy gif vagy nem tom milyen elvü de hang és képlejátszás-->igaz, most reklámvideók mennek, de az elv a lényeg. a terminálok még ott is a gameinterface-ével vannak 2d-ben kirajzolva, de előbb vagy utóbb azok sem lebegő 2d-s panelek lesznek, hanem azok is ingame 3d-s objektumok mélységadattal-->ergó később lehet ott is használhatóak lesznek a terminálok
ha pedig ezt a kettőt (hang és képi infó fogadása) itt is összekapcsolnák egy ingame html megjelenítővel-->doom3ban pl. a Bonzi Buddyhoz nem kéne external browsert belőni-->és esetleg még a macromédia dolgok is mennének....
innentől már csak egy kérdés, hogy egy akár microsoftos akár másmilyen módon a statikus videófileokat és az élő streameket, a macromediával és a többivel mind egyetlen valamibe egybemosni mint platform (persze a piac ezt semmiképp nem szeretné mert tuti valamelyik cég meggazdagodna a megoldásból ezért nem akarnák a többiek átvenni), de a lényeg az, hogy ha egyszer ez is lezárulna, akkor jóformán minden amit gépen csinálsz futhatna 3d-s környezetben
persze jöhetne a kérdés mi értelme ennyire hajszolni a 3d-t? talán azért mert ha van egy közös platform ezekhez, (mint pl. a vizuális részhez az aero és a novell-es másik guis is) akkor már lenne mihez építeni a kijelzőket és interfészeket amik kényelmesebbé tennék a géphasználatot. ehhez pedig az eltérő tartalmak valamilyen szintü integrálódása mindenképp szükséges.
én legalábbis már várom, hogy valami johny mnemonic és különvéleményhez hasonló megoldás bejöjjön
illetve a másik, hogy ha később meg is jelennének a holografikus kijelzők, akkor a sík, lapos kijelzőkön kívül hengerpalást szerűen is megjeleníthetnék az oldalt, mittomén úgy mint ahogy az újság hajlik amikor beülsz egy fotelba
na most ha részlegesen is, de valamennyire az is a megjelenítendő tartalom hajlítása térben.. -
kvp #22 Az ebay-es keresest nezve en ikabb egy olyan rendszert tudnek hasznalni, ami kepes a listat es a megnyitott oldalakat egymas melle elhelyezni, ugyanis ugy konnyebb valogatni ha egy asztalra mozaikszeruen kirakott kepeket nez az ember. Az altalam javasolt forradalmi megoldasban csak az a gond, hogy ilyet mar az opera is tud... A fogkepek kiemeleset pedig barmilyen html szuro vagy opera widget is kepes szep mozaikszeru mintaba elhelyezni. (veletlenul az opera speed dial pont ezt csinalja a nyitooldalakkal)
A 3d-nek akkor van ertelme, ha tobb oldalt ki tudnank rakni egy ivre. Hasonloan mint a macos vagy a youtube taskbar-ja csak nem egy csikot hanem tobbet is, es mindig a kozepsot nagyitana ki. Erdemes egy gomb belso oldalra pakolni az oldalakat, mivel igy mindig minden oldal a felhasznalo fele fordul. Navigalni a 2d-s kurzornyilakkal lehetne... (a gomb belso es kulso felulete is csak egy specialis 2d-s sik) Ha valaki nem tudja elkepzelni, akkor a regi gombfeju irogepek betumintajat vegye alapul, minden betu helyen egy oldallal, amibe dinamikusan nagyit bele a rendszer amikor kozepre kerul. -
#21 "ez így ebben a formában hülyeség amit írsz"
Olvass utána az ergonómiával foglalkozó szakirodalmakban.
Hány dimenziós egy szöveg? Hány dimenziós egy kép?
Mekkora információtartalommal bírna egy 3 dimenziós felület egy 2 dimenzióssal szemben - többel vagy kevesebbel? Mennyivel több navigációt igényel egy 3 dimenziós felületen való navigálás (fel/le/jobbra/balra/előre/hátra) mint egy 2 dimenzióson (fel/le/jobbra/balra)?
Mekkora a felbontása (PPI) egy jelenlegi monitornak - ebből következőleg egy távoli objektum mennyire lesz látható (gondolj a talpas/talpatlan betűtípusok használatára - a képernyőn miért használunk talpatlant)? -
Mice #20 ez így ebben a formában hülyeség amit írsz. rengeteg dolog van ami mint egy mozdulatsor (exhas egy legyintés) sokkal kevesebb időbe tellik és sokkal természetesebb mint a jelenlegi rendszerek. vannak akik win-ben az egeret úgy használják, hogy a másodperc töredék része alatt 1, max 2 rántással az adott pixelre rántják (magam is) ennek ellenére bár késség szintjén megy még ha nekem kisebb is, de másoknak akik ritkán ülnek előtte több koncentrálásba kerül. vagy sokkal lassabban megy náluk a kurzor, mert lassabban követik figyelemmel az egeret, vagy egyéb-->a jelenlegi rendszer figyelmet von el. agyi kapacitást amit be lehetne lőni másra. aki már kicsit belövi a browserét az már a tabok között is esetleg úgy váltogat meg csinál egyebeket, hogy az egeret jóformán csak a képernyő széléhez rántja, vagy egyéb gyorsító, kevésbé precíz egérhasználatot igénylő módokat keres amivel gyorsabban használja a böngit.
ha csak a különvéleményt nézem ahol a csóka csak úgy hajigálta félre a neki nem tetsző frame-eket már ott látszik hogy mennyivel természetesebb és gyorsabb lenne ha a teljes rendszer tényleg 3d-ben lenne. hogy most még az egerek és billentyűzetek korát éljük és most még ez kevesebb embernek természetes? naés.. a fő lényeg, hogy már legalább feszegetik a korlátokat és nem a 2d-s apinál ragadnak le, hanem lerakják az alapot szoftveresen. innentől meg már tényleg csak annyi a kérdés, hogy mikor jelennek meg emberi árban az intuitívabb input eszközök.
e.g. nem tom hányan próbálták már a 3Dna desktopot. genya mert nem free, de ennek ellenére 3d-s szemügével egész érdekes használni. abból kiindulva meg, hogy már vannak olyan megjelenítők amik alapból képesek 3ds megjelenítésre szemüveg nélkül (csak MÉG csillagászati az áruk) előbb vagy utóbb tényleg a monitor előtt térben fognak lebegni az ikonok és ha az input se egér hanem a kéz lenne, ziher, hogy sokkal gyorsabb lenne mindennél hiszen a kezünket soxor úgy használjuk már, hogy oda se figyelünk rá, annyira megtanuljuk a mozdulatsorokat-->ergó ha kevésbé figyelünk az ablakműveletekre szerintem sokkal könnyebb lesz koncentrálni arra a taszkra ami miatt épp a gép előtt ülünk -
3M #19 Sajnos az általam próbált gépen is furán sokáig (~2 perc) indult (Sempron 3k, 1GB DDR2, Nvidia 6100, Win 2003 R2 SP2), noha töltődéskor se a CPU se a HDD nem zakatolt. Ugyanakkor a működés során minden korrektül ment.
Ami a tapasztalatokat illeti (10 perc repkedés és pár perc állítgatás után): A böngésző IE-re épül, noha a popupkezelés nem az erőssége. Flashes tartalmak nem az igaziak még (a mini képben inaktív) és a váltások a menüsornál nem mindig mentek (de lehet én voltam a béna).
A dolog érdekes, de nem tűnik hasznosnak. Ha lesz időm és támogatja, akkor kipróbálom joystickkal (Ha kicsit jobb lenne az irányítása a gombokkal akkor lehetne versenyezni az ablakok között :D) -
#18 A 3D-nek akkor lesz értelme, ha a neten nem 2D hypertext/php oldalak lesznek, hanem 3D objektek. (pl Home ugye;))))
Addig kb mint a 4 ütemű trabant. -
Mice #17 "az összes link megnyitása, állandóan nyomkodni kell a Vissza gombot vagy külön ablakokat kell megnyitni," lol - az open tab in background az ugye nem is létezik:) 8 év... anyám:)
m.esetre azért kiváncsi vok mit tud -
#16 UBrowser - internet három dimenzióban - kis visszatekintő -
#15 "Ha ezek a feltételek megvannak, akkor már gyorsítaná a munkát a 3D nem lassítaná..."
Mivel a 3D +1 dimenzió, a navigáció +2 iránnyal (előre és hátra) bővül, így +1 dologgal kell foglalkoznia az embernek ami plusz feldolgozási idő, plusz nehézség - tehát a munka lassabban halad.
Meg általában az emberek olyan információk kezelésére használják a számítógépet (az Internetet) amelyek 2 dimenziósak (a "3D-s játékok" a monitoron is csak ál-3D-sek). -
#14 Engem is ez érdekelne, valaki aki letöltötte letudná írni hogy minek ismeri fel? Vagy ha tudja esetleg (vagy megvan említve), hogy milyen megjelenítő engine fut alatta? -
GABOR16 #13 Azért kiváncsi lennék, hogy milyen motort használ a megjelenítésre.. Ha sajátot akkor vajon, hogy áll a szabványokhoz... -
GABOR16 #12 A 3D megjelenítéseknek szerintem akkor lesz különösebben értelme, ha már a gépet egy táblán lehet irányítani egyszerre 2 kézzel.. esetleg valahogy térben a későbbiek folyamán...
Ha ezek a feltételek megvannak, akkor már gyorsítaná a munkát a 3D nem lassítaná...
Szóval ez a technika túl korán érkezett, vagy a vezérlőeszközök késnek.. Így max egy szép demó amit semmire nem jó, csak visszafog.. -
aDannyBoy #11 hányféle fegyver van? :) -
pepe003 #10 Ennek niiincs értelmeeeeee -
Flashy #9 ennek a karatésnek (van Dam) van igaza és ez szinte minden ilyen forradalmi-megújító-látványos-stb dologra igaz az animálva előcsúszómászó vagy előtűnő elemektől kezdve. -
#8 Nekem szépen futott. (1.8ghz Pentium M 512 ram Radeon X600 64 ram.) -
kanesoban #7 Hát, asszem én inkább beindítom a Berylt, és úgy böngészek, oszt' ugyanott vagyok. Csak az gyorsabb meg szebb. :) -
#6 Beszívtál? :D -
#5 Hát én ott egy autót látok meg kékes hátteret, de semmi macskafélét :D -
Worki #4 Az első kép nagyon emlékeztet engem a Leopardra... -
Boroskóla #3 Nálam műxik rendesen,de mégle föl nemtudtam benne mozogni csak az oldalakat jobbra balra pörgetni.Érdekes egy próbálkozás az biztos. -
#2 nekem is várni kellet 2-3 percet mire elindult :p
vicces program, de nem sok értelmét látom -.- -
#1 Hátnemtom, nekem ez amin elinditom befagy...