45
Írj cikket, vagy csak a véleményed egy játékról a megadott szempontok alapján, nem gond ha több írás is van egy játékról, mindenkinek más-más tetszik.
-
#45 -
#44 -
#43 gamepod is -
blackgamer #42 pcguru újra várja tesztek, ismertetők írását -
#41
Mario.
amit szeretek benne:
megy a gépemen
amit nem:
gyenge a grafika
gépigány szinte semmi -
#40 Kb. két hete írtam egy cikket a pclife.hu-nak (kár, hogy azóta se reagáltak rá), de gondoltam, akkor már kirakom.
King Kong
Ki ne ismerné a dzsungel királyát, a híres neves óriásgorillát, Mr. King Kongot. 2005 novembere minden szempontból Kongé volt. Gondoljunk csak a mozifilmre – ami nem kisebb személyiségnek, mint Peter Jackson-nak, a Gyűrűk Ura trilógia rendezőjének a műve -, mely rengeteg nézőt – köztük engem is – a vászon elé vonzott vagy a szintén szép sikereket elért játék adaptációra. Nos, akkor vessük is bele magunkat a stuff kivesézésébe.
A kezdetleges finomságok után (telepítés, különböző beállítások) már indíthatjuk is a játékot. Megjegyzem, hogy egy erősen középkategóriás géppel kezdtem nyomni a kalandot, féltem is, hogy a konfigommal majd diavetítést kapok, de legnagyobb meglepetésemre a játék nagyszerűen futott, úgyhogy az optimalizálás már most előre megkapja a jelest. Mindezt persze azért, mert a grafika GYÖNYÖRŰ! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem elképesztett a sziget monumentalitása, a hullámzó tenger csapkodása, a különféle gusztustalan vadállatok megjelenése. Egyszóval a grafika üt, de nagyot. Persze mindez nem lenne elég ahhoz, hogy egy élvezetes játékot kapjunk, de nálam a hangulat és a játékmenet sem okozott csalódást. A New Game feliratra kattintva egy bejátszást kapunk a mozifilmből, mely elénk tárja, hogyan is jutottunk kis csapatunk társaságában a hírhedt Koponyák Szigetére, ahol a játék bő 95%-a játszódik. Megjegyzem, ez lesz az első és utolsó bejátszás a játékban, ezek után semmi, ismétlem semmi sem fogja megakasztani a játékmenetet. Ezt a lépést ugye már ismerjük a Half Life 2-ből. A pálya legelején egy csónakban találjuk magunkat, amint egy hajóhoz kötve himbálózunk a háborgó tengeren, körülöttünk hatalmas sziklák merednek ki a vízből, és egy borostás hapsi osztja az ukázt. A rövid beszélgetés után már el is indulunk a hatalmas és baljós sziget felé néhány ember társaságában, akik szinte az egész játék során mellettünk lesznek. Ekkor még nem tudunk mozogni, csupán nézelődni, és itt jegyezném meg, hogy hősünk, Jack irányítása nem az FPS játékokban megszokott nézetben történik. Úgynevezett normál állapotban úgy látjuk a világot, ahogy a valóságban. Tehát nincs a képernyő síkjában a kezünk, benne a fegyverrel. Elsőre talán egy kicsit furcsa ez a nézet, de hamar meg lehet szokni. Viszont ha felveszünk egy fegyvert, és támadóállásba állunk (alapból Space billentyű), akkor a már megszokott FPS nézetet üdvözölhetjük. További nehezítés, hogy nincs célkereszt, de eltűnt a képernyőről az életerőnket jelző csík és a lőszer állapotát jelző ikon is, de a realizmus minden tekintetben nő. Apropó, fegyverek. A szigeten nemcsak golyópumpáló barátaink lesznek a segítségünkre, sőt! Takarékoskodjunk lőszerünkkel, mert bizony a játék során elég szűkmarkúak leszünk ebből a szempontból. Sokkal gazdaságosabb, ha az úton-útfélen talált botokat, lándzsákat vesszük magunkhoz. Ezekkel a „kézi szerszámokkal” megbökdöshetjük az életünkre törő rondaságokat, de akár le is dobhatjuk őket. Nagyon mókás, amikor az óriás százlábút egyszerűen felnyársalom a falra. De nem árt vigyázni, mert ezek a kezdetleges fegyverek gyorsan tönkre mennek, és így használhatóságuk is jelentősen csökken.
Mint már említettem, a hangulat nagyszerű. A játék eleji nagy csónakázás bizony figyelmeztet minket, hogy nem lesz egy nyugis túránk. Hirtelen egy nagy szikla csapódik mellénk, mi pedig a parton térünk magunkhoz. Elég elkeserítő látványt nyújt a kettétört csónak, és a lepedővel letakart hulla. De sebaj, kemény fából faragtak minket, irány a sziget! Nagy segítségünkre lesznek társaink, ezt most leszögezem. Például a szemrevaló Ann többször is eljut olyan helyekre, ahová nekünk esélyünk sem lenne, lévén kis barátnőnk artista. Már a kaland elején megtanuljuk, hogyan kell segítséget kérnünk, hogyan használjuk fegyvereinket. Mint már mondtam, társaink nemcsak azért vannak velünk, hogy ne érezzük magunk egyedül, tényleg nagyon hasznosak. Ha például egy folyón kell átúszni, akkor kölcsönösen segítenek egymásnak. Aki átér a folyón, nem fog bután állni, hanem letérdel, és botot nyújt a vízben lévő társának. Ezek az apró, de annál kellemesebb dolgok nagyot dobnak az élvezeti faktoron. És ami nagyon bejött, hogy végre szürkeállományunkat is meg kell tornáztatnunk a továbbhaladás végett. Nézzünk egy példát: állunk a kapu előtt, de egy terebélyes gazerdő virít a továbbjutás tárgya előtt. A megoldás a tűz. Ilyen esetekben valószínűleg lesz a közelben egy tábortűz, kapjunk magunkhoz egy botot, tartsuk a tűzbe, majd vessük a gazba, és tádám! Persze ezen kívül vannak más típusú fejtörők is, de ezeket most nem lőném le. Többször is előfordult, hogy egyszerűen nem jöttem rá a továbbjutás kulcsára, de összességében jó ötletnek találom, hogy ilyen agyafúrt feladatok is kerültek a játékba. Azt azonban sajnáltam, hogy a pályák eléggé reálisak. Látszik, hogy a fejlesztők nem csak a hardcore gamereket célozták meg művükkel, hanem gondoltak a kezdőkre is. Elég egyértelmű, hogy merre kell menni. A sziklafalak szinte ráterelnek a helyes útra, a derékig érő gaz is elzárja az esetleges másik utat.
Persze akcióból sem lesz hiány. Szinte minden sarkon, akarom mondani, mocsárban, vízben, gazban belebotlunk valami jószágba, ami szívesen megkóstolna minket. Ha úgy alakul a helyzet, hogy már nagy pácban vagyunk, akkor se keseredjünk el, rugdossunk, kapálózzunk, még megmenekülhetünk. Izgalomnak sem leszünk híján, a fejlesztők gondoskodtak róla, hogy nem egyszer fogunk lefordulni a székről az izgalom miatt. Példaként felhoznám a T-Rexek előli meneküléseket, melyek a játék legnagyobb izgalommal járó részei. Azonban a cucc sava-borsa magának, a dzsungel királyának az irányítása. Bizony, bizony tisztelt nagyérdemű, többször is előfordul majd, hogy az óriásmajom bőrébe bújva oszthatjuk a népet, akarom mondani, a letűnt civilizáció élőlényeit. Kongot TPS nézetben irányítjuk, és meg kell mondjam, ez így sokkal jobb, mintha FPS nézetben őrjöngenénk. Persze egy ilyen nagy karakterhez méltó ellenfelek dukálnak, így többször meg kell küzdenünk óriás denevérekkel és T-Rexekkel. Látszólag a harc agyatlan egérkattintgatásból áll, de ez korántsem így van. Ha gyorsan le-fel tekergetjük az egér görgetőjét (mousewheel), akkor Kong a magasba nyújtózkodik, megcsapkodja mellkasát, és egy ideig még pusztítóbbá válik. Ilyenkor a képernyő elsárgul, mi pedig nagy vehemenciával essünk neki az ellennek. Kiváló csemegének számítanak ezen felül Kong különböző kivégzési módszerei is, pl. a T-Rex állkapcsának a szétszakítása. Kicsit sajnáltam is, hogy Kongot csak a játék egy kis hányadában irányíthattam.
Hangok terén sincs semmi probléma. A szigeten sejtelmes, már-már bódító zene hallatszik, akció esetén felgyorsul, garantálva a nagyobb izgalmat. A különböző élőlények hangjai is élethűek, valamint nem szabad megfeledkeznünk a szinkronszínészekről sem, akik szintén briliáns munkát végeztek. Nem hiába, a movie-ban szereplő fantasztikus színészek kölcsönözték a játékbeli karakterek hangját.
Plusz pontot érdemel a játék során megnyitható extrák kínálata is. Itt elsősorban a régies sárgás feelinget említeném meg, ami még hangulatosabbá, még eredetibbé teszi a játékot, valamint a múzeumot, ahol nyomon követhetjük hősünk kalandjait egy kiállítás segítségével.
Összességében elmondható, hogy a Peter Jackson’s King Kong – The Official Game of the Movie nagyszerűre sikeredett, nincs okom panaszra. Egyedüli negatívumként a néha kusza játékmenetet és a játék rövidségét tudom felhozni. Aki szereti a kalandokat, na és persze Kongot, az feltétlenül próbálja ki, nem fog csalódni.
Grafika: 9 Hangok: 10 Irányítás: 7
Hangulat: 10 Játszhatóság: 8 Érték: 9
Összesen: 92% Casper
-
blackgamer #39 jah, lusták írni -
#38 kár érte...:( -
#37 Ötletnek jó de mégis kihalt... -
#36 Új game kell =). Játék nélkül nem lehet tesztet írni (tom h vannak most megjelent játékok, de az én érdeklődésemet 1ik se keltette fel...) -
#35 kihal a topik? hol a sok lelkes tester ?:) -
#34 Jó ötlet ez a topik +fav:DDDD -
DJviolin #33 Köszi. :) -
Antrax #32 nagyon fasza -
DJviolin #31 Sziasztok!
Egy saját cikk a saját honlapomon: :)
Flight Simulator X megjelenés és képáradat -
Antrax #30 De először legyen már mit publikálni :)
-
blackgamer #29 én járjak utána? küldj ki pár mailt -
Antrax #28 Pl melyikben tudnám publikálni? -
blackgamer #27 miért nem? -
Antrax #26 Nem kell publikálni... -
blackgamer #25 azért nem volt, mert ilyeneket online újságokban szoktak megjelentetni, nem pedig fórumon :)
ha érzel magadban elhivatottságot akkor keress fel pár gamer oldalt és biztos találsz olyat amelyik szivesen publikálja a leírásodat/tesztedet -
#24 Rainbow Six Vegas
+ vegasi látvány, bődületes grafika
+ cover funkció, és az irányítás
+ professzionális AI
- gépigény
- sztori
- túl homályos, agyon van blurolva
Grafika:10
Zene:10
Játékélmény:9
Összérték 94 % -
#23 Splinter Cell: Chaos Theory
Nem akarom már az egészet bekopizni :) -
#22 Jó topik (jobb mint amiket én nyitok) -
#21 +fav! -
#20 Jól hangzik! -
#19 grat, király lett viszont én nem szeretem az ilyen égmeket, lehet ccer ki kéne próbálnom őket -
#18 meg is hozta hozzá a kedvem :) -
Antrax #17 Tiberium wars (demo)
Amit jónak találok benne
-A régi játékmenet
-Pár generalsból átvett újítás
-Részecskék száma
-Nagyon jól van optimalizálva,jól skálázható engine
-Jó élőszereplős videók
-Hangok
Ami nem jön be
-Árnyékok és AA minősége
-Egységek erő viszonya között túl nagy az eltérés
-A tiberiummal nem kell gazdálkodni
-A siloba kevés "cucc" fér
-Nincs titan a GDI-nál (bár van juggernaut)
-FALAK???????????
-KAPUK???????????
-DEMO
-
#16 bár tőlem maradhat ekkora is, hogy jól látszódjon -
#15 Uh,bocsi, ez nagyon nagy lett, törölje le vki pliz, mindjárt felrakom kisebb betűsben!! :) -
Antrax #14 szép!
grat
Nah én is írok egyet arról amit most tolok (c&c3 demo) -
Antrax #13 Érdekes szereplők = zombik
(viccel) -
#12 Még egy nagyon régi cikkem a gamestar oldaláról:
[nagy]Commandos:Strike Force (FPS)[/nagy
Ki ne emlékezne? Geforces kártyák, péegyes gép a sarokba, és indult a móka.Emlékeztek?Felülnézetes katonák mászkálnak árkon-bokron át, a háromszöget megalázó német látószög. Ez volt a Commandos. Három rész is megjelent belőle, egyszerűen imádtuk. És most jött a negyedik rész, FPS nézőpontból, mely hatalmas újdonságokat hivatott behozni. És hogyan sikerült? A cikk alant megtudjátok!
Történet
Mint már tudjuk, a II. világháború kegyetlen, és körülbelül annyi evvel foglalkozó játék jelent meg, mint égen a csillagok, meteoritok, és különböző égitestek össztömege. De a Commandos legújabb részébe természetesen mi más lett volna: II. Világháború, Franciaország, 1942. Jó, tudom, hogy az eddig megjelent sorozatban mindig ebben az időpontban játszódott, de már megint egy dologról húzzák szinte teljesen ugyanazt a bőrt, ezt azért már jó lenne abbahagyni (ez nem csak az Eidosnak szólt, hanem mindegyik fejlesztőnek, aki már ügyködik egy újabb "izgalmas, és felettébb fordulatos" világháborús játékon.) Szóval a lényeg a lényeg: ugyanott vagyunk, más szemszögekből. A legújabb Commandosba egy kis csavart is tett a történelembe, most nem hozok fel példát, csak egyet szeretnék. Van egy beépített aljas gazember, aki lelövi a pilótát, és átveszi az amcsi gépen az irányítást és szétlő mindenkit, de a fegyvertelen hős természetesen a thompsonnal szembeugrik, kiveszi a kezéből és szétlövi, a gépen csak egyedül marad, és ő lesz "sanyi a király". Ez és ehhez hasonló dolgok vannak az új Commandosba. Hát valakinek ez tetszik, valakinek nem. Én az utóbbira szavazok, valahogy megint az amcsik meg az oroszok A HŐSÖK, bár ez szubjektív vélemény ugyan, de kitartok mellette. A történetből nem szeretnék semmi lényegeset mondani, mindenki tudja (vagyis remélem tudja), hogy mik voltak a háborúban, hogy s mint zajlottak az események.
Új nézőpont, taktikázás
Csapatba dolgozni jó, főleg olyan csapatba, amibe minden tagot TE irányítasz;a Commandos egyik legkellemesebb része a csapatod különböző embereinek irányítása, más fegyverekkel (de nem több). Ritkán van olyan játék, ami FPS nézőpontból próbál hatalmas taktikai lehetőségeket kínálni (jó példa a Brothers In Arms), teljesen eltértek a stratégiától a készítők. A csapatodat jól körültekintően kell irányítanod, mindig megvan az adott feladat. És ennyi? Ennyi. Sajnos nem hozott annyi újdonságot a legújabb rész sem taktikai téren, sem az ellenfelek mesterséges intelligenciáját tekintve. A németek néha észre vesznek a doboz között lévő üres lyukon, néha meg oda se néznek, ha zörrensz valamivel, vagy véletlen lősz egyet. Evvel azt akarom kifejezni, hogy már nem olyan érzésed van, mintha egy Commandossal játszanál, pedig eléggé fel kellett volna kötni a gatyát egy ekkora játéknál, oda kellett volna figyelni minden apró lépésében. Aki viszont nem játszott Commandossal, annak nem lesznek efféle érzései, úgy már sokkal élvezhetőbb a játék.
Grafika, hangok, fizika
Grafika, hangok és fizika terén a játék már nem panaszkodhat. Grafikailag elég szépnek mondható, ha van valami brutális vidikártyád. Ugyan nem fogsz hátast dobni, mint mondjuk a FEAR-nél (ott nem csak a grafika miatt lehetett), de végtére nem lehet annyira nagy panasz rá. A hangok már jól megszokottak, igazából semmi brutális COD1, illetve 2-re ne gondoljatok, szerintem őket nem lehet leverni hangok terén, hisz egy 5.1-el már a valósággal vetekszik. Fizikailag nem lehet panasz, minden német egy fejlövésnél elég nagyot buccan a földre, szóval megvan a fizikai valóságérzet.
saját véleményem
A játék egyik legrosszabb pontja az apró hibák, amik sajnos a játékmenet során egy csokorba gyűltek. Elég rövid, viccesnek tűnő 5 ÓRA alatt végig lehet vinni, ez azért már eléggé gyalázatos, hogy úgy mondjam, és a beépített multiplayer sem igazán hozott lázba. A karakterek mozgása darabos, idétlen bábozásnak tűnik néha. Most azt hiszitek nagyon Commandos gyűlölő lettem, de ez nem így van. Egyszerűen nem ezt vártam tőle. Nem is az, hogy alsókategóriás budget játék lenne, de egyszerűen egy ilyen sorozatnak másnak kell lenni. Ha most nem játszottam volna az előző részekkel, akár 90%-ot is adnék rá a végső értékelésemben, de mivel én régen nagyon szerettem ezt a játékot és nem úgy érkezett, mint hatalmas taktikai FPS, hanem egy "megyek, oszt meghaltok mindannyian" zúzda lett. Hát, örülnék ha a következő részben újra visszatérnének a jól megszokott stratégiázós taktikázós dologhoz. Nem azt mondom, hogy csúfos bukás, hanem (mint mások is mondták): egy egyszerű FPS, lövöldözéssel.
85%
by dienesoft
Érdekes, ma már mit meg nem tennénk egy ilyen játékért ebben az időszakban, amikor az égvilőgon semmi nem akar kijönni PC-re. :) -
#11 írtam máris egy tesztet a második varációval nézve :)
Resident Evil 4 (PC) akció
+ pozitívumok: Hosszú, tartalmas játékmenet, változatos fegyverek, kellő nehézség szint, érdekes szereplők
- negatívumok: kontroller nélkül játszhatatlan (génhibás négykezűek előnyben:D), kopottas grafika, kapkodós átírás PS2-ről
Összértékelés: Talán egy kis odafigyeléssel és gondoskodással egy letisztultabb, kiadásra kiforrottabb játékot kapunk.Viszont ritka a Resident Evil PC-re, ezért meg kell hogy becsüljük :) 86%
Gépigény: Minimum
processzor: 1,4 GHz processzor
memória: 256 MB RAM
videokártya:pixel shader 2.0-ás128 MB RAM-al
Ezen teszteltem
processzor: 2GHz AMD
memória: 1GB ram
videokártya:Geforce 7600GS
saját tapasztalat: Az égvilágon semmi probléma nem volt vele, jóllehet nem is olyan szép, hogy ne fusson.
by dienesoft
-
Antrax #10 Akkor csak annyit változtassunk az első hozzászólásban leírtakon hogy illik a játék neve mellet a stílusát is oda írni... -
#9 sajna nem vagyok anyira szerteágazó játékfan. legtöbb fps t nyomok meg kalandjátékot ami tényleg jó. szóval autósakról meg szimulátorokról már leszoktam. a stratégiákat néha más játékstílust meg nem ismerek... -
Antrax #8 Írhatnék máris tesztet csak először jó tisztázni az alapokat :D -
#7 szupeer! ilyet majd én is fogok csinéni ^^ -
Antrax #6 Rendben kölün lehet szedni felőlem, ha akarod akkor épp meg is írhatnád a szempontokat