Írj cikket, vagy csak a véleményed egy játékról a megadott szempontok alapján, nem gond ha több írás is van egy játékról, mindenkinek más-más tetszik.
  • dienesoft
    #12
    Még egy nagyon régi cikkem a gamestar oldaláról:

    [nagy]Commandos:Strike Force (FPS)[/nagy

    Ki ne emlékezne? Geforces kártyák, péegyes gép a sarokba, és indult a móka.Emlékeztek?Felülnézetes katonák mászkálnak árkon-bokron át, a háromszöget megalázó német látószög. Ez volt a Commandos. Három rész is megjelent belőle, egyszerűen imádtuk. És most jött a negyedik rész, FPS nézőpontból, mely hatalmas újdonságokat hivatott behozni. És hogyan sikerült? A cikk alant megtudjátok!

    Történet

    Mint már tudjuk, a II. világháború kegyetlen, és körülbelül annyi evvel foglalkozó játék jelent meg, mint égen a csillagok, meteoritok, és különböző égitestek össztömege. De a Commandos legújabb részébe természetesen mi más lett volna: II. Világháború, Franciaország, 1942. Jó, tudom, hogy az eddig megjelent sorozatban mindig ebben az időpontban játszódott, de már megint egy dologról húzzák szinte teljesen ugyanazt a bőrt, ezt azért már jó lenne abbahagyni (ez nem csak az Eidosnak szólt, hanem mindegyik fejlesztőnek, aki már ügyködik egy újabb "izgalmas, és felettébb fordulatos" világháborús játékon.) Szóval a lényeg a lényeg: ugyanott vagyunk, más szemszögekből. A legújabb Commandosba egy kis csavart is tett a történelembe, most nem hozok fel példát, csak egyet szeretnék. Van egy beépített aljas gazember, aki lelövi a pilótát, és átveszi az amcsi gépen az irányítást és szétlő mindenkit, de a fegyvertelen hős természetesen a thompsonnal szembeugrik, kiveszi a kezéből és szétlövi, a gépen csak egyedül marad, és ő lesz "sanyi a király". Ez és ehhez hasonló dolgok vannak az új Commandosba. Hát valakinek ez tetszik, valakinek nem. Én az utóbbira szavazok, valahogy megint az amcsik meg az oroszok A HŐSÖK, bár ez szubjektív vélemény ugyan, de kitartok mellette. A történetből nem szeretnék semmi lényegeset mondani, mindenki tudja (vagyis remélem tudja), hogy mik voltak a háborúban, hogy s mint zajlottak az események.

    Új nézőpont, taktikázás

    Csapatba dolgozni jó, főleg olyan csapatba, amibe minden tagot TE irányítasz;a Commandos egyik legkellemesebb része a csapatod különböző embereinek irányítása, más fegyverekkel (de nem több). Ritkán van olyan játék, ami FPS nézőpontból próbál hatalmas taktikai lehetőségeket kínálni (jó példa a Brothers In Arms), teljesen eltértek a stratégiától a készítők. A csapatodat jól körültekintően kell irányítanod, mindig megvan az adott feladat. És ennyi? Ennyi. Sajnos nem hozott annyi újdonságot a legújabb rész sem taktikai téren, sem az ellenfelek mesterséges intelligenciáját tekintve. A németek néha észre vesznek a doboz között lévő üres lyukon, néha meg oda se néznek, ha zörrensz valamivel, vagy véletlen lősz egyet. Evvel azt akarom kifejezni, hogy már nem olyan érzésed van, mintha egy Commandossal játszanál, pedig eléggé fel kellett volna kötni a gatyát egy ekkora játéknál, oda kellett volna figyelni minden apró lépésében. Aki viszont nem játszott Commandossal, annak nem lesznek efféle érzései, úgy már sokkal élvezhetőbb a játék.

    Grafika, hangok, fizika

    Grafika, hangok és fizika terén a játék már nem panaszkodhat. Grafikailag elég szépnek mondható, ha van valami brutális vidikártyád. Ugyan nem fogsz hátast dobni, mint mondjuk a FEAR-nél (ott nem csak a grafika miatt lehetett), de végtére nem lehet annyira nagy panasz rá. A hangok már jól megszokottak, igazából semmi brutális COD1, illetve 2-re ne gondoljatok, szerintem őket nem lehet leverni hangok terén, hisz egy 5.1-el már a valósággal vetekszik. Fizikailag nem lehet panasz, minden német egy fejlövésnél elég nagyot buccan a földre, szóval megvan a fizikai valóságérzet.



    saját véleményem

    A játék egyik legrosszabb pontja az apró hibák, amik sajnos a játékmenet során egy csokorba gyűltek. Elég rövid, viccesnek tűnő 5 ÓRA alatt végig lehet vinni, ez azért már eléggé gyalázatos, hogy úgy mondjam, és a beépített multiplayer sem igazán hozott lázba. A karakterek mozgása darabos, idétlen bábozásnak tűnik néha. Most azt hiszitek nagyon Commandos gyűlölő lettem, de ez nem így van. Egyszerűen nem ezt vártam tőle. Nem is az, hogy alsókategóriás budget játék lenne, de egyszerűen egy ilyen sorozatnak másnak kell lenni. Ha most nem játszottam volna az előző részekkel, akár 90%-ot is adnék rá a végső értékelésemben, de mivel én régen nagyon szerettem ezt a játékot és nem úgy érkezett, mint hatalmas taktikai FPS, hanem egy "megyek, oszt meghaltok mindannyian" zúzda lett. Hát, örülnék ha a következő részben újra visszatérnének a jól megszokott stratégiázós taktikázós dologhoz. Nem azt mondom, hogy csúfos bukás, hanem (mint mások is mondták): egy egyszerű FPS, lövöldözéssel.
    85%

    by dienesoft

    Érdekes, ma már mit meg nem tennénk egy ilyen játékért ebben az időszakban, amikor az égvilőgon semmi nem akar kijönni PC-re. :)