86
Fallout,Wizardry,Ultima és M&M nyomán járva ?
  • Esrohnoil
    #86
    Nekem mondjuk hasonló stílusban a Siege of Avalon jött be, de ott aztán el lehet molyolni a karakterfejlesztéssel, meg a cuccokkal.
    pl. egy lovagra tehetsz egyidejűleg vmi posztó v. bőrvértet, arra láncinget, aztán láncszoknyát, lábvértet, csizmát, mellvértet, karvédőket, kesztyűt, vállvédőt, láncsisakot, majd arra rá lemezsisakot, emellett lehet pajzsa is, köpenye, és még egyéb apró kiegészítők...
  • Zóanagyvarázsló
    #85
    A grafika a baldur's gate 1-ével vetekedik :P Ami nem is volna baj, csakhogy más évet írunk :)

    Ezt kár idekeverni, független fejlesztésről van szó, bőven elég neki egy ilyen funkcionális grafika, szeritnem teljesen rendben van.

    A többiben részben egyetértek, tényleg csak hack'n'slash az egész, akként is érdemes leülni elé. (Persze a fejlesztők RPG-t ígértek, hát ez van. Legalább terjedelmes demót adtak ki.) Szerintem demó alapján szórakoztató (ha összességében csalódtam is benne), de ahhoz ezeket a hibákat el kell neki nézni. Jobban kivesézve egy sor AAA+ játékban is találni furcsaságokat, vitatható dizájneri döntéseket.
  • Szabi84
    #84
    Itt van a 2. része!
  • Larvin
    #83
    Na belenéztem a játékba. Elmentem 3. szintig aztán lemondtam a további "élménykeről"
    Előszöris ez egy tipikus hack&slash, diabloklón. Jöhetnek itt az rpg beharangozókkal, de egyszerű dungeon-ok szörnyekkel teleszórva. A felszíni táj is egy dungeon csak zöld. Nem lehet a fáktól közlekedni. Marha nehéz tájékozódni, mert kicsi a képernyő és kis területet látsz be.
    A legrosszabb az egészben az irányítás. Az egért folyamatosan nyomni kell és harc közben minden ütésnél kattintani (nem elég kiadni a parancsot, hogy támadj). Kevés játék után marhára fárasztó.
    wasd irányítást nem ismer, csak az egérrel adhatod ki az irányt és azt is folyamatos nyomvatartással, mert, ha elengeded leáll a karakter.
    Nagyon kevés npc-vel találkoztam, annál több értelmetlen monstával. Mi a francot keres az erdő közepén egy hadosztálynyi szalamandra??? Denevérek, éjjel nappal. A napszakok olyan gyorsan váltakoznak, hogy egy teljes napba kerül egy a szintedhez közepes erősségű monsta legyilkolása. A pihenéssel feltöltődik az energiád, de az életerőd felét újra elveszíted, mert rádspannol a game 3-4 monstát. A ládák random dobják a tartalmat, így előfordulhat, hogy bizonyos kariknak szinte lehetetlen megoldani egy-egy pályarészt. Pl, lemérgeznek és sehol nem tudsz ellenszert találni a dungeonban.
    A grafika a baldur's gate 1-ével vetekedik :P Ami nem is volna baj, csakhogy más évet írunk :)
    A küldetésekben nem tapasztaltam a többféle megoldási lehetőséget: "Hozd vissza, mert elvesztettem-csihipuhi-loot"

    Pozitívumok: tetszett, hogy a szörnyek egymásra is rátámadtak, így lehetett alkalmazni a apocalyptós párduc trükköt, kb ennyi pozitívum

    Összegezve: ez egy marha fos játék, pénzt nem ér, sőt aki manapság erre pénzt áldoz, az meg is érdemli :)
    Igaz, hogy már nem mai játék, de tavalyi!!! és hát találni a neten ennél jobb ingyenes játékokat is.
    Jövőre jön ki a második rész, nem várok sokat tőle.
  • Randal
    #82
    Kijátszottam ezt a "csodás" kis játékot. Nem mondom, hogy rossz időtöltés volt, mert érdekesen indult a dolog, de őszintén szólva semmi, de semmi történet nem volt benne, ráadásul a küldetések száma is irtózatosan kevés.
  • Randal
    #81
    ööö, biztos:)

    Őszintén szólva nemtom,h ogy lesz-e Book II, mert maga a játék hiába élvezetes, csak a kardozós stílust nyújtja eddig, ennyi pénzért, meg beszerezhető bármelyik Dió vagy akár az egész NWN I cuccos. A többit nem is említve. És még grafban, sőt, eddig bármiben odavernek ennek a cuccnak.
  • DarkHorSe
    #80
    8as szintu necro vagyok, es azzal tamadok amit a kezdo hazban talaltam :P
  • Randal
    #79
    Gondolom a többi városban:)
    Odáig még én se jutottam el:)
    Blackwatert emlegetig, hogy ott lehet.
  • DarkHorSe
    #78
    Aridellen kivul merre lehet meg vasarloni?
  • Randal
    #77
    :D:D:D

    Az első szinten, csak a határokat jelzi barna folttal. További szinteken pedig már azt is jelzi, hogy erdőben mászkáltál-e, van-e tárgy a közeledben ill. ehhez hasonlók lesznek.
  • [Jakuza]
    #76
    Hat nekem 5os szintu de eddig nem nagyon vettem eszre, hogy valami is megvaltozott volna rajta.
  • Esrohnoil
    #75
    Van térkép, még a demóban is.
    Az h. milyen részletesen látod, az attól függ, h. mekkora a térképészet skilled. :D
  • Randal
    #74
    Igaz, a szerepjáték elemeket ki is felejtettem.
    Mivel ez egy sorozat lesz, ill. én még valamennyire az elején járok, így a nagymértékű ismertető elmaradhat, de azért vmiféle bővebb háttérinfót csak gyűjthetne a karakter. Nem igaz, hogy a város fontosabb emberei, csak ennyit tudnak elmondani. Itt azért lehetett volna kicsit több infót mutatni az embernek.
    De majd még emglátjuk mi sül ki belőle.
  • Zóanagyvarázsló
    #73
    Néhány mondatot sikerült rosszul (félig) átszerkesztenem menet közben, azért talán az érthetőség nem csorbult.
  • Zóanagyvarázsló
    #72
    "Nem tudom, hogy ez csak a Book I-re vonatkozik, vagy a többire is, de ez sok."

    Sajnos csak a Book I-re, én is sokallom. Pláne ha abból indulunk ki, hogy elvileg 20 óra a fő történetszál, további 20 órát pedig a mellékküldetések tesznek ki. Ez talán nem kevés, de nem is sok, figyelembe véve, hogy milyen előképekről (Wizardry, Ultima, M&M, Fallout) is van szó, nem igazán látom a beígért HC cRPG-t a játék hosszát tekintve sem. Persze érthető, hogy kiadók nélkül úgymond epizódoként, kötetenként adják ki, de az ár akkor is magas.

    A szerepjátszás mellőzése viszont nagyon zavar. Igaz, még csak néhány órát töltöttem vele, de több köze van eddig a játék leginkább átmenet egy körökre osztott hack'n'slash és egy komolyabb cRPG között, ráadásul az előbbihez áll közelebb. Kellemes, nosztalgikus és jó játék, remélem tavasszal már olcsóbb lesz, mert azért szívesen támogatnám a fejlesztőket.
  • Randal
    #71
    Kijött az új patch (1.02), meg egy kis kommentet is teszek ide.

    Játszogattam a játékkal még többet és eléggé elhaladtam talán a játékban.
    Na jó, ez egy kicsit túlzás, azt hiszem 4.-6. szint körül lehetek.


    Pozitívum, hogy könyvekből is lehet képzettségeket tanulni, ill. egyet-kettőt küldetés jutalomként kapunk meg.
    A játék során rengeteget kell táborozni, hogy felgyógyuljunk a sérülésből, mert a játék eddigi szakaszáig igencsak pénzszűkében voltunk.
    A Quick Travel menüt jónak találom, így nem kell sokat császkálni, hogyha el akarjuk adni a cuccainkat.
    A cuccokkal viszont az a gond, hogy radom dolgok. Így jónéhányszor (szinte mindig) csaltam, hogyha egy ládát kellett kinyitni vagy egy zsákot kellett megnézni. Érzésem szerint különben a játék nagyon-nagyon nehéz lenne, és szinte a játékidőnk nagy részét táborozgatással töltenénk ill. ennek ügyeskedésével, mivel senki se szereti ha a táborozás közepén banditák avgy más hasonszőrű lények támadják meg.

    Néha az az érzésem van, hogy egy-egy küldetés furcsa módon visszaköszön más játékokból, pl. NWN-ből. Igaz mára szinte mindenféle küldetéstípust kimerítettünk, de azért valamilyen szinten lehet beléjük apró kis
    csavarokat vinni.
    Eddig én megpróbáltam mindig jóként cselekedni, természetemből kifolyólag, de remélem ennek lesznek hátulütői, úymint kiderül, hogy egy gonosz nem gonosz és engem jól átvágtak, de nem olyan szinten, hogy hopp, most vissza kell mennem és szétgyakni a megbízóm, hanem a tettemmel éppenséggel sokkal több gondot zúdítottam a nyakamba. Tehát intrikát akarok, nem keveset:)
    Remélem Michal atya vs. beteg ember kapcsolata is ilyen és nem egyszerű fordulat.

    A játék hibájának tartom a nem éppen létszükségletű tárgyak tárolásának módját, vagy én nem jöttem még rá, hogyan is kellene, de bosszantó, hogy egy ládába csak adott mennyiségű cuccot tudok belezsúfolni.
    Másrészt ha a különböző italok és tárgyak összepakolhatók egy kockába, akkor nem értem, hogy a tekercseket miért nem lehet. A páncéloktól ugyanezt nem várom el, de a tekercsektől igen.

    Mindenesetre tizenórai játék alatt eddig jó benyomást tett rám és "talán" sikerült elkerülnie azt mint az NWN-nek, hogy már csak azért csináltam, hogy lássam milyen cuccot kapok. Mivel a sztorija nem fogott meg.
    Itt még nem tudom mi lesz, majd kiderül.

    A legnagyobb hibának, vagy képzavarnak viszont a játék árát tartom. Barátok közt is (a Géza a megmondhatója) soknak tartom azt a cirka 30-40 dollárnyi árat, amiért akárhogy nézzük egy grafikailag felturbózott vérprofi játékot lehet itthon vagy akár külföldön venni ( igen, tudom, hogy mostmár olyan 10 körül vannak, de a pár hónaposak vagy a fél éves játékok kerülnek ennyibe).
    Nem tudom, hogy ez csak a Book I-re vonatkozik, vagy a többire is, de ez sok. Mégha a fele lenne is egy kicsit soknak tartanám. Vagy csak én nem vagyok tisztában az árakkal???

    Bevezetésnek ennyit, remélem vitaindító és érdeklődésfelkeltő volt:)
  • [Jakuza]
    #70
    A talalati eselyt a pancelzat lerontja.
    Amugy a Dexterity es a Speed-el lehet emelni a ToHit erteket, igy nagyobb lesz a talalati esely.
  • Randal
    #69
    szerintem buktad. Vagy nézz vissza esetleg, hátha lett új populáció.
    De pl ajánlatos minden egyedi tárgyat elraktárzni vhol.

    vki használja a dodge képességet? én felvettem, de nem igazán látom hasznát. főleg hogy fejlesztési pont/százalék arányos.

    Másik ami idegesítő, az a harc. A banditák és szinte mindegyik rendre tud sebezni, mikor én átlag 7-12-ket ütök rajtuk, de nem mindig talál. Ők meg valamikor folyamatosan sebeznek kisebbeket.
    Érdekes, hogy a harc egyszerűbb velük, ha beállsz olyan helyre, ahol 3 oldalról védve vagy. Persze ez harconsál igaz:)
  • Lord Zax
    #68
    Sziasztok!

    Elkezdtem játszani, nagyon tetszik, imádom az ilyen játékokat, de
    elakadtam benne már az elején a történetnek.
    Elösször elkalandotam mindenfele és kis kalandokat csináltam, igy a centre woodban vagy hol kinyirtam egy darász populáciot mindenestöl, királynövel, az dobott egy stinget el ai adtam joáron. Namost elkezdtem a storyt, és abban ezt a stinget kéne vinni bizonyitéknak vkinek, de eladtam már, és az árusnál sincs, ilyenkor mivan? Valami megoldás?
  • Szabi84
    #67
    tényleg
  • Zóanagyvarázsló
    #66
    A demóban is van, hidd már el, hogy skillfüggő!
  • Szabi84
    #65
    A teljesben van térkép! Jééé!!!
  • Zóanagyvarázsló
    #64
    Oda is lehet őket csalni az ajtóba, aztán jól rájuk csukni :)
    Mondjuk így némileg kevesebb XP jár.
  • Randal
    #63
    Ja, megnéztem a játék árát.
    30-40 dollárt kiadni ezért picit sok...
    Ha mondjuk fele vagy negyedennyi lenne, akkor okés. De így?
  • Randal
    #62
    Hopp. van hozzá már patch is:)

    http://basiliskgames.com/patches/eb1_101_update.exe

    A fórumban el lehet ovlasni miket javít.
  • Randal
    #61
    Jaja. Szépen fut:)
    Viszont már az elején kapunk nehéz küldetéseket. Gondolok itt a kovács pincéjre.
    Az arany gekkókat vagy miket le se bírom csapni.
    Na, majd még rohangálok kicsit körbe körbe:)
  • Zóanagyvarázsló
    #60
    Nálam megy full screenben gond nélkül. A 'Screen Preference' opciónál gondolom próbáltál állítgatni, sok lehetőség úgysincs ott.
  • [Jakuza]
    #59
    Sikerul nektek full kepernyos modban elinditani ?
    Mert en barhova allitom, mindig marad a windowed mod.
  • Szabi84
    #58
    Én csak a demoval nyomtam, ott nincs térkép, de a fullrol készitettt képeken van, ezért gondoltam!
  • Randal
    #57
    Tapasztaltabb vagyok:)
    Csak elfelejtettem, hogy gondoltam a lockpickre:)
    Akkor valszeg nekem a full van, mert császkáltam egy kicsit jobbra-balra és enged más területre is átlépni.
  • Zóanagyvarázsló
    #56
    Ha kezdő pontról nagyjából délfelé indulva kiírja, hogy meg kell vsásrolnod a játékod, hogy továbbmehess (vagy bármerre, amerre limitálva van), akkor a demóval játszol.

    A lockpick skill használatához nem árt lockpick is. Nekem a rogue-om talált már az elején a kasztfüggő pakkban, de az nem sok, a kocsmárostól lehet még venni, ha magas a skill, akkor úgyis ritkán törnek. Azt hittem, hogy tapasztaltabb szerepjátékos vagy ;)
  • Randal
    #55
    Szóval azért van ott az az üres doboz oldalt:)
    Na látod, azt nem tudtam, hogy külön skill kell hozzá. banyek.

    Amúgy meg még mindig nemtom, hogy én most a demóval vagy a fullal játszok-e:)

    Mert a demó az elméletileg 60MB, ez meg 100MB-os exe.

    Ha már skillek. Mijé nemtom használni a lockpick skillt? Miért kell állandóan feltörnöm a ládákat? Elvesznek a jó kis fegyvereim:(
    Igaz, van egy kút a kezdésnél ami mindig felnyom maxra, azt verem ököllel a ládát.:)
  • Zóanagyvarázsló
    #54
    Úgy néz ki, hogy nincsen neki :)

    Mondjuk én még sajnáltam rá költeni, majd szerzek útközben máshogyan, megvagyok addig térkép nélkül.
  • [Jakuza]
    #53
    Egyaltalan van Carthography skilled ? :D
  • Randal
    #52
    Sorry:D
    Miért nem raktad be kedvencekbe?:)

    Szabi84: Amit torrentről lehet tölteni 100MB-os cucc az a demó vagy a full?

  • [Jakuza]
    #51
    Most szoltok csak, hogy megjelent amire mar evek ota varok ?
    Szegyeljetek magatokat. :D
  • Szabi84
    #50
    elvileg van térkép, csak a demoban nincs
  • Randal
    #49
    Megtaláltam én is:)
    A sreenshotok alapján nem a legjobbra számítottam, de feltelepítés után kellemeset csalódtam.
    Viszonylag szép grafika, kicsit sablonos kezdés (lényegtelen) és uccu neki.
    Toltam vagy 15-20 percet, hogy megnézzem az irányítást, ilyeneket.
    A Walk Lock jópofa ötlet, de a kattintok-odamegy jobb lett volna vagy legalább kurzorgomb irányítás is lehetne:)
    Amit marha nagy hiányosságnak tartok, az a térkép. Mi az, hogy nincs térkép? Ez borzalom.
    Ami viszont plusz pont, hogy a fegyverek elhasználódnak.
    Nekem Falloutok helyett Arcanumra hajaz, ami külön pozitívum.
  • Esrohnoil
    #48
    Nah, az aminek gondoltam. :)
  • Zóanagyvarázsló
    #47
    Egyetértek. Egyébként a fejlesztőktől meg lehet rendelni CD-n is a játékot, csak sajnos az extrák is mind digitálisak.