221
  • akiroftlosz
    #221
    hát van benne valami h féltik a börüket
  • kukacos
    #220
    Hajaj, akkor kell igazán, mert jönnek a kölkök... sajnos, mint valaki valahol megjegyezte, az életet fordítva kellene élni: fiatalon nincs pénzünk, pedig akkor kellene és tudnánk élvezni az életet, mire öregek leszünk, lesz pénzünk, de már nem tudjuk élvezni.
  • BiroAndras
    #219
    "Szerintem meg 10 emberre 10 autó többet közlekedik (és így szennyez), mint ha 1 taxi szállítaná haza a 10 embert, mert a taxis tudja úgy szervezni az útját, hogy ne menjen üresjáratban (visszafelé is hoz valakit)."

    Nem. A saját kocsi soha nem megy üresjáratban, a taxi viszont gyakran, bármilyen jól is szerveznek (amikor én kértem taxit, mindíg üresen érkezett).
  • BiroAndras
    #218
    "Elmész, megnézed, kiválasztod ÉS házhozszállíttatod. Akár minden terméken egyesével ellenőrizheted a szavatosságot."

    Ilyen létezik egyáltalán? A tesco-ban vásárolt cuccaimat elviszik nekem?
    Mondjuk én nem bíznék egy ilyen szolgáltatásban, csomó probléma lehet velük. Pl. megsérül az árú szállítás közben (pl. tojás), vagy nem minden érkezik meg, esetleg későn, stb.
    Szerintem nagyságrenddel egyszerűbb saját kocsival menni.
  • BiroAndras
    #217
    "15-20 körül 3 szobás lakás? Az olyan is. Az én 1+2 fél szobás panelem 11-12 milka körül van."

    Persze ennyiért nem palotát kapsz, csak normális lakást. A te logikád szerint egyébként se szabad +10 milkát kiadni egy kicsit nagyobb és kicsit jobb lakásért.

    "Ráadásul az emberek többsége nem tud 30 milliót leperkálni harmincévesen, szóval hitelből veszi a lakást."

    30 évesen nem kell még nagy lakás.
  • kukacos
    #216
    Valahogy nem hiszem, hogy pl. a pizzafutár egyetlen pizzával rohangál a konyha és a lakásom között... és persze, ennek is vannak hátrányai.
  • kukacos
    #215
    Szerintem meg 10 emberre 10 autó többet közlekedik (és így szennyez), mint ha 1 taxi szállítaná haza a 10 embert, mert a taxis tudja úgy szervezni az útját, hogy ne menjen üresjáratban (visszafelé is hoz valakit). De mint mondtam, a taxit a BKV-vel kell párosítani, sehol sem állítottam, hogy a városi közlekedést elegendő lenne kizárólag taxival megoldani.
  • kukacos
    #214
    Elmész, megnézed, kiválasztod ÉS házhozszállíttatod. Akár minden terméken egyesével ellenőrizheted a szavatosságot. A netes rendelés persze még jobb menne, de nálunk ez még egyelőre nem működik.
  • kukacos
    #213
    15-20 körül 3 szobás lakás? Az olyan is. Az én 1+2 fél szobás panelem 11-12 milka körül van. Ráadásul az emberek többsége nem tud 30 milliót leperkálni harmincévesen, szóval hitelből veszi a lakást.
  • mrzed001
    #212
    Ha belegondolsz a házhozszállítás környezetvédelmileg még rosszabb.
    Miértis?
    Elkocsikázok egy boltba, veszek ami ott van, megyek a közelében lévő következőhöz, ott is veszek ami kapható, ....
    Ellenben ha rendelem, akkor az első helyről (út oda-vissza), második helyről (út oda-vissza) ... sokkal többet mennek összesen, mint mennék én (persze lehetne csoportosítani, hogy akkor a környékemre egyszerre hozzák ki, de ez csak akkor működhetne, ha >30% így vásárolna, ráadásul mivel abszurdisztánban élünk még akkor sem) :pp
    Ráadásul, hogy milyen sz.rt is hoztak az ugyebár csak miután elment kicsomagoláskor derül ki :pp
  • BiroAndras
    #211
    Egyébként még 1 dolog:
    A forgalom és a környezetszennyezés szempontjából a taxi rosszabb, mint a saját autó. Ugyanúgy 1 ember/kocsi az arány (a sofőr nem számít, mert ő csak miattam ül bent), viszont megy üresjáratban is, amikor értem jön, meg amikor visszamegy.
  • BiroAndras
    #210
    "Házhozszállításról hallottál már?"

    Azért a hétvégi nagybevásárlásra nem igazán jó. Legalábbis magyarországon. Még ha esetleg az árúházak árlistája fent lenne a neten, akkor elvileg lehetne. De akkor is van pár termék, amit az ember megnéz, mielőtt megveszi. Pl. a szavatossági időt nem árt nézegetni.
  • BiroAndras
    #209
    "20 milkáért Bp-en kb. egy 60-70 m2-es tömbházbeli lakást tudsz venni. Én nem szeretném másfél szobában felnevelni a gyerekeimet. Egy alap családi ház egy kijebb eső részen is minimum 50 milka."

    Mivel épp lakást is keresünk, van fogalmam az árakról. 10 körül már van 2-3 szobás panel, aminek csak az a baja, hogy a rezsi nagyon magas.
    15-20 körül már van normális 3 szobás lakás is.
    30 körül már egy nagy családnak is megfelelő 4-5 szobás is van.
  • kukacos
    #208
    20 milkáért Bp-en kb. egy 60-70 m2-es tömbházbeli lakást tudsz venni. Én nem szeretném másfél szobában felnevelni a gyerekeimet. Egy alap családi ház egy kijebb eső részen is minimum 50 milka.

    A "nekem megéri" érvvel - mint írtam - lényegében nem lehet mit kezdeni. Bemutattam, hogy pénzügyi szempontból irracionális, hogy neked "megéri", próbáltam érzékeltetni, mennyire pszichés faktorokon múló döntés és birkamentalitás. Mutattam egy példát, hogy másra is el lehet költeni (lakásra). Ha mindezek ellenére is autót veszel, akkor iszonyatosan sokat keresel, és légy boldog vele. Mindesetre a dugókat nem a hétszámjegyű fizetésű topmanagerek okozzák, mert szerencsére nem sok ilyen piszok gazdag ember van Budapesten sem.
  • kukacos
    #207
    Házhozszállításról hallottál már? Most se túl drága, de ha senki sem használna autót, közel ingyen adnák. Ja és persze taxi, taxi és taxi.
  • dez
    #206
    Khm, azért vigyázz, nehogy meglássák a munkaadóid, hogy egész nap itt vitázol... Mert azt hiszem, újragondolják az órabéred... :P
  • BiroAndras
    #205
    "nem 3-4 családnak vettél lakást, hanem 3-4 családnak vettél egy minimális induló kuckót Bp-en, ahol megalhat. Azért 20-40 milka Bp-en is elég jó lakást jelent."

    20 milka az már egy jó lakás egy kis családnak. Szóval 80 milka az 4 lakás.

    "Ha az autó neked egy picit sem státusz, akkor miért érvelsz azzal, hogy elég sokat keresek hozzá, hogy megengedhetem?"

    Eccerű :
    Az autónak van egy halom egyértelmű előnye (kényelem, gyorsaság, szabadság, stb.). A legnagyobb hátránya meg az, hogy drága.
    Tehát, amennyiben a hátrány kevésbbé fáj, mint amennyit ér az előny, akkor meg lehet venni.
    Az meg hogy az adott havi költség mennyire fáj, erősen függ attól, hogy a fizetésedből átlagban mennyi marad, miután minden szokásos dolgot kifizettél.
    Nekem ez az érték elég magas ahhoz, hogy simán beleférjen egy autó.
  • mrzed001
    #204
    Én igazából azt sajnálom, hogy az autómentes városok lehetősége fel se merül szinte senkiben, pedig teljes mértékben megvalósítható volna
    Na azért megnézném hogy mész el bevásárolni az asszonnyal kocsi nélkül merthogy pölö iszonyat távolságokat kell menni egyes dolgokért és elég nehéz ha egy helyen vásárolsz előre egy hétre/hétvégére (egy pillanatra felvillant bennem a biciklivel/BKV-val nagybevásárlás rémképe és kerülgetni kezdett a röhögőgörcs )
  • kukacos
    #203
    Gratulálok, sikerült magadnak bebizonyítanod, hogy egyáltalán, semmire sem érdemes spórolni :)

    A többire meg címszavakbam: nem 3-4 családnak vettél lakást, hanem 3-4 családnak vettél egy minimális induló kuckót Bp-en, ahol megalhat. Azért 20-40 milka Bp-en is elég jó lakást jelent. Hitlert arra írtam, hogy léteznek olyan emberek, akiknek az értékrendjét alighanem te is szélsőségesnek ítéled, tehát a szubjektív ítélet nem jelenti azt, hogy az önmagában biztosan helyes akár a tágabb, akár a szűkebb közösség szempontjából nézve, és nem lenne érdemes azt megpróbálni megváltoztatni. A dugó fáj nekem is, mert ha BKV-s busszal megyek, az is elakad (szerencsére általában ilyenkor tudok villamosozni is). Ha az autó neked egy picit sem státusz, akkor miért érvelsz azzal, hogy elég sokat keresek hozzá, hogy megengedhetem? Ha racionális döntés lenne, ez fel se merülne, legalábbis nem egy olyan beruházásnál, amire anyagi erőforrásaid kb. 20-25%-át elköltöd egy 200-as nettó fizu mellett is. A fizetésed bármelyik másik negyedének elköltését alighanem ennél jóval alaposabban megfontolnád.

    Na mindegy, eléggé szélmalomharc egy fórumon keresztül autóval fertőzöttet meggyőzni. Azért remélem mondtam egy-két elgondolkodtató dolgot.

    Épp most kaptam egy reklámot, ami elég jól mutatja, hogy mennyire kórosan autómániás a társadalom. Persze a termékeket a reklámok bevallottan azért bálványozzák, hogy manipuláljanak, de egy másik esetben sem sikerült ez jobban, mint a gépkocsi esetében.

    http://www.zippyvideos.com/1437970773196276/civicchoir_3681/

    Én igazából azt sajnálom, hogy az autómentes városok lehetősége fel se merül szinte senkiben, pedig teljes mértékben megvalósítható volna és végtelen sok előnye lenne a mai állapotokhoz képest. Egyetlen kereskedelmi lobbi érdekei mellett sem áll ki ilyen egyöntetűen, önként és dalolva a társadalom. Az autó rátalált egy kapaszkodóra a pszichénkben, és belebetonozta magát a környezetünkbe.
  • BiroAndras
    #202
    Most látom, hogy ez lemaradt:
    "tekinthetnéd úgy is a BKV-t, mint egy napi 40 perc elfoglaltságot igénylő munkahelyet, ahol 3600 forintos órabért fizetnek. Elvállalnád?"

    Szóval, az a különbség, hogy az egyik bevétel a másik kiadás.
    Az egyik oldal arról szól, hogy mennyi pénzzel gazdálkodhatok, a másik meg arról, hogy ezt mire költöm (beleértve a rövid- és hosszútávú kiadásokat/befektetéseket).
    Ha kevesebbet költök, az nem ugyanaz, mintha többet keresnék. Ugyanis ha a megspórolt pénzt nem költöm el, az olyan, mintha kevesebbet keresnék, az meg nem poén. Ha meg elköltöm másra, akkor viszont nem költök kevesebbet, csak átcsoportosítom a kiadásaimat.
  • BiroAndras
    #201
    "Ahhoz valóban nagyon sokat kell keresned, hogy az esetleg érkező 2-3 gyereked mindegyikének budapesti lakást tudj venni."

    Ez nem számít. Ha az egész casládot nézem, akkor tök mindegy, hogy ki fizeti a lakást. Ha én megveszem a gyerekeimnek, akkor nekik lesz "felesleges" pénzük, amit pl. autóra fognak költeni.

    "Az egész együtt Bp-en minimum 80 milka."

    De akkor az én egy szem keresetemből 3-4 családnak vettem lakást. Azért ez nem így működik.

    "Egész életedben úgy 20-40 milliót dobsz ki autóra."

    És?

    "Szerintem a lakás sokkal lényegesebb kiadás"

    Albérleteben is el lehet lakni, ha van kivel megosztani a költséget. Ez kb. olyan, mint taxizni autó helyett.
    És a lakáshoz képest a kocsi nem nagy tétel, nem ezen múlik, hogy van-e lakása az embernek.

    "Hitler is teljesen racionális volt a saját értékrendje szerint."

    Na azért ne akarjál már hozzá hasonlítani.

    "tekinthetnéd úgy is a BKV-t, mint egy napi 40 perc elfoglaltságot igénylő munkahelyet, ahol 3600 forintos órabért fizetnek. Elvállalnád?"



    "az autó státusz neked is."

    Nem. Az autó egy közlekedési eszköz.

    Egyébként mért akarsz engem ennyire lebeszélni? Mért fáj az neked, hogy én autóval járok?
    - Dugót okozok?
    Ha te nem jársz kocsival, akkor az neked nem fáj.
    - Környezetszennyezés?
    A puszta léted is szennyez, mivel CO2-t lélegzel ki. Ha fűtessz, világítassz, vagy a TV-t nézed az is szennyezi a környezetet. A modern kocsik meg már messze nem olyan rosszak, mint régen. És 10-20 éven belül már elterjedtek lesznek az alternatív energiaforrások, amik töredékére csökkentik a szennyezést.
    És azt megígérhetem, hogy amint emberi áron hozzá lehet jutni megfelelő minőségű és teljesítményű "zöld" kocsikhoz, én olyat fogok venni (pl. az elektromos motoroknak sok más előnyük is van).
  • BiroAndras
    #200
    Ilyenre gondolsz?
  • mrzed001
    #199
    A magasvasút állítólag iszonyú hangos.
    Így a 21. század kezdetén inkább már a mágnesvasútban kellene gondolkodni (mivel a sín felett lebeg, így hangtalan)
  • mrzed001
    #198
    Miért is kell BP-re jönni?
    Nos én megyeszékhelyről jöttem, ami csak egyel rosszabb mint BP, de asszony kisvárosból. Ott annyira gyenge volt az oktatás, hogy szinte behozhatatlan hátránnyal indult, és ez máig kihat.
    Aztán szakosodásnál megint ott a gond, hogy olyan suli ott nincs, tehát irány a koli (ami szar, igénytelen ....).
    Aztán fősuli/egyetem után (közben) már melót kell keresni, meg albérletet (ez megint csak BP-en megoldható, máshol nehéz)
    Állás megint csak nagyrészt BP-en van, és ha már a felsőoktatással nem került fel az illető BP-re, akkor szinte lehetetlen (az ugyebár nem úgy megy, hogy felmegyek és rögtön van meló meg albérlet, meló nélkül albérletbe menni piszok rizikós, melót meg nehéz úgy találni hogy minden interjúra felutazik).

    Szóval azért kell feljönni BP-re, hogy ezt a harcot a mi csemetéinknek már ne kelljen megvívniuk ....
    És ezért vagyok én mérges ezekre a festett(szőke)zöldekre. Az ő feladatuk ugyanez lenne, megvívni a csatákat előre a gyerekeink helyett a környezetért(élettérért). És pont ez az amit a legritkábban tesznek

  • valamit
    #197
    mondok egy alternítvát, ami sok (külső) városrészben olcsóbb lenne (ergo valszeg hamarasbb meg is valósulhatna) mint a metró: magasvasút
  • kukacos
    #196
    "Ami sokkal drágább, mint ha saját kocsival járnék."

    *sigh* csak olyankor kell hívni, ha későn mész haza...

    "A pénz nem cél hanem eszköz (legalábbis nekem). Van adott mennyiségű lóvé (szenrencsére nem kevés), amit vagy elköltök, vagy gyűjtöm. És ha gyűjtöm, akkor mire? Milyen értelmesebb felhasználása lenne?"

    Ahhoz valóban nagyon sokat kell keresned, hogy az esetleg érkező 2-3 gyereked mindegyikének budapesti lakást tudj venni. De már csak ahhoz is, hogy magadnak egy normálisat (mondjuk egy családi ház zöldövezetben). Az egész együtt Bp-en minimum 80 milka. Egész életedben úgy 20-40 milliót dobsz ki autóra. Szerintem a lakás sokkal lényegesebb kiadás, mert mint te is írod, ebben az országban Bp-en kívül nehezebb boldogulni, lakás nélkül meg gyerekeid vért izzadnak majd, amíg összekaparnak valami indulót. Persze ha van annyi fizud, hogy emellett még autó is megy, akkor csak nyugodtan. Mint írtad, neked ez racionális döntés. Ezzel nem tudok mit kezdeni, Hitler is teljesen racionális volt a saját értékrendje szerint. Szóval hajrá, jó autókázást...

    "Nem az autóban ülést fizetem meg, hanem azt, hogy gyorsan és kényelmesen jutok el a munkahelyemre, meg bárhová."

    A kettő tök ugyanaz. Én arra mondtam a példám, hogy például tekinthetnéd úgy is a BKV-t, mint egy napi 40 perc elfoglaltságot igénylő munkahelyet, ahol 3600 forintos órabért fizetnek. Elvállalnád?

    "És he én irracionális vagyok, akkor mit mondassz azokra, akik sokkal kisebb fizetésből is vesznek autót?"

    Azok a "szánalmas" kategória.

    Mindenesetre látszik a belső érvrendszered: "csak már elég sokat keresek ahhoz, hogy megengedhetem magamnak". Nagyon sokan gondolkodnak így, az autó státusz neked is. Olyan, mint egy marha nagy kócsagtoll a törzs harci szerelésén: csak az ügyesebb vadászoknak van, nekem is kell legyen. Ez a státuszállapota az, ami egyáltalán nem lenne kívánatos, mert káros mind a közösségre, mind az egyénre nézve. Megváltoztatása pedig nagyrészt társadalomszabályozási és pszichológiai kérdés, de sajnos még a problémát sem ott kezeljük, ahol kellene, mert autótulaj szemellenző van a döntéshozókon is. Utakat, autópályákat és parkolókat építünk ezerrel, és nem lehet eleget építeni, pedig minderre nem lenne szükség. Persze, mert a közlekedési miniszter meg A6-os Audival jár.
  • aroncohen
    #195
    sztem, ha plutóniumszivárgás lenne, akkor sem bukna le az a rohadt republikánus kormány...nekem főleg ezzel van bajom.
  • 2XP
    #194
    Bocsi, azt elfelejtettem, hogy Magyarországról írtam. Nem volt vmi szerencsés ehhez hasonlítani, a baleset területét meg főleg nem (az oroszok nem sokat törődtek a sugárvédelemmel), de gondoltam ha egy ekkora sugárszennyezésnél is ennyi volt a sugárterhelés nálunk, akkor talán nem kellene aggódni egy ehhez képest nevetséges szondáért.
  • 2XP
    #193
    mSv-ben a hatásos dózist mérik, tehát amiben már figyelembe vették a részecske minőségi tényezőjét is. Amit írtam, az pedig a 70 éves sugárterhelés, tehát a testedben megmaradt részecskéket is figyelembe véve.
  • Epikurosz
    #192
    Ez kormánypolitikai hiba is. Sok állami intézményt ki kellene telepíteni, mint pld. a MATÁV (t-COM) tette, Pécsett van az ügyfélszolgálatuk. Vagy: Ausztrália központi nyugdíjfolyósítóa a Tasmán-szigeten van.
    Mondjuk az Alkotmánybíróság, törvény szerint (!), Esztergomban kellene, hogy dolgozzon, mégis itt ücsörögnek Budapesten.
    A minisztériumoknak sem kellene egy kupacban lenniük, hanem szétosztva. Itt Bp-en maradna csak a Miniszterelnöki Hivatal, a külügy, a honvédelem, és a pénzügy. A többi mehetne vidékre. Heti egy kormányülésre "fel" lehetne jönni ide. Amúgy meg a számítógépek korát éljük, videókonferencia, gondolom mond valamit.
  • tomo
    #191
    az egyetemen nem tanitottak , hogy a muszaj pontos j?
  • BiroAndras
    #190
    "Miért akar mindenki Pestre költözni a környezetemben?"

    Akar a halál. Egyszerűen muszály, ha jó állást akarsz. Én szegedi vagyok, ott jártam még egyetemre is, de kb. 10 perc álláskeresés után már kezdtem sejteni, hogy nem úszom meg a BP-re költözést. Sajnos az ország vízfejűsége öngerjesztő folyamat. BP-n van állás, ezért oda megy a munkaerő, és így BP-n van munkaerő, tehát oda mennek a cégek.
    Másrészt a magyar piac kicsi, tehát a nagyobb cégeknek kell külföldi kapcsolat, amihez meg kell repülőtér és/vagy autópálya.
  • Zoleeca
    #189
    Igen, erre nem is gondoltam - mármint hogy miért is vannak rákényszerítve a Budapest környékén lakók a kocsikázásra. Igazad van.

    Viszont:
    "Hogy mégis miért jön mindenki ide?
    Jobb fizetés, több munkahely, több és jobb iskola a gyereknek ...."

    Igen ez is igaz lehet, bár azért az iskolák tekintetében nem mernék ilyeneket kijelenteni (de ettől még valószínűleg igazad van elég sok esetben). Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy mindez annak az eredménye, hogy az egész ország Bp centrikus. Persze a pesti iskolák válogathatnak pl a tanárok között mert "kvázi" sokan akarnak ott tanítani mert ahogy mondtad jobb fizu stb (meg ugye nevesebb suli), és ezért persze hogy a legjobb tanárokat választják. A maradék meg örül ha valami kissebb vidéki városban taníthat. A falvakról ne is beszéljünk, oda még diploma nélkül is mehetsz ha értesz valamihez egy kicsit.

    Ezért van az amit te is mondtál, ezért akarja Pesten taníttatni a gyerekeit az ember. Ördögi kör, ugye?

    Megoldani úgysem tudjuk, csak legfeljebb belátni ;)
  • Zoleeca
    #188
    Ok. Így már értem.
  • BiroAndras
    #187
    "Én ismerek kb. öt embert, aki kocsival közlekedik a városban - nekik az arányaik lényegesen rosszabbak. Reggel mindig szentségelnek, mert megint másfél óra lesz bejutni, de kocsiba ülnek."

    Ha a külvárosokból jönnek, akkor nem csodálom. De arra csak akkor alternatíva a BKV, ha HÉV vagy metró van a környéken. Különben még mindíg a kocsi a jobb.

    "A lakásomtól, ami légvonalban kb. 4 kilométer munkahelyemtől, exem többször bevitt reggel 8 körül. Kivétel nélkül körülbelül fél órába került kocsival. BKV-val fixen 25 perc, biciklivel 15."

    Természetesen így én se járnék kocsival.

    "Olyankor kellene taxit hívni..."

    Ami sokkal drágább, mint ha saját kocsival járnék.

    "Én évekig jártam be piros metróval. Talán ha kétszer volt 4 év alatt, hogy nem járt reggel. Kocsival hányszor fordul elő baleset, útlezárás, műszaki hiba? Hányszor túrják fel egy évben könyékig kedvenc utadat?"

    Lehet, hogy kocsival többször akadsz el, de nem olyan gyakran, hogy az már probléma legyen.
    És ha busszal vagy trolival jársz, akkor a dugó ugyanúgy probléma.

    ""Használt kocsi"
    Akkor a fenntartási/javíttatási költségre fizetsz ki ugyanannyit."

    Vagy nem. Meg kell nézni, hogy mit veszel. És még ha drágább is kicsit, bőven megéri, mert több millióval olcsóbban kapod meg.
    De ha új kocsit kéne vennem, akkor kisebbet vennék, és akkor jóval olcsóbbra jönne ki a fenntartása is, mint amivel számoltál.

    "A mai autószerelési árak mellett még többet adsz ki rá, mint egy új autóra."

    Jó szerelő kell.

    "Budapesten az az a hely, aminek a képét be lehetne ragasztani a "rendszeresen dugó" címszó mellé a lexikonba."

    Attól függ, hogy hol és mikor. És a nagy forgalom és a dugó nem ugyanaz. Ha csak 30-as átlaggal tudsz menni, az is gyorsabb a BKV-nál (mert az a megállókban tölt sok időt).

    "Mint mondtam, a napi munkábajárás a legszélsőségesebb eset. Nem ez a kocsi alternatívája, hanem a BKV + taxi + bicikli."

    Én már 2 éve BKV-val járok. Néha tudtam kocsival is menni (elégszer, hogy pontos adatokat tudjak), és messze gyorsabb és kényelmesebb a kocsi. Az meg az én szubjektív döntésem, hogy ez mennyi pénzt ér meg nekem.

    ""A baj az, hogy szanaszét laknak az emberek, nem egymás mellett."
    Kedves párod is? Esetleg ő is a belvárosban dolgozik? Ráadásul a kocsit közös háztartásból látjátok el, tehát nem igaz, hogy az autó is kevesebbe kerülne."

    Egyik sem.

    "Ezt hívják úgy, hogy rosszindulatú értelmezés. Nyilván arra gondolok, hogy ARÁNYTALANUL nagy pénzkidobás."

    Az hogy mi éri meg és mi nem, az anyagi helyzettől, és szubjektív értékítélettől függ. Nekem megéri. Pont.

    "Egy számítógép százezer forint"

    Vagy 300/év.

    "Nyilván vannak olyan döntéseink, amelyeknél a szubjektív szempontok kárpótolnak az anyagi veszteségért, ezért bár a döntés pénzkidobás, mégsem minősül irracionálisnak."

    Naugye.

    "Leírtam, hogy BKV + taxi kombinációval milliókat spórolhatnál, ezt te sem vitatod. Pro annyit tudsz felhozni, hogy szeretsz vezetni és kényelmes. Ez az, ami téged kompenzál ennyi pénzért. Én úgy ítélem, hogy ezért évente közel egy milliót kiadni elképesztő irracionalitás."

    A pénz nem cél hanem eszköz (legalábbis nekem). Van adott mennyiségű lóvé (szenrencsére nem kevés), amit vagy elköltök, vagy gyűjtöm. És ha gyűjtöm, akkor mire? Milyen értelmesebb felhasználása lenne?
    Akkor már inkább kevesebbet dolgozok, ha nem élvezhetem a megkeresett pénzt. De ezzel a hozzáállásal ismét csak az őskorba jutunk vissza.

    "Csak úgy tudnám bizonyítani, hogy más esetben te is irracionálisnak ítélnéd meg saját magad, ha az elején felkínáltam volna neked a lehetőséget: "nézd, szeretném, hogy naponta 40 percre beülj egy helyre, ahol mindenféle emberek mennek el melletted. Közben olvashatsz, gondolkodhatsz, csak ott kell lenned. Ezért óránként 3600 forintot fizetek. Elvállalod?" Szerintem racionális pillanataidban azt mondanád, igen, sőt, megkérdezed, hogy hogy lehetne esetleg heti 40 órában csinálni. Most viszont már tudod, mire megy ki a játék."

    Nem az autóban ülést fizetem meg, hanem azt, hogy gyorsan és kényelmesen jutok el a munkahelyemre, meg bárhová.
    És he én irracionális vagyok, akkor mit mondassz azokra, akik sokkal kisebb fizetésből is vesznek autót?

    "De a te példád nem ez, hanem pontosan az az eset vagy, aki kizárólag pszichológiai faktorokból kifolyólag az autó mellett dönt egy olyan városban, ahol az az egyik legrosszabb megoldás"

    Kipróbáltam vele és nélküle is. És úgy döntöttem, hogy nekem megéri.

    "Meg olyat, aki kocsit vesz havi százezres részletre, pedig albérletben lakik."

    Na az valóban irracionális. Nekem nem a pénz jelenti a legnagyobb gondot.

    "például hozzád hasonlóan a BKV említésekor azonnal zsebtolvajokat, csöveseket és szardíniát említenek (12 év alatt nem zsebeltek ki BKV-n)"

    Mint mondtam, 2 éve BKV-zom. Tényekről beszélek. Jó, az igaz, hogy engem sem zsebeltek még ki, de én jó helyen tartom a pénzem, és figyelek is (<- kényelmetlenség és stressz).
  • mrzed001
    #186
    A bálnákat pölö elsősorban zsírjuk miatt vadásszák, felhasználják a kozmetikai ipartól kezdve sok helyen. És itt lehetne piszok nagy adókat kiszabni rájuk, így luxuscikké válnának tömegcikkből, amit máris sokkal kevesebben vásárolnának (kevesebbet kellene gyártani belőle) -> csökkenne az alapanyag iránti kereslet -> kevesebb bálnavadászat
  • mrzed001
    #185
    A BP-iek folyamatosan költöznek ki vidékre, a környék falvai/városai már velük vannak tele.
    És itt kezdődik a nagyobb gond, ugyanis a külvárosi közlekedés 0, tehát kocsival kell bemenniük (vonat ha van is életveszély/undormány).
    Bementek, ekkor sem tehetik le a kocsit egy P+R-ben, merthogy ha van akkor tökig tele (inkább nincs is), nem védik (erre szakosodtak is autótolvajok), parkolóház P+R meg talán egy darab sincs (így a tömegközlekedés részükre elérhetetlen).
    Szóval kénytelenek a munkahelyig kocsikázni. És mivel nincs teljes elkerülő gyűrű (M0), sőt a körutak száma is minimális (azaz talán 3 pesten) így kénytelenek BP kellős közepén átmenni a túloldalra jutáshoz
    Szóval én csak gratulálni tudok a remek várostervezésért

    Hogy mégis miért jön mindenki ide?
    Jobb fizetés, több munkahely, több és jobb iskola a gyereknek ....
  • Zoleeca
    #184
    "de lehetne úgy is hogy a politikán keresztül iszonyat adókat vetettnek ki az ebből készült termékekre"

    Ezzel csak a fekete kereskedelem virágozna (bár lehet hogy már most is virágzik, akkor pedig még ennyit sem ér)
  • Zoleeca
    #183
    Hú gyerekek! Csak épp bekukknatottam, és igaz hogy OFF a téma (M0, meg budapesti közlekedés) de végigolvastam, mert kíváncsi voltam, milyen is lehet Pesten élni. Hát nem irigyellek titeket. Én egy vidéki - tulajdonképpen kis - városban élek, de itt még egyszer sem láttam dugót. Egyedül akkor van kocsisor amikor az egy szem sorompónkat lecsukják...akkor is max 2*20 kocsi. Szóval ez jó. Suliba viszont Debrecenbe járok, ami azért Mo egyik legnagyobb vidéki városa, és annak ellenére hogy előfordul dugó, közel sem olyan vészes mint - a hozzászólások alapján - egy pesti. Bár ezt én csak DKV-s megfigyelő szempontjából tudom megítélni, ugyanis se jogsim, se kocsim. De nem is akarok, a villamos pont az egyetemig visz. Viszont még engem sem zsebeltek ki, egyszer sem, de nem is próbáltak. Hát ja, pénztárca belső zsebbe, mobil farmer zsebbe (igen persze káros). Szóval ezt is meg lehet előzni. De persze a legjobb ha elkerüli az ember a "heringeket". Volt már szerencsém hozzá, de mindez csak a rossz időzítésemnek volt köszönhető. 10 perccel hamarabb - később kell indulni, mint ahogy optimális lenne, és szinte "alig" van ember. Legfeljebb várni kell egy kicsit a suliban.

    Egy dolgot viszont nem értek. Miért akar mindenki Pestre költözni a környezetemben? Nagyon sok olyan - akár debreceni - ismerősöm van akik csak pesten tudják elképzelni a jövőjüket. Igen persze a munka, biztos több/jobb van ott, de ezzel csak azt érjük el hogy Mo egy nagy város lesz, Budapest, körülötte meg szántóföld, hogy legyen mit enni. Semmi más :) Szerintem az embereknek nem csak Pestben kellene gondolkoznia. Én pl semikképp nem szeretnék ott lakni, már megszoktam a "csendesebb" életet, és ha ehhez kevesebb fizetés jár, akkor ez van. De nincs (akkora) szmog/dugó/zaj éssatöbbi. Viszont - mégha csak egy kicsit is de - hozzájárulok a "vidék" fejlődéséhez elkerülendő a fenti utópiát :)

    Szóval: Pestiek irány vidék ;)
  • Epikurosz
    #182
    Az egyesek által lenézett Romániában, Bukarestben több metró van, mint Budapesten, és a vonalak teljes hossza is több.
    Most akkor ott honnan volt pénz erre?