59
  • dez
    #59
    Miért ne jönne vissza, ha többen utaznának BKV-val, szívesebben?
  • Capra Ibex #58
    De nekünk (utasoknak) jobb lenne.

    #55 Na majd legközelebb igyekszem nem félreérthetőt írni (addig meg értsd úgy ahogy gondolom )
  • dez
    #57
    Őőő, én nem a bliccelőkre gondoltam... :)
  • Mike at home
    #56
    de még nem ment csődbe
    nem a managert kell hibáztatni a prémiumért, hanem aki adja neki
  • Mike at home
    #55
    első mondat
    akkor tanulj meg fogalmazni
    bocsesz
  • LiDoCaiN
    #54
    ha ezt a pénzt a gépjárműpark fejlesztésére koltenék, soha nem jonne vissza.
  • pemga
    #53
    Szerintem meg nem, egy ilyen rendszerrel csomó mindent meg lehet csinálni. Túl sokat hisznek magukról a bliccelők, ha úgy gondolják csak miattuk megéri egy ilyen rendszert bevezetni :).
    Ráadásul az összes busz helyzetét már most is realtime le lehet kérdezni, illetve utasítgatni őket, balesetben tudnak segítséget kérni, stb. De igen, sajnos az ellen nem véd, hogy szűkek az utak és a két csúcsban végig be van dugulva minden. Az is a magyar "kultura" része, hogy a buszsáv (ami ugye a tömköz felgyorsítását szolgálja, szemben az autósok hiedelmeivel) tisztaságát egyedül az tudja biztosítani, hogy rendőrök kaszálnak. Valóban földalattival lehetne sokat dobni a dolgon az utak korlátozott terhelhetősége miatt, de ez sok píz, és nálunk kőkemény politika is... Nem védem a BKV-t, de közlekedni KELL, és ha valami segít rajta, azt meg kell csinálni.
  • irkab1rka
    #52
    De jó lenne bekerülni európa élvonalába... haaah
  • Power
    #51
    Mindez annak fényében sok, hogy kib*szottul eladósodott és csődközelben van a bkv.
  • dez
    #50
    Szerintem tök átlátszó, mire megy ki az egész. Mert itt megtehetik.
  • Capra Ibex #49
    (Persze ehhez hozzátartozhat, hogy nem fogalmazok egyértelműen , de te is khm... "szelektíven" olvasol )
  • Capra Ibex #48
    Ki mondta, hogy nem fejlesztik, he?
    Azt írtam, hogy inkább (ergo ebből a pénzből), fejlesszék azt!
    Ha nem tiszta mit akarok mondani, akkor ne magyarázz már bele ezt-azt.
    Kösz
  • Mike at home
    #47
    nem fejlesztik a járműparkot? ne mondjunk már azért ilyeneket
  • Capra Ibex #46
    Az természetesen nem Felicia.. :)
    FeliCa
    És mondjuk itt lehet nézelődni : NTT DoCoMo
    (Ajánlanám az illetékesek figyelmébe, hogy együttműködve a mobilszolgáltatókkal, akár meg lehetne olyat játszani, hogy kiírja mobilra mikor jön a következő busz, épp melyik megállónál vagyunk és melyik következik, várható késések, stb... Ha már mindenképp pénzt akarnak költeni...)
  • Mike at home
    #45
    ami nem is sok, egy ekkora vállalat élén
  • Mike at home
    #44
    vegyetek a sokallt 6500-700 Ft-on benzint
    aztán nézzétek meg mire elég is az
  • Capra Ibex #43
    Nem hogy fejlesztenék a járműparkot, szolgáltatásokat, stb...
    Na, de ha már ez lesz, akkor reméljük okosan csnálják, és akár lehetne egy ilyenfajta dolog (nem mintha abban bíznék, hogy az illetékesek innen merítenek ötletet) : egy Sony megoldás
    Én pl marhára örülnék ha egy kártyával el tudnám intézni az utazást, bevásárlást, esetleg még nyitná itthon az ajtót is :) (lehetne egyben ez a jogsim is).
    Ja, hogy ez már működik? (i-mode Felicia by NTT DoCoMo)
  • Laci73
    #42
    Számomra sem teljesen világos, miként akarják majd a chipkártyával/jeggyel nem rendelkezőket kizárni a forgalomból. Talán a sofőr fog velük veszekedni? Vagy viszajönnek a gyerekkoromból ismerős "tökönverő" automaták?
    Az az igazság, hogy a BKV csak rövid távra jó alternatíva, napi hosszabb utak megtételére marad a kocsi.
  • Cleawer
    #41
    Párizsban van ugy hogy a várost övezetekre osztották ,és a jegyet ugy kell megvenni hogy bele kell kalkulálni hogy hány övezetet érintesz)földalatti)... De ott van vagy 10 metró vonal...Mi a külvárosbasn szálltunk fel ,és jegyet akartunk venni ,erre az eladó hölgy lebeszélt róla ,és ajánlott egy 3v7(nem emléxem pontosan) eurós "jegyet" ami az összes járműre érvényes (RER,metro,busz...).Minket nem érintett semmi kerülethatár,semmi ilyesmi ,mert az a kis bizbasz ottvolt(ha nemmondta volna a z eladó akkor lehet hogy a többszörösét is kifizettük volna),talán ilyen kompromisszummal lehetséges.Ja de vegyük figyelembe hogy Párizs picit nagyobb mint Bp...


    A bkv-s jegyek még ott is jóversenytársakrataláltak(árban)
  • Laci73
    #40
    Echo: "A forgalmat kéne korlátozni"

    Akkor maradj otthon egész nap :) Gondolom a felesleges koca-autósokra utaltál: nem tudsz velük mit kezdeni, mindenkinek szíve joga csatlakozni a budapesti népjátékhoz.
  • MrTressy
    #39
    sztm a prágai jegymegoldás a legjobb amit idáig láttam.1 jegy 12 korona vagyis 100 magyar huf és 1 óráig érvényes bármin szóval 25x átszállhatsz bármire.Este 8 után meg 90 percig jó...Csak 1 gond ha hasonlót bevezetnének nem lenne pénz prémiumra...
  • echo
    #38
    Szerintem vétek lenne több és szélesebb utat építeni. A forgalmat kell korlátozni. Így is iszonyat gusztustalan, hogy pl a duna mindkét partja le van foglalva az autósoknak...
  • echo
    #37
    A kapu sem segít, lásd pl párizs, simán be és kilehet menni ennek ellenére...

    Bliccelés ellen csak egy ellenszer van, ha a nép belátja, hogy úgy korrekt ha fizet. Szvsz egy generáció váltás alatt ez be is fog következni(pl tőlünk nyugatra próbáltam rákérdezni egy csajnál, hogy kell-e itt jegyet venni, mennyire ellenőrzik, és csak nagyon nehezen értette meg hogy én tényleg nem akarok jegyet venni :). Addig meg talán adóban kéne vonni minden budapestitől ha használja ha nem, így legalább az autósokat is arra ösztökélnék, hogy használják ezt. Vagy egyszerűen kitiltani a belvárosból az autókat és akkor is nőnének a bevételek.
  • fonak
    #36
    Metrón, héven kapukkal van értelme, de a felszíni közlekedésben? Az RFID-s kártyát elég egyszerűen le lehet árnyékolni sztem, szóval nem is kell hackelni. Vagy egyszerűen nem viszed magaddal:) Hogy fog ez működni mondjuk a körúti villamosokon?:)
  • Benedekco
    #35
    nyáron eső nemgáz, télen kell téligumi és egy pár jólműködö térdecske :) nekem ezek nincsenek meg uhhogy télen a sufniban van a bicó :(
    de van ismerősöm aki télen nyáron csak bringázik (évi 10.000km)
  • Mice
    #34
    eső, hideg...
  • Le Kurde
    #33
    Minden mindegy! A lényeg, hogy Aba Botond ismét megkapja a maga kis 20+ milliós prémiumát.
  • Inquisitor
    #32
    "... mi előnye lenne ebből az utasnak?
    Már most horribilis árak vannak ahhoz képest, hogy kbv-val akkor is el lehet késni helyekről, ahová 1,5 órával a megadott időpont előtt indulsz el."
    Talán az, hogy nem neked kell kifizetned a 40% bliccelő emberke jegyét is? :)
    Amúgy meg nem a BKV hibája a nagy késés. Az egész budapesti felszíni közlekedés egy halom szemét, ezért ispreferálják a villamos és metrp fejlesztést. Csak úgy lehetne valamit javítani, ha a körútak és sugárútak mentén lebontanának egy egy sor házat és kiszéllesítenék az utakat, gondolom a lakók örülnének nagyon, kitörne a "parasztlázadás" egyből.
  • Jumpy
    #31
    érdekes cikk..

    Tehát az évi 2 milliárd ft-os bliccelés visszaszorítására, feláldoznának 60-80 milliárd ft-ot...

    Ahem....hát ennek nem sok értelme.20 év alatt kb 40 milliárdot bliccelne a jó nép, még mindig maradna a Bkv zsebében kb 20 milliárd.
    Már ha értitek hogy gondolom,csak nehéz most pontosan kifejteni.
    De ez nagy baromság.Kezdjék a takarékoskodást a vezérigazgató úr évi többmilliós jutalmának cégben tartásával.
    Már nagy spórolás lenne.
  • GulaSoft
    #30
    Ezek hol élnek? Ez Magyarország!! 2 hét és szarrá hackelik. Ráadásul hogyan fogja tudni az ellenőr hogy az én béretem jelét veszi, vagy a szomszédét?
    Ha meg nem elesz ellenőr akkor ki gátolja, meg hogy jegy nélkül utazzak. Ez egy nagy parasztvakítás, hogy legyen kit megkenni a bkv-nál, hogy tőlük rendeljen, aztán erőszakkal bevezessék 2* annyiért mint 100 ellenőr.
  • Power
    #29
    Nem lennék meglepve, ha a pénz elköltése után mégsem helyeznék üzembe :(
  • Power
    #28
    Technofil hülyeség az egész.
    Sosem fogja visszahozni az árát és a bliccelést sem fogja megszűntetni.
    Csak nekem van olyan érzésem, hogy vki nagyon nagy pénzt fog tőlünk leszakítani(ugyanis mi fizetjük az egész BKV-t).
  • strogg
    #27
    A megoldast meg mndig abban latom, hogy "kalauz" utazik a jaratokon. Nem hiszem, hogy a par szaz ellenor ne dolgozzon meg vegre a penzeert, es nem sok dolguk lenne, mert 2 nap mulvan em lenne bliccelo. Eygszeruen akarhanyszor felszall az utas tudna kitol venni jegyet. Es senki nem probalna meg logni, hisz eselye sem lenne ra.
  • DVDMester
    #26
    "Ezért szakértők úgy vélik, elegendő olyan biztonságot teremteni, amely lehetetlenné teszi a tömeges hamisítást, az elszigetelt hackeléssel okozott kár kisebb, mint amibe a túlbiztosítás kerülne."

    Elszigetelt hackelés ??? Miről beszélnek ezek, két hét alatt megtelne a város feketén klónozott korlátlan bérletekkel.
    Ezt az egészet csak arra találták ki hogy milliárdokat le tudjanak nyúlni az adófizetők pénzéből.

    Inkább arra lenne eszük hogy fedett megállókat építenek és hetente egyszer kitakarítják a járatokat, esetleg lecserélik a rozzant sz@r járgányokat, mielőtt elkezdik ilyen baromságra szórni a pénzt.
  • Benedekco
    #25
    marad a robogó és a bicikli! én az utóbbival nyáron szoktam bejárni melóba heti2-3 alkalom(40km ide-40vissza, szinte nulla forinból, mert 100km-enként olajozni kell :) )
  • strogg
    #24
    Engem, zavar, ha birkakent karambokban terelgetnek :)
  • Cat #23
    Ez olyan dolog, mintha arra kérdeznél rá hogy ha megváltoztatják a kola izét, mi előnye lesz belőle az azt megvásárlónak. Semmilyen. Elméletben eddig is venni kellett a jegyet, szóval ez változatlan marad.
  • strogg
    #22
    Én egy apró, ám fontos körülményre hívnám fel a figyelmet.
    Egy cikken keresztül áradoztak arról, hogy micsoda előnyei vannak a rendszernek, és mennyi jó származik ebből a BKV-NAK! De egyetelen szempontra nem emlékszem, hogy mi előnye lenne ebből az utasnak?

    Már most horribilis árak vannak ahhoz képest, hogy kbv-val akkor is el lehet késni helyekről, ahová 1,5 órával a megadott időpont előtt indulsz el.

    Én pl: nem egyszer vártam már több mint 20 percet is a 28-as villamosra!

    Korrekt árnak kb a jelenlegi felét tartanám. Azt higgyétek el nem is sajnálnám kiadni a bkv-nak. De ismétlem: A jelenlegi ár a jelenlegi szolgáltatáshoz képest arcátlan. Az új rendszer előnye pedig egyértelműen az, hogy utánna bármennyire emelik is a jegyárat, ne tudj bliccelni, hanem ha megszakadsz is ki kelljen fizetned.
  • dez
    #21
    Na igen, de az új rendszerben illene úgy szabni az árakat, hogy az átlagos utazás-hossz kerüljön annyiba, mint most egy jegy, és 1 megálló arányosan kevesebb legyen. Nem pedig úgy, hogy 1 megálló = 1 (mostani) jegy ára, x megálló 1 jegy ára + x*y...
  • pemga
    #20
    Ööö, ez most is így van, nem? :). Ha csak egy megállót mész, akkor most kevesebbet fizetsz? Metrón van csak ilyen spéci jegy, nem?