100
Killer 7 avagy a skizofrének játéka :)
  • aabyssx
    #100
    Először én sem bírtam. Idegen az egész irányítás, a hangulat, és érthetetlen összevisszaság, ami történik. Aztán ez folytatódik, és már-már kiváncsi az ember, hogy hogyan lehet.
  • aabyssx
    #99
    Nehéz kitalálni, hogy mi lesz a következő, az biztos. :)
  • Seth
    #98
    Ma én is kipróbáltam, először utáltam és a hideg kirázott tőle, de most már összebarátkoztam vele. Ezt a suda vagy kiafene alakot szerintem minden nap belőve találták vmelyik tokyoi park padján újságba csomagolva. Aztán a lázálmait másnap leprogramozta. Szóval beteges :D
  • aabyssx
    #97
    Ez a játék nagyon pöpec ám!
  • aabyssx
    #96
    Ez egy akkora überdurva atomállat játék, hogy húbaze!
    Szégyellem, hogy csak most szereztem be bagóér'.

  • sigmavirus1
    #95
    Na ma komolyabban nekiűltem killer7-nek, elöszőr fura volt, meg kedvem se volt hozzá, mosmá teccik.^___^
  • ae
    #94
    Az "ipar" szot azert hasznaltam, mert van egy valasztovonal a valoban kreativ (vagy, hogy az utalt, nemi sznob felhangot hordozo kifejezessel eljek: muveszi) megkozelitesu, es marketingkozpontu produktumok kozott; de mivel utobbiak vannak tobbsegben, ez inkabb ipar, mint jelentos szellemi olvasztotegely. Amire te gondolsz, az a piac - de azt irtam is, hogy ARRA nem fog hatast gyakorolni. Es nem is kell.

    "Azt irtad parodia, azt irom: videojáték alapséma ádámi csupaszságu strukturája a vizuális édenkertben.Egyrészről nekem ez a killer7.A videojáték sallang nélkül."

    Ezzel viszont (majdnem) szo szerint egyetertek: de a "csupaszsag" maximum az interaktiv reszre vonatkozik, a tartalmi resszel (amit lentebb pozitivumkent feltuntettem, es szinten tekintheto "sallangnak", ha harcos anarchista tezisekbe belezugott orult lennek) ilyen kapcsolatban nem merulhet fel kifogas - de ezt szerintem felesleges (neked) mondanom ;)
  • KiDracula
    #93
    Nem hinném, hogy a killer7 pofon lett volna a játékiparnak.
    márha játékipar alatt te arra gondolsz amire én: elsösorban pénzszerzésre szakosodott ipari méretekben fogyasztoi cikkeket a modern technologiátol megfertözött gombamód szaporodo preotaku-telepeknek gyártó/szállitó/értékesitő/überhypolo képzödmény.
    A videojáték-ipar duzzado keblü anyaistennőjének vaginájába max az anyagi siker által materializálodo himtag nyomult volna fel addig, hogy megtermékenyitödjön az a gondolat, hogy: van itt egy pár jó 5let, probáljuk meg levonni a szintézist, játszuk el a jo amalganistát, keverjünk egy ütös koktélt aztán a mainstream tenger partján fetrengő illuminált gamerek zsebéből halásszuk ki a ropogos bankókat.
    Mert ez lett volna az igazi pofon-nekik.Az, hogy az antitipusunk learatta a babérjainkat.Hogy a virágoskertünkben taposott ki ez a gáma egy ösvényt magának.

    De a killer7 az underground dzsungelében kezdett el bozotvágokésével hadakozni a vegetácioval szemben.És ez már önmagában determinálta szvsz a produktum és a játékipar elválását.
    Mondhatnám ugyis ami a 19. században az a francia szimbolista volt aki a szélesközönség szemében már tulságosan elvont volt, az a költő aki nem pénzért/társadalomra gyakorolt váteszi szerepért irt hanem azért mert ezzel töltötte meg önnön potenciáljának kávéscsészéjét....az most-nem egyedül persze-a killer7.

    Persze ki tudja lehet pofon volt, lehet hogy egy boxmeccs 7. menete...

    Amugy sok mindenben egyetértek, sok uj gondolatot olvasgattam...
    Azt irtad parodia, azt irom: videojáték alapséma ádámi csupaszságu strukturája a vizuális édenkertben.Egyrészről nekem ez a killer7.A videojáték sallang nélkül.

    Másrészről meg egy olyan elmebeteg labirintus ahol végtelensok megközelitési pont-bejárat-és végtelen sok kilépési pont-interpretácio-van.

    A hangulat meg tényleg bebüntet, a fekete erdő(:D) az étteremnél nálam is elvitte a primet.Dan Smith meg überesen aláz, bennem megpenditi azokat a bizonyos két lábon járo haláloszto jégkockás gondolatiságu hurokat.Mindennemü érzelemtől sterilizált halál.Szóval cool.szeressük.

    Ahogy a gamet is.Meg persze azt is jó látni hogy vannak azért olyanok akik nem csak a kötelező hc házifeladatként tekintenek erre a műalkotásra(ez most egy burkolt Riszpekt:D)





  • ae
    #92
    Igen. Pont egy ekkora pofont kellett lekeverni a jatekiparnak, jo csattanosat, piros, otujjas nyomot hagyot!

    Mirol ugatok? Nem. Nem az eladasi statisztikakrol - negyedmillio peldany igen keves a pezsgolocsolashoz a harom ev fejlesztesi idohoz (es a feltetelezhetoen baromi sok beleolt penzhez) kepest. Arrol az effektrol, amit ez a jatek majd a szakmara gyakorol.

    Jol mondta Tim Rogers: "Ez meg a Rez-nel is Rez-ebb!" (Szabad forditasban valami ilyesmi.) Pontosan errol van szo: hiaba anyagi csod, hiaba nem tetszik sokaknak - szamit ez valamit? Maximum a marketingesek felkeszulnek egy seppuku-szertartasra nemi szake es zold tea tarsasagaban, de hogy rajtam ne muljon a dolog, en megvettem. Es csucsvetelnek tartom.

    Nezzetek csak meg. A Rez is fajdalmasan alacsony peldanyszamban kelt el, ertheto okokbol. De hogy sok a fanyalgas, sok a "nem azt kaptam, amit vartam" - ez a Grasshopper Manufacture hibaja? Nem. A tietek!

    Mit mutattak meg belole? A grafikat. Pofan basztak egy trailerrel, amibol a vegleges jatekba SEMMI nem kerult bele, maximum Kaede Smith vermocskos ruhaja, na meg a masodik bossfight alatt duborgo track, a zsenialis Succession.
    Ezek a sracok kalandjatekokra vannak kihegyezve, es a killer7 AZ. Nem Detective Comics-ba oltott Resident Evil, porgos akcioval - az, hogy annyit kotottek az orrunkra, hogy tudathasadasos bergyilkos, sok lovoldozes es absztrakcio lesz, valahol tenyleg felrevezetes. Es errol megint nem ok tehetnek.
    Meg egyszer: kalandjatek. Myst, Riven, Return To Zork. Belso nezet, elore letarolt hatterek, szabad korbeforgas, tovabbvezeto ut kivalasztasa, elagazasoknal ujabb kijelolheto terulet, es minden kezdodik elolrol - hm, mintha ez itt is TOK UGYANAZ lenne, csak eppen teljes harom dimenzioban. Csokevenyes Resident Evil? Egy turot; kibovitett Atlantis. Mikami neve meg nem feltetlen garancia egy tuned-up survival horrorra. (Szepen megmagyartam.)

    Ja, csontprimko lovoldozes, targyhasznalat, meg egy eszelos sztori?
    Bizony, bizony.

    Csakhogy: David Lynch modjara eszelos, ahogy lentebb mondtak, talalo parhuzamkent, vagy "japanese Fight Club, or Memento", ahogy a GameSpot uberokos teszteloi most az egyszer fejen talaltak a szoget. Ennel jobb referencia nekem NEM KELL. Akinek meg igen, az maradjon a Resident Evil-nel, abban olyan izgalmas, szivszorito, akciodus, anyamkinnya mittomenmik vannak. Nem sznoberia-orat tartok, en is imadtam a maga idejen, sot, most is szivesen elvagyok vele, de annak a fenykora TIZ EVVEL EZELOTT VOLT. Kettoezerhatot mutat a naptar, a torteneti vonalat tekintve total sablonos, kommandos-halalosztagos, zombihentelos gondolatkor... nem mondom, hogy elmaradott, sot, azt sem, hogy nincs letjogosultsaga, de az ol7ed (ujabb, sirogorcs kivaltasara alkalmas szabad forditas) pont arra mutat ra: lehet maskent, lehet uj utakat feltorni, lehet kemeny, filmben is elgondolkoztato dumakat elsutni, a Wes Craven-fele agybutito tinihorror szinvonalan tulmutato eroszakos/veres kemeny cuccot is piacra dobni!

    Mert lehet ugyanazokat a koroket futni, de akiknek ez a csaj mar megvolt egyszer - tiz eve, ugye -, annak rancos lesz, kocos haju, duzzogo, es egy kicsit ostoba is, de egy felgerjedt, netan hype-tol lereszegedett kiskamasznak meg mindegy, csak dugni lehessen.

    Pont. Harom pont...

    Akkor mi? Megideologizalom, hogy egy gyoker, kepregenyszeru on-rail shooting csak azert jo, mert erre is el lehet sutni a "hat ilyen meg nem volt" futamot? Valahol igen, de ennek a megertesehez egy kicsit el is kell engedni magad. Magunkat.

    Abszorbens modon hagyni, hogy pofan vagjon a HANGULAT. A fekete-feher, minimalista erdos palyaresz a Fukushima etteremben a nehany zongorahangnyi alafestessel, mikozben Kaede eppen felvagja az ereit holmi barrier-destroy celjabol; amikor a Sweet Blue Flag-tol kiraz a hideg...

    Backspin-hangeffekt, nem feledem a szavam, de: van meg olyan jatek, aminek ennyire elbaszottul eltalaltak a zenejet?!

    ..., mikozben Ayame Blackburnt kinalgatom a Dan-fele olommal; amikor Mask lazan lefejeli a "szakacs" altal kilott skulot a szetszaggato, hangulatrobbanto gitartepes kozben; amikor Con Smith "Dangerous!" kialtasara a grafika motion-blur tultengesben kezd szenvedni, vagy egyszeruen csak ujrataraz a csavo; Dan Smith aruhazi melyfagyasztot megszegyenitoen COOL modon teszi huvosre a librettojat megzavaro Heaven Smile-t vagy Curtis Blackburnt. Kisgyerekek zenedobozanak alafestese egy irdatlan daralo altali kivegzeshez: na, EZ ellenpontozas! :D
    Meghallgatod Travis, Suzie, es Iwazaru monologjait; felrohogsz, hogy a fem cefreshordoban visszafele lejatszott Mikrobi-lemezekre emlekezteto, teljesen erthetetlen szovegekbol meg igy is kisipoltak a karomkodast; felszisszensz, amikor Coyote counter-attackjevel foldre rugja es kivegzi az ellenfelet... es eszreveszel egy csomo, elgondolkoztato kis aprosagot.

    A TV, mint a tudathasadas mediuma? Ongyilkos merenylok hordai? Kik ezek a Heaven Smile-arcok? ("Szent harcosok, akik a szentseg neveben olnek... de miert is kene ezzel torodnod? A szentsegit, te csak egy gyilkos vagy.") Kun Lan es Harman sakkjatszmai? Es meg kismillio aprosag.

    Peldaul: a killer7 legalabb annyira a videojatekok parodiaja is, mint amennyire egy szivbol utalt reformkiserlet. A bossfight Julia Kisugi-val eklatans pelda: alltok egymassal szemben, szorjatok az olmot, mint a nagyravagyo pecasok. Aztan time up, kozepre zuhan a komaszk, kiporgeti a bevitt talalatok szamat, ertelemszeruen akinek tobb van, az nyert. Mindezt oldanezetbol, mint regen, amikor meg a Street Fighter II-be dobaltuk az ermeket, es a gep kiertekelt. Sablonosan felvazolt, arc nelkuli, csak szinben kulonbozo, MEGJELOLT GYENGE PONTTAL maszkalo ellenfelek? Ez csak a nyers kod, igen: nincs meg a korites, a so es a bors, ami egy full kidolgozott pancelzatban kozeledo kommandoosztag tagjat jelenti egy normalis jatekban. Neki a gyenge pontja a "boom, headshot!" - itt meg tokmindegy, random odapakolja a program, ahogy gondolja.

    Mondhatnam meg tovabb, de felesleges. Lattunk mar annyi mindent, hogy nem tudunk tabula rasa leulni egy program ele. Sajat szaros konvencioink foglyai vagyunk, amikbe lehet kapaszkodni, es neha jo is; amikor egy jatekrol kell irni, akkor mindig tudjuk, hogy mihez erdemes hasonlitani, milyen stilus kepvisel, mik a mervado tulajdonsagok - mi a szabalyrendszer, amit megszegni mindenkeppen HIBA.
    A Grasshopper megszegte. De direkt csinaltak - es annak, csakis annak erdemes, aki legalabb ennyire stilusosan tudja. Mizuguchi es az UGA mar megcsinalta mindezt a Rezzel; en meg csak imadkozom, hogy a kovetkezo eresztesre ne kelljen megint negy evet varni.
  • KiDracula
    #91
    I love this game : D
  • krx
    #90
    Suda Goichi leszarta, hogy milyen lesz a tényleges játékmenet. Valószínűleg ezért is lett ilyen... bár ki tudja?
  • dinomano
    #89
    Tudom, utananeztem; igazad van...viszont ha rail shooter-t akarok; raadasul elvontat, akkor REZ-ezek... :-P Elismerem (+becsülöm, a sok egysiku gém utan), h. ujat akartak alkotni; de nekem mar tul stilizalt a grafika + picit "nem oda illö" a gémmenet...
  • krx
    #88
    A XIII csak egy ICIPICIT hasonló, az egy FPS, kissé klisés sztorival, ez pedig egy TPS rail shooter elemekkel FPS nézetben, aminek a sztorija abszolút nem klisés...
  • dinomano
    #87
    hmmm... nekem tul stilizalt, akkor inkabb (ha mar picit hasonlo stilus...)akkor XIII... fasza is, jo a sztori + egyedi a graf. + oké az iranyitas...
  • krx
    #86
    Én sem ezzel játszottam órákig, pihenni kell, megpróbálni feldolgozni...
  • lukacsg
    #85
    vannak benne jó részek de elég érdekes játék nem nagyon tudok játszani vele kell valakinek tljesen ujj egyszer használtam azóta porosodik a szekrényen
  • krx
    #84
    De csak akkor gagyi, ha nem veszed észre a benne rejlő, igen morbid szépségeket, amit sajnos szavakkal leírni nem lehet...
  • lukacsg
    #83
    elég gagyi az egész
  • dinomano
    #82
    Okami eleg betegnek nez ki, az biztos; gémvidejokat lattam; komol...tus-rajz-cell-shading... :-D Killer7-et nem nyomtam, nem tudom milyen, bár abbol itelve, h. milyen az iranyitas, erdekes lehet; bár nem bizti h. meg tudnam szokni...nagyon elteröt akartak müfajtol; és nem bizti h. tul jo az az ötlet, h. a müfaji jellemzöket(free iranyitas) lecserelik + tenyleg nagyon sitizalt lett; tulzottan le lett egyszerüsitve sztem graf...grfara még XIII vezet nalam ilyen téren+pár ps1-es gém(sheep dog n wolf, Atlantis, Fear e.1-2)(ps2-es cell-shadingeket nem lattam, habar DW8 cééép...)...
  • Nasty Playable
    #81
    Nah asszem mostmár aki játszot vele az játszott... Tapasztalatok? Vélemények?
  • Sephi
    #80
    BIA ... hagyuk man :D
  • Kaplan
    #79
    Okami: 2006.?.?
  • Kaplan
    #78
    Mid van limitált?
    Nekem Killzone és most lesz az ICO meg a Brothers In Arms-n is gondolkodok csak csöppet drága 10-11e állítólag. Magyaron nem kapható.
  • musha
    #77
    Okami, jajj az nagyon kemény lesz...mikor is jelenik az meg?
  • Sephi
    #76
    Okami? Az naon!
    Most a Hauting Grounds es a FFX-et :D
    Vannak :D
  • Kaplan
    #75
    Hehe :)
    Okami érdekel?
    Mit játszol mostanában?
    Vannak limited illetve collectors editonos játékaid ps2-re?
  • Sephi
    #74
    Hat remelem is hogy tecceni fog!
  • Kaplan
    #73
    Én a nagyon fog tetszeni kategóriába vagyok. :)
    Játszottam már vele szigorúan csak 5 percet :) egyszer ne tudjak meg semmi és kbszttól bejött :)
  • Sephi
    #72
    Inkabb vettel volna mas. Vagy nagyon fog tecceni vagy kbszt nagy csalodas lesz...
  • Kaplan
    #71
    Nah a játék Hétfőn lesz meg Cheapboy barátom kezéből :D Ez nem volt vmi értelmes.
    Kijátszom a gamet aztán elmondom a tapasztalatokat.
  • CHEAPBOY
    #70
    É-É-Én tudom ki ez a cudar lator!!:)
  • Kaplan
    #69
    Ejj a szakértő :)
  • Sephi
    #68
    Ohh semmi.
  • guardian hero
    #67
    Ok, visszavonom, megnézve a képeket tényleg cel-shading, de olyan mértékben stilizált, hogy sok helyen sima flat-fillnek vagy gouraud shadingnek tűnik.
  • guardian hero
    #66
    mi a baj?
  • Sephi
    #65
  • guardian hero
    #64
    Ez nem cel-shading szerintem.
  • musha
    #63
    edit: tudom, az irányítás nem a programozók hibája, ők csak parancsot teljesítettek, akinek az agyában megfogant, hogy ilyen legyen az irányítás az a nem ép.
  • musha
    #62
    én nem sokat tudtam erről a játékról, csak hogy nagyon sokan várják, meg hogy jó ideje készül...ja meg hogy nagyon egyedi lesz. mielőtt elkezdtem játszani vele, valahol azt hallottam, hogy a Metal Gear Solid első része ütött ekkorát a maga idejében, erre még jobban felcsigázódtam.
    egy dolgot elismerek, egyedi. de a pozitívumokat itt le is zártam. irányítás? mi ez??? 2005 van, kedves programozók, nem 1992...a grafikától sem estem hanyatt (és még finom vagyok), cell shade grafikával már évekkel ezelőtt sokkal szebbeket csináltak; egy Dragonball Z Budokai 3 sokkal szebb, és akkor még egy Digital Devil Saga szintű játékot meg sem említek. a hangok lehet, hogy hatásosak a nyomasztáshoz / idegesítéshez, de ez hosszú távon nem jó érzés. 10 órányi játékidő? lol. biztos volt benne koncepció, de hogy - főleg az irányítás miatt - akkora oltári nagy bukta lesz belőle mint a ház, az tuti.

    csalódtam.
  • aabyssx
    #61
    Amúgy ez az értékelősdi elég csalóka.

    Szokott az történni, hogy néhány komolyabb (de úgyanúgy félrepontozó) on/offline lap ad rá egy pontot és akkor a többi hülye sem mer annyira más pontot adni - hiszen, ha ugyanazt mondják, akkor max. mindenki hülye, de ha csak egyedül mond mást, akkor csak ő a hülye. Ez pedig önmagát gerjeszti.

    Júzer rivjúkra kell adni!