42
-
#42 Nekem ilyenkor mindig csak 1 kérdés ugrik be: Mi van ha elromlik a fedélzeti számgép? Akkor meghalt az egész jarmű? Az meg fasza dolog lesz komolyan... -
#41 Vegyé Lexus-t, új BMW-t vagy Mercit, azokban már van tolatókamera :) -
pip #40 Nem lehet egyertelmuen kijelenteni a dizelekrol vagy benzinesekrol, hogy jobban szennyeznek. A dolognak ket oldala van: mennyisegi es minosegi. Mennyisegileg a dizel jobban teljesit, mert nagyobb a hatasfoka, szep magyarul Pesttol Miskolcig kevesebb uzemanyagot fogyaszt el ugyanarra a szallitott tomegre szamolva, mint a benzines. Kevesebb elegetett uzemanyag --> kevesebb CO2 keletkezik, tehat osszessegeben kevesebbet szennyez. Mas kerdes, hogy mibol tevodik ossze a kibocsatott szennyezodes. Itt mar nem olyan egyertelmu a dizelek elonye, mert vitathato, hogy melyik tipusu szennyezodes karosabb (mint mar elhangzott, a dizelek rendesen kormoznak, "budosebbek" stb.). Van akit az uevghazhatas, van akit a rakkelto anaygok aggasztanak jobban. Legjobb lenne mindket motortipust megszuntetni es teljesen atallni elektromos jarganyokra. -
DOT #39 Amire gondolok, az nem általánosítás volt a Totalcar részéről, hanem egy cikk, amiben konkrétan azt írja az A8-as Audiról (ami azért ugye nem a balkettő kategória), hogy a motorban nincsenek hengerperselyek, hanem alu az egész blokk, a hengereknél valami speckó felületi ötvözéssel. Ez marha jó egy darabig, de ha elkopik, nem lehet se perselyt cserélni se felfúrni, mert akkor ugrik az ötvözés. Hanem lehet kidobni a blokkot. Szóval ez a baj az új csodadízelekkel: az anyagtechnológia nem elég jó hozzá. Hogy tényleg nem, vagy szándékosan nem, azt nem tudom. Asszem ebben a cikkben írták azt is, hogy hamarosan tele lesznek a piacok néhány éves csilivili, motorgenerálra szoruló dízelautókkal. Nem tudom, mostanában nem voltam piacon, a cikk már viszonylag régi. Akinek van türelme, keresse meg :) -
DW #38 Részecskeszűrő, de nem kerül többe, mint az autó.
Egyébként én is csak azért vagyok dízel ellenes, mert eléggé szennyezik a környezetet és "szagosak".
-
Vers #37 most volt egy cikk valahol hogy a diese autok jobban szennyezik a környezetet mint a trabant
csak nem co -val hanem korommal
és egy olyan szürö ami ezt kiszüri többe kerül mint az auto
szal a dieseleket szüntessék be !!!!!!!!!! -
#36 Nézd meg azokat a bömbiket, mikoriak :)) Az öreg dízelek _általában_ füstölnek, tisztelet a kivételnek, no meg a nem agyonhajtott motornak -
RiddleR #35 Persze ezt én sem mondanám igazából (kicsit eltúloztam), de akkor vhogy úgy kéne írni a cikket, hogy "...vmi miatt nekem nem sikerült a váltások között megtartani a turbónyomást..."
Igazából azért írom mindezt, mert mint írtam korábban nekem egy Golf van ilyen mocival és (feltételezem mivel tulképp egy cég az egész) ezért nagy valószínűséggel szinte minden ugyanaz benne, ami jelen esetben számít és ugye nekem vmi miatt megy az ami a cikkírónak nem. Ez nem öntömjén akar lenni, csak jelzem. (Persze lehet, hogy tévedek, és a szutyok A3-mason :) tényleg nem lehet) -
DW #34 Hát ez mind igaz. Diesel jó nyomatékos. Igazán előnyére válik a turbó. Persze egy benzinesnek is előnyére válna:DD Sajnos a turbólyuk ott van, de hát ezt meg kell szokni, meg a késést is.
Totalcar-ról annyit, hogy messze nem diesel ellenes. Odavannak a dízelekért, több tesztben is, ahol összehasonlítottak egy és ugyanazon típusból egy bezinest, meg egy dieselest (lásd 407 teszt), ott többnyire a dieselt választják.
A rángatózásról annyit, hogy nem hiszem, hogy vezetési hiba, hanem inkább vmi A3 baj lehetett (lehet, hogy csak azzal a géppel, amit épp teszteltek), de nem lehet rájuk mondani, hogy nem tudnak vezetni. -
RiddleR #33 A diesel témába még.
A Totalcar az egyik kedvenc magazinom, de amikor elkezdenek dieselekről beszélni akkor mindig felmegy a pumpa. Annyira diesel ellenesnek érzem a csapatot, hogy hihetetlen. Legutóbi cikkük az Audi A3-ról elég vicces volt. Csak poénként egy pár sor idézet:
"A gázreakció késik, amit egy egynégyes csirkének még elnéznék, de egy száznegyven lovas, nyolc egész két tizedmilliós prémiumautónak semmiképp. A gázpedál lenyomása után a motor még az ideális fordulatszám-tartományban pörögve is késve reagál. Rém bosszantó! Mivel kétezres fordulat alatt egyáltalán nem húz - hiszen itt még nem termel elég kipufogógázt, a turbó sem dolgozik..."
Igen mint minden tdnél, nem értem, mit kell ezen lovagolni, mellesleg ahhoz a pár tizedmásodperchez hozzá kell szokni.
"Vegyük hozzá, hogy a motor minden váltás után megtorpan egy pillanatra, hiába dolgoztatjuk az ideális fordulatszám-tartományban. Még akkor is ez történik, ha a gázpedált a trepnin tartottuk a kapcsolás ideje alatt."
Csak annyi, hogy talán meg kéne tanulni vezetni és akkor ilyen nem lesz.
DW: Még annyit, hogy van bmw diesel ami füstöl. Nem is kevés. ;) -
RiddleR #32 Miért kéne nagyobb? Pl.: (egy gyártótól lévő mocik - legyen VW).
2.0PDTDI 140LE/320Nm vs. 2.0FSI 150LE/200Nm
Mindkettő új moci van köztük 10LE difi, de ugye nem kell ecsetelni, hogy melyik a durvább.
Ha mégis, akkor ki kell próbálni. Nekem a dieselből van és elhiheted, hogy autópályán 100-ról 180-ra nem nagyon tudná a benzines tartani a lépést.
Pont a múltkor akadtam össze egy 206RC-vel, kis tombolós suhanc lehetett, mert tolta magát nagyon, udvariasan elengedtem, legyen ő aki tolja az előttem levőt, majd mikor azt nagynehezen letúrta akkor csodálkozott, hogy miért vagyok a seggében 180-ig. Pedig az 180LE asszem, viszont nuku nyomaték.
Na az egészet csak azért írtam, hogy egyező motorméretnél, egyező gyártónál (értem ezalatt, hogy a bmw dieselt ne vessük össze egy ford benzinessel vagy akármivel) a diesel a nyerő, csak drágább. (És akkor a tuningról még nem is beszéltünk).
-
DOT #31 A windózos rinyálásotok gyerekes és nevetséges. Minden szoftver annyira jó, amennyire jóra készítik. A MS nem fog egy béta szoftvert tenni járművezérlő gépbe, mert felkötheti a gatyáját a bíróságon, ha bizonyítást nyer, hogy annak a hibájából történt baleset. Vagy egyszerűen nem veszik meg a terméket. Ami a dízelt illeti, mondjuk, hogy jó. 100e km-ig, ha hihetünk a Totalcar-os cikkeknek, merthogy a technika (az anyag) nem bírja sokáig a pici térfogatba turbózott sok lóerőt. Egyszerűen elfárad, kikopik, tönkremegy. A mai csodadízelek nem fognak sok százezer kilométert futni, mint a régi szívódízelek. Így aztán hamarosan tele leszünk viszonylag fiatal, motorgenerálra szoruló autókkal, amiket még soká hajtunk ezután is rengeteg pénz és szerviz árán, mert drága kormányunk a regisztrációs adóval gyakorlatilag megakadályozta az autóimportot. Tulajdonképpen az se világos, hogy az egyszerű, kiforrottan és jól működő dolgokat, mint pl. a gázpedál mi a f@szért kell bonyolult és potenciális hibahegyeket felvonultató elektronikusra cserélni ? -
#30 Nekem a windóz azt se vezérelje! -
DW #29 Persze, én ezt nem vitattam:) A dízel jó, viszont ahhoz, hogy egy benzinest utolérjen, ahhoz jó nagy motor kell, és a végén már ottvagyunk, hogy annyit fogyaszt, mint egy kisebb benzines, ami végülis ugyanazt tudja. A diesel gyenge pontja az ára. Volt valahol egy teszt. A diesel autó 10 év alatt hozza be az árát (persze kivétel van: lásd Ford Fiesta 1.4 TDCi - 5,5L városban! és annyira nem húzós az ára, csak sajnos...a ford dieseljéről később a másik zárójeles megjegyzésben). Amiket írtál azokkal én is tisztában vagyok. Sajnos nagyon sok dízel még akkor is szar. PSA konszern dízelei egész jók (főleg a második generációs közös nyomócsöves - és akkor még a részecskeszűrőt még nem is említettem), na meg a BMW és Mercedes. A Ford még mindig nem tud normális dieselt csinálni (talán majd az lesz jobb, amit a PSA-val közösen fejleszt). A másik, hogy kérdés, hogy ezek az új turbódízeles csodák meddig bírják (szerintem 3-400 ezret tuti nem bírnak ki - többnyire azért, mert széthajtják, de hát ez nem az autó hibája). -
Sityi #28 Még csak az kéne, hogy belepofázzon az autó abba, hogy hogy vezetem. Nem! A mostani táblák sem irányítanak téged (noha kötelező érvényük van) ezért SEMMIKÉPP SEM szabad úgy alakítani a kocsit, hogy ezek a jeladók vezessék. Pont az általad említett vészhelyzet az (szülő nő / sérült ember / stb.), ami esetén a táblák által diktált szabályokat áthághatod. Én csak arra gondoltam, hogy az érvényben lévő táblákat az adott szakaszon kirajzolja a műszerfalon lévő képernyőre (teszem azt ha jól emlékszem, Pestiában van pár út, ahol 70 a megengedett max.sebesség, plusz megállni tilos; ilyenkor azt a két táblát rajzolja ki). A hülyegyerek-szindrómára: vajon a mobiltársaságok átjátszóantennáit miért nem buzerálják hekkerkedvű gyerkőcök...? -
Mice #27 off php taky? -
#26 nekem valahogy a microsoft dolog nem teccik. szal en nem ulok bele olyan autoba ahol tul sok az "ablak". mar vagy 2 eve egesz jo kis linux user lettem, es az valahogy a kezdetektol fogva atgondoltabb rendszer. akarmit is akarok benne tenni a megoldas mindig logikus. windowsban meg mindent be kell magolni mint a verseket magyaroran:) ossze van kuszalodva az egesz. olyan atlathatatlan, mintha az oprendszer nem is engem szolgalna, hanem egy átláthatatlan nagy entitás lenne a merevlmezemen, ami megengedi, hogy néha tegyek benne egy-két dolgot. olyan mint egy játék menuvezérlése. mindig bennem van az az érzés, hogy felulkerekedhet rajtam, egyszer csak bill a geci aszongya hogy ne működj akkor nem működik, és én nem tudom miért, mer nem ismberem a belső felépítését.
egy szónak is száz a vége. amig az asztalon van, addig nem erdekel annyira, de autoban...
valami barom elob utobb oszzekoti a vezerlessel azt lesz gaz.
lattatok az "I robot" vagy "Én a Robot" filmet. Kedvenc irom konyveibol csinaltak filmet.
windows valahogy nem olyan biztonsag
meg egy sajat boot managre sincs. az ext3at meg olvasni se tudja, pedig tudhatna, mert az ext3 nyilt cucc. stb.
szal ne legyen az automban windows, vagy levakarom a jelét a gombokrol, a hardware firmwaret pedig felulirom:) -
#25 Na az baszna be ha táblákba jeladót tennének, mert akkor azt is beépítenék, hogy mennyivel mehet a járgány!!
Mondjuk most tekintsünk el attól , hogy Mo.-on 50-el lehet menni pl. a Gyömrői úton a városból kifelé, két sávon, úgy hogy egy rohadt bekötőút nincs rajta.
De mondjuk sürgős dolgod van, asszony ott vajúdik a hátsó ülésen, ilyenkor még a rendőrök kíséretet is adnak, de nem tudsz menni, mert a kurva táblán 30 van.
Vagy, nálunk volt útfelbontás, a zsákutca tábla 1 éve ott rohad a sarkon!
Vicces gyerekek meg mindenhol vannak, mondjuk átkódolják a táblát kilencvenre, a következőt tízre, és apuka autójavító meg gumicserérő műhelyének címét rögtön rakhatják is ki a 10-es táblánál csikorgó fékekkel egybecsúszott autosok vérben úszó szemei elé! (ez a direkt marketing) -
Sityi #24 Táblarásió: A francnak kell számítógép, meg csatlakozás a külvilág fele! Szigorúan egyirányú kommunikáció kell! "Bip-bip-bip" - erre csak nem építenek a hülyegyerekek zavaróállomást. Amúgy maguk a táblák maradjanak meg, igenis, kelljen figyelnie a sofőrnek, csak legyenek kiegészítve a jeladóval, a problémák még jobb elkerülése végett.
Diesel: Én amiatt kedvelem jobban a diesel-autókat (az alacsony fogyasztás és az olcsóbb üzemanyagon túl), mert a teljes forgatónyomatékot már relatíve alacsony fordulatszámon képes leadni. Ez főleg havas-jeges úton jön jól (én legalábbis benzines autót havas úton nem tudok olyan jól vezetni), vagy ha sáros terepen vagy, könnyebben kijön a kátyúból. -
#23 Egy táblát (létráról) lecsavarozni és egy másikat felrakni a helyére (amelyiket már szintén le kellett csavarozni vhonnan) lényegesen nagyobb munka és rizikó, mint odamenni egy megbuherált pda-val és ráereszteni az otthon fabrikált kódot.
Szerintem. -
HUmanEmber41st #22 Dehogynem! Amikor nézed a pornót vezetés közben, és a rossz úton való rázkódástól megáll a winyo és kifagy a Windóza, akkor nekiállsz újra bootolni,és közben (mig a bootolást nézed) nemfigyelsz a figyelmeztető közelségi radar jelre,(elfelejtettél átkapcsolni automata pilotára) és már bele is mentél az előtted fékező autóba -
#21 bmw. igen, jól látod. csak egy nevet írok:
Dr. Anisits Ferenc -
#20 Ha hiszed, ha nem, a Diesel-motoroknál bizony valóban kiforrot technológia van. Sőt, a hatásfoka jobb, mint a benzin-motoroknak, ráadásul élettartama is nagyobb (ha normálisan vannak összerakva és a használat során sem csinál marhaságokat a gazdája), egy jobb diesel-motorba 300.000-400.000km-et is bele lehet rakni, mielött nagygenerálra lenne szükség, a lassabb fordulatszámú motorokba (mint amilyenek a jobb teherautókban vannak) pedig az egy millió futott km nagyjavítás nélkül is teljesen normális. Namost ezt próbáld meg elérni egy benzin üzemű motorral... -
DW #19 Ehh, hát igen. Én is láttam már turbódízeles 405-ös peugeot-t, ami nem füstölt (csak szagos egy picit). Sajnos az új TDCi, CDTDi, DTi meg mittoménmilyen csodák nagyon szarok. Az új diesel octavia-k, mondeok (de még sorolhatnám) mind - mind füstölnek egy kövértől.
Ellentétben amit nem láttam: füstölő turbódízel BMW:) Lehet, hogy a németek mégis tudnak valamit?! Akkor visszaszívtam, amit róluk mondtam. -
Yv@n #18 Csak szerintem iszonyat ocsmány az a műszerfal az első képen? -
Cat #17 jah, jelenleg az ország keleti részében inkább ellopják, és eladják fémhulladéknak (nevetséges hogy rá kell irni a táblákra hogy "Ez MŰANYAG")
ms poénkodok ugylátszik nem olvasták hogy a windows ce NEM az autó rendszereit, hanem a beépülő szórakoztató elektronikát vezérelné, tehát egy lefagyás SEMMILYEN kihatással nincs a vezetésre -
#16 Ez betalált!:) -
#15 MS téma:
A jövőben egy új halálnemet fognak megkülönböztetni a többi közúti balesettől:
A kék halált :PP -
#14 Ezt most is egyszerűen megtehetnék a táblák felcserélésével, mégsem teszi senki. -
#13 De jó is lesz nekünk....Sok értelmes ötlet is van benne, ez tény. Bár érdekes lesz amikor baleset elött jön az üzenet: "Balesetet fog szenvedni. Aktiváljam a légzsákot?.....Biztos benne?"
Ami nem tetszik az az, hogy állandó helyzetjelentést küld az autó, valamint bármikor bárki átveheti az irányitást....biztos jó lesz ez nekünk? -
#12 És mondjuk vicces kedvű kölykök feltörik a pózna kódolását és a "balra kanyarodni tilos" táblát "kötelező haladási irány balrára" cserélik...
Vagy a stop-ot főútvonalra... -
Sityi #11 Amúgy én a táblás részen gondolkodtam el egy kicsit. Ugyebár a táblát látni kéne, de ez alkalmasint problematikus lehet (sötét éjszaka, eső, lelógó lombozat, stb.). Mi lenne, ha jeladót pakolnának a táblapóznába? Nem kellene nagy hatósugarú. Minden közlekedési táblának meglenne a maga jele/kódja, amit sugározna, az autó dekódolja és kipakolja a képernyőre, így felhívva a figyelmem arra, milyen szabályt kell(ene) betartanom. Íg végre elkerülhetőek lennének, a "nem láttam a táblát"-típusú problémák. -
Sityi #10 Nekem egy 18 éves (355000 km) dízel üzemű autóm van, és érdekes módon nem burkolózok füstfelhőbegázadásnál. Az egyetlen eset, amikor tényleg egy kövéret pöffent az az, amikor beindítom. Máskor soha. Lehet, hogy visszafele fejlődünk? -
derwer #9 Na jó de majd mennyire fogsz örülni ha majd egy kicsit poros/saras lesz a kamera lencséje? Vagy azon is "abalaktörlő" fog ide-oda ugrálni? -
derwer #8 Nem is azt mondtam, hogy az lenne a legjobb... -
DW #7 "Nehogymár ezt is PC-vel csinálják! Vagy legalábbis ne az X86-os arhitektúrával. Vegyenek példának egy Applet ha már annyira PC-t akarnak... (de lehet az lenne a legjobb, ha semmi köze nem lenne arhitektúra szinten a személyi számítógépekhez)"
Ehh, a Mac kontra PC topikban olvasottak/írottak alapján a MAC sem jobb, mint egy PC.
-
DW #6 "A Bosch egy új rendszere lehetővé teszi a motor azonnali kikapcsolását megállás esetén, azaz stoplámpáknál vagy dugókban. A gázpedál megnyomására a motor ismét beindul, ezt egy speciális adagolórendszerrel érnék el, 5%-kal csökkentve a motorok étvágyát."
Ezt az ökörséget. Persze, dugóban ki-be kapcsolgasson a motor. Főleg benzin v. dízelmotor...Ezzel nem csökken a fogyasztás, hanem nő a legtöbb esetben (főleg ha egy dugóban méterenként kell megállni pár másodpercre. Arról nem is beszélve, hogy az újraindítás energiáját fedezni kell, és a sok indítózás eléggé megterheli az akkut, főleg ha az autó tele van ilyen multimédiás baromságokkal.
Remélem a manuális váltó sem tűnik el:)
A németek meg a kiforrott dízel technika? Szerintem a dízel nem kiforrott, nem csak a németeknél. Értelme nincs sok, ráadásul fél év után már füstölnek, ha nyomnak neki egy kövéret, főleg ezeknél az új turbódízl csodáknál. Megszámlálhatatlan alkalommal történik velem egy héten, hogy az előttem lévő turbódízeles dög meglódulása után nem látom az utat:D Szar környezetszennyező és büdös dízel.
-
DW #5 "Nem vagyok se az M$ ellen se az M$ mellet, de azért az életemet valahogy nem szívesen bíznám rá.... De persze lehet' tévedek..."
Tévedsz. Oda van írva: semmilyen kapcsolatban nem áll a vezérléssel. Nincs mitől félni (reméljük:D) -
BiroAndras #4 A tükör az elemi geometria miatt nem elég jó megoldás. A kamerák meg eléggé megbízhatóak, és bárhová elhelyezhetőek. Tolatáskor pl. baromi jól jönne egy kamera a hátsó lökhárítón (meg egy pár oldalt, meg elöl, ...).
A többivel egyetértek. -
derwer #3 Nekem egyébként is tetszik a vezetés automatizálása, DE lenne néhány apróság:
1; Az a tükör még ne legyen annyira kamerás cucc, a valódi tükör valódi képet mutat. A kamera meghibásodhat, összemocskolódhat stb...
2; Nehogymár ezt is PC-vel csinálják! Vagy legalábbis ne az X86-os arhitektúrával. Vegyenek példának egy Applet ha már annyira PC-t akarnak... (de lehet az lenne a legjobb, ha semmi köze nem lenne arhitektúra szinten a személyi számítógépekhez)
3; A hab a tortán: Nem vagyok se az M$ ellen se az M$ mellet, de azért az életemet valahogy nem szívesen bíznám rá.... De persze lehet' tévedek...