127
  • Wing Rockling
    #127
    Egyébként szerintem amelyik csávó pofázik hogy verekedni akar az általában 20 év körüli, ragyás fej, pattanás-szeplő kombináció, szódásüvegtalpa szemüveg, 45 kg gizda, a környezetében mindenütt visszautasítják(na jó azért ezeket a jelzőket amiket eddig írtam nem kell komolyan venni), és úgy gondolják hogy majd be fogsz szarni tőlük, ezért nem mered majd elmondi a címed, ha meg elmondod akkor beparáznak, és inkább elszaladnak - Pakura rá egy példa. Ja, és érdekes hogy mindegyik ilyen kölyök kisebbségi komplexus-t emleget, legalábbis akikkel én "beszélgettem", szerintem ez azért van mert nekik van kisebbségi komplexusuk, az olyanok akikbe belekötnek és ilyen dolgokat automatikuson magukra vesznek, azoknak egyrészt nem lehet egy szép élete, másrészt kis kölyökként beleolvadnak a nagyvilág mindennapjaiba, és úgy halnak meg hogy az sem tűnik fel nekik hogy éltek. Ezek az emberek tudatukban még ébrenléti idejük alatt is alszanak, és nem tudnak megbékélni azokkal az emberekkel, akik a világban tudatosan élnek - Szerintem a Mátrix-ban is több igazság van mint a lelkükben - és lefogadom, hogy ha egy Pakurához hasonló ember olvassa ezt amit írok, akkor hátradől a székében és ásít egyet, vagy a homlokát a tenyerébe teszi és csóválja a fejét: a szűk látókör amit nem is engednek kiszélesedni. Kíváncsi vagyok hogy mennyit értettél abból amit írtam, és hogyan is kapcsolódik ide.

    Dömsödi: Kíváncsi vagyok arra hogy a 300-as cerka hogyan tudna real-time árnyékokat renderelni.
  • Wing Rockling
    #122
    Megnyugodhatsz, elolvastam mindet.
  • sghu
    #121
    Ez a cikk úgy hülyeség ahogy van. DX8 alapkövetelmény? Meg DirectX 8-as élmény meg DirectX 9-es beállítások a Doom 3-ban? Kár hogy a megjelenítést tekintve semmi köze a Doom 3 motorjának a DirectX-hez, mivel OpenGL-t használ.
  • N.E.O.!!!
    #120
    Úgy látszik nem olvastad el azt a 11 kitrölöt hozzászólást. Nagyon cifrák voltak

    Amúgy én 8-10 FPS-el viszem a thief 3-at, így én már 20 FPS körül folyamatos képet látok
  • Wing Rockling
    #119
    Pakura, akkor én most elmondom neked, hogy világ életembe minden játékot úgy vittem végig hogy elég volt nekem 30 fps, azon a szinten én jobban célzok mint sokan mások 60, esetleg 100 fps-nél, tehát nekem 30 fölötti értékeken már teljesen mindegy hogy milyen gyorsan frissít képet, szívesebben játszok így: 1024X768, Very Hih Detail, 8X anisotropy=32 fps, mint így: 800X600, High Detail, 4X anisotropy: 70 fps
  • N.E.O.!!!
    #107
    Áhh nem értek én az ilyesmihez. Az egész fórumból ennyit vettem ki: minél több az FPS annál jobb a játszhatóság, és minél jobb a géped, annál több az FPS.
  • Dömsödi
    #103
    NEO:
    "Nemtom hogy celeron 300 mikor volt, de akkor kb. a directx 6-os verziója lehetett. Hát ha az képes ilyesmire, akkor nem 9-es kártyák kénének a doom 3-hoz."

    Nagyon gyerek lehetsz még. Softwaresen irták meg az árnyék és gfx kezelőt.
    Amugy ez érdekes. Annak idején AMIGÁN volt egy IMAGINE nevű ray tracer progi. Ez jó esetben fél-1 óra alatt csinált egy Scanline képet. PC-re áttérve, (P133) már lement ez az idő 15 MP környékére. Most 3GHZ környékén kiváncsi vagyok mennyi idő kellene neki. Főleg ha optimalizálnánk is a progit.
    Szerintem előbb utobb bealkonyul a videokártyák 3D-s gyorsítójának, mert a procik elérik azt a sebességet, amivel Realtime olyan grafikát csinálsz amilyet csak akarsz. Ez max 4-5 év múlva bekövetkezhet.
  • Herkulles
    #102
    Mi ez a poszszter, valami fake? Bizonyára átváltott az utolsó hetekben atira, nem számítva az elmúlt 4 évet valószinűleg...
  • Wing Rockling
    #101
  • Wing Rockling
    #100
    Ez azért érdekes.
  • Herkulles
    #99
    Arról nincs szó a cikkben, hogy carmack nagyrészt nvidia alatt fejlesztette/kodolta a játékot.
  • N.E.O.!!!
    #98
  • Piscator
    #97
    Azt hittem, már rég kiadták.
  • N.E.O.!!!
    #96
    Nemtom hogy celeron 300 mikor volt, de akkor kb. a directx 6-os verziója lehetett. Hát ha az képes ilyesmire, akkor nem 9-es kártyák kénének a doom 3-hoz.
  • Wing Rockling
    #95
    Akkor még nem voltak olyan kártyák amik valósidejű árnyékokat tudnának megjeleníteni.
  • Dömsödi
    #94
    Annak idején, amikor Celeron 300 volt a csúcs, akkor volt 1 magyar játék ami csak a demo szintig jutott(?). Ebben is valósidejű árnyékok voltak. Csak qrva lassú volt, de baromi jól nézett ki.
    A mostani gépeken tuti, hogy jól futna. Erről a progirol nem tudtok valamit?
  • Wing Rockling
    #93
    Na és hány tízezer Ft-os hűtőt vegyek hozzá ha ki akarom belőle húzni?
  • CodeRed
    #92
    Szerintem meg úgy gusztustalan ez az egész ahogyan van!Azért nem gondoltam hogy JC is odáig süllyed hogy ahardwaregyártók diktálják a gépigényt.A tavalyi E3 idején még hol volt x800 meg Gef6800?És azokon a bemutatókon és videókon sem volt rosszab a gém mint a mostanin.A tavaly még eéárhetetlennek hitt hardware-ket irkálták optimálisnak mostmeg a minimumnak sem felelnek meg szinte....sztem ez az egész egy gusztustalan mocsok dolog...
  • Dinosaur
    #91
    Tsá!
    Azt áruld már el hogy milyen vizi dolog van neked a procidon hogy ennyit dob rajta???
  • Dinosaur
    #90
    Ma olvastam hogy a Doom3 az NV6800-on 62 fps-t ment a XT800-on meg asszem 50 körülit, merthogy az Nvidiában van pixelshader3.0 meg egyéb motyesz
  • Alfa Of NS
    #89
    Mondjuk ez engem is erdekelne, hogy pl a Doom3nal a fizikai motor es a grafikus motor hogyan kapcsolodik egymashoz. Mert ha egyutt megy, akkor a nagyobb FPS jobb reakcioidot is jelent, vagyis egyertelmu az elonye. De szerintem vmennyire kulon kell legyen.
  • ollie
    #88
    LoL
  • ollie
    #87
    Hát Gef3-on ne csodálkozz hogy lassú. Az ma már nagyon lassúnak számít, ideje lecserélni egy gyorsabb karira.
  • Wing Rockling
    #83
    Pakura, ne légy már ilyen qrva okos, ajánlom figyelmadbe N.E.O.!!! aláírását.(#70)
  • dez
    #82
    Mellesleg miért nem számíttatják csak a "fizikát" többször? Végülis nem kell mindent (legalábbis az utolsó lépésig) grafikailag kiszámolni+megjeleníteni. Vagy itt valami szándékos árukapcsolás van (többet költesz videokártyára, több járulékos előnyhöz jutsz)?
  • dez
    #81
    Ez szép és jó, de én attól még látom a különbséget az 50fps és a 100fps (nem Hz) között.
  • Borg
    #80
    Használj aimbotot. Mert megérdemled.
  • pakura
    #79
    Azért rakjuk tisztába a dolgokat:
    A magas FPS (frame per sec) egy FPS-ben (first person shooter) nem a szemünk miatt szükséges, hanem mert azzal aki magas szinten műveli a játékot (tehát nem aki csak vaktában lövöldöz) pontosabban tud lőni mint alacsonyabb FPS-sel. Teljesen mindegy, hogy a monitorunk megjelenít-e minden képkockát, a lényeg az, hogy a gép hányat számol ki. Ha ugyanis egy mozgó pontra lövünk az agyunk számolja ki, hogy melyik időpillanatban kell kiváltanunk a lövést, ez egy bizonyos szint fölött már nem függ a megjelenített képek számától. A különbséget az okozza, hogy a billentyű lenyomása pillanatában a gép mennyi késlekedéssel kezdi el kiszámolni a következő képkockát,tehát nem mindegy hogy az adott időpillanatban hol tart a számítással (épp akkor kezdte, vagy épp most fejezi be), az átlagos késlekedés alacsonyabb FPS-nél magasabb. Ha ugyanis másodpercenként 100-szor számítja ki az éppen aktuális helyzetet az nyilván fog tartalmazni olyan pozíciókat is amik alacsonyabb FPS esetén nem kerülnek kiszámításra. Ez egy mezei játékosnál nyilván nem okoz nagy változást,de aki nagyon ott van a szeren annak igenis számít, hogy 50 vagy 100 FPS-sel vagy akár még többel játszik. A megjelenített kép a szemünk számára minden esetben ugyan olyan folyamatos.
  • Sadist
    #78
    Csak aztán a végén nehogy úgy füstölögjön mint egy jó kubai szivar. :)
  • Devil_Gy
    #77
    sőt 3800 volt a csúcs amit kihoztam belőle és rá se bagózik!
  • Devil_Gy
    #76
    Ki volt az az okos aki ezt mondta neked???
    Nekem 9 hónapja megy egy 2.6 GHZ p4 800-as prockó 3575Mhz-n és meg se kottyan neki!
  • warchief
    #75
    Tigeroo: "eh...neked a nagyanyád világosban veri ezeket mi?"
    Persze, küldjek fotót?
  • arty
    #74
    x800pro 80-100e, kis mazlival XT lesz.

    geforcen jobb a doom3 az elozetes tesztek alapjan, am egyreszt ailg kaphato s eppen ezert itthon joval dragabb is... raadasul ott alapbol mennek a pipeok, szal kevesbe lehet ugyeskedni :)

    Luminas :D 3 ghzet izzadj ki lecc az 1700+osombol ,) lehet menne, de egy brutalabb vizhutes, vagy kompresszor arabol egy 3400+ is kijonne :)

    szal ezt inkabb hagyjuk ...

    en meg az intel vs amdre is kivancsi lennek a doom3 viszonylataban :)

  • Wing Rockling
    #73
    Na fogadjunk 10-esbe, hogy karácsonykor 9800PRO-t vagy jobbat fogsz kapni. Vagy faterod biztosan azért nem enged 9600XT venni, mert készül a karácsonyi X800 vásárlásra.
  • Wing Rockling
    #72
    Az én 2,4-esemből is ki lehet hajtani 4 Ghz-t, csak qrva drága procihűtő kell hozzá, meg állítólag az Inteleket 2 hónap tuning után kidobhatod a kukába.
  • Luminas
    #71
    384MB? Ez ugye vicc? 1536 MB alatt rgyáltalán gondol valaki játékra? :D Processzor meg 1,5ghz? 3 Ghz-t bármilyen prociból ki lehet hajtani, csak érteni kéne hozzá...
  • N.E.O.!!!
    #70
    Nekem pont van 120 ezrem, csak a fater még egy 9600XT-t sem enged venni. AMD Athlon Xp 2400+ 512 megaram 9200-as ati. Mint már az előző doom 3-as hírben is írtam a gépem be fog szarni. De legalább a Half Life 2 tartja bennem a reményt.
  • Sadist
    #69
    Szerintem a beta verziót ne hasonlítsuk a véglegeshez gépigény alapján. Valszeg sokat optimalizáltak rajta, hisz céljuk, hogy minél több embernél fusson->minél több ember megvegye. Legalábbis én így gondolkodnék. A jó optimalizálásra példának ott van a GTA3 és a Vice City. Full ugyanaz a grafmotor, csak a Vice Citynél vették a fáradtságot, hogy kicsit javítsanak rajta és lám meg is lett az eredménye.
  • szurmakotium
    #68
    Nem akarom felkorbácsolni a kedélyeket, de a 9800xt-s kártyán a Doom 3 timedemo1 futtatása 4xAA 8XAF-el 1024x768-as felbontással 3.2GHz Dell gépen éppenhogy csak elégséges !

    Legalábbis az alábbi cikk szerint 26,9 Frame/sec !

    http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy

    Persze lehet hogy nem kell komolyan, venni a dolgot hiszen ez még csak az első tesztek eggyike mindenestre elgondolkodtató ...

    "John did to keep in mind that these are just benchmarks as the true DOOM 3 gaming experience is looking to be very flexible and forgiving in terms of hardware needs."

    Majd meglátjuk ...
  • Laccnemotthon
    #67
    Hát kíváncsi vagyok nálam hogy fog futni... Majd biztos tele lesz a D3 topik mindenféle mérési eredménnyel meg konfiggal :P