15585
Rajzolás,Festészet,Digital art...stb.
-
#15585 Kisbéka
-
toza #15584 kepet... -
dasaobi #15583 másfél-két éve vettem egy XP-Pen Deco 01 V2 táblát, k vele, inkább retusáláshoz, szabadkézi vektoros illusztrációkhoz, és egyéb grafikai munkákhoz használom. Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve.
Ha jól tudom a XP-Pen rajztáblák elég jók.
https://www.storexppen.eu/articles/top-7-legjobb-olcso-xp-pen-digitalis-rajztabla-kezdoknek.html -
Gabo #15582 Megkockáztatom, hogy okosan használva Blender-rel ugyan ezt a hatást el lehet érni, és az még mindig szabadon használható szoftver. -
#15581 Mental canvas
Van az windowsra is, csak hát elég borsos az ára (és előfizetéses ). Rajzolni is lehet benne vagy csak összerakni a rétegeket? -
toza #15580 mentalcanvas apple re ra .
Utoljára szerkesztette: toza, 2021.10.22. 13:57:10 -
Adamcsaka #15579 Ez melyik szoftver? Elèg jó lett. -
#15578 @gregcicle
insta link -
Adamcsaka #15577 Miért nem copy és pasteled? Minek baszakodsz vele azért, hogy lemásold? Csak hülyülök.... -
Adamcsaka #15576 A legjobbnak vélem én is ; ráadásul animáció készítésre is korrekt; hogyha esetleg a klasszikus rajzolgatós animáció készítés is érdekel valakit úgy, hogy közben linuxra windózra is elérhető. Ez nem reklám, csak elismerés, mert még a teljesítménye is eléggé kellemes. Ennél sokkal egyszerűbb szoftverek szaggatnak néha, de a Krita jól megvan írva. Részemről előbb a Krita, mint a Gimp. A photoshop nagyon ment annó ezen a fórumon, de azt hiszem az egyeduralmának vége és itt végződik XD Annó oda is képeket tettünk fel, most pedig ide alkottok és örülök is neki, hogy vagytok néhányan kreatívak még.
Utoljára szerkesztette: Adamcsaka, 2021.10.13. 21:56:47 -
#15575 loáljános4president -
soundsonic #15574 -
soundsonic #15573 Igen már nekem is lent van a gépemen egy ideje és, hogy ha a Huion digitális rajztáblám támogatná a linux alapból linuxot használnék. Van vektoros és kiadványszerkesztő programis, bár a vektoros gravit szofvtver csak részben ingyenes sajnos mert pdfben csak megkötésekkel exportál meg még ki tudja micsoda. Szóval szemezgetek a Kritával mert az artrage szinkeverése nagyon nehéz és szerintem nincs jól lemodellezve az olajfestés, de ez már csak az én véleményem. Van a Kritának egy (lehet, hogy csak nekem új) művész oldala : https://krita-artists.org/ ami olyasmi mint az artstation, vagy deviantart csak itt krita festők képei vannak. Láttam nagyon jókat ami meggyőzött már korábban is arról, hogy ez egy jó szoftver, pláne hogy ingyenes, de még csak 1 próba képet csináltam vele talán tavasszal. De a színkeverését még nem sikerült igazán megtanulnom.. Az alábbi képen is csak egy ecsetet használtam aminek a nyomásérzékenysége és maszatoló képességét használtam ki.
Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2019.11.17. 10:47:05 -
Gabo #15572 https://krita.org/en/
Én ebben firkálgatok, amikor kedvem van hozzá. Szabadon használható, open source, win/linux/osx, művészek készítették művészeknek. Hibajavítások, fejlesztések is folyamatosan érkeznek hozzá. -
Celebrau #15571 A fan-art kérdéshez.
Ezt most találtam: https://www.artstation.com/artwork/2xQrrJ
Egy Riotgames-nél dolgozó profi concept artist csinálta, direkt forrásmegjelölés nélkül (bár akiknek a kép szól azok tudják hogy honnan származik a "You must gather your party before venturing forth...." mondat). Egy játékfejlesztésben dolgozó artist pedig tudja, hogy mit van joga festeni és bemutatni.
Utoljára szerkesztette: Celebrau, 2019.11.16. 09:58:36 -
Celebrau #15570 Ha PS-re áll a kezed, akkor lehet érdemes megnézned a Paintstorm Studio-t: https://www.paintstormstudio.com/features.html
Egy orosz csávó fejleszti, aki szoftverfejlesztőként hobbifestett PS-ben, aztán rájött hogy akár csinálhatna is egy saját programot, úgy nem kell fizetnie az Adobe-nak. :D Kb. a PS festőfunkcióit vette alapul és jócskán kibővítette. Például a nyomásérzékelése számomra sokkal reszponzívabb volt mint a PS-é. Hátulütője, hogy ha NAGYON Ps-re áll a kezed, akkor könnyen ki lehet akasztani egyes PS-es billenytűkombinációkkal.
19USD egy, 28USD két öröklicence, de mindjárt itt a cyber monday, akkor féláron szokta adni. Próbaverzió 30 elindításig teljes funkcionalitással működik.
Affinity-ről sem hallottam még rosszat, ára is kellemes, iPad-re meg is vettem anno a Photo-t, de nem használtam mert addigra már más irányba mentem.
Mondjuk ha tradicionális médiát akarsz imitálni, akkor ezek nem igazán jók, oda kell az ArtRage (vagy a Painter). -
soundsonic #15569 Köszi srácok a tanácsokat.Elvégeztem egy okj-s grafikusi tanfolyamot és ezen felül egy digitális rajz oktatást és úgy érzem photoshopban magabisztosabb vagyok (technikailag), de van legális artrage 5 és artrage 6 digitális olajfestő szoftverem amit azért szeretek mert nem kell félnem a használatától. Van, hogy kinevetnek hogy próbálok mindenben ,ha tudok és megengedhetem magamnak a legális szoftvereket venni. Van photoshop, illustratot és indesign alternativa is ami nem olyan vészes árú, akcióknál még olcsóbb viszont nincs havidíj. (affiniti designer, photo, publisher) De Youtuberól nem szeretek ilyeneket tanulni... egész más a felülete bár néhány parancs hasonló billentyű kombinációs mint ps ben. De visszatérve a képekre, van egy nem tudom milyen stílusba sorolható irányzatom, amivel viszont nem nagyonvagyok elégedett. Behance meg artstation oldalakat nézve néha motivál, hogy gyakoroljam a programokat használni és hogy a kép ne legyen túl ronda. Egyik kedvenvcem Klimt és a szecesszió és néhány izmus. Valamennyit tanultam felvételi előkészítőként rajzolni ezrt felvettek az iparmúvészeti középiskolába porcelánfestőnek, de jó pár évben próbáltam újra felvételizni a kisképzőbe de még a második fordulóba sem jutottam el.
Most van államilag támogatott felnőtt esti szobrász és festő képzés sokszoros túljelentkezéssel de lehwet, hogy 2 év múlva megpróbálom, mert jövőre más a foszuszpont. Csak pár hete vettem újra egy vázlatfüzetet és egy progresszót és azzal próbálok valamit ügyködni, de jó lenne inkább valahol tanár melett tanulni, de az számomra megfizethetetlen felnőttként. Éna pixabay.com-os képeket szoktam legtöbbször felhasználni, de volt, hogy nagyritkán netról simán leszedett képet használtam fel, mondván úgy sem lesz felismerhető a saját kezdetbeli stilusommal.Ami egyébként szerintem annyira béna, hogy talán bárki jobbat csinálna. Beszúrok néhány képet példának...
Szóval én valahol a művészibb ám de hasonló képeket szeretnék majd egyszer csinálni mint az artstation-on és behance.net es képek. Sajnos úgy érzem túl nagy célt túztem ki magamnak és képességeim erre nem elégségesek.
Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2019.11.16. 00:47:17 -
Celebrau #15568 Kíváncsi voltam, hogy honnan nézed a témát (szakmában dolgozó profi vagy jogász :D), mert azt vettem észre, hogy amikor tanulás közbeni másolásról beszélek, akkor valamiért általában plagizálásra gondolnak, holott erről szó sincs.
De akkor rólam is, hogy ne legyen egyoldalú.
Én papíron építészmérnök vagyok, dolgoztam kivitelezésben és CAD modellezőként, mellette hobbiból rajzoltam és festettem. Mostanra (35 vagyok) jutottam el oda, hogy képregényrajzoló asszisztensként -egyelőre- meg tudok élni rajzolásból.
Portfolióm: https://www.artstation.com/csabaszabo
Amiket írsz esetek, azokban igazad is van, viszont egyik sem fan-art vagy tanulómunka, én csak e kettőről beszélek.
A fan-art egy létező dolog, nagyon sokan csinálják (profik is) és nem szokta szúrni senki szemét. Van aki örül is neki, mert azt jelenti hogy van aki rajong a munkájáért. Én is örülnék, ha már ott tartanék.
A tanulást pedig nem lehet "megúszni" másolás nélkül, mert -mint alább is írtam- onnan lehet felszedni technikát és stílust. Egyik sem velünk született adottság: a technikánk tudatos gyakorlásunk útján fejlődik, a stílusunk pedig a minket ért hatások nyomán formálódik (akkor is ha nem vesszük észre).
Írni is úgy tanultunk meg hogy elkezdtük másolni a betűket.
Proko-ék az egyik podcastjukban beszéltek az "művész szülők adoptálásáról" (Adopting art parents), azaz hogy a művészpalánta válasszon néhány alkotót, akiknek tetszik a technikája, stílusa, azonosulni tud vele valamilyen formában és vegye át tőle ami tetszik. Kezdetben másolva, majd amikor elsajátította amit akart, azt alkamazva máshol (pl. egy adott festményt egy másik festő stílusában vagy rajzban). Aztán változtassa, bővítse a kört, adjon hozzá saját ötletet, megoldást... És amikor már elég sok hatás érte, akkor tud elkezdeni kialakulni valami, ami majd a saját stílusa lesz.
Ha nekem tetszik Berni Wrightson rajzstílusa és Frazetta kompozíciói, és meg akarom tanulni ezeket használni, akkor azt csak úgy tudom elkezdeni, ha Wrightson rajzait másolom (master study), aztán amikor jól megy rajzban reprodukálom Frazetta festményeit. Ez azért is jó, mert így egyszerre csak dologra kell figyelnem: amíg technikát tanulok, nem nekem kell kitalálni a kompozíciót, megvilágítást, stb. hiszen azok adottak, amikor továbbléped a kompozícióra, akkor pedig már birtokomban van a technikai tudás és nem kell azon gondolkodnom, hogy mit hogyan kéne megrajzolnom.
Továbbá profik munkájából azért is jobb tanulni, mert arról tudjuk hogy működik. Egy Blizzardnál dolgozó concept artist vagy illusztrátor munkáját azért ismerjük, mert működik amit csinál. Ez nagy mankó egy önerőből tanuló kezdőnek, aki nem biztos hogy ki tudja szűrni a sok-sok cc0-s anyagból ami a megfelelő irányba mozdítja.
Azért írtam pont a Blizzard-ot és a (World of) Warcraft-ot, mert ott adott a stílus és adottak a szereplők. Aki illusztrátor és oda akar menni dolgozni, annak azt kell követnie.
Egyik ismerősőm pár éve még játékfejlesztésben dolgozott és pont ez volt a cégben a problémájuk. Egyszer elment tőlük három artist és meg voltak lőve, mert folyamatban volt a fejlesztés és adott stílust kellett követniük, tehát olyan embert kellett volna találni, aki azonnal tud dolgozni abban az adott stílusban. Nem a sajátjában, nem egy hónap átállás után, azonnal.
Persze sok cég van akik a saját hangot is keresik az emberekben, de játékfejlesztésben, filmes területen az fontosabb hogy te tudj a csapat részeként dolgozni, hogy amit leteszel az asztalra, azzal a folyamatban téged követők tudjanak tovább dolgozni, nem pedig, hogy valami egyedit alkoss.
Az alapok fontosságában egyetértünk, azok megkerülhetetlenek, de valahogy meg is kell szerezni azokat. :)
Utoljára szerkesztette: Celebrau, 2019.11.15. 20:43:28 -
Gabo #15567 Nem követtél el semmi rosszat! Inkább csak elvi kérdésekről van szó...
Csak biztatni tudlak arra, hogy folytasd a rajzolást! Az útmutatók is hasznosak, rengeteg trükköt, fogást lehet elsajátítani belőlük. Viszont akkor kezd majd igazán érdekessé válni a dolog, mikor az ember először próbál önállóan dolgozni... -
Gabo #15566 Egyáltalán nem vettem személyeskedésnek. Annak ellenére, hogy nem értünk egyet, úgy vélem értelmes és kulturált párbeszéd zajlik közöttünk, aminek talán mások is használt látják.
Munkámat nézve szoftver fejlesztő vagyok. A 3D grafikával, a digitális rajzzal és festészettel hobbi szinten régóta foglalkozom, de leginkább csak a magam örömére. Amatőr szinten fotózok is.
Pontosan ezért jártam körbe a témát, legalább alap szinten, hiszen a szerzői jogi kérdések és a képmáshoz való jog, mindegyik esetben előjöhetnek. Sokan nem is gondolnak ebbe bele:
- Készít valaki egy blogot a hobbijáról, valami éppen trendi témáról, amihez felhasznál néhány képet amiket ellenőrzés nélkül, találomra szedet le valahonnan...
- Általa viccesnek ítélt helyzetekben fotókat, videókat készít emberekről az utcán amiket aztán gondolkodás nélkül megoszt valamelyik felületen...
- Felhasznál hírességekről, profi fotós által készített képeket valamihez, ami csak nézőpont kérdése, hogy meddig manipulációja az eredetinek, és honnan számít saját alkotásnak...
- Készít egy mobil appot, amiben valamely ismert játék karaktereit használja fel...
- Hobbi zenészként készít néhány hangmintát valamelyik zenekar CD-jéről, amiből aztán saját zeneszámot állít elő valamely zeneszerkesztő alkalmazásban...
Lehet, hogy sokan úgy éreznék, hogy nincs baj a fentiekkel. De tényleg nincs baj a fentiekkel?
Lehet, hogy megússza a dolgot az illető, leginkább azért, mert nem üti át az ingerküszöböt az általa készített tartalom, vagy elvész az ezernyi hasonló között. De a trendek változnak, és néha pillanatok alatt felkap valamit a közösség, ami aztán futótűzként terjed. Emberünk lubickol a népszerűségben, esetleg még haszonra is szert tesz. Aztán egyszer csak jön egy hivatalos felszólítás...
Az Obama kép sem úgy indult, hogy biztos siker lesz. Mégis felkapott lett. A gondok pedig utána kezdődtek...
Ér ennyit a dolog?
Vajon a "37 darab Diaboi 4 Lilith fan-art" készítője közül hányan vannak tisztában a képeik jog hátterével, vagy azzal, hogy őket milyen jogok illetik meg?
Bár nem látok bele a Blizzard művészeti vezetőjének fejébe, de valószínűnek tartom, hogy többre értékeli azt, ha valakinek a portfóliója művészeti anatómiáról, egyedi látásmódról, megfelelő arányérzékről, szakértelemről tanúskodik, mint a karaktereik másolásáról. Az pedig nagyon hamar ki fog derülni, hogy képes-e az általuk keresett stílusban alkotni, esetleg azt a saját ízléséhez igazítva valami egyedit létrehozni. Igen, az általuk képviselt stílust valószínűleg tényleg az ő anyagaik alapján fogja tudni tanulmányozni. De egy adott stílusban készült figurát lemásolni, vagy abban a stílusban alkotni két külön dolog. Az utóbbi nem megy megfelelő alapok nélkül.
És mik ezek az alapok?
Különösebb sorrend, és a teljesség igénye nélkül: művészeti anatómia, perspektivikus ábrázolás, fény és árnyék hatások, színtan, kompozíció, stb.
Ezeknek a gyakorlására, tanulmányozásra pedig bőven használhatóak a valóban szabadon használható források. És meglátásom szerint jobbak is erre célra, mint egy ezredszer lemásolt figura, aminek a látványát már megszokta a szem, és így a hibákat sem veszi észre annyira. És mivel a pd és cc0 képek többségének esetében nincs megkötve a módosításuk, így miért ne szolgálhatnának alapul bármilyen műhöz? Attól, hogy mai egy portréfotó miért ne lehetne, egy fantasy vagy egy cyberpunk témájú kép alapja? Pontosan valahol itt kezdődne az egyedi stílus. Másolás helyett módosítani, kiegészíteni, átalakítani, átlényegíteni...
A lényeg, ha tiszta alapanyagokat használ valaki, akkor nem kell azon gondolkodnia, hogy vajon bemutathatók-e az általa készített anyagok bárhol.
Én legalábbis ehhez igyekszem tartani magam, de mindenki maga dönti el, hogy neki mi számít... -
soundsonic #15565 Csak azért bátorkodtam elkezdeni rajzolni Lilit-het mert elvégeztem egy kb 20-25 órás digitális rajztanfolyamot és az ott oktató srác is elkezte rajzolni.Gondoltam én is megpóbálkozom vele. (nyilván az enyém még elég béna..bár ez most lényegtelen.) De ilyen jogi mizériákra nem gondoltam, de szoktam sok pixabay -os képet használni a rajzokhoz.
Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2019.11.15. 13:46:49 -
Celebrau #15564 Egészen más helyzet a kettő.
Az Obama poster esetében egy konkrét fotó manipulálása történt, amit egy politikai kampány során felhasználtak és kiállításra került. Ráadásul nem is mond ellent annak, amit én írtam: "Jogi probléma akkor lenne, ha ... egy festményt/fotót/szobrot/stb. tökéletesen lemásolva a sajátodként akarnál publikálni, eladni."
Ezzel szemben soundsonic mint kezdő digitális festő, hobbiból/gyakorlásból csinált egy Blizzard fan-art-ot, ami jól láthatóan nincs olyan minőségű, hogy ezzel ő maga anyagi haszonhoz jusson, illetve a Blizzard attól elessen. Fel is tüntette, hogy honnan származik a karakter, tehát mindenki tudja hogy nem az övé.
A másolás, a master-study a rajzolás/festés tanulásának fontos része kell legyen, mert az által lehet stílust tanulni, technikákat ellesni. Az is másolással kezdte, aki az eredeti Lilith design-t kitalálta.
Ha ezért elkezdenénk mindenkit perelgetni, akkor nem is beszélhetnénk Diablo 4-ről, mert nem lenne ember aki csinálná.
Plusz pont a Blizzard-nak volt sokáig fan-art szekciója a honlapján, illetve a Reaper of Souls kapcsán tartottak is fan-art pályázatot nem kis összegű díjazással.
Illetve mit csináljon az a szerencsétlen, aki mondjuk náluk akar dolgozni? Valahogy meg kell mutatnia nekik, hogy ismeri a karaktereiket és tud a franchise-ra jellemző stílusban festeni. Azt meg csak a Blizzard anyagaiból fogja tudni megtanulni, CC0-ból nem.
Érdekesség: jelenleg 37 darab Diaboi 4 Lilith fan-art van fent ArtStation-ön: https://www.artstation.com/search?q=diablo%20lilith&sort_by=relevance
"Te hogyan éreznéd magadat, ha egy általad készített fotót. rajzott, bármit az engedélyed nélkül felhasználnának, esetleg némi módosítás után saját műként állítanának be?"
Attól függ.
Mire használják fel? Lehet, hogy rosszul érezném magam, de lehet hogy örülnék neki. Bár eddig jogi megközelítésből vizsgáltuk a témát.
Mennyi módosítás után? Van egy pont, amin túl ez jogilag lehetséges.
De fordítsunk a dolgon. Megkérdezhetem, hogy te mivel foglalkozol? Nem személyeskedés, csak érdekel, hogy mennyire vagy benne ebben a témakörben.
Utoljára szerkesztette: Celebrau, 2019.11.15. 09:41:32 -
Gabo #15563 De, hogy ne csak a levegőbe beszéljek.
Kis kereséssel rengeteg témához lehet jó alapanyagokat találni:
https://pixabay.com/hu/images/search/monk/
https://www.splitshire.com/?s=flowers
https://www.pexels.com/search/asian%20woman%20portrait/ -
Gabo #15562 Vitatom a véleményedet, méghozzá ezért:
https://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama_%22Hope%22_poster
Vagy éppen az összes hasonló eset miatt...
Ha saját fotót, saját modellt (akivel értelem szerűen megegyeztél) használsz fel nem merülhet fel az a probléma, hogy vajon a szerzői jogok, illetve a képmás felhasználásának jogai rendezve vannak. (Persze kezdőként, amatőrként nem fogsz lépten-nyomon menő modelleket felkérni, helyszínt, stúdiót, stb. bérelni...)
Ugyan így nem merülhet ez fel akkor sem, ha eleve public domain, vagy creative commons 0 alá tartozó alapanyagból dolgozol. (Ennek ellenére nem árt a forrást dokumentálni, illetve elolvasni az oldalakon található anyagok használatáról szóló részt.)
Persze ez kevésbé tűnik menőnek, mint valamelyik hírességet megrajzolni. De ér annyit kockáztatni ezzel, hogy esetleg beperelnek miatta? A "fan-art" és a "fair user" (lásd a fenti esetet) igen hamar vékony szalmaszálnak bizonyulhat egy per esetén. Ezért mondom, hogy már jobb a kezdetektől tiszta alapanyagokkal dolgozni. (Pláne, ha azok szabadon elérhetőek.)
De fordítsunk a dolgon. Te hogyan éreznéd magadat, ha egy általad készített fotót. rajzott, bármit az engedélyed nélkül felhasználnának, esetleg némi módosítás után saját műként állítanának be? -
Celebrau #15561 Nyugodtan másold le amit/akit jól esik! Mindenki így kezdte.
Egész egyszerűen tüntesd fel, hogy fan-art (vagy tanulmány, ha a következő szintre lépsz).
Jogi probléma akkor lenne, ha pl. a lenti Lilith-t saját karakterként vagy design-ként publikálnád, vagy egy festményt/fotót/szobrot/stb. tökéletesen lemásolva a sajátodként akarnál publikálni, eladni.
Ami "problémád" lehet a fan-art-okból az az, hogy a munkaadók nem fognak komolyan venni, ha csak fan-art-ot csinálsz. Idővel át kell állni saját anyag készítésére, de minimum saját stílusra.
Saját alkotáshoz referenciának meg aztán pláne bármit használhatsz.
És a képen szerintem egy Cintiq 13HD van.
Utoljára szerkesztette: Celebrau, 2019.11.13. 17:24:20 -
#15560 Sajna tudatlan vagyok ilyen téren, így nem tudom milyen rajztáblát használ.
De az úriember fent van sok közösségi oldalon lehet ott megkapod ott választ.
link1 itt nézd a contact-nál, van régebbi ask.fm -je is
Biztos van még sok olyan oldal ahol a művészek gyülekeznek, de itt van kettő ami gyakrabban szembe jön
DeviantArt, ArtStation -
soundsonic #15559 Ó értem, erre nem is gondoltam köszönöm! -
Gabo #15558 Csak egy apró jó tanács a jövőre nézve. Ha a képeidet szeretnéd valaha hivatalosan is bemutatni, esetleg portfoliot készíteni belőle, akkor inkább kerüld az esetlegesen jogdíjas képeket amiket alapként, mintaként, modellként használsz fel. (Lásd a lenti Lilit képet.)
Temérdek creative commons 0 és public domain képet, fotót lehet találni a fotó megosztó oldalakon vagy a stock fotó oldalakon. Ezeket szinte bármire szabadon fel lehet használni, akár modellként is digitális festészet során. Így biztosan nem fog felmerülni a kérdés egyik képeddel kapcsolatban sem, hogy vajon a modell vagy a fotós beleegyezett-e a képek felhasználásába. -
soundsonic #15557 Ez az új cintiq 16?
Én még csak kezdő digitális alkotó vagyok, de itt is megosztok egy, -két képet. (A PH-n szoktam megosztani, de hátha itt is feltámad a topic).
Ez a diablo 4 -ből a Lilit, de még nincs kész..
Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2019.11.12. 09:48:03 -
#15556
forrás -
#15555 Ha már itt vagyok:
Emlékszem régen a kis hülye logók rajzolgatására, itt is, már fórumon is. Mindig néztük egymáséit!!!!!!4
A dromra rajzoltad anno az autóban ülő lény animált logót, attól leesett az állam, az animáció is nagyon jó volt, és baromira tetszett is.
Azóta eltelt tizenvalahány év, FB-on szoktam látni a feltöltött képeidet, és néha ránézek a DA galériádra - nem gondoltam volna, hogy ennyire kinövöd magad rajzolóként. Nem tudok kiemelni egy képet sem a sok közül, mindegyik érzelmet vált ki, pozitívat, negatívat, tökmindegy, általában beszarok a képeiden. Fogalmam sincs, milyen technikákat használsz, én teljesen lemaradtam ilyen téren (végül a zene "nyert", 2 együttesben billentyűzöm, bár bőven amatőr színvonalon, de szeretem csinálni), a rajz mindenféle formája teljesen megszűnt az életemben. Nagyon ritkán ha van előttem egy üres papír, akkor 2-3 perc alatt rajzolok egy arcot, esetleg csak vonalakat húzok, de ennyi.
Szal anno még félviccesen írtam itt, vagy dromon, hogy Te vagy az egyik kedvenc művészem, de ez teljes mértékben fedi a valóságot. -
#15554 Büdösarcú + haverjei, akik má nem bírják. :_C -
ToxiMaxi #15553 Én olyan 2007-ben kezdtem, de messze nem tudok annyit, mint amit ez az évszám sugall :D.
Pont ebben az évben lesz egy nagy váltás Blenderben (sok minden változik), ha kijön a 2.8. Kap egy új, felhasználóbarát
kezelőfelületet. Tonnányi tutorial van hozzá, most a 2.79 az aktuális verzió, de ha el akarod kezdeni megtanulni, akkor én
azt javasolnám, hogy a 2.8-al kezd, béta verzióban már elérhető (igaz annyira nem stabil még) de annyi minden változik, hogy a 2.79-be nem is éri meg belefogni.
Hogy mennyi idő megtanulni? Huhh, na ez jó kérdés :). Ha rászánod az időt szerintem fél éven belül már nagyon szép dolgokat lehet benne csinálni. Pláne úgy, hogy a rajzoláshoz már nagyon értesz, gondolom valamilyen wacom táblával rajzolsz és az a sculpting-ban nagy előny, hogy tudod már kezelni és textúrákat is tudnál már rajzolni. Modellezést hamar meg lehet tanulni, csak szépen lépésenként kell vele haladni. A többi meg majd jön idővel. Legnagyobb előnye a Blendernek, hogy teljesen ingyenes és eljutott oda, hogy egy nagyon is komolyan vehető 3d software. Igazából több is annál. Videót is lehet vele vágni, van VFX is benne. -
#15552 Jók! :)
Én eddig 3D-t csak a zbrushban próbáltam. Blendert mennyi idő megtanulni olyan szinten, hogy ilyen képeket tudják csinálni mint a tieid? -
ToxiMaxi #15551 Bár én messze nem vagyok olyan ügyes, mint te és ez nem is rajz, hanem Blenderrel készült :)
Link -
#15550 Köszönöm a választ. A life on Mars második képe már folyamatban van. :)
Amúgy a történeten valóban dolgozok mostanában, nagyon sok képem készült bármiféle indok nélkül így nem is szól semmiről. -
ToxiMaxi #15549 Life on mars, Wasteland III is tetszik. Azért ezek, mert mellé tudok képzelni egy történetet vagy valami cselekményt, meg ezeket el tudnám képzelni 3d-ben megvalósítva is. Pl.: a Skylandről simán eszembe jut egy platformer játék -
#15548 Köszönöm, leírnád kérlek miért pont az? :)
-
ToxiMaxi #15547 Nagyon jók! A Skyland különösen tetszik. -
toza #15546 csodaszep!!
szegenyek sose nem fogjak tudni kimondani h "paprika"...:(
--tud valaki linkelni 1 db videot ahol elmondanak roviden mindent arrol hogy hogy kell rajzolni?
arnyekolas meg par vonalbol "visszafele" abrazolas erdekelne kb.
koszi
koszonom
Utoljára szerkesztette: toza, 2019.03.29. 11:03:07