271
Turbo Pascal
  • Dj Faustus #271
    Elfogtam egy levelet:
    "Üdv. Köszönöm az eddigi segítségedet, de szeretném a segítséged kérni megint. Biztos furcsának fogod gondolni a kérdésem, meg hülyeségnek, de érdekel a dolog. Hisz hátha működik mivel ilyen egyszerű lenne. A lényeg, hogy ezeknél a rulett számítógépes játékoknál bizonyítottan, a számok nem véletlenül követik egymást. Meghatározott szisztémát követ az új szám, ami az előtte lévő 1.-2- számból kerül ki más alakban vagy valamilyen matematikai azonosságnak, műveletnek, kifejezésnek, stb köszönhetően. Nem igazán értek még sem a rulett programokhoz sem a programozáshoz, mind2-vel kapcsolatban kezdő vagyok. Arra gondoltam, hogy ha a rulett program álrandom számokat generál egy bizonyos kezdőértékből, ami az előtte lévő 1.-2. szám, akkor ha egy másik programban ezt a számot megadom kezdő értékként, és lefuttatok vele pár variációt(mondjuk 15öt) akkor a között a 15 random szám között amiknek ugyanaz volt a kezdőértékük ott kellene lennie nagy valószínűséggel annak a számnak amit majd a rulett program is "kitalálna", megjelenítene új számként. Szerinted ez mennyire butaság? Vagy más algoritmust használ mind2 program így lehetetlen lenne ezt meghatározni? Válaszod előre is köszönöm, remélem nem gondolsz hülyének :D"
    Nos, ha profi a program, akkor egyedi véletlenszám-generálást végez. Persze ennek működését (már ha a véletlenszám-generálást a gépen végzi) némi visszafejtegetéssel (lásd: #267-es hozzászólásom utolsó bekezdése) ki lehetne silabizálni.

    Ha ez valami online szolgáltatás, az is elképzelhető, hogy külső hardvert (lásd #270-es hozzászólásom) használnak, vagy valós eseményt (a valódi rulett-tárcsa alatt vannak érzékelők) közvetítenek. Persze ezekben is lehet némi szabályszerűség, de matematikus legyen a talpán, aki ezt "visszafejti".
  • Dj Faustus #270
    Itt láthattok az előző hozzászólásomban említett hardverre egy példát.
  • Dj Faustus #269
    Vegyük az alábbi egyszerű programkódot: