Hunter
Hatalmas digitális kijelző kápráztatja el Londont
Elképzelhető hogy hamarosan a nagyvárosok központjaiban hatalmas digitális képernyőkön játszhatjuk videojátékainkat a világ másik részén lakó játékosok ellen.
Ez az egyik álma Peter Cornwell média művésznek, annak a gigantikus digitális reklámtábla alkotójának, mely London belvárosának legújabb látványosságává vált. A 32 méter hosszú reklám egy új technikát alkalmaz szemet gyönyörködtetően színes képeinek előállításához, melyek már igen közel álnak a valósidejű film minőséghez. "Először sikerült interaktívvá tenni ezeket a rendkívül nagy felbontású képernyőket, lehetővé téve a megjelenítés, hirdetési anyag vagy műalkotás számára hogy válaszoljanak az emberek viselkedésére vagy a környezet változásaira" - mondta Cornwell professzor.
A cég régi reklámtábláját felváltó új képernyőt múlt héten avatta fel a Coca-Cola a híres Piccadilly Circusön. A tábla, amit Cornwell professzor cége, a Street Vision készített el, a világ legnagyobb ívben meghajlított LED képernyője. A három tonna tömegű alkalmatosság 16 millió szín megjelenítését teszi lehetővé, ami nagy előrelépés a korábbi, neoncsöveken alapuló reklámhordozóhoz képest. Az új tábla több ezer apró lámpát hordoz, melyek egymástól 16 milliméterre helyezkednek el és képesek nagyfelbontású, jól látható képek megjelenítésére. A szerkezet szíve, ahogy a professzor leírta egy szuperszámítógép, mely a megjelenő képeket vezérli.
Ilyen volt...
"Lehetséges a képek interneten keresztül történő küldése a számítógép felé, vagy a szerkesztésük illetve újak készítése egy távoli pontról, ami ezen a téren teljesen egyedülálló" - nyilatkozott a BBC Go Digital című műsorában. A technika beépített kameráival és időjárás érzékelőivel lehetővé teszi, hogy a képernyő reagáljon a körülötte álló emberekre vagy az időjárás változásaira. Cornwell professzor, aki a Bécsi Művészeti Egyetemen és a németországi Média Művészeti Központban is tanít, a digitális hirdetőtáblákban látja a művészet az utcákra való eljuttatásának módját. A képernyő jövőbeli lehetséges felhasználásainál számításba vette az egyre növekvő online játékos társadalmat is.
"Rendelkezésünkre áll egy hatalmas, gyönyörű, filmszerű megjelenítő eszköz, ami nagy teljesítményű kommunikációs lehetőségekkel van felszerelve, így tökéletesen alkalmas a felhasználók széleskörű kiszolgálására" - mondta Cornwell. "Képzeljünk el több száz gyereket, amint városonként egy hatalmas kijelzőn keresztül kapcsolatba lépnek egymással, valósidőben kommunikálva; egy újszerű élményben és a távoli terek valóságszerűbb összekapcsolásában lesz részük."
Ez az egyik álma Peter Cornwell média művésznek, annak a gigantikus digitális reklámtábla alkotójának, mely London belvárosának legújabb látványosságává vált. A 32 méter hosszú reklám egy új technikát alkalmaz szemet gyönyörködtetően színes képeinek előállításához, melyek már igen közel álnak a valósidejű film minőséghez. "Először sikerült interaktívvá tenni ezeket a rendkívül nagy felbontású képernyőket, lehetővé téve a megjelenítés, hirdetési anyag vagy műalkotás számára hogy válaszoljanak az emberek viselkedésére vagy a környezet változásaira" - mondta Cornwell professzor.
Peter Cornwell |
Ilyen volt...
... és ilyen lett |
"Rendelkezésünkre áll egy hatalmas, gyönyörű, filmszerű megjelenítő eszköz, ami nagy teljesítményű kommunikációs lehetőségekkel van felszerelve, így tökéletesen alkalmas a felhasználók széleskörű kiszolgálására" - mondta Cornwell. "Képzeljünk el több száz gyereket, amint városonként egy hatalmas kijelzőn keresztül kapcsolatba lépnek egymással, valósidőben kommunikálva; egy újszerű élményben és a távoli terek valóságszerűbb összekapcsolásában lesz részük."