Hunter

Reklám az űrből

Legyen hirdetés, pizza kézbesítés vagy kedvenc ételünk megrendelése. A nemzetközi űrállomás utasai átalakították a legdrágább tudományos laboratóriumot a világ legmagasabban keringő hirdetőtáblájává.

A legtöbb kapitalista ingázó az űrben az orosz űrhajósok közül kerül ki, köztük Jurij Uszacsevvel, az első Alfa űrállomáson készült reklám főszereplőjével, akinek a reklámfilmjét apák napján, június 17-én láthatták az egész Egyesült Államok területén. A 30 másodperces bejátszásban az Alfa parancsnoka ajándékot kap a kislányától, egy fényképet a RadioShack által forgalmazott beszélő képkeretben, mely a 12 éves Jevgenyia hangját játssza vissza a papának. Két rövid látogatásra érkezett űrhajós töltötte be az operatőr szerepét, azon két úriember, akik az első űrturista, Dennis Tito, kaliforniai üzletembert szállították az űrállomásra egy Szojuzon májusban. Tito 20 millió dollárért váltott jegyet az Alfára.

Az operatőrködésen kívül ez az űrhajó kézbesítette az első pizzát az űrbe, természetesen a Pizza Hut megbízásából, akik már hamarabb elérték a csillagokat, mivel logójuk jó pénzért felkerült egy tavaly fellőtt orosz Proton rakéta oldalára. "Bárhol legyen is élet, ott Pizza Hut pizza is lesz." mondta Randy Grier a cég szóvivője. Hogy kiállja az űrutazás zord körülményeit, a pizzát kis méretben készítették és a pepperoni helyett szalámit használtak, mivel a pepperoni nem bírta a teszteket. És hogy ki ripacskodott a kör alakú harapnivalóval a kamerák előtt?! Természetesen Uszacsev.

Volt még egy érkező termék, bár ez jóval kisebb nyilvánosságot kapott, mint az előzőek. Hetekkel a Szojuz hazatérte után egy orosz ellátóhajó hozott csomagot, amely marhavagdaltat tartalmazott egy amerikai űrhajós külön kívánságára. "Az unokaöccse rendelte Interneten. Említette, hogy a nagybátyja az űrállomáson van, így mi név szerint ennek az asztronautának ajánlva küldtük" mondta Gregory Nemitz a Final Frontier (végső határ) elnevezésű vagdalt tulajdonosa, aki nagy űr-rajongó. Nemitz nem nevezte meg az űrhajóst, mivel a NASA szabályozásai tiltják a termékek reklámozását, ezért is fordulnak inkább a cégek az oroszokhoz. Mivel azonban csak két amerikai űrhajós tartózkodik az űrállomáson, Jim Voss és Suzan Helms, így nem nehéz rájönni ki is a címzett.

Talán van némi iróniája, hogy az egykori kommunista orosz űrprogram sokkal lelkesebb a kereskedelmi vállalkozások iránt mint a kapitalista Egyesült Államok. "Az űr rendkívül termékeny piaca lesz a hirdetéseknek. Remélem a NASA megtanulja elfogadni ezt a rendkívüli lehetőséget, amellyel lázba hozható a nyilvánosság." mondta Jeffery Manber a Titot is utaztató MirCorp elnöke.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zocsi #5
    Hmmm...érdekes! Ha ezt megtudja a McDonald's, mi lesz itt. ----> ŰRREKLÁMHÁBORÚ :)))