SG.hu

Robot helyettesítheti a beteg gyerekeket az iskolában

Ha egy gyerek krónikusan beteg és nem tud iskolába járni, nem csak a betegség lehet számára megterhelő, hanem az osztályteremtől és a barátoktól való elszakadás is megviselheti őket.

A hosszú távú kezelés alatt álló vagy mentális problémákkal küzdő fiatalok számára fejlesztette ki a norvég No Isolation cég az AV1 nevű robotot. Ez képes átvenni a gyerekek helyét az osztályban, szemük, fülük és hangjuk szerepét betöltve, és segítve őket abban, hogy kapcsolatban maradjanak osztálytársaikkal. Az AV1 egy emberi fej és felsőtest egyszerűsített változata. Feje 360 fokban forgatható, kamerával, mikrofonnal és hangszóróval van felszerelve. A tanárok egy asztalra rakhatják, és a diák pedig távolról vezérelheti egy alkalmazás segítségével, amelyhez egyedi jelszót kap.

"Elég végighúzniuk az ujjukat a képernyőn, hogy az osztályterem különböző sarkaiba nézzenek” - mondta Florence Salisbury, a No Isolation marketingigazgatója. A diák a hangszórón keresztül beszélhet a tanárhoz vagy az osztálytársaihoz, az alkalmazásban pedig van egy „emeld fel a kezed” opció, amely fényt villant a robot fején. Emellett emojikat is választhatnak, amelyek a robot szemében jelennek meg. Salisbury elmondta, hogy eddig 17 országba 3000 AV1 egységet adtak el van. Főként az Egyesült Királyságban és Németországban népszerű, mindkét országban több mint 1000 robot működik.

Az Egyesült Királyságban az iskolák havi 150 fontértbérelhetik az AV1-et, vagy egyszeri vásárlással 3700 fontért, és további 780 font az éves szervizcsomag. Salisbury szerint a robot talán legnagyobb előnye, hogy képes fenntartani a társadalmi kapcsolatokat. Megosztotta egy 15 éves diák történetét az angliai Warwickshire-ből, aki az AV1-et használja, és akinek barátai magukkal viszik a robotot ebédelni, és így továbbra is a társasági körükben marad. "Egy hosszabb távollét során, amikor az osztálytársak esetleg hosszabb ideig nem látják a barátjukat, ez a kapcsolat az iskolával valóban mentőövvé válik az adott diák számára, különösen azok számára, akiknek valamilyen egészségügyi problémájuk van” - mondta Salisbury.

A legfrissebb kormányzati statisztikák szerint Angliában a diákok több mint 19%-a hiányzott tartósan az iskolából 2023/24 őszén, 7,8%-uk betegség miatt, ami magasabb, mint a járvány előtti szint. A Covid-járvány idején a távoktatás lett a norma, de ahogy a diákok visszatértek az iskolába, sokak számára ez már nem opció. Az AV1-et a világjárvány előtt vezették be, de néhány iskola arról számolt be, hogy a robotok segítségével segítik azokat a diákokat, akiknek nehézséget okozott a tantermi környezetbe való visszailleszkedés.


A rákos gyerekeket segítő brit Chartwell Cancer Trust 25 AV1 robotból álló készlettel rendelkezik, amelyet súlyos betegségben szenvedő gyermekek számára kölcsönöz. Michael Douglas alapító kurátor elmondta, hogy a robotok lehetővé teszik a gyermekek számára, hogy az intenzív osztályon való tartózkodásuk alatt is részt vegyenek az oktatásban. „A szülők szeretik ezeket a masinákat, mert valódi változást jelentenek” - mondta. Elismerte azonban, hogy használatuk adminisztratív kihívásokkal járhat, és hogy „a bürokrácia komoly problémát jelenthet”, amikor az AV1 rendszert iskolákba vagy kórházakba próbálják bejuttatni. Hozzátette, hogy egyes iskolák a gyenge Wi-Fi kapcsolat vagy a mobilhálózat sötét pontjai miatt a zökkenőmentes működéshez szükséges műszaki infrastruktúra biztosításával is bajban vannak.

Az AV1 németországi és az OriHime avatárrobot japán használatát vizsgálta egy a Frontiers in Digital Health című szakfolyóiratban közzétett kutatás, és megállapították, hogy ezek a technológiák "nagy lehetőségeket rejtenek magukban a gyermekek szociális élete és oktatási kapcsolatai szempontjából”. Mindehhez azonban szükség van olyan struktúrák kialakítására, amelyek egyenlő hozzáférést biztosítanak ezekhez a technológiákhoz, és hogy a sikeres megvalósításhoz fontos képzéseket tartani a tanárok számára a robotok technikai és szociális aspektusairól. Tavaly augusztusban a No Isolation elindította az AV1 Academy-t, egy olyan képzési anyagokból és forrásokból álló könyvtárat, amelynek célja a robotok használhatóságának javítása.


Salisbury közölte, hogy az AV1-et robusztus adatvédelmi funkciókkal tervezték. Nem gyűjtenek személyes adatokat, és az alkalmazás megakadályozza a képernyőképek vagy felvételek készítését. Titkosítás védi az élő videófolyamot, és a fejhez egyszerre csak egy eszköz csatlakozhat. Aktív használatkor a robot feje és szeme világít.

A piacon más avatárrobotok is vannak, és némelyiknek, például a VGo-nak és a Buddy-nak kerekei is vannak, így mozogni tudnak az iskolában vagy a munkahelyen, míg másoknak a képernyője a felhasználó arcát mutatja. Salisbury szerint az AV1-nek szándékosan nincsenek kerekei, és mivel a robot súlya körülbelül 1 kilogramm, a tanárok vagy a diákok számára könnyen mozgatható az órák között egy testre szabott hátizsákban. Hozzátette, hogy a gyermek arcát mutató képernyő hiánya is előny lehet. "Úgy találtuk, hogy a kamerán való megjelenés kényszerének megszüntetése növeli annak valószínűségét, hogy a robotot az érzelmi alapú iskolakerülő diákok is használják” - mondta Salisbury.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • reptile1313 #2
    Szoval nem fogja oket helyettesiteni. a 2 bites narcisztikus tanarokat fogjak helyettesiteni a valoban jo tanarokat pedig KIEGESZITENI. a csoro iskolakban maradnak a narcisztikus tanarok, vagy a low budget GPUs robotok, vagy low budget robotok kiegeszitve narcisztikus 0.1 bites tanarokkal. es majd aki AI ellenes, ezekkel a gagyi robotokkal fogja teletolni a netet,hogy milyen rossz minden robot. a szokasos.
    Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2024.10.04. 11:14:42
  • reptile1313 #1
    Istenem hangosan rohogok. Latszik,hogy az egyetemen a kreativitastol a magolassal teljesen megfosztott szerencsetlenekkel akarjak megvaltani paran a vilagot.
    :D :D :D
    Megtobb diplomas munkanelkuli lesz, erzem :DDDDDDDDD

    Megjegyzes ezeknek a diplomas negativ kreativitasu zseniknek:

    A gyerekeket sokkal jobban meg fogja terhelni,hogy az ilyen nyomorek oteletek miatt megfulladnak a szemettol. Minden nap meg kell szervezni,hogy 2-3an meglatogatjak SZEMELYESEN pl. kerekparral. Es akkor nem kell FOLOSLEGESEN szemetet termelni.

    A robotokat meg hagyjuk meg oda ahol radioaktiv anyagok vannak, tuz, vedekezes a zakkantak ellen (rendorseg stb), vagy az idosgondozasban, ahol pl ejszaka kell tisztaba tenni valakit, es erre nem alkalmas egy gondozo mert akkor felborul a cirkadian ritmusa. Vagy a sebeszetben, ahol 0.1mm is szamit, vagy munakerohiany van es eletet ment.
    De beszelhetnenk a husiparrol is,hogy etikatlan allatkinzas, kornyezetpusztito, es felzabalja a gyerekek jovojet, megis egeszsegtelen sz.rokkal etetik a szulok, mint palmaolajban sult feherlisztes cukros vackok (RENDSZERESEN), szalonna, parizsi, hus, sajt stb, amik mind lassan olik meg oket belulrol es a kornyezet szintjen is.
    es ez nem az en velemenyem, hanem a legnivosabb tanulmanyoke, igen van referencia:
    https://www.nature.com/articles/ncomms11382
    Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2024.10.04. 11:10:14