MTI

Nem környezetbarát eszköz az elektromos roller

Az elektromos rollerek a közhiedelemmel ellentétben nem járulnak hozzá a környezet védelméhez a német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt (UBA) honlapján közzétett tanulmány szerint.

A tanulmány megállapításait összefoglalva Maria Krautzberger, az UBA elnöke rámutatott: az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma természetesen jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál azonban lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát. Az elektromos roller a használt akkumulátor miatt számít környezetszennyező közlekedési eszköznek.

Az elektromos rollerrel pont az a legnagyobb probléma - állapítja meg a tanulmány, - hogy a belvárosi gyalogos és kerékpáros közlekedés helyettesítésére vált népszerű eszközzé, holott a városi életminőség javítására és környezetvédelmi szempontból éppen a gépjárműforgalom kiváltásában kellene szerepet vállalnia. Az elektromos rollereket kölcsönző vállalkozásoknak ezért tehát a belvárosok helyett elsősorban a külvárosokra kellene összpontosítaniuk szolgáltatásaikat, hogy ezzel is lehetővé tegyék az ingázók számára a vasútállomások és villamosmegállók gyors elérését. Németországban az idén júniusban elfogadott törvény értelmében elektromos rollerekkel tilos járdán közlekedni. Az elektromos rollereknek az autóút szélén kell közlekedni, vagy ahol van, ott kerékpárúton.


A UBA-tanulmány leszögezi: az elektromos rollerek csak abban az esetben tekinthetők környezetbarát közlekedési megoldásnak, ha robbanómotoros járművet, autót vagy motorkerékpárt váltanak ki. Amennyiben viszont gyalogos vagy kerékpáros közlekedés helyett alkalmazzák, akkor környezetkárosító megoldásnak számítanak. Németországban még nem állnak rendelkezésre statisztikailag értékelhető felmérések az elektromos rollerek használatáról, de egy Berlinben végzett vizsgálat előzetes adatai szerint a rollereket átlagosan két kilométer megtételére használják.

Egy Párizsban végzett, négyezer felhasználó bevonásával végzett felmérés szerint a megkérdezettek 47 százaléka gyalog indult volna el, ha nem áll rendelkezésére bérelhető elektromos roller, 29 százalékuk a tömegközlekedést vette volna igénybe és kilenc százalékuk ült volna kerékpárra. A megkérdezetteknek mindössze nyolc százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját autó vagy taxi helyett választotta a bérelhető elektromos rollert és három százalékuk állította azt, hogy el sem indult volna, ha nem áll rendelkezésre elektromos roller.

Környezetvédelmi szempontból az lenne az egyedüli üdvös megoldás - állapítja meg a német szövetségi környezetvédelmi hivatal tanulmánya -, ha az elektromos roller az autóról a tömegközlekedésre való átszállást könnyítené meg, vagyis a megtett út első és utolsó néhány kilométerében jutna szerephez. A felmérések alapján azonban jelenleg nem ez a helyzet, a felhasználóknak csak egy kis töredéke vesz igénybe elektromos rollert autó helyett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mumoka 2012 #22
    itt 1 a lényeg az autó,vonat, repülő ami elektromos az Maria Krautzberger-nek környezetbarát abba nincs aksi szerinte látszik hogy az elnök csak dumál mert jól meg tömték a zsebét az tuti mostanában túl sok az ilyen fura tanulmány csak kőrül kell kicsit nézni.be kéne ültetni egy régi járó dízel autó mellé csukot garázsba és kiderül menyire környezet kímélők az ilyen járművek.
  • Macropus Rufus #21
    "Segítek a cikk értelmezésében."
    Na akkor értelmezem neked én: maga a tanulmány nem mond igazat, és valótlan adatokat állít egymás mellé.
    Az addig okés, hogy az e-roller előállítása környezet szennyező, ezt igazából nem vitatja senki, de az, hogy a bicaj meg nem az (vagy nem annyira az), ez már erősen vitatható kijelentés. Sőt: úgy butaság ahogy van. Vagy esetleg van egy tanulmány arról, hogy a canga aluvázának és/vagy alufelniéjek az előállítása milyen szennyezéssel bír? Vagy a fényezése? Nincs. Akkor ugye az almát hasonlította a körtéhez -> baromság lesz a vége.

    Szóval még is csak az a helyzet, hogy a lobbi nyomja a nagyobbnál nagyobb marhaságokat. És sokan erre vevők. Ennyi. De a zöld lobbi is ilyen agyament marhákból áll. Persze az óceánokba az EU-ból meg a jenkiktől kerül a műanyag cucc még véletlenül sem a harmadik világból..
    Indonézia: https://www.liveleak.com/view?t=Svjn_1550666524
    Dél Amerika: https://www.liveleak.com/view?t=uPSJu_1569039579

    amerikai és európai folyókról nem találtam hasonló felvételeket.
  • M2 #18
    Autókat kitiltani a városokból és akkor majd mindenki megkeresi szépen, hogy mivel szeretne elevickélni az úticéljához. Az a baj, hogy sokaknak már odanőtt a seggük az üléskárpithoz és mostanra lett miattuk élhetetlen minden nagyváros.
  • pakeszke #17
    "A roller nagyon kis mértékben ugyan, de nyílvánvalóan szennyez. A kérdés csak az, hogy összességében "zöldebb" lesz-e attól a világ, ha rollerek vannak a városokban."

    eleve ugy kellene megszervezni a kozlekedest hogy a rollerrel ki lehessen valtani az autozas nagy reszet es ha ez megvan akkor extra adokkal elleheteleniteni azokat akik az immaron szabad utakra ugy gondoljak hogy de jo lesz bedugositani

    az hogy ezt a nyugati kultura es a nemet autogyartok csecsen csungo nemet tudosok direkt nem ertik attol meg igy kellene hogy legyen...
    egy alomszep reggeli 10 perces agglomeracios rollerezes a vasutig, ott 20 perc vonat utan a masik oldalon 10 perc ujra es ezt ugy hogy az alatt a 10 perc alatt a rollerrel letol 4 km -t...

    amugy segitek az ertelmezesben ezek nemet mernokok voltak akik az elektromos autot is szennyezonek hoztak ki...
  • pakeszke #16
    egy kicsit szamomra is erosek voltak azok a kepek amikor az Amazonas mellett ugy beleontottek a szemetet, es akkor itt ahol a nejlonpungat a palotai egetomu elegeti itt nekunk jonak kell lenni, mert akkor a sok retardalt goreny nem fogja beletolni teherautoszamra a szemetet az oceanokba
  • pakeszke #15
    a jo kis ketutemu robogok az igazik !!!
  • mcganyol #14
    nem vagyok jártas a témában, de úgy tippelek az ökotáskát ha kidobod, akkor az húsz év múlva csak így nem lesz, minden további teendő nélkül, mert lebomló anyagokból készül. cserébe a tized akkora tömegű polimer alapú cuccok még ezer év múlva is ott fognak szépen úszni az óceánban (vagy szophatunk végtelenül a kihalászásával és semlegesítésével)
    ha tévedek, akkor világosíts fel bátran, nem tettem bele a 15percet, hogy informálódjak rendesen. de eléggé meglepne, ha nem ez lenne a különbség (az árán kívűl).
    Utoljára szerkesztette: mcganyol, 2019.09.18. 00:42:07
  • VolJin #13
    Bingo
  • ostoros #12
    Oké, értelek, a sötét-zöldek a problémád. De azt mondom, hogy jelen cikk pont azt mutatja, hogy a sötétzöldeknek, akik annyira megőrülnek az elektromos rollerekért (melyhez az áramot szén erőmű termeli) nincs igazuk.

    Amúgy az igazi megoldás a bevásárló kosár... jó öreg fonott cucc, kibír vagy tíz évet is akár...
    Mondjuk a probléma nem létezne, ha az emberek tervszerűen intéznék bevásárlásaikat, ahelyett, hogy spontán csinálnák.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.09.16. 20:02:32
  • VolJin #11
    Félre értesz.
    Én leszarom a rollerek ökolábnyomát.
    Nincs rollerem.
    Ami zavar az a buzeráns klimarettegők faszkodása, hogy vizsgáljuk meg a rollereket, hogy mennyi esőerdei bálna halála szárad a lelkükön.

    Megvilágítom a kérdést máshonnan, hogy mennyire idióta a világháló műkörmös ökoanyu kommandója, és az erre reflektáló vállalatok marketingesei.

    Itt baszakodnak az Indiai óceánban nejlonyszatyorba fulladt teknősökön, és ezért mondjuk a DM kivezette a nejlonyszatyrokat, helyette körülbelül százszor akkora tömegű úgynevezett ökotáskákat árulnak 499 forintért.

    A szatyor az azért kell, mert nincs nálam amikor a boltba betérek. Van is otthon kettő. A múlt hónapban ki is basztam 10-15 ilyen ökoszatyrot. Kettő pont elég, amikor megyek bevásárolni, a többire nincs szükségem. Amit most a DM-ben kaptam, az is megy a kukába.
    Tahát amit elértek, az csak annyi, hogy 10-15 vékony műanyagzacskó helyett 10-15 vastag, jóval több műanyagot tartalmazó ökozacskót basztam ki, ami nekem legalább 5 ezer forint mínusz, néhány tucatszor több műanyagszemét.

    És mindezt miért?
    Mert a fészbúkon a sok idióta picsa osztogatja a harmadik világ szemetelésébe beledöglő teknősbéka képét, mert műanyagmentes júliust tart, a cégek marketingesei meg lereagálják a faszságaikat.
    Amikor elindulok munkába, a zsebemben van a pénztárcám, a cigim, az öngyújtóm, a kulcsaim, a telefonom és egy csomag papírzsebkendő.
    Egy szatyrot nem viszek magammal csak azért, hogy utána üresen hazavigyem. Ezért sosincs nálam ilyen. Amikor viszont úgy döntök, hogy most valamit veszek, én azt nem döntöttem el reggel. Éppen ezért kénytelen vagyok megvenni egy jóval több műanyagból álló ökotáskát, hogy utána ugyanúgy kidobjam.
    Ebből egyetlen dolog fog következni, hogy a DM-be többet nem megyek. Mivel rá akarnak kényszeríteni a szaros 500 forintos ökoszatyorjukra!
    Illetve a műanyagmentes júliusig a szelektívet használtam, de mostantól kezdve nem teszem. Megy a szemétbe a papír, a műanyag válogatatlanul.