MTI

Rontja a diákok teljesítményét az iskolai kegyetlenkedés

Csökkenti a tanulók tanulmányi teljesítményét és magabiztosságát, saját képességeikbe vetett hitét a hosszan tartó vagy erősödő iskolai zaklatás egy új tanulmány szerint.

Az Amerikai Pszichológusok Társasága tanulmánya elkészítéséhez több száz gyerek életét követte végig óvodáskortól a középiskoláig. Eredményeiket a Journal of Educational Psychology című szaklapban mutatták be. Noha az iskolai kegyetlenkedést (bullying) a tömegkultúra gyakrabban ábrázolja középiskolai jelenségként, a kutatás szerint sokkal súlyosabb és gyakoribb az általános iskolákban, és fokozatosan ritkul, ahogy nőnek a gyerekek - írja a Science Daily. A résztvevő gyerekek 24 százaléka szenvedett el iskolai évei alatt hosszan tartó kegyetlenkedést, ami összefüggést mutatott gyenge tanulmányi teljesítményükkel és csökkent iskolai aktivitásukkal - mondta el Gary Ladd vezető kutató, az Arizonai Állami Egyetem professzora.

"Nagyon nyugtalanító, hogy ilyen sok gyerek érzi magát kegyetlenkedés áldozatának az iskolában. A tanároknak és a szülőknek fontos tudni, hogy az esetek száma ritkul az évek során, de néhány gyerek örökké szenvedni fog amiatt, amit iskolai évei alatt elszenvedett" - vélte Ladd. A jelenséget vizsgáló legtöbb tanulmány csak viszonylag rövid ideig kísérte figyelemmel a diákokat, és az olyan pszichológiai hatásokra koncentrált, mint a szorongás és a depresszió. Ez az első olyan hosszú távú kutatás, amely több mint egy évtizeden át kísérte figyelemmel a gyerekeket és elemezte a kegyetlenkedés és a tanulmányi teljesítmény közötti kapcsolatot - emelte ki a szakértő.


A vizsgálatban 383 gyerek - 190 fiú és 193 lány - vett részt. Az a 24 százalék, aki állandó zaklatásnak volt kitéve, alacsony iskolai teljesítményt nyújtott, nagyon nem szeretett iskolába járni és kevésbé bízott saját tudásában. A gyerekek 18 százaléka mérsékelt bántást tapasztalt, azonban iskolai éveik során fokozódott a kegyetlenkedés - náluk hasonló tüneteket azonosítottak, mint az első csoportnál. Azoknak, akik az évek során egyre kevesebb zaklatást éltek át (26 százalék), a tanulmányi előmenetelük is kevésbé sínylette meg, hasonlóan azokhoz, akik egyáltalán nem, vagy csak nagyon kis mértékben estek iskolai kegyetlenkedők áldozatául (32 százalék). "Egyes gyerekek képesek megmenekülni az áldozattá válástól és úgy tűnik, iskolai teljesítményük és lelkesedésük is javulhat. Ez igazán reményteli" - véli Ladd.

Noha a vizsgálat Illinois-ban kezdődött, a kutatás ötödik évére már 24 államban szóródtak szét a gyerekek, akiknek életét így is figyelemmel követték a kutatók. A tanulmányhoz felhasználták a gyerekekkel évente végzett felméréseket, olvasási és matematikai teszteket, a tanárok értékeléseit és természetesen a gyerekek beszámolóit. "Néhányan érzékenyebbek lehetnek a zaklatásra. Az egyik gyerek, akit meglöknek, már bántalmazásnak érzi, egy másik csak játéknak fogja fel. A tanároknak és szülőknek azonban nem szabad szemet hunyniuk az egyértelmű kegyetlenkedés felett" - figyelmeztetett a szakértő. A kutató szerint az iskoláknak zaklatásellenes programot kell kidolgozniuk, a szülőknek pedig meg kell kérdezniük gyermekeiket arról, hogy bántják-e, kirekesztik-e őket az iskolában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • HyBrIDNyLA #6
    Nagyon sok agresszió van a felnőttek körében, különösen most. Rengeteg probléma van a családokban. A gyermekek ezt látják, átveszik. A tanárnak nagyon sok felelőssége van.
  • mrzed001 #5
    És akkor most érdemes a tanulmány után újragondolni a de-szegregált iskolák alapötletét, mely szerint akár 3-4x bukott 14-15 éves kisebbségiek valók 9-10 éves apró gyerekekkel egy osztályba. És nem csodálkozik senki, hogy a nemzetközi tanulmányi felmérésen olyan hitványul szerepetek diákjaink.
  • duke #4
    "Rontja a diákok teljesítményét az iskolai kegyetlenkedés "

    Szanalmas luzerek, mindig utaltam az ilyen kis nyomikat. Velem senki nem kegyetlenkedett,mert en kegyetllenkedtem masokkal.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2017.02.01. 15:39:22
  • Szefmester #3
    Nem.
  • RelakS][ #2
    Szóval a cím elolvasása után nem csak nekem jutott eszembe, hogy Captain Obvious itt járt? :)
  • AnnieC #1
    Értem én, hogy eddig nem volt hivatalos kutatás, ami ezt az összefüggést adatokkal támasztotta alá, de nekem valahogy elég egyértelműnek tűnt eddig is, hogy akit nem hagynak békén az iskolában az valószínűleg nem érzi jól magát és ez kihat a tanulmányi eredményeire is. A szülőknek nem csak azzal kéne foglalkozniuk, hogy a saját gyerekeik ne legyenek szenvedő alanyai ennek, hanem azzal is, hogy megneveljék annyira a gyerekeiket, hogy azok ne mások zaklatásában találják meg az öröm forrását.