MTI
Második példány is készül a világ legnagyobb repülőgépéből
Második példány is készül a világ legnagyobb repülőgépéből, az Antonov AN-225-ösből, miután a gyártó megállapodást kötött a kínai Aerospace Industry Corporation of China (AICC) társasággal a gyártás újraindításáról.
A megállapodásban foglaltak szerint a hosszú távú együttműködésnek két fázisa lesz, az elsőben megépítik az ukrán cégnél az AN-225-ös második, modernizált példányát, amelyet a kínai fél fog üzemeltetni. A második szakaszban a gyártást Kínába helyezik át, és ott folytatódik a sorozatgyártás az ukrán lincenc alapján.
A Mrija (Álom) néven is ismert AN-225-öst az ukrán tervezőiroda építette meg, első felszállása 1988-ban volt. A 84 méter hosszú, 88 méter szárnyfesztávolságú és 640 tonna maximális felszállósúlyú gépből jelenleg egy egy létezik, amelyet az Antonov Airlines üzemeltet. A gép belsejében 1300 köbméter rakodótér áll rendelkezésre, hatótávolsága 15 ezer kilométer, meghajtásáról hat darab Progress D-18-as hajtómű gondoskodik. Bár több mint tíz évvel ezelőtt elkezdték a második példányt építeni, az a mai napig befejezetlenül áll az Antonov gyárában, mivel sem pénz, sem igény nem volt rá.
A háttérben egy Boeing 747-es
A Mrija több rekordot is tart: ez a leghosszabb és legnehezebb gép, amelyet valaha készítettek, és a legnagyobb szárnyfesztávolságú a ma üzemelő típusok közül. 2010 júniusában ezzel a géppel vitték az eddigi leghosszabb légi teherrakományt, két 42 méter hosszú szélturbina lapátot Kínából Dániába, és ez a gép szállította az eddigi legnehezebb légi szállítmányt is: Örményországba vitt egy 189 tonnás gázerőművi generátort.
A megállapodásban foglaltak szerint a hosszú távú együttműködésnek két fázisa lesz, az elsőben megépítik az ukrán cégnél az AN-225-ös második, modernizált példányát, amelyet a kínai fél fog üzemeltetni. A második szakaszban a gyártást Kínába helyezik át, és ott folytatódik a sorozatgyártás az ukrán lincenc alapján.
A Mrija (Álom) néven is ismert AN-225-öst az ukrán tervezőiroda építette meg, első felszállása 1988-ban volt. A 84 méter hosszú, 88 méter szárnyfesztávolságú és 640 tonna maximális felszállósúlyú gépből jelenleg egy egy létezik, amelyet az Antonov Airlines üzemeltet. A gép belsejében 1300 köbméter rakodótér áll rendelkezésre, hatótávolsága 15 ezer kilométer, meghajtásáról hat darab Progress D-18-as hajtómű gondoskodik. Bár több mint tíz évvel ezelőtt elkezdték a második példányt építeni, az a mai napig befejezetlenül áll az Antonov gyárában, mivel sem pénz, sem igény nem volt rá.
A háttérben egy Boeing 747-es
A Mrija több rekordot is tart: ez a leghosszabb és legnehezebb gép, amelyet valaha készítettek, és a legnagyobb szárnyfesztávolságú a ma üzemelő típusok közül. 2010 júniusában ezzel a géppel vitték az eddigi leghosszabb légi teherrakományt, két 42 méter hosszú szélturbina lapátot Kínából Dániába, és ez a gép szállította az eddigi legnehezebb légi szállítmányt is: Örményországba vitt egy 189 tonnás gázerőművi generátort.