MTI

Második példány is készül a világ legnagyobb repülőgépéből

Második példány is készül a világ legnagyobb repülőgépéből, az Antonov AN-225-ösből, miután a gyártó megállapodást kötött a kínai Aerospace Industry Corporation of China (AICC) társasággal a gyártás újraindításáról.

A megállapodásban foglaltak szerint a hosszú távú együttműködésnek két fázisa lesz, az elsőben megépítik az ukrán cégnél az AN-225-ös második, modernizált példányát, amelyet a kínai fél fog üzemeltetni. A második szakaszban a gyártást Kínába helyezik át, és ott folytatódik a sorozatgyártás az ukrán lincenc alapján.

A Mrija (Álom) néven is ismert AN-225-öst az ukrán tervezőiroda építette meg, első felszállása 1988-ban volt. A 84 méter hosszú, 88 méter szárnyfesztávolságú és 640 tonna maximális felszállósúlyú gépből jelenleg egy egy létezik, amelyet az Antonov Airlines üzemeltet. A gép belsejében 1300 köbméter rakodótér áll rendelkezésre, hatótávolsága 15 ezer kilométer, meghajtásáról hat darab Progress D-18-as hajtómű gondoskodik. Bár több mint tíz évvel ezelőtt elkezdték a második példányt építeni, az a mai napig befejezetlenül áll az Antonov gyárában, mivel sem pénz, sem igény nem volt rá.


A háttérben egy Boeing 747-es

A Mrija több rekordot is tart: ez a leghosszabb és legnehezebb gép, amelyet valaha készítettek, és a legnagyobb szárnyfesztávolságú a ma üzemelő típusok közül. 2010 júniusában ezzel a géppel vitték az eddigi leghosszabb légi teherrakományt, két 42 méter hosszú szélturbina lapátot Kínából Dániába, és ez a gép szállította az eddigi legnehezebb légi szállítmányt is: Örményországba vitt egy 189 tonnás gázerőművi generátort.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xyl #4
    Látszik, hogy fáradt vagyok. Félmillió kínait? Egy kilósakat!
  • xyl #3
    Cél: Nem gondolom komolyan, de katonai célra. Kínaiakat szállítanak. Két ilyen géppel el lehet szállítani félmillió kínait fegyverestül.
    Az pedig elég sok ország leigázására elegendő. Érdemes olvasgatni: Országok hadereje.
  • gaszton421 #2
    Igen, ez így igaz, kérdés hogy milyencélra. Jelenleg annak az egynek sincs teljesen betöltve a táncrendje, szóval nem megy éjjel nappal, egyszerűen nincs elég nagy méretű, sürgős szállítású hasznos teher amihez egy flottányi AN-225 kéne a 250 tonnás teherbírásával.
  • kvp #1
    Szoval roviden a kinaiak megvettek az AN225-os licenszet az urkanoktol es gyartani fogjak az ebbol masolt mar 100%-osan kinai fejlesztesu valtozatot.