SG.hu

Csökkenteni akarják a légitársaságok az ingyenesen felvihető bőrönd méretét

Az utasjogokra vonatkozó szabályok egyszerű aktualizálásának kellett volna történnie, de Brüsszelben váratlan vita alakult ki. Az európai légitársaságok mindent megtesznek. hogy az ingyenes bőröndöket távol tartsák a kabinoktól, mielőtt az uniós jogalkotók döntenének felettük.

A múlt hónapban az Európai Parlament közlekedési bizottsága úgy döntött, hogy az utasoknak egy további, legfeljebb 7 kg-os kis bőröndöt kell engedélyezni, szintén ingyenesen. Az Európai Parlamenttel azonban még nem kezdődtek meg a végső tárgyalások, és október előtt valószínűleg nem kezdődnek meg. Hogy megelőzzék az enyhítést, a légitársaságok bejelentették, hogy megállapodtak a személyi poggyászok szabványos méretéről, amelyet az utasok ingyenesen felvihetnek a fedélzetre, és arra hivatkoznak, hogy az összhangban van az uniós országok megállapodásával.

"A 40x30x15 cm-es garantált méret a 2025-ös nyári szezon végére lépne életbe" - közölte az Airlines for Europe kereskedelmi szövetség. „A légitársaságok saját belátásuk szerint továbbra is engedélyezhetnek nagyobb személyes tárgyakat”. Ez a szerény méretű „személyes tárgy” valójában kisebb, mint amit a Ryanair jelenleg ingyenesen megenged, és akkora, amekkora a nemzeti kormányok megállapodása szerint a minimumnak kell lennie.

Steven Berger, a brüsszeli székhelyű BEUC fogyasztói jogvédő csoport munkatársa szkeptikus a légitársaságok hirtelen mutatott rugalmasságával kapcsolatban. "Azzal, hogy kijelentik, hogy eleget tesznek a tanácsi javaslatnak, jó szándékot akarnak mutatni a maguk részéről, hogy elkerüljék az erre vonatkozó szabályozást, különösen az Európai Parlament által javasoltakat” - mondta. Az uniós kormányok által javasolt méret „nevetségesen kicsi”, és annak hivatalos uniós szabványként való meghatározása „káros” lenne a fogyasztókra nézve - tette hozzá Berger, aki inkább a Parlament megközelítését támogatja.

Figyelmeztetett, hogy a kézitáskára vonatkozó szabály legitimálná azokat a légitársaságokat, amelyek arra kényszerítik az utasokat, hogy válasszanak a laptop vagy egy váltásnyi ruha között. Az európai parlamenti képviselők által támogatott táska plusz bőrönd "a fogyasztók alapvető elvárásait” tükrözi - mondta. A kézipoggyászon túl a BEUC azt is szeretné, ha a törvényhozók elutasítanák a Tanács álláspontját a kártérítési jogokról. A kormányok azt javasolták, hogy a kártérítést a jelenlegi háromórás küszöb helyett csak a négy és hat óra közötti késésekre korlátozzák.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nirriti #2
    A valóság az az, hogy ha kevesebb cuccal megyünk akkor a csomagteret meg tudják tölteni egyéb küldeménnyel ami jobban fizet. PL bankok titokban tonna szám szoktak kontinensek közt arany rudakat szállítani ha abból profitot tudnak realizálni.
    Youtube-on vannak pilóták akik elmagyarázzák miből élnek a légitársaságok, hamar rájössz, hogy a fapados jegyek nem profitálnak olyan jól mint minden más amit csinálnak mellette és még csak fel se tűnik nekünk mint utasoknak.
  • kvp #1
    Azert ha realisak akarnank lenni, akkor meret es ossztomeg aranyosan kellene kezelni a dijazasokat, tehat az utasnak a merete alapjan kellene 1-2-3 szeket foglalnia es az alapdijon felul az utas es csomagjainak osszetomege alapjan fizetnie a szallitasi dijat. Az utasterbe felviheto borondok meretet pedig alapvetoen az adott geptipuson rendelkezesre allo tarolohely es a szekek szamanak hanyadosa hatarozza meg, tehat minden geptipus eseten eltero lehet. Szinte barmilyen nagyobb minimum erteket meghatarozva biztos, hogy lesz olyan modern gep, ami nem kepes teljesiteni ezt a feltetelt, mert egszeruen kevesebb helyet hagytak a csomagoknak az epitesekor.