Ötvös Tibor
Elbaltázott Dead Space 2 reklám
A játékvilágban számos elhibázott marketingkampányt láthattunk már. Elég csak az egykori Acclaim Shadowman című játékára gondolni, melynek bemutatóját egy temetőben tartották, de a birkaöléssel tarkított God of War prezentáció is kiverte a biztosítékot.
És bár az Electronic Arts mostani kampányfilmje meg sem közelíti a fentieket, de mégis eléggé benézték a dolgot a kiadó szakemberei. A Dead Space 2-höz készült ugyanis egy reklám, melyben idős anyukák egy tévét néznek, melyen a játék megy és a kamera felvette a legvéresebb, legijesztőbb jelenetekre adott reakciójukat. A végén pedig megjelenik a felirat: "Dead Space 2. Benne van minden, amit szeretsz egy játékban, de anyukád gyűlölni fogja."
Ötletesnek ötletes, de a dologra azonnal lecsapott az egyik amerikai szülői szövetség, akik kifejezték ellenérzésüket a programmal kapcsolatban és bojkottálni kívánják a programot. És hogy miért elhibázott a reklám? Mert az Amerikai Korhatár Besoroló Bizottság 18 éven felülieknek! címkét ragasztott a Dead Space 2-re, így a fiatalok legálisan nem is juthattak volna hozzá. Viszont sikerült feldühíteni egy jelentős korosztályt, akiket elméletileg meg sem kellett volna szólítani.
Ráadásul a dologra a Common Sense Media nevezetű csoportosulás is lecsapott és bejelentést tettek a Korhatár Besoroló Bizottságnál és kérik, hogy az ilyen és hasonló reklámokat is mindig vegyék figyelembe.
És bár az Electronic Arts mostani kampányfilmje meg sem közelíti a fentieket, de mégis eléggé benézték a dolgot a kiadó szakemberei. A Dead Space 2-höz készült ugyanis egy reklám, melyben idős anyukák egy tévét néznek, melyen a játék megy és a kamera felvette a legvéresebb, legijesztőbb jelenetekre adott reakciójukat. A végén pedig megjelenik a felirat: "Dead Space 2. Benne van minden, amit szeretsz egy játékban, de anyukád gyűlölni fogja."
Ötletesnek ötletes, de a dologra azonnal lecsapott az egyik amerikai szülői szövetség, akik kifejezték ellenérzésüket a programmal kapcsolatban és bojkottálni kívánják a programot. És hogy miért elhibázott a reklám? Mert az Amerikai Korhatár Besoroló Bizottság 18 éven felülieknek! címkét ragasztott a Dead Space 2-re, így a fiatalok legálisan nem is juthattak volna hozzá. Viszont sikerült feldühíteni egy jelentős korosztályt, akiket elméletileg meg sem kellett volna szólítani.
Ráadásul a dologra a Common Sense Media nevezetű csoportosulás is lecsapott és bejelentést tettek a Korhatár Besoroló Bizottságnál és kérik, hogy az ilyen és hasonló reklámokat is mindig vegyék figyelembe.