Ötvös Tibor

Elbaltázott Dead Space 2 reklám

A játékvilágban számos elhibázott marketingkampányt láthattunk már. Elég csak az egykori Acclaim Shadowman című játékára gondolni, melynek bemutatóját egy temetőben tartották, de a birkaöléssel tarkított God of War prezentáció is kiverte a biztosítékot.

És bár az Electronic Arts mostani kampányfilmje meg sem közelíti a fentieket, de mégis eléggé benézték a dolgot a kiadó szakemberei. A Dead Space 2-höz készült ugyanis egy reklám, melyben idős anyukák egy tévét néznek, melyen a játék megy és a kamera felvette a legvéresebb, legijesztőbb jelenetekre adott reakciójukat. A végén pedig megjelenik a felirat: "Dead Space 2. Benne van minden, amit szeretsz egy játékban, de anyukád gyűlölni fogja."

Ötletesnek ötletes, de a dologra azonnal lecsapott az egyik amerikai szülői szövetség, akik kifejezték ellenérzésüket a programmal kapcsolatban és bojkottálni kívánják a programot. És hogy miért elhibázott a reklám? Mert az Amerikai Korhatár Besoroló Bizottság 18 éven felülieknek! címkét ragasztott a Dead Space 2-re, így a fiatalok legálisan nem is juthattak volna hozzá. Viszont sikerült feldühíteni egy jelentős korosztályt, akiket elméletileg meg sem kellett volna szólítani.

Ráadásul a dologra a Common Sense Media nevezetű csoportosulás is lecsapott és bejelentést tettek a Korhatár Besoroló Bizottságnál és kérik, hogy az ilyen és hasonló reklámokat is mindig vegyék figyelembe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • GG #14
    Szerintem a gyerekek lázadózására "juszt is megveszem ami anyúnak nem tetszene!" nevezetű hozzáállására apelált. De ötletesnek ötletes de nem átgondolt, hogy felszívják az "agyukat" az agyatlanszülők amcsiban :P
  • sigmavirus1 #13
    Nade azt ki nem szarja le, hogy ti egy másik oldalon mit gondoltok?

    Amúgy tényleg ötletes reklám, meg poén, de utoljára a Mortal Kombat 1-2 idején volt "menő" azzal játszani amiket a felnőttek utálnak mert erőszakos.
  • EnxTheOne #12
    "de a birkaöléssel tarkított God of War prezentáció is kiverte a biztosítékot."

    lol. Szóval aki látta azt a prezentációt sötét zöld vega volt? :D
  • creed13 #11
    Szerintem olvasd újra a cikket, mert az SG pozitívan szólt hozzá az általad és játékos társaid által is magasztalt reklámhoz....
  • Zolivok #10
    VISZONT TE - T KAPSZ
  • Zolivok #9
    MINGYÁ ÉN IS ODACSAPOK NEKIK
  • Hungarikum #8
    Amerika a bigottság hazája (is)...
    Amerika a különféle idióta szervezetek hazája (is).

    Ott már egy dekoltázs = sex = erőszak.
    Persze kollektív gyilkolászás mehet a tv-be... csak csöcs ne legyen!
    ______
    ps.: A reklám egyedi.
  • koschwarz #7
    szerintem is ötletes, bár én őszintén sajnáltam azokat a nőket, mert látszott, hogy teljesen megdöbbentek, undorodnak és felháborodnak.
    azért szerintem a cikkben szereplő "botrány" is pont jól jött "mintegy véletlenül" a marketinghez...
  • vg #6
    Marhára elbaltázott reklám, amikor elképesztően sikeres a játék...
  • b3nnyr4y #5
    Szerintem meg ötletes.