Gyurkity Péter
Végre nyereséges a PlayStation 3
Több, mint három évvel a megjelenés után most vált nyereségessé a PS3 konzol, aminek eléréséhez több árcsökkentésre és új változatok felbukkanására volt szükség.
Ahogy arról több lap is beszámolt, a Sony igazából a tavalyi év utolsó három hónapjában tudott nagyot javítani az eddigi eredményen, hiszen ekkor több mint 2 millió példánnyal többet tudtak értékesíteni a konzolból, mint tették azt egy évvel korábban, vagyis 2008 utolsó negyedévében. Ez azt jelentette, hogy összesen 6,5 millió készülék talált gazdára alig 3 hónap alatt, ami azonban még mindig nem volt elég ahhoz, hogy jelentős mértékben javítson a cég 540 milliós veszteségén.
További jó hír volt számukra, hogy 2010 első három havában folytatódott ez a szereplés, ekkor 2,2 millió PlayStation 3 konzolt adtak el, amely 600 ezer darabbal volt több, mint 2009 első negyedévének eredménye. Ebben persze a főszerepet valószínűleg a Slim változat kapta, amely különösen jól szerepelt rögtön megjelenését követően, a lendület pedig azóta sem hagyott alább. Az idei évben két számjegyű profitot szeretnének besöpörni, amihez az kell, hogy 15 millió konzolon adjanak túl (tavaly 13 milliós példányszámot értek el, a most meghatározott szám tehát nem tűnik lázálomnak).
A fordulat természetesen nagyon jól jön a kormányrudat 2009 áprilisában magához ragadó új vezetésnek, amely rögtön bemutatkozását követően a pozitív mérleg elérését tűzte ki elsődleges céljaként. A cég pénzügyi igazgatója úgy magyarázta a hírt, hogy mindezt a jó szoftvereladási rátának, valamint a PS3 negatív mutatóinak lefaragásával tudták elérni, amin még tovább javítanának a jövőben az online filmes és zenei anyagok, valamint egyéb tartalmak forgalmazásával, a következő firmware frissítés pedig 3D-vel fogja mindezt kiegészíteni.
A PlayStation Move és PlayStation Eye névre hallgató fejlesztések a Microsoft Natal és a Wii mozgásérzékelő kontrollere ellen indulnak majd csatába - meglátjuk, milyen sikerrel.
Ahogy arról több lap is beszámolt, a Sony igazából a tavalyi év utolsó három hónapjában tudott nagyot javítani az eddigi eredményen, hiszen ekkor több mint 2 millió példánnyal többet tudtak értékesíteni a konzolból, mint tették azt egy évvel korábban, vagyis 2008 utolsó negyedévében. Ez azt jelentette, hogy összesen 6,5 millió készülék talált gazdára alig 3 hónap alatt, ami azonban még mindig nem volt elég ahhoz, hogy jelentős mértékben javítson a cég 540 milliós veszteségén.
További jó hír volt számukra, hogy 2010 első három havában folytatódott ez a szereplés, ekkor 2,2 millió PlayStation 3 konzolt adtak el, amely 600 ezer darabbal volt több, mint 2009 első negyedévének eredménye. Ebben persze a főszerepet valószínűleg a Slim változat kapta, amely különösen jól szerepelt rögtön megjelenését követően, a lendület pedig azóta sem hagyott alább. Az idei évben két számjegyű profitot szeretnének besöpörni, amihez az kell, hogy 15 millió konzolon adjanak túl (tavaly 13 milliós példányszámot értek el, a most meghatározott szám tehát nem tűnik lázálomnak).
A fordulat természetesen nagyon jól jön a kormányrudat 2009 áprilisában magához ragadó új vezetésnek, amely rögtön bemutatkozását követően a pozitív mérleg elérését tűzte ki elsődleges céljaként. A cég pénzügyi igazgatója úgy magyarázta a hírt, hogy mindezt a jó szoftvereladási rátának, valamint a PS3 negatív mutatóinak lefaragásával tudták elérni, amin még tovább javítanának a jövőben az online filmes és zenei anyagok, valamint egyéb tartalmak forgalmazásával, a következő firmware frissítés pedig 3D-vel fogja mindezt kiegészíteni.
A PlayStation Move és PlayStation Eye névre hallgató fejlesztések a Microsoft Natal és a Wii mozgásérzékelő kontrollere ellen indulnak majd csatába - meglátjuk, milyen sikerrel.