Ötvös Tibor

Élő netkapcsolat minden Ubisoft játékhoz

A francia kiadó már korábban is próbálkozott a különböző másolásvédelmi rendszerekkel, ám eddig egy sem nyújtott 100%-os biztonságot.

A SecuROM-os ügyükből ráadásul per is lett, melyet elvesztettek (a program elmentette a felhasználó adatait és elküldte a kiadónak - a felhasználó tudta nélkül), a védelem nélkül kiadott Prince of Persia pedig PC-s elég szép bukás lett. A kiadó azonban ma bejelentette, hogy megtalálták a köztes megoldást, mely elméletileg mindenkinek megfelel majd.

A DRM lényege a következő: élő internetes kapcsolat és a kiadó oldalán való regisztrálás nélkül a játék nem lép tovább a főmenüből. Korlátlanul installálhatjuk bárkinek a gépére, de regisztráció nélkül semmit nem tudunk kezdeni vele. Az első játék, mely használja az új módszert a The Settlers 7: Paths to a Kingdom lesz. A stratégiai játék tavasszal debütál, de már a béta-tesztek is az új módszerrel történnek majd.

További előnye a dolognak, hogy az install után nem lesz szükségünk a lemezre és a mentéseinket a Ubi.com oldalán találjuk meg. Utóbbi megoldásnak köszönhetően akár munkahelyünkről is folytathatjuk a játékot, hiszen a mentés a neten van. A Ubisoft közleménye szerint a nagyobb címeik már ezt a védelmet használják (Splinter Cell: Conviction, R.U.S.E., Driver 5 stb).



Ha viszont valami probléma lesz a rendszerrel, akkor sem kell kétségbe esni. A Ubisoft készített egy patchet, mellyel ez a védelem feloldható és így a régi megoldással folyhat tovább a játék. És ha már Ubisoft, akkor íme a hamarosan megjelenő Silent Hunter V gyűjtői kiadásának tartalma. A fémdobozban kapunk egy részletes útmutatót a játékhoz, egy soundtracket, hét extra tengeralattjárót, egy kézikönyvet és egy térképet is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Narxis #12
    #6 és társa #7 valamilyen álomvilágban élhet. Az Ubisoft nem találta fel a spanyolviaszt, ezt használja már a Steam pár éve Steam Cloud rendszerben. Többek között a Left 4 Dead 2 is aminek a legfrissebb működő warez verziói keringenek torrentoldalakon.
  • Balumann #11
    Örülnék ha sikerülne nekik feltörthetetlen védelemmel kiadni, legalább lehetne egyértelmű példára hivatkozni :-) De ha netfüggő lesz akkor meg még kevesebbet fognak eladni.
  • Balumann #10
    Kétlem. Ezután sem fogják sokkal többen megvenni (vagy lehet az is átmegy konzolra, az új flashel úgyis lehet már szabadon livezni is warez játékokkal), vagy csak szimplán játszik amivel tud.
    Kiadói szinten az éri meg, ha minél többet adnak ki rövidebb időn belül. Ráadásul a konzolt kellett népszerűsíteni, PC-s terveket valamelyiknél titokban kellett tartaniuk, valamelyiket egyáltalán nem adták ki, valamelyiket csak késleltetik (amit 2-3 hónapnál később adnak ki, az már nem az optimalizáció miatt van, hanem üzleti érdek, többek között a konzol gyártóké).

    Megérné foglalkozni vele, többet adnának el belőle. Csak tudod, inkább 2 gagyibb, mint 1 igényes, jó játék... csak nézzen ki jól meg legyen rajta jó védelem, akkor talán megveszik mielőtt kipróbálnák. Nem véletlenül használják fel a régi neveket is ráadásul, azzal is el lehet adni az újabb szar játékokt - amiknek alig van köze a korábbiakhoz ráadásul (pl. Need for Speed újabb részei, de lehetne sorolni).
  • Lost Lont #9
    Ha idő előtt ki tud szivárogni bármilyen egész termék bárhonnan, akkor nem hinném, hogy a patch kiszivárgása nagyon nagy gondot okozna ott az embereknek. De még az sem lenne megoldás, hogy nem írnak ilyet, mert akkor meg valaki más írná meg...
  • bakagaijin #8
    Olvasd végig. Van saját patch-ük amivel a védelem feloldható és nincs szükség online kapcsolatra.

    Ez az online őrület egyébként nem tudom mennyire vezet jóra, mert az ok, hogy otthon meg melóhelyen van, de ha a laptopot magaddal viszed valahová külföldre akkor annyi, lásd még 3G roaming árak.
  • Ulquiorra #7
    Helyes, így talán megéri jobban foglalkozni a Pc-s játékokkal kiadói részről.
  • zola2000 #6
    Ha az ubi azt csinálja amire gondolok, akkor asszem megtalálta a végleges megoldást a pcs warez ellen, lehet hogy a kód egy (akármilyen) kis része csak a szerveren fog futni, ami ugyebár nem kerül ki senkihez, tehát nagyon törni sem lehet...
  • freemanone #3
    mintha a server oldali emuláció nem lenne megoldott manapság xDD hűűű spanyol viasz ^^ a mentésekre is kitalálnak valami okosat, az még egy apró feladvány lesz.