Ötvös Tibor

A játékosokat hidegen hagyják a kritikák

Egy újabb tanulmány készült, mely azonban ezúttal egy igen érdekes témával foglalkozik.

A Cowen Group kutatása arra irányult, hogy vajon mennyire befolyásolja a vásárlókat, játékosokat egy-egy játék kritikája, bemutatója. A végeredmény nem túl meglepő: szinte semennyire. Pontosan az áll a tanulmányban, hogy a "kritikák a legkevésbé befolyásoló tényezők egy vásárló szemében".

"Kiderült, hogy bár a Metacritic számai valós képet festenek az adott játék minőségéről, ám a végső eladásokat elég csekély mértékben képesek befolyásolni" - magyarázta Doug Creutz, a tanulmányt készítő cég vezetője. "A játékosok a szájhagyomány útján terjedő információknak jobban hisznek. A kutatást azért végeztük el, mert az utóbbi időben elég sok olyan eset fordult elő, amikor egy kiadó valamilyen úton-módon próbálta elérni, hogy játéka mindenképpen magas pontszámokat és remek kritikákat kapjon. Most pedig kiderült, hogy mindez teljesen felesleges. A fejlesztőknek megvesztegetésre fecsérelt energiáit inkább a játékra kellene fordítaniuk. Mindenki jobban jár."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Throme #25
    X360-ra a legtöbb játékhoz fent van a "marketplace"-en a demo.
    Persze igazad van, némely gémhez nem adnak ki játszható demo-t.

    PC-n meg ott a lehetőség, hogy letöltse bárki a játékot - warez - demo hiányában és kipróbálja. Ha bejön akkor megveszi (vagy nem).

    Lényeg, hogy kis utánajárással teljes képet lehet kapni a kiszemelt játékról (kritika, demo, internet, esetleg warez) és meghozható a döntés.
    Aki csak a kritikára épít, az néha pórul jár.
  • bakagaijin #24
    A probléma ott van, hogy demo-t viszont egyre kevesebb játékról adnak ki. Tízer-video, screenshotok meg promó anyag van mint a tenger, demo viszont alig-alig.
  • Throme #23
    A kritika csak figyelemfelhívó, egy ismertető miről is szól az adott játék.
    A jó kritika elmondja miért jó vagy épp rosaz az adott produktum és nem csak fikáz/magasztal. Persze ez a szerző szempontjait mutatja.

    Szerencsére feltalálták a játék demo "intézményét". Mindenki maga lehet kritikus! Ha ódákat zengenek egy gémről és nem tetszik amit a demo-ban tapasztalok akkor firkálhatnak bármit, nálam kuka kategória....
    Nem egy olyan játékkal játszottam már amiről nem írtak túl jókat, de bejött demo alapján.

    Az tényleg jó kérdés, hogy mi alapján készítik a felméréseket!?
  • feamatar #22
    jájjáj, itt egyesek összevekerik a kritikát a tetszéssel, és azzal hogy, kinek mi az igénye.
    Én is játszok sok játékkal, ami nem tökéletes, de témája megfog. Mindenki észreveheti, hogy pl a töltési idő hosszabb, a történet hézagosabb, a grafika mosottabb, recésebb, az irányitásnál is kicsit jobban csúszik a kelleténél.
    A probléma ott van, hogy ha valaki azt gondolja, hogy egy jó játék csak 90%+os lehet, és hogy az alatt már csak szarok vannak. Illetve az ő szeretett játéka biz tökéletes.
    Egy kritikus elméleletileg próbál objektív lenni. Persze a nagy büdös hangulat az amiben nem lehet annak lenni, de igen sok más téren nagyon is.(no meg zavaró, hogy a nagy siteokat tuti fizetik az értékelésért, de én pl gamefaqs értékeléseket szoktam olvasni, és pl gamespoton is ott a user értékelés, másrészt meg fontosabb hogy egy gametrailerös videónak is bemutató értéke van, a végső pontszám meg... kit érdekel?)
  • Szefmester #21
    az a fura hogy a City of heroesban bedobtak egy küldetésszerkesztőt, és mostanra az átlagos küldetés is kidolgozattabb és összestettebb/izgalmasabb mint egy kiemelkedően jó wowo-os, bár ezt csak egy havertól tudom aki wowozott is keményen guildben, míg a CoH-t mostanában kezdte csak.
    Én magam leginkább a magányos farkas szerepét viszem, szívesen segítek másoknak ha megkérnek rá, de nem fogok csatlakozni olyan csapatba akik elvárják, és megkövetelik hogy minden nap kötelezően toljunk 2 raidet minimum.. Wow pályafutásom előtt L2-ztem egy magyar szerveren, nah oda jóformán csak a hangulat és a társaság miat mentem.. volt nem egyszer hogy full rpg-ztünk, vagy hogy a karaktereink a mezőn leültek és beszélgettek az életükről, majd mikor megláttunk egy másik JK-t menekülni egy mob elől odaszaladtunk és segítettünk rajta.. amikor meg jött a thx és egyéb leet szöveggel mi úgy folytattuk mintha külhoni lett volna aki nem beszéli a nyelvet.. :)
  • tomcsa4 #20
    Ja és tudok is egy másik példát mondani: Pro Street. Csak a GS-ben kapott szívemhez szólót. Máshol szarrá fikázták, holott nekem a kedvencem. Egyszerűen a legjobb arcade versenyjáték. Mellette a Grid valami kis hülyeség.
  • tomcsa4 #19
    Ez egy kicsit bajosabb téma. Mert mondjuk egy játék 90% körül kapott online sajtóban, de én adok rá 70%-ot, akkor elővesznek. Tele lenne a net a "ki ez az idióta?" kérdésekkel. Mert jobb helyeken 70% és 90%között van különbség. De nekem nem biztos hogy annyira tetszik az az agyondicsért játék. Lásd Diablo 2, ami nekem nem tetszik.
  • tomcsa4 #18
    Ez korrekt volt, vissza is vonom a sértéseket. Na tudsz Te korrekten is fogalmazni, már látom.

    Nézd, nekem a diablo2 és kiegje egy végigjátszást ért meg...már bánom, mert gagyi játék. Én sokat wow-oztam (másfél év), fél-HC guild, elértünk ezt-azt insták terén (imádtam). Igen a közösség nagyon fontos. De legyen is egy MMO-ban. Történet: Warcraft kitekintés (spin off). De ehhez az kell, hogy ismerd a 3 történetét, mert utána játszódik. Egyes fegyvereknek is van története (a legendásaknak és az alapjátékban lévő epiceknek van). Maguk a boss-csaták hatalmasan jók voltak. Én még az alapjátékkal is toltam (első kieg előtt), nem volt ennyi könnyítés, bizony nagyon klassz volt. Én ismerd meg, mit versz le és hogy és egyáltalán, miért? Nem csak az itemek miatt.

    Ez a mókusdarálás meg kell. De el kell olvasni a küldik felvezetőjét is. Néha még a "gyűjts 30 farkasfaszt" is jól fel van vezetve. De ez ritka, viszont a többi (ami alsó hangon is rahedli küldi) jól fel van vezetve. De 2007 októberében abbahagytam ,azóta rá se néztem, nem is érdekel (ergo a második kieg már fullra kimaradt).

    CS-tem is, neten csak fél évig, aztán meguntam a sok tizenévest (kb közepes játékos voltam vagy az alatt picivel), de már én is untam azt a osk vékony és (ez a lényeg) felesleges acsarkodást. Botokkal meg CS-t is több éven át toltam (WoW előtti időszak).

    Tehát nem lehet összehasonlítani egy CoD-ot egy WoW-val, sőt egy CoD-ot a CS-vel sem. Régen ezt én is elképedve olvastam volna, de játszva ezeket a játékokat, már látom.
  • nr1ranger #17
    Néztél már RP szervert? Ahol pl a városokban nem lovagolhatsz monton, sőt még csak nem is futhatsz, hanem / benyomva kell sétálni, és ha átmész egy másik karakteren, minimum bocsánatot kell kérned tőle, mert olyan mintha fellökted volna. És ha nem tartod be ezeket akkor következményekkel járhat... Valamint a játék nem "mókusgyilkolászásból" áll, főleg max szinten nem, ahol ha nem vagy guild tagja és egyedül játszol, akkor gyakorlatilag már nem tudsz mit csinálni. Voltál valaha is 25fős raiden?(esetleg még régen 40fősön?) Ahol ha nem dolgoztok össze, és nem tudtok egy bizonyos skill szintet megütni, akkor bizony fekszetek... (bár ez a skill szint egyre csökken, de szerencsére azért vannak komolyabb hard módok). Nah a véleményem ennyi, de sztem semmi köze ahhoz hogy, a játékosok mi alapján ítélnek meg egy játékot, bár sztem te nem láttad a játék egészét. Az viszont tény, hogy mostanában a szintezés kezd a szükséges rossz irányába tolódni, a hangsúly az endgame contenten van.
  • Szefmester #16
    Magyarázat mert láttam páren nem vágták a lényegét. Ha a kedvenc Fallout szériáról kellene tesztet írni elfogult lennék és kapna 100%ot, az általam megvetett Need for speed (új részek akármelyike) talán 70%ot nem szeretem a dobozfizikás autóversenyparódiát. De egy átlagos stratégia, vagy FPS amikkel elvagyok, de nem rajongok értük megkapnák azt amit érdemelnek.

    Ha ezzel a gondolatmenettel nem ért valaki egyet akkor csak vegyen elő egy újságot és nézze meg kedvence mennyit kapott és mennyit amit a büdös életben nem venne elő mennyit kapott, és ő mennyit adott volna ezekre...