25
-
Throme #25 X360-ra a legtöbb játékhoz fent van a "marketplace"-en a demo.
Persze igazad van, némely gémhez nem adnak ki játszható demo-t.
PC-n meg ott a lehetőség, hogy letöltse bárki a játékot - warez - demo hiányában és kipróbálja. Ha bejön akkor megveszi (vagy nem).
Lényeg, hogy kis utánajárással teljes képet lehet kapni a kiszemelt játékról (kritika, demo, internet, esetleg warez) és meghozható a döntés.
Aki csak a kritikára épít, az néha pórul jár. -
bakagaijin #24 A probléma ott van, hogy demo-t viszont egyre kevesebb játékról adnak ki. Tízer-video, screenshotok meg promó anyag van mint a tenger, demo viszont alig-alig. -
Throme #23 A kritika csak figyelemfelhívó, egy ismertető miről is szól az adott játék.
A jó kritika elmondja miért jó vagy épp rosaz az adott produktum és nem csak fikáz/magasztal. Persze ez a szerző szempontjait mutatja.
Szerencsére feltalálták a játék demo "intézményét". Mindenki maga lehet kritikus! Ha ódákat zengenek egy gémről és nem tetszik amit a demo-ban tapasztalok akkor firkálhatnak bármit, nálam kuka kategória....
Nem egy olyan játékkal játszottam már amiről nem írtak túl jókat, de bejött demo alapján.
Az tényleg jó kérdés, hogy mi alapján készítik a felméréseket!?
-
feamatar #22 jájjáj, itt egyesek összevekerik a kritikát a tetszéssel, és azzal hogy, kinek mi az igénye.
Én is játszok sok játékkal, ami nem tökéletes, de témája megfog. Mindenki észreveheti, hogy pl a töltési idő hosszabb, a történet hézagosabb, a grafika mosottabb, recésebb, az irányitásnál is kicsit jobban csúszik a kelleténél.
A probléma ott van, hogy ha valaki azt gondolja, hogy egy jó játék csak 90%+os lehet, és hogy az alatt már csak szarok vannak. Illetve az ő szeretett játéka biz tökéletes.
Egy kritikus elméleletileg próbál objektív lenni. Persze a nagy büdös hangulat az amiben nem lehet annak lenni, de igen sok más téren nagyon is.(no meg zavaró, hogy a nagy siteokat tuti fizetik az értékelésért, de én pl gamefaqs értékeléseket szoktam olvasni, és pl gamespoton is ott a user értékelés, másrészt meg fontosabb hogy egy gametrailerös videónak is bemutató értéke van, a végső pontszám meg... kit érdekel?) -
Szefmester #21 az a fura hogy a City of heroesban bedobtak egy küldetésszerkesztőt, és mostanra az átlagos küldetés is kidolgozattabb és összestettebb/izgalmasabb mint egy kiemelkedően jó wowo-os, bár ezt csak egy havertól tudom aki wowozott is keményen guildben, míg a CoH-t mostanában kezdte csak.
Én magam leginkább a magányos farkas szerepét viszem, szívesen segítek másoknak ha megkérnek rá, de nem fogok csatlakozni olyan csapatba akik elvárják, és megkövetelik hogy minden nap kötelezően toljunk 2 raidet minimum.. Wow pályafutásom előtt L2-ztem egy magyar szerveren, nah oda jóformán csak a hangulat és a társaság miat mentem.. volt nem egyszer hogy full rpg-ztünk, vagy hogy a karaktereink a mezőn leültek és beszélgettek az életükről, majd mikor megláttunk egy másik JK-t menekülni egy mob elől odaszaladtunk és segítettünk rajta.. amikor meg jött a thx és egyéb leet szöveggel mi úgy folytattuk mintha külhoni lett volna aki nem beszéli a nyelvet.. :) -
tomcsa4 #20 Ja és tudok is egy másik példát mondani: Pro Street. Csak a GS-ben kapott szívemhez szólót. Máshol szarrá fikázták, holott nekem a kedvencem. Egyszerűen a legjobb arcade versenyjáték. Mellette a Grid valami kis hülyeség. -
tomcsa4 #19 Ez egy kicsit bajosabb téma. Mert mondjuk egy játék 90% körül kapott online sajtóban, de én adok rá 70%-ot, akkor elővesznek. Tele lenne a net a "ki ez az idióta?" kérdésekkel. Mert jobb helyeken 70% és 90%között van különbség. De nekem nem biztos hogy annyira tetszik az az agyondicsért játék. Lásd Diablo 2, ami nekem nem tetszik. -
tomcsa4 #18 Ez korrekt volt, vissza is vonom a sértéseket. Na tudsz Te korrekten is fogalmazni, már látom.
Nézd, nekem a diablo2 és kiegje egy végigjátszást ért meg...már bánom, mert gagyi játék. Én sokat wow-oztam (másfél év), fél-HC guild, elértünk ezt-azt insták terén (imádtam). Igen a közösség nagyon fontos. De legyen is egy MMO-ban. Történet: Warcraft kitekintés (spin off). De ehhez az kell, hogy ismerd a 3 történetét, mert utána játszódik. Egyes fegyvereknek is van története (a legendásaknak és az alapjátékban lévő epiceknek van). Maguk a boss-csaták hatalmasan jók voltak. Én még az alapjátékkal is toltam (első kieg előtt), nem volt ennyi könnyítés, bizony nagyon klassz volt. Én ismerd meg, mit versz le és hogy és egyáltalán, miért? Nem csak az itemek miatt.
Ez a mókusdarálás meg kell. De el kell olvasni a küldik felvezetőjét is. Néha még a "gyűjts 30 farkasfaszt" is jól fel van vezetve. De ez ritka, viszont a többi (ami alsó hangon is rahedli küldi) jól fel van vezetve. De 2007 októberében abbahagytam ,azóta rá se néztem, nem is érdekel (ergo a második kieg már fullra kimaradt).
CS-tem is, neten csak fél évig, aztán meguntam a sok tizenévest (kb közepes játékos voltam vagy az alatt picivel), de már én is untam azt a osk vékony és (ez a lényeg) felesleges acsarkodást. Botokkal meg CS-t is több éven át toltam (WoW előtti időszak).
Tehát nem lehet összehasonlítani egy CoD-ot egy WoW-val, sőt egy CoD-ot a CS-vel sem. Régen ezt én is elképedve olvastam volna, de játszva ezeket a játékokat, már látom. -
#17 Néztél már RP szervert? Ahol pl a városokban nem lovagolhatsz monton, sőt még csak nem is futhatsz, hanem / benyomva kell sétálni, és ha átmész egy másik karakteren, minimum bocsánatot kell kérned tőle, mert olyan mintha fellökted volna. És ha nem tartod be ezeket akkor következményekkel járhat... Valamint a játék nem "mókusgyilkolászásból" áll, főleg max szinten nem, ahol ha nem vagy guild tagja és egyedül játszol, akkor gyakorlatilag már nem tudsz mit csinálni. Voltál valaha is 25fős raiden?(esetleg még régen 40fősön?) Ahol ha nem dolgoztok össze, és nem tudtok egy bizonyos skill szintet megütni, akkor bizony fekszetek... (bár ez a skill szint egyre csökken, de szerencsére azért vannak komolyabb hard módok). Nah a véleményem ennyi, de sztem semmi köze ahhoz hogy, a játékosok mi alapján ítélnek meg egy játékot, bár sztem te nem láttad a játék egészét. Az viszont tény, hogy mostanában a szintezés kezd a szükséges rossz irányába tolódni, a hangsúly az endgame contenten van. -
Szefmester #16 Magyarázat mert láttam páren nem vágták a lényegét. Ha a kedvenc Fallout szériáról kellene tesztet írni elfogult lennék és kapna 100%ot, az általam megvetett Need for speed (új részek akármelyike) talán 70%ot nem szeretem a dobozfizikás autóversenyparódiát. De egy átlagos stratégia, vagy FPS amikkel elvagyok, de nem rajongok értük megkapnák azt amit érdemelnek.
Ha ezzel a gondolatmenettel nem ért valaki egyet akkor csak vegyen elő egy újságot és nézze meg kedvence mennyit kapott és mennyit amit a büdös életben nem venne elő mennyit kapott, és ő mennyit adott volna ezekre... -
Szefmester #15 #6, #10, #11
Egy komolytalan kérdésem lenne.. minden NPC-nek és fegyvernek küldetése van igaz? És a játéknak összességében mi a fő sztorija? Hogy legyünk mókusvadászból démonvadászok? Hisz jóformán csak ez megy, ölj meg 10 ezt, meg 20 amazt, aztán gyere vissza.. lehet hogy írtak csóri NPCnek valami kis történetet, de kiváncsi lennék ki az aki azt el is olvassa, és bele tudja élni magát. Mert ha pl megnézünk egy történetorientált játékot (Oblivion, Kotor 1-2, Fallout, Baldur's Gate, stb) ott azért az egésznek megvan a története, és mellette megvannak a karaktereknek a személyes dolgai.
Wowoztam pár hónapot hivatalos szerveren mert vártam rá, nem kicsit. Csak engem pl nem tud lekötni ez a mókusgyilkolászósdi. Mások a diablo 2vel is remekül elvannak és 20x végigtolták, de az a játék nekem csak 2 végigjátszásig volt "érdekes".
A wow mellett mellesleg kipróbáltam a Guild warsot is, tetszett csak az meg túlságosan PVP központú lett pár napnyi játék után. A D&D online is fent van jelenleg a gépen és a haverokkal heti 1-2 alkalommal toljuk majd 4 órát mintha csak papíron RPG-znénk.. Az a játék erre tökéletes, hosszabb távon erre sem adnék sokat.
Tudok hogy sokan CS-znek meg mindenféle pvp meccseket tolnak, én nem szeretem, nem találom szórakoztatónak, pláne ahogy pár "profi" viselkedik egy újonccal.
Szal sokan nem a játék öröméért játszanak, hanem a közösségért. Én inkább játszom egy hm.. filmélményt nyújtó progival mint egy egyszerű tömegterméknek szánt monoton darálóval.
És ha a szemetekben ostoba és hozzá nem értő vagyok akkor csak sajnálni tudlak benneteket. Szal tömören húzzatok vissza wowozni, és verjétek a nyálatok az igénytelen és agyonhypeolt, túlbalanszolt szarra. -
#14 Azért a www.kotaku.com szokja írni, hogy a famitsu melyik játékra hány pontot szokott adni, amelyikre sokat azt felirom, és várom hogy megjelenjen angolul is. Szerintem a famitsu ilyen szempontból az egyetlen megbízható lap. -
#13 Kritikákba csak annyira nézek bele, hogy pontosan mi is az az adott játék hogy néz ki stb, aztán ha érdekel úgyis kipróbálom, a kapott pontszámot meg nagy ívből leszarom. Pl sokak által dicsért Morrowind kb 1 óráig kötött le, viszont a sok játékos által lehúzott GTA4 meg iszonyatosan bejött. Ízlés kérdése. Nekem egy újságíró vagy akárki, ne mondja meg hogy egy játék majd mennyire fog tetszeni nekem, azt majd én eldöntöm. És ha tényleg űberkirály akkor megyek is megvenni, bár azért másképp állok az egy estére lekötő MW2-höz (mivel a multi része nem izgat túlzottan, multiban mást játszok és 5 féle játékot megint nem fogok egyszerre multiban tolni rendesen) és megint másképp egy Dragon Age-hez ami legalább egy hónapig leköt +az újrajátszásban is lesz újdonság, és megint másképp a WoW-hoz, ami többé-kevésbe 4 éve le tud foglalni. Szóval van ami megéri a 10k Forintot, de bőven van amit csak a leárazott/olcsó kategóriában, fél/egy év múlva vennék meg. -
#12 há persze amíg olyan játékok kapnak gecinagy százalékokat mint az enefes shit, meg módern vórfer, meg hasonló igénytelen 0 343. rókabőr játékok, addig nyilvánvaló hogy a pénz áll a minden pontszám hátterében. -
tomcsa4 #11 Nyilván azért adják oda annak, akinek a kedvenc stílusa, hogy objektív legyen. Nézd meg a véleményed a WoW-ról. Egy HSZ-ben szépen megcáfoltad magad, gratulálok. Na add el a géped, sokat játszottál már, álomvilágban élsz. -
tomcsa4 #10 Látom, marhára érted is. Miért nem olyan játékot tesztelnél, amit ismersz is? Mert hogy a WoW-ot nem ismered, az fix. Idióta. -
#9 "Kiderült, hogy bár a Metacritic számai valós képet festenek az adott játék minőségéről..."
EZT mégis hogy sikerült "kideríteniük"? Mármint milyen más objektív forrást használhattak volna, mint magát a Metacriticet, vagy az eladásokat (amik valamilyen közvetett formában kapcsolatban állnak azzal hogy hány ember akarja a játékot)?
A minőség teljesen szubjektív. Lehetetlen objektív kritikát írni, mert mindíg vannak akik más értékrend szerint gondolkodnak. P
Például a filmek, animációs filmek játékváltozatait gyakran lehúzzák azzal, hogy az irányítás/grafika/hangok szentháromságban gyenge, közben a gyerekeknek bőven elég játékélményt ad az hogy Wall-E ott mászkál a képernyőn, és ez még SZÓRAKOZTATÓBB nekik, mint ha egy nagy költségvetésű, de bonyolult és ismeretlen világban mászkálnának.
Vagy ott vannak a szimulátorok, és körökre osztott stratégiák rajongói, akik leginkább csak szöszmötölni, építgetni, kísérletezgetni akarnak, mégis azért vannak sok helyen lehúzva az értékelésben mert "unalmasak" az akciójátékhoz szokott tesztelőnek.
Vagy a teljes Wii felhozatal, amiért úgy tűnik egy hatalmas néptömeg teljesen odavan, és minden idők legjobb játékainak tartják, de persze az elit kihirdette hogy ezeknek igazából alacsony a minősége.
Vagy itt a lent említett WoW, ami Szefmester szerint unalmas, mégis van tizenmillió ember akik hónapról hónapra úgy döntenek hogy igenis akarnak vele még többet játszani, és valószínüleg nem azért mert olyan unalmas.
Félreértés ne essék, nem azt mondom hogy eladások=minőség, vannak dolgok, mint a költséges marketing, a hype, stb. amik eltorzítják az eredményt, de azért ez elég nagy egoizmus azt hinni hogy a mi egyedi ízlésünk, vagy egy szűk csoportnyi, hasonló ízlésű kritikus véleménye ér bármi mást is azon kívül, hogy NEKÜNK mi nem vonzó...
-
#8 Jó marketinggel el lehet adni manapság bármit. -
winnie #7 ""A játékosokat hidegen hagyják a kritikák"
Jó hogy végre rájöttek..."
elég régen tudják, hogy a játékosokra csak a marketing hat. valamiért ugyanis nem a hozzáértők független véleményének hisznek, hanem a játékot gyártó cég ígéreteinek.
szonorú birkaeffekt, de ez van. -
Jubei #6 "Jaja, ha nekem osztotak volna ki pl egy wow-t tesztre kapott volna max 80%ot hiszen unalmas monoton és nincs még története sem hogy élvezd.. plusz ezért még havonta perkálsz is"
Még hogy nincs története majdnem minden egyes npc karakternek van története, + néhány tárgynak. -
zidder #5 "A játékosokat hidegen hagyják a kritikák"
Jó hogy végre rájöttek... -
enzim #4 Én csak a saját kritikámnak hiszek. De néha még az is elfogult... -
Szefmester #3 Jaja, ha nekem osztotak volna ki pl egy wow-t tesztre kapott volna max 80%ot hiszen unalmas monoton és nincs még története sem hogy élvezd.. plusz ezért még havonta perkálsz is.. Sajnos nem lehet objektívan cikket írni max talán akkor ha olyan embernek adják oda tesztelésre akinek nem az a kedvenc/gyűlölt stílusa, így kevesebb lesz a +/-% -
FoodLFG #2 Nem szoktam játszani (nem mennek a gépemen), de én sem csak egy ember véleményére lennék kíváncsi, ha érdekel egy játék.
Papír alapú újságokat én is vettem (még a régi PC Gurut - broáf Brazil rulz xD), de már nem szórakozok ilyenekkel, sokkal többet mond a játékról, ha megnézem a gametrailers.com-on mozgásban, azt csókolom. -
#1 igen, pontosan hogy a fórumokról, más játékosokról lehet a legjobban tájékozódni. én sem hiszek már a kritikáknak. sokáig vettem rendszeresen egy gamer lapot is ("játékcsillag"), de sokszor már nevetségesen átlátszó "kritikák" voltak benne...