Ötvös Tibor

Az öt legmeghatározóbb játék - Molyneux szerint

Peter Molynex nevét gondolom senkinek nem kell bemutatnunk, hiszen a játékipar egyik meghatározó zsenijéről van szó, aki olyan programokat hozott tető alá, mint a Populous vagy a Dungeon Keeper.

Épp ezért érdekes, ha az úriember arról kezd el beszélni, hogy szerinte melyek voltak minden idők legmeghatározóbb játékai. Ne is késlekedjünk tovább, lássuk azt az ötöst. Molyneux először a Dune II-t említette meg, mely az egyik első RTS volt. Az úriember szerint a játék lassabb és nagyobb megfontolást igénylő játékmenete és az alkalmazható stratégiák miatt volt úttörő a maga idejében.



A második Shigeru Miyamoto játéka, a Mario 64. Molyneux szerint Miyamato "az ipar igazi zsenije", a játék pedig 3D-s megoldásaival nyűgözte le őt. Hozzátette, hogy a játék olyan későbbi klasszikusokat ihletett meg, mint a GTA IV és klónjai. A harmadik kiemeltje a Tomb Raider, melyben először irányíthattunk női kalandort, a negyedik pedig a Halo, mely az első, élvezhető konzolos FPS volt.

Az utolsó kiemeltje pedig - nem meglepő módon - a World of WarCraft, mely szerinte az utóbbi idők legélvezetesebb programja lett. Molyneux elárulta, hogy rég nem élvezett annyira játékot, mint ezt az MMO-t. Azért említsük meg, hogy az úriember nagyon szerény, hiszen az ő repertoárjából is tehetett volna ide pár címet (Magic Carpet, Populous, Theme Park, Syndicate, Black & White stb).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Indigo #20
    Minden tiszteletem az úré, és szeretem a játékait (különösen a B&W-ot és a Fable-t), de nagyon komolytalanná vált az utóbbi időben tett kijelentéseivel, és most ez is...

    Halo. Nagyon nem "meghatározó" dolog, hogy konzolon az volt az első élvezhető fps... Esetleg xbox-on az első volt, de amúgy maga a játék egy dögunalmas, egyszerű shooter, ami még csak nem is élvezetes... Fel nem fogom, mire fel van körülötte akkora hype. Vagy konzolos vonalon ez már a játékok csúcsa? Röhej.

    Na jó, a WoW meghatározó, valamilyen tekintetben. A többit meg inkább nem minősítem, de az biztos, hogy helyből tudnám a sokkal meghatározóbb játékokat sorolni...
  • Komolytalan #19
    Dungeon Keeper mi más ha nem RTS?
  • Komolytalan #18
    Ahhoz hogy megértsük az úriember listáját, meg kell értenünk ki is ő. Az illető olyan játékokat fejlesztett, amelyek mind-mind mérföldkövek voltak a játékfejlesztésben:
    - Dungeon Keeper: gonosznak kellett lenned, hogy a gonosz győzzön.
    - Populous: hát izé, ezzel nem játszottam túl sokat, de azt mondják elég különleges volt.
    - Magic Carpet: utolsó DOS-os 3D játék, a Windowsos játékok évekig meg se közelítették a minőségét 3D gyorsító ide vagy oda. A másik, hogy a játék nem telepített - CDről futott, és csak mentéseket tárolt a vinyón.
    - Black&White: ezt megintcsak kihagytam, de elég érdekesnek hangzott.
    Szóval ha a fazon arról akart volna nyilatkozni, hogy melyek a játékfejlesztés technikai mérföldkövei, akkor felsorolta volna a saját játékait és kész. Ha arról, hogy melyek a legsikeresebb játékok, akkor készít egy összesített eladási listát és annyi. De ő a játékipar legmeghatározóbb játékairól beszélt. Az általa felsorolt játékok jellemzője az, hogy adott kategóriába rengeteg új játékost vonzottak. Nézzük sorra:
    - Dune2: Elődjei Heroes sorozat/Warlords/Knights Bounty meg hasonló játékok, vagyis körökre osztott stratégiák. Ezekkel játszott x fő, az RTS-ekkel - amiből az első a Dune2 volt - meg ez a szám azóta sokszorosára nőtt. Persze a Dune 2-nél a Warcraft 1 klasszisokkal jobb volt, de nem a Warcraft 1 csinált új kategóriát (RTS), ami azóta is töretlen sikernek örvend.
    - Mario64 - fogalmam sincs, nem ismerem.
    - Tomb Raider: becsempészte az erotikát a(z egyébként dögunalmas) kalandjátékok világába, ezzel megint csak játékos tömegeket állított egy műfaj mögé. Hatása mai napig tart, a third person nézet azóta is divat, és a WoWban pl ki lehet kapcsolni a köpenyt meg a fejest, hogy ne takarják el a karaktert.
    - Halo: PCn elég fos volt, konzolon ettől lehetett még korszak alkotó.
    - WoW: első havidíjas MMO, amit tényleg tömegek játszanak. A (fizetős) játékidőt néhány 10 óráról több 100 napra tolta ki.
    Szóval az illető leginkább kiadói oldalról fogta meg a játékokat, és legalább 60%-ban igaza van (másik kettő játékot meg nem ismerem).
  • sz4bolcs #17
    Halo?? :D:D:D korszakalkotó szar... el lehet vele lenni lanon.
  • opeca #16
    Ugyan ugyan, mit vártatok egy olyan embertől, aki konzol-exkluzív játékokat gyárt? Az ilyen ember már régen eladta magát.

    Egy MIcrosoft báb lett.
  • NEOreg3 #15
    le mertem volna fogadni, hogy a Halo közte lesz...

    kár, hogy csak a vége felé említette meg; ha az elején teszi, akkor nem kellett volna végigolvasnom ezt a hírt

    egy emberrel több, akinek mától nem adok a véleményére
  • Loverman #14
    A Populous-t én meg nem mondanám igazán RTS-nek. Akkor a Dungeon Keeper is az? Meg a Black and White
  • Loverman #13
    jah csak Everquesttel tízezren játszottak, WoWval 10 millióan. Ezért szól ez a lista a legmeghatározóbb játékokról.
  • kanduhr #12
    A saját Populusa ráadásul előbb készült, mint a Dune2, mint RTS...:)

    Doomot én is hiányolom, WoW-ot viszont nem értem, hisz akkor már rég volt Everquest, ami forradalmi volt. Marionak sincs sok helye, akkor már inkább GTA3.
    A Halonak sincs sok keresnivalója, helyette inkább Half Life, mint első rendes történet-központú játék, vagy a 2002-es Medal of Honor a szkriptekkel elért filmes beütése miatt.
  • Loverman #11
    egyébként meg, ez is csak 1 ember szubjektív véleménye... ugyanúgy mint a tiétek ;)