Gyurkity Péter
Egyre több képzési program a játékfejlesztőknek
A tengerentúlon most összegyűjtött adatok szerint minden eddiginél több oktatási intézmény kínál képzést kifejezetten a reménybeli játékfejlesztők számára.
Az Entertainment Software Association megbízásából összeállított tanulmányban arról olvashatunk, hogy az Egyesült Államokban újabb rekordot ért el azon oktatási intézmények száma, amelyek valamilyen formában képzési programot kínálnak a videojátékok területén. Itt szerepet kapnak a grafikára, a megjelenítésre koncentráló programok, de legalább ilyen fontosak a tervezési folyamatra, illetőleg magára a programozásra koncentráló képzések.
Az USA-ban eszerint immár 254 intézmény van jelent a területen, ami tavaly óta újabb 54 képzés beindítását jelenti, ez pedig 27 százalékos növekedést jelent országos szinten. Az államok versenyében Kalifornia vezet 46 intézménnyel, ami nem is nagyon meglepő, tekintettel az IT-ágazat szereplőinek hagyományosan erős jelenlétére. Őket New York, Texas, valamint Florida követi, erősen leszakadva, de még mindig jobb pozícióból, mint a többi versenytárs. A gyors növekedést a tanulmány készítői azzal indokolják, hogy a játékok nemcsak a szórakoztatás területén belül, hanem a vállalatok életében is egyre fontosabb szerepet kapnak, különösen ha a munkaerő-képzésre gondolunk.
Ebben természetesen közrejátszik, hogy minden eddiginél többen kóstolnak bele a számítógépes játékok világába - az amerikai háztartások 68 százalékában találunk ilyen programokat, az otthonok 42 százalékában pedig a PC mellett (vagy ahelyett) konzolokat is találunk. Egy tavalyi felmérés már rámutatott arra, hogy a vállalatok is egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a munkaerő képzésének interaktív programokkal történő kialakítására, optimalizálásra, ebben pedig sok helyen még a játékok is helyet kapnak.
Az ESA megjegyezi, hogy az eddiginél is több oktatási intézmény fontolgatja hasonló programok beindítását, így az új diákoknak bőven lesz választási lehetőségük, maga a játékipar pedig stabil növekedési rátának örülhet, így lesz is hol elhelyezkedniük az újoncoknak.
Az Entertainment Software Association megbízásából összeállított tanulmányban arról olvashatunk, hogy az Egyesült Államokban újabb rekordot ért el azon oktatási intézmények száma, amelyek valamilyen formában képzési programot kínálnak a videojátékok területén. Itt szerepet kapnak a grafikára, a megjelenítésre koncentráló programok, de legalább ilyen fontosak a tervezési folyamatra, illetőleg magára a programozásra koncentráló képzések.
Az USA-ban eszerint immár 254 intézmény van jelent a területen, ami tavaly óta újabb 54 képzés beindítását jelenti, ez pedig 27 százalékos növekedést jelent országos szinten. Az államok versenyében Kalifornia vezet 46 intézménnyel, ami nem is nagyon meglepő, tekintettel az IT-ágazat szereplőinek hagyományosan erős jelenlétére. Őket New York, Texas, valamint Florida követi, erősen leszakadva, de még mindig jobb pozícióból, mint a többi versenytárs. A gyors növekedést a tanulmány készítői azzal indokolják, hogy a játékok nemcsak a szórakoztatás területén belül, hanem a vállalatok életében is egyre fontosabb szerepet kapnak, különösen ha a munkaerő-képzésre gondolunk.
Ebben természetesen közrejátszik, hogy minden eddiginél többen kóstolnak bele a számítógépes játékok világába - az amerikai háztartások 68 százalékában találunk ilyen programokat, az otthonok 42 százalékában pedig a PC mellett (vagy ahelyett) konzolokat is találunk. Egy tavalyi felmérés már rámutatott arra, hogy a vállalatok is egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a munkaerő képzésének interaktív programokkal történő kialakítására, optimalizálásra, ebben pedig sok helyen még a játékok is helyet kapnak.
Az ESA megjegyezi, hogy az eddiginél is több oktatási intézmény fontolgatja hasonló programok beindítását, így az új diákoknak bőven lesz választási lehetőségük, maga a játékipar pedig stabil növekedési rátának örülhet, így lesz is hol elhelyezkedniük az újoncoknak.