MTI
Will Wright interaktívabb szórakoztatáson ötletel
Will Wright, a híres The Sims bestseller játéksorozat alkotója jelenleg a virtuális világokon kívül élettel foglalkozik.
Amióta áprilisban elhagyta az Electronic Arts céget, hogy megalapítsa a Stupid Fun Clubot, játékfejlesztő helyett inkább a "szórakoztatás mesterének" tartja magát, aki a média minden spektrumával foglalkozni szeretne. A The Sims sorozat és a Spore játékok után Wright olyan új franchise-okon dolgozik, amelyek nem a játék, hanem a webes és mobilalkalmazások, illetve a hollywoodi televízió és filmkategóriába tartoznak. A 49 éves Wright sokat figyelte azokat a játékosokat, akik a Spore-hoz mellékelt szerkesztőt használták, melynek köszönhetően több mint 100 millió felhasználók által generált idegen faj, űrhajó és egyéb játékbeli tartalom született.
"Több millió ember használta fel a saját kreatív ötleteit nem pusztán a saját szórakoztatására, hanem azért is, hogy másoknak is élményt nyújtson" - mesélte Wright. A híres fejlesztő szerint a kérdés csak az, vajon hogyan lehetne ezt az ötletet más olyan szórakoztató médiumokban is alkalmazni, amelyek nem a játék kategóriájába tartoznak. Hogy pontosan mire gondol, illetve mit tervez, azt viszont Wright nem volt hajlandó elárulni. Pedig valószínű, hogy Wright most is valami nagy tervet szövöget, hiszen az eddigi játékötletei is hatalmas sikert arattak. A The Sims sorozat több mint 100 millió példányban kelt el és az emberi kapcsolatokra összpontosító, erőszak nélküli játékmenetének köszönhetően hatalmas női játékos bázist sikerült meghódítania: a "simsesek" több mint a felét a gyengébb nem teszi ki.
Wright szerint azonban a The Sims pusztán kísérlet volt és nem számítottak arra, hogy ekkora sikert fog aratni. Most viszont nem kifejezetten játékot, hanem valamilyen többféle médiumot is felölelő terméket szeretne létrehozni. Példaként George Lucas birodalmát hozza fel, amelyen belül az Industrial Light & Magic speciális effektusokat gyártó cég nem csak a LucasFilmnek, hanem a LucasArts játékkiadónak, illetve a Walt Disney Company-nak és dolgozik. Wright másik példája a Lost televíziós sorozat, amely az interneten és játékokon keresztül továbbvitte a tévében futó történetet.
A Sims fejlesztője szerint a lényeg, hogy a különböző technológiák fúzióján keresztül a szórakoztató média sokkal interaktívabbá váljon. Szerinte játék és az azokhoz kötődő történetek kölcsönös hatással vannak egymásra és a játékokban épített modelleket a valós világban is lehet alkalmazni. "Az emberek a múlttal, a jelennel és a jövővel kapcsolatos leckékből szórakoztató módon tudnak tanulni" - tette hozzá Will Wright.
Amióta áprilisban elhagyta az Electronic Arts céget, hogy megalapítsa a Stupid Fun Clubot, játékfejlesztő helyett inkább a "szórakoztatás mesterének" tartja magát, aki a média minden spektrumával foglalkozni szeretne. A The Sims sorozat és a Spore játékok után Wright olyan új franchise-okon dolgozik, amelyek nem a játék, hanem a webes és mobilalkalmazások, illetve a hollywoodi televízió és filmkategóriába tartoznak. A 49 éves Wright sokat figyelte azokat a játékosokat, akik a Spore-hoz mellékelt szerkesztőt használták, melynek köszönhetően több mint 100 millió felhasználók által generált idegen faj, űrhajó és egyéb játékbeli tartalom született.
"Több millió ember használta fel a saját kreatív ötleteit nem pusztán a saját szórakoztatására, hanem azért is, hogy másoknak is élményt nyújtson" - mesélte Wright. A híres fejlesztő szerint a kérdés csak az, vajon hogyan lehetne ezt az ötletet más olyan szórakoztató médiumokban is alkalmazni, amelyek nem a játék kategóriájába tartoznak. Hogy pontosan mire gondol, illetve mit tervez, azt viszont Wright nem volt hajlandó elárulni. Pedig valószínű, hogy Wright most is valami nagy tervet szövöget, hiszen az eddigi játékötletei is hatalmas sikert arattak. A The Sims sorozat több mint 100 millió példányban kelt el és az emberi kapcsolatokra összpontosító, erőszak nélküli játékmenetének köszönhetően hatalmas női játékos bázist sikerült meghódítania: a "simsesek" több mint a felét a gyengébb nem teszi ki.
Wright szerint azonban a The Sims pusztán kísérlet volt és nem számítottak arra, hogy ekkora sikert fog aratni. Most viszont nem kifejezetten játékot, hanem valamilyen többféle médiumot is felölelő terméket szeretne létrehozni. Példaként George Lucas birodalmát hozza fel, amelyen belül az Industrial Light & Magic speciális effektusokat gyártó cég nem csak a LucasFilmnek, hanem a LucasArts játékkiadónak, illetve a Walt Disney Company-nak és dolgozik. Wright másik példája a Lost televíziós sorozat, amely az interneten és játékokon keresztül továbbvitte a tévében futó történetet.
A Sims fejlesztője szerint a lényeg, hogy a különböző technológiák fúzióján keresztül a szórakoztató média sokkal interaktívabbá váljon. Szerinte játék és az azokhoz kötődő történetek kölcsönös hatással vannak egymásra és a játékokban épített modelleket a valós világban is lehet alkalmazni. "Az emberek a múlttal, a jelennel és a jövővel kapcsolatos leckékből szórakoztató módon tudnak tanulni" - tette hozzá Will Wright.