Gyurkity Péter
Új mozgásérzékelő kontroller készül a konzolokhoz
A Sixense egy vadonatúj kontrollerrel készül mindhárom népszerű konzolhoz, amely eredetileg vadászgépekbe szánt technológián alapul. A készítők élethűséget és pontosságot ígérnek.
A Sixense Entertainment már jó ideje dolgozik saját megoldásán, amelyet többek között a tavaly megtartott nVision konferencián is bemutattak. Állításuk szerint a TrueMotion technológia jóval pontosabb és egyszerűbb megoldást jelent a jelenleg alkalmazott kontrollerekhez képest, így például lepipálja a Wiimote vezérlőt is, amely pedig nagy szerepet játszott és játszik a Nintendo Wii népszerűségének növekedésében.
A TrueMotion eredetileg az F-16 és F-18 vadászgépek pilótáinak készült, feladata pedig a pilóták fejmozgásának pontos követése, a fej pozíciójának meghatározása a könnyebb és kényelmesebb irányítás érdekében. A konzolokhoz készülő változat egy alapkészülékből, valamint egy vezérlőből áll, előbbi egy gyenge mágneses teret hoz létre, utóbbi pedig a kéz, vagyis a képernyőn megjelenő mutató pozíciójának meghatározásában segít. A megoldás hat tengely mentén követi figyelemmel a mozgást (10 milliszekundumonként frissítve az adatokat), a Wiimote-tal ellentétben pedig az abszolút pozíciót határozza meg, nem pedig a tengely mentén történő gyorsulást.
A készítők szerint ezzel egy jóval hasznosabb fejlesztéssel álltak elő, a játékszoftverekben ugyanis jelenleg bonyolult algoritmusokkal kompenzálják az abszolút pozíció ismeretének hiányát. Ezt a TrueMotion önmagában elvégzi, így nincs szükség a szoftveres eljárásokra, arról nem is beszélve, hogy a technológia pontosabb lekövetést tesz lehetővé. Használata természetesen elsősorban a sportjátékokban jöhet majd jól, a Wii sikerének mintájára, ám szóba került a Crysis, valamint a COD 4 támogatása is.
Az első vezérlők a tervek szerint decemberben jelennek majd meg. A cég tárgyalásokat folytat mindhárom konzolcéggel (Nintendo, Sony, Microsoft) a licenc értékesítéséről, ám erről részleteket eddig nem árultak el.
A Sixense Entertainment már jó ideje dolgozik saját megoldásán, amelyet többek között a tavaly megtartott nVision konferencián is bemutattak. Állításuk szerint a TrueMotion technológia jóval pontosabb és egyszerűbb megoldást jelent a jelenleg alkalmazott kontrollerekhez képest, így például lepipálja a Wiimote vezérlőt is, amely pedig nagy szerepet játszott és játszik a Nintendo Wii népszerűségének növekedésében.
A TrueMotion eredetileg az F-16 és F-18 vadászgépek pilótáinak készült, feladata pedig a pilóták fejmozgásának pontos követése, a fej pozíciójának meghatározása a könnyebb és kényelmesebb irányítás érdekében. A konzolokhoz készülő változat egy alapkészülékből, valamint egy vezérlőből áll, előbbi egy gyenge mágneses teret hoz létre, utóbbi pedig a kéz, vagyis a képernyőn megjelenő mutató pozíciójának meghatározásában segít. A megoldás hat tengely mentén követi figyelemmel a mozgást (10 milliszekundumonként frissítve az adatokat), a Wiimote-tal ellentétben pedig az abszolút pozíciót határozza meg, nem pedig a tengely mentén történő gyorsulást.
A készítők szerint ezzel egy jóval hasznosabb fejlesztéssel álltak elő, a játékszoftverekben ugyanis jelenleg bonyolult algoritmusokkal kompenzálják az abszolút pozíció ismeretének hiányát. Ezt a TrueMotion önmagában elvégzi, így nincs szükség a szoftveres eljárásokra, arról nem is beszélve, hogy a technológia pontosabb lekövetést tesz lehetővé. Használata természetesen elsősorban a sportjátékokban jöhet majd jól, a Wii sikerének mintájára, ám szóba került a Crysis, valamint a COD 4 támogatása is.
Az első vezérlők a tervek szerint decemberben jelennek majd meg. A cég tárgyalásokat folytat mindhárom konzolcéggel (Nintendo, Sony, Microsoft) a licenc értékesítéséről, ám erről részleteket eddig nem árultak el.