Gyurkity Péter
Wii Music - csináljunk zenét együtt!
A Nintendo a Rock Band és a Guitar Hero után ismét a zenére koncentrál, ám ezúttal a játékosok fantáziájára és kreativitására bízza magát - az eredmény (az ünnepek közeledtével) egyelőre jónak tűnik.
A cég Wii Music néven mutatta be nemrég új játékát, amelyben több mint 60 instrumentummal foghatunk neki a zenekreálásnak. A fejlesztés Japánban a hónap közepén, Észak-Amerikában pedig a múlt héten jelent meg, ám az európai rajongóknak egészen november közepéig kell várniuk a különböző eszközök kipróbálására, valamint az egyénileg összedobott művek egymással történő megosztására. Lássuk, mit is takar az egyszerű cím.
A Wii Music, valamint a Wii Remote vezérlő révén számos eltérő hangot csalhatunk ki a népszerű konzolból, a zeneszámok puszta előadása helyett ezúttal a kreatív, alkotói feladatokra koncentrálva. Mi magunk állíthatjuk össze a kívánt anyagot, a megszokott hangszerektől kezdve egészen a kutyaugatásig és macskanyávogásig terjedő eszköztár segítségével. A fő játékmód a "jam", amely három fő részre oszlik: az improv mindenféle háttérdallam nélküli kalimpálást, a quick jam a véletlenszerűen kiválasztott zeneszámok lejátszását, a custom jam pedig legfeljebb 4 játékos részvételét teszi lehetővé - utóbbi esetében két további bandatagot a konzol irányít.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Cnet a játék fő kútfőjével, Shigeru Miyamotóval készített interjút, aki korábban olyan alkotásokért volt felelős, mint a Donkey Kong, a Super Mario Bros., illetve a Legend of Zelda. A tervező elmondta, hogy a Wii Music ötlete már a konzol fejlesztése alatt felmerült, hiszen az elsődleges cél a család minden tagjának bevonása volt, olyan fejlesztésekkel, amelyek a lehető legszélesebb felhasználói csoport számára nyújtanak érdekes és szórakoztató feladatokat. Számára a legnagyobb siker az lenne, ha évek múltán egyes sikeres előadók elmondanák, hogy nekik a játék szolgáltatta az első lépcsőfokot a zene felé - csakúgy, mint ahogy a Super Mario jelentette az első érdekes témát a korábbi generáció azon tagjai számára, akik később a szoftverfejlesztést választották hivatásul.
Az egyes alkotásokat persze meg is oszthatjuk ismerőseinkkel, Japánban azonban arra is bőven akad példa, hogy a YouTube oldalát használják fel közvetítőként. A fejlesztő elmondása szerint az ily módon feltöltött művek iránt kellő érdeklődés mutatkozik a videómegosztó portálon, ez pedig tovább növelheti a játék népszerűségét. A szakember 30 éve foglalkozik zenével, ám nem tartja jó zenésznek saját magát - ez azonban nem jelenti azt, hogy a játék ne lenne megfelelő platform az új tehetségek kibontakozásához, első szárnypróbálgatásaihoz.
Az ünnepek közeledtével tehát a Nintendo ismét a zenét választotta fő témának - Miyamoto még a hagyományos "játék" jelzőtől is elhatárolódna, hiszen ezúttal valóban kreatív feladatokkal bombázzák a felhasználókat. Meglátjuk, milyen sikerrel tudják részvételre biztatni a vásárlókat.
A cég Wii Music néven mutatta be nemrég új játékát, amelyben több mint 60 instrumentummal foghatunk neki a zenekreálásnak. A fejlesztés Japánban a hónap közepén, Észak-Amerikában pedig a múlt héten jelent meg, ám az európai rajongóknak egészen november közepéig kell várniuk a különböző eszközök kipróbálására, valamint az egyénileg összedobott művek egymással történő megosztására. Lássuk, mit is takar az egyszerű cím.
A Wii Music, valamint a Wii Remote vezérlő révén számos eltérő hangot csalhatunk ki a népszerű konzolból, a zeneszámok puszta előadása helyett ezúttal a kreatív, alkotói feladatokra koncentrálva. Mi magunk állíthatjuk össze a kívánt anyagot, a megszokott hangszerektől kezdve egészen a kutyaugatásig és macskanyávogásig terjedő eszköztár segítségével. A fő játékmód a "jam", amely három fő részre oszlik: az improv mindenféle háttérdallam nélküli kalimpálást, a quick jam a véletlenszerűen kiválasztott zeneszámok lejátszását, a custom jam pedig legfeljebb 4 játékos részvételét teszi lehetővé - utóbbi esetében két további bandatagot a konzol irányít.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Cnet a játék fő kútfőjével, Shigeru Miyamotóval készített interjút, aki korábban olyan alkotásokért volt felelős, mint a Donkey Kong, a Super Mario Bros., illetve a Legend of Zelda. A tervező elmondta, hogy a Wii Music ötlete már a konzol fejlesztése alatt felmerült, hiszen az elsődleges cél a család minden tagjának bevonása volt, olyan fejlesztésekkel, amelyek a lehető legszélesebb felhasználói csoport számára nyújtanak érdekes és szórakoztató feladatokat. Számára a legnagyobb siker az lenne, ha évek múltán egyes sikeres előadók elmondanák, hogy nekik a játék szolgáltatta az első lépcsőfokot a zene felé - csakúgy, mint ahogy a Super Mario jelentette az első érdekes témát a korábbi generáció azon tagjai számára, akik később a szoftverfejlesztést választották hivatásul.
Az egyes alkotásokat persze meg is oszthatjuk ismerőseinkkel, Japánban azonban arra is bőven akad példa, hogy a YouTube oldalát használják fel közvetítőként. A fejlesztő elmondása szerint az ily módon feltöltött művek iránt kellő érdeklődés mutatkozik a videómegosztó portálon, ez pedig tovább növelheti a játék népszerűségét. A szakember 30 éve foglalkozik zenével, ám nem tartja jó zenésznek saját magát - ez azonban nem jelenti azt, hogy a játék ne lenne megfelelő platform az új tehetségek kibontakozásához, első szárnypróbálgatásaihoz.
Az ünnepek közeledtével tehát a Nintendo ismét a zenét választotta fő témának - Miyamoto még a hagyományos "játék" jelzőtől is elhatárolódna, hiszen ezúttal valóban kreatív feladatokkal bombázzák a felhasználókat. Meglátjuk, milyen sikerrel tudják részvételre biztatni a vásárlókat.