Gyurkity Péter

Wii Music - csináljunk zenét együtt!

A Nintendo a Rock Band és a Guitar Hero után ismét a zenére koncentrál, ám ezúttal a játékosok fantáziájára és kreativitására bízza magát - az eredmény (az ünnepek közeledtével) egyelőre jónak tűnik.

A cég Wii Music néven mutatta be nemrég új játékát, amelyben több mint 60 instrumentummal foghatunk neki a zenekreálásnak. A fejlesztés Japánban a hónap közepén, Észak-Amerikában pedig a múlt héten jelent meg, ám az európai rajongóknak egészen november közepéig kell várniuk a különböző eszközök kipróbálására, valamint az egyénileg összedobott művek egymással történő megosztására. Lássuk, mit is takar az egyszerű cím.

A Wii Music, valamint a Wii Remote vezérlő révén számos eltérő hangot csalhatunk ki a népszerű konzolból, a zeneszámok puszta előadása helyett ezúttal a kreatív, alkotói feladatokra koncentrálva. Mi magunk állíthatjuk össze a kívánt anyagot, a megszokott hangszerektől kezdve egészen a kutyaugatásig és macskanyávogásig terjedő eszköztár segítségével. A fő játékmód a "jam", amely három fő részre oszlik: az improv mindenféle háttérdallam nélküli kalimpálást, a quick jam a véletlenszerűen kiválasztott zeneszámok lejátszását, a custom jam pedig legfeljebb 4 játékos részvételét teszi lehetővé - utóbbi esetében két további bandatagot a konzol irányít.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A Cnet a játék fő kútfőjével, Shigeru Miyamotóval készített interjút, aki korábban olyan alkotásokért volt felelős, mint a Donkey Kong, a Super Mario Bros., illetve a Legend of Zelda. A tervező elmondta, hogy a Wii Music ötlete már a konzol fejlesztése alatt felmerült, hiszen az elsődleges cél a család minden tagjának bevonása volt, olyan fejlesztésekkel, amelyek a lehető legszélesebb felhasználói csoport számára nyújtanak érdekes és szórakoztató feladatokat. Számára a legnagyobb siker az lenne, ha évek múltán egyes sikeres előadók elmondanák, hogy nekik a játék szolgáltatta az első lépcsőfokot a zene felé - csakúgy, mint ahogy a Super Mario jelentette az első érdekes témát a korábbi generáció azon tagjai számára, akik később a szoftverfejlesztést választották hivatásul.

Az egyes alkotásokat persze meg is oszthatjuk ismerőseinkkel, Japánban azonban arra is bőven akad példa, hogy a YouTube oldalát használják fel közvetítőként. A fejlesztő elmondása szerint az ily módon feltöltött művek iránt kellő érdeklődés mutatkozik a videómegosztó portálon, ez pedig tovább növelheti a játék népszerűségét. A szakember 30 éve foglalkozik zenével, ám nem tartja jó zenésznek saját magát - ez azonban nem jelenti azt, hogy a játék ne lenne megfelelő platform az új tehetségek kibontakozásához, első szárnypróbálgatásaihoz.

Az ünnepek közeledtével tehát a Nintendo ismét a zenét választotta fő témának - Miyamoto még a hagyományos "játék" jelzőtől is elhatárolódna, hiszen ezúttal valóban kreatív feladatokkal bombázzák a felhasználókat. Meglátjuk, milyen sikerrel tudják részvételre biztatni a vásárlókat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #19
    Anyád az!!!
  • Lordgyurma #18
    ez egy szar
  • GraviGyerök #17
    A cikkből csak az mard ki, hogy a WiiFit-es BalanceBoard-dal pedig a dobot kezelheted. Szétröhögtem magam a fiamon amikor nyomta a dobolást :-)
  • JeD #16
    snorbi: "Akkor arra nem tudom, mit mondasz, hogy én néha előveszem a CCS64-et"

    Azért ez már tényleg gáz. Miért nem Vice-ot használsz?
  • xAlterego #15
    Az a lényeg, hogy a jobb grafika teljesen fölösleges.
    Már a Wii is képes arra hogy felismerhető alakzatokat jelenítsen meg, és az átlagembernek ennyi bőven elég. Néhány "vájtszemű" gamer nem így van vele, de hát hülyeség lenne csak az ő kedvükért drágább konzolt készíteni.
    Pont olyan hülyeség, amit a másik kettő el is követett. Egy xbox360 kb. ugyanennyibe kerül, mert a Microsoft lenyomta az árát, de olyan költséges elkészíteni, hogy gyakorlatilag ráfizetnek minden egyes eladott konzolra. Ezzel szemben a Wii már a kezdetektől nyereséges.

    Játékból is többet adnak el világviszonylatban, mint a másik kettőre, vagyis jó sokat.
  • zola2000 #14
    Biztos mindenki warezol wiire, mert ha megnézed a www.slagerlistak.hu oldalt, akkor wii/ds játék nincs is benne a top 40ben, mind pc játék van, meg néhol x360/ps3/psp. Wiire/dsre mindenki warezol legalábbis magyarországon.
  • snorbi #13
    Ha már a Wii-nél tartunk: valaki el tudja nekem magyarázni, hogy miért nem rakott bele a Nintendo jobb grafikát? Odáig eljutottam, hogy maga az alapgép így olcsóbb, de ha valaki vesz egy Wii-t, akkor ezt szerintem kb. leszarja, hisz egy játék nálunk 12e+. Vagy mindenki warezol valahogy? :)
    Sosem volt még konzolom, szal nem "érzem át" a dolgot :)
  • snorbi #12
    Akkor arra nem tudom, mit mondasz, hogy én néha előveszem a CCS64-et
  • xido #11
    Na most azért nem mindegy,hogy zeneÍRÓ vagy zeneSZERKESZTŐ a program..előregáyrott riffeket a botfülű is egymás mellé tud tenni...hangokból összerakni saját muzsikát..na az a nem mindegy...
  • zola2000 #10
    Nem igazán, volt Nesem, Snesem, pcm (az első félrelépésem). gamecubem, majd wiim, de sok jrpg x360ra jön, és 45ezer forintot megért a dolog, tehát x360. Annyira azért a wiit sem kell leírni, sok jó játék jön ki wiire is főleg japánból.