Gyurkity Péter
Intel: weboldal játékfejlesztőknek
A processzorgyártó új internetes portált indított, amely elsősorban a játékfejlesztőknek hivatott segíteni az új technológiák felhasználása terén. Előtérbe kerülnek a cég saját chipkészletei és a Larrabee projekt.
Az Intel Visual Computing Developer Community névre keresztelt weboldal egyelőre a G45 jelzésű chipkészletre, az ezzel együtt megjelenő GMA X4500HD grafikus vezérlőre (amely támogatja a 1080p felbontású tartalmak lejátszását), valamint a cég által támogatott felfogásra helyezi a hangsúlyt, miszerint a játékoknál nem minden a kinézet. A fejlesztőknek szeretnének segíteni, eközben persze saját termékeit tolva az előtérbe.
Nem véletlen, hogy ezúttal a játékokra helyezik a hangsúlyt, ezzel kapcsolatban ugyanis Roger Chandler, a cég Visual Computing Software részlegének marketingigazgatója elmondta, hogy itt van lehetőség most a nagy ugrásra. Nemcsak arra kell törekedni, hogy a kinézet minél jobban közelítsen a valósághoz, hanem arra is, hogy a cselekmény, a játékok működése is egyre inkább valósághű legyen. Ez utóbbi területen két fontos szegmenst emelnek ki: a mesterséges intelligenciát (AI), valamint a játékban megjelenő fizikát, amely legalább ilyen jelentős szereppel bír.
Idővel persze egyre inkább előtérben kerül majd az oldalon a Larrabee projekt, illetve az ennek eredményeként megjelenő fejlesztések. A sokmagos megoldások először 2009 második felében bukkannak majd fel, és a cég szerint alapvetően megváltoztatják majd a piacot, valamint az arra épülő szoftveres oldalt. A portál emellett számos háttéranyagot tartalmaz a nagy felbontású tartalmakról, fórummal, blogokkal és wikivel kiegészítve.
Az Intel tehát fontos lépésekre készül a játékpiacon, nyilván nem szeretnének kimaradni az itt várható nagy durranásból - szeretnék szorosabbra fűzni kapcsolatukat a külső fejlesztőkkel, eközben tovább népszerűsítve saját fejlesztéseiket. Meglátjuk, hogyan reagál majd erre a céltábor.
Az Intel Visual Computing Developer Community névre keresztelt weboldal egyelőre a G45 jelzésű chipkészletre, az ezzel együtt megjelenő GMA X4500HD grafikus vezérlőre (amely támogatja a 1080p felbontású tartalmak lejátszását), valamint a cég által támogatott felfogásra helyezi a hangsúlyt, miszerint a játékoknál nem minden a kinézet. A fejlesztőknek szeretnének segíteni, eközben persze saját termékeit tolva az előtérbe.
Nem véletlen, hogy ezúttal a játékokra helyezik a hangsúlyt, ezzel kapcsolatban ugyanis Roger Chandler, a cég Visual Computing Software részlegének marketingigazgatója elmondta, hogy itt van lehetőség most a nagy ugrásra. Nemcsak arra kell törekedni, hogy a kinézet minél jobban közelítsen a valósághoz, hanem arra is, hogy a cselekmény, a játékok működése is egyre inkább valósághű legyen. Ez utóbbi területen két fontos szegmenst emelnek ki: a mesterséges intelligenciát (AI), valamint a játékban megjelenő fizikát, amely legalább ilyen jelentős szereppel bír.
Idővel persze egyre inkább előtérben kerül majd az oldalon a Larrabee projekt, illetve az ennek eredményeként megjelenő fejlesztések. A sokmagos megoldások először 2009 második felében bukkannak majd fel, és a cég szerint alapvetően megváltoztatják majd a piacot, valamint az arra épülő szoftveres oldalt. A portál emellett számos háttéranyagot tartalmaz a nagy felbontású tartalmakról, fórummal, blogokkal és wikivel kiegészítve.
Az Intel tehát fontos lépésekre készül a játékpiacon, nyilván nem szeretnének kimaradni az itt várható nagy durranásból - szeretnék szorosabbra fűzni kapcsolatukat a külső fejlesztőkkel, eközben tovább népszerűsítve saját fejlesztéseiket. Meglátjuk, hogyan reagál majd erre a céltábor.