Gyurkity Péter
Gyártói szövetség a PC-s játékokért
Elemzői értesülés szerint a nagyobb gyártók a most futó GDC-n jelentik be, hogy megalakították szövetségüket, amelynek célja a PC-s játékipar megőrzése és újbóli erősítése.
Még a múlt héten jelentek meg az első olyan pletykák, miszerint az ágazat több jelentős szereplője a színfalak mögött arra készül, hogy egy új megaszövetség keretében előzze meg a konzolok túlzott térnyerését. Ennek keretében elsősorban a PC-s játékok szegmensét igyekeznek majd erősíteni, annak érdekében, hogy a játékfejlesztői és kiadói cégek számára továbbra is vonzó maradjon a platform.
Az értesülés szerint a szövetség megalakulását az ezen a héten zajló Games Developers Conference rendezvényen jelentenék be, olyan nagy nevek részvételével, mint az Intel, a Microsoft, az nVidia, az AMD, illetve több más, a vásárlók és a befektetők által egyaránt jól ismert vállalattal. Ezek a cégek ugyanis most már komolyan tartanak a konzolszegmens erősödésétől és szeretnék megakadályozni, hogy ez utóbbi minden nagyobb szereplőt elhódítson, lassú de biztos pusztulásra ítélve ezzel a PC-s játékipart. A források indoklásként a különböző piackutató cégek adatait hozzák fel, amelyek mind azonos trendet mutatnak be.
Idősebbek emlékezhetnek arra, hogy a nyolcvanas évek második felében az Amiga uralta a játékpiacot, a PC akkoriban kezdett elsősorban céges, vállalati eszközből átalakulni egy vegyes feladatkört betöltő, szórakoztatói vonásokat is magán viselő személyi számítógéppé. A kilencvenes évek elején azután egyre-másra hagyták ott az Amigát a nagyobb fejlesztők, akik szinte kivétel nélkül a kalózkodás méreteire, illetve a nagyobb piacra hivatkozva hozták meg döntésüket. Valami hasonló történik most a PC-vel is, amely egyre kevésbé vonzó alternatíva a konzolokkal szemben.
Az NPD felmérése egyértelműen jelzi a konzolok előretörését és a PC stagnálását. Adataik szerint tavaly az összes játékeladások alig 14 százalékát adták a PC-k, a teljes bevétel pedig csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Igaz, a felmérésben nem szerepel az online szegmens eredménye, amely egyre nagyobb szerepet játszik a piacon (az MMO-játékokat például az ígéretek szerint mostantól kezdve mérik), így a digitális előfizetésekben, valamint az online boltokban még nagy a remény.
Még a múlt héten jelentek meg az első olyan pletykák, miszerint az ágazat több jelentős szereplője a színfalak mögött arra készül, hogy egy új megaszövetség keretében előzze meg a konzolok túlzott térnyerését. Ennek keretében elsősorban a PC-s játékok szegmensét igyekeznek majd erősíteni, annak érdekében, hogy a játékfejlesztői és kiadói cégek számára továbbra is vonzó maradjon a platform.
Az értesülés szerint a szövetség megalakulását az ezen a héten zajló Games Developers Conference rendezvényen jelentenék be, olyan nagy nevek részvételével, mint az Intel, a Microsoft, az nVidia, az AMD, illetve több más, a vásárlók és a befektetők által egyaránt jól ismert vállalattal. Ezek a cégek ugyanis most már komolyan tartanak a konzolszegmens erősödésétől és szeretnék megakadályozni, hogy ez utóbbi minden nagyobb szereplőt elhódítson, lassú de biztos pusztulásra ítélve ezzel a PC-s játékipart. A források indoklásként a különböző piackutató cégek adatait hozzák fel, amelyek mind azonos trendet mutatnak be.
Idősebbek emlékezhetnek arra, hogy a nyolcvanas évek második felében az Amiga uralta a játékpiacot, a PC akkoriban kezdett elsősorban céges, vállalati eszközből átalakulni egy vegyes feladatkört betöltő, szórakoztatói vonásokat is magán viselő személyi számítógéppé. A kilencvenes évek elején azután egyre-másra hagyták ott az Amigát a nagyobb fejlesztők, akik szinte kivétel nélkül a kalózkodás méreteire, illetve a nagyobb piacra hivatkozva hozták meg döntésüket. Valami hasonló történik most a PC-vel is, amely egyre kevésbé vonzó alternatíva a konzolokkal szemben.
Az NPD felmérése egyértelműen jelzi a konzolok előretörését és a PC stagnálását. Adataik szerint tavaly az összes játékeladások alig 14 százalékát adták a PC-k, a teljes bevétel pedig csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Igaz, a felmérésben nem szerepel az online szegmens eredménye, amely egyre nagyobb szerepet játszik a piacon (az MMO-játékokat például az ígéretek szerint mostantól kezdve mérik), így a digitális előfizetésekben, valamint az online boltokban még nagy a remény.