Napi Online
Robbantott a Nintendo
A Nintendo újra megemelte március 31-én véget ért üzleti évére vonatkozó árbevétel- és profit-előrejelzését (a végleges adatokat április végén közlik).
Az immár negyedik korrekció szerint a korábban várt 900 milliárd helyett 966 milliárd jen (8,1 milliárd dollár) lesz a cég árbevétele. A nyereségre vonatkozóan nem közöltek újabb előrejelzést, a korábban közzétett előzetes adatok szerint az üzemi nyereség 185 milliárd, a nettó profit pedig 120 milliárd jen - már ezek az eredmények is rekordot jelentenek a társaság történetében. A kiemelkedő teljesítmény annak köszönhető, hogy a Nintendo mindkét vezető terméke nagyon jól fogy.
A hordozható DS videojáték-konzolból - amely kinyitható, és a felhasználók a képernyőn lévő ikonokat egy tollal megérintve navigálhatnak a programok között - 23 millió darab kelt el a 2006/2007-es üzleti évben, ami több mint kétszerese a várt mennyiségnek. A Wii konzolból - amelynek különlegessége a mozgásérzékelő, amely a játékos valós mozdulatait átviszi a gépen futó programba - mintegy 6 milliót adtak el a termék tavaly novemberi bemutatkozása óta. Ezzel messze veri a vele lényegében egy időben piacra került egyik riválisát, a Sony PlayStation 3 videojáték-konzolját.
A Nintento stratégiájának lényege, hogy könnyen kezelhető berendezésein egyszerűen játszható játékokat kínál, amivel a megszállott játékosok szűk táboránál jóval szélesebb körben teheti vonzóvá a videojátékot.
Az immár negyedik korrekció szerint a korábban várt 900 milliárd helyett 966 milliárd jen (8,1 milliárd dollár) lesz a cég árbevétele. A nyereségre vonatkozóan nem közöltek újabb előrejelzést, a korábban közzétett előzetes adatok szerint az üzemi nyereség 185 milliárd, a nettó profit pedig 120 milliárd jen - már ezek az eredmények is rekordot jelentenek a társaság történetében. A kiemelkedő teljesítmény annak köszönhető, hogy a Nintendo mindkét vezető terméke nagyon jól fogy.
A hordozható DS videojáték-konzolból - amely kinyitható, és a felhasználók a képernyőn lévő ikonokat egy tollal megérintve navigálhatnak a programok között - 23 millió darab kelt el a 2006/2007-es üzleti évben, ami több mint kétszerese a várt mennyiségnek. A Wii konzolból - amelynek különlegessége a mozgásérzékelő, amely a játékos valós mozdulatait átviszi a gépen futó programba - mintegy 6 milliót adtak el a termék tavaly novemberi bemutatkozása óta. Ezzel messze veri a vele lényegében egy időben piacra került egyik riválisát, a Sony PlayStation 3 videojáték-konzolját.
A Nintento stratégiájának lényege, hogy könnyen kezelhető berendezésein egyszerűen játszható játékokat kínál, amivel a megszállott játékosok szűk táboránál jóval szélesebb körben teheti vonzóvá a videojátékot.