SG.hu
A Nintendo szigorít a Switch konzolok digitális játékmegosztásán

A Switch 2 közelgő megjelenése előtt a Nintendo bevezetett egy új rendszert, amely megnehezíti a digitális játékok konzolok közötti megosztását. A „Virtual Game Card” névre keresztelt újítás célja az, hogy korlátozza a játékok több eszközön történő használatát.
A Nintendo legújabb rendszerfrissítése bevezeti a Virtual Game Card rendszert, amely lehetővé teszi, hogy egy digitális játék licencét könnyedén átvigyük egyik Switch konzolról a másikra. Online kapcsolat szükséges a betöltéshez, de a játék ezután offline is futtatható. Az Online License funkcióval a játékok megoszthatók három vagy több konzol között, de csak online ellenőrzés mellett.
Ez a változtatás jelentős eltérés a korábbi, rugalmasabb rendszerhez képest, ahol a „fő” konzolon bárki játszhatott az adott játékkal internetkapcsolat nélkül, és akár két konzolon is egyszerre futhatott ugyanaz a játék – megfelelő beállításokkal. Most viszont, ha két konzol próbálja ugyanazt a digitális játékot elindítani, az egyik eszközön megszakad a játék. Létezik egy részleges megoldás: ha az egyik konzol offline módban van a Virtual Game Card használatával, míg a másik online az Online License funkcióval. Ez viszont kizárja az online többjátékos módokat az offline eszközön, és a DLC-k elérése is korlátozott lehet.
A Nintendo lépése várható volt, hiszen a fizikai játékok sem használhatók egyszerre több eszközön. A digitális játékmegosztás szigorítása azonban érzékenyen érintheti a több Switch-cel rendelkező háztartásokat, különösen, ha a jövőben 80 dollárba kerülnek az új címek, mint a Mario Kart World.
A Nintendo legújabb rendszerfrissítése bevezeti a Virtual Game Card rendszert, amely lehetővé teszi, hogy egy digitális játék licencét könnyedén átvigyük egyik Switch konzolról a másikra. Online kapcsolat szükséges a betöltéshez, de a játék ezután offline is futtatható. Az Online License funkcióval a játékok megoszthatók három vagy több konzol között, de csak online ellenőrzés mellett.
Ez a változtatás jelentős eltérés a korábbi, rugalmasabb rendszerhez képest, ahol a „fő” konzolon bárki játszhatott az adott játékkal internetkapcsolat nélkül, és akár két konzolon is egyszerre futhatott ugyanaz a játék – megfelelő beállításokkal. Most viszont, ha két konzol próbálja ugyanazt a digitális játékot elindítani, az egyik eszközön megszakad a játék. Létezik egy részleges megoldás: ha az egyik konzol offline módban van a Virtual Game Card használatával, míg a másik online az Online License funkcióval. Ez viszont kizárja az online többjátékos módokat az offline eszközön, és a DLC-k elérése is korlátozott lehet.
A Nintendo lépése várható volt, hiszen a fizikai játékok sem használhatók egyszerre több eszközön. A digitális játékmegosztás szigorítása azonban érzékenyen érintheti a több Switch-cel rendelkező háztartásokat, különösen, ha a jövőben 80 dollárba kerülnek az új címek, mint a Mario Kart World.